D7000:sta d600:een, tarkennus kysymys

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
sukotin
Viestit: 869
Liittynyt: Syys 12, 2007 22 : 46
Paikkakunta: Pori

D7000:sta d600:een, tarkennus kysymys

Viesti Kirjoittaja sukotin »

Sanokaa nyt joku jolla kokemusta on.
Sanotaan että d600:ssa on sama tarkennus kuin d7000:ssa, joskin jollain tapaa parannettu versio.
Oma kokemus on opettanut että tietyissä tilanteissa d7000:n tarkennus kyllä sahaa ja takeltelee aika vahvastikin.
Eli onko d600:n tarkennus parempi käytännön kuvaustilanteissa ( hämärässä), vai onko samanlaista käyttäytymistä odotettavissa ?
Ja toimiiko tarkennus erilailla samojen linssien kanssa ?
Esim: Mulla d7000 osuu todella vaihtelevasti kohdalleen kun nokalla on Sigman 50 mm 1.4 ja aukko täysin seljällään, menee kyllä todella usen manuaali-hommiksi.
Eihän täydellistä olekaan, ymmärrän sen, mutta kyseisten kamerojen erot kiinnostaa ennen hankintaa.
Jossain netissä se vastaus varmasti on, mutta jos nyt joku viittis vähän valasita uteliasta niin tulis kerralla osviitta asiaan.

Kiitos
https://www.flickr.com/photos/131192245@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Olen kokeillut D600:sta hämärässä, eikä se ollut ainakaan huonompi kuin D700. Kyllä se siis tosiaankin on D7000:sta kehitetty. Tästähän kertoo sekin, että keskellä on tarkennussensoreita jotka toimivat myös f/8 objektiiveilla. Ainoa kritiikki on se kun tarkennuspisteet ovat aika tiukassa ryppäässä keskellä.

Varmaan mainio kamera sinun tyyppiseen kuvaamiseen.
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Toki 600:lla tulee myös hämärässä vastaan raja, josta ongelmat alkavat...

Mulla on kanssa Sigman 1.4 tässä, ja toki täydellä aukolla on pakko olla tarkkana. Helpot kohteet onnistuvat, vaikeilla pitää olla tarkkana. Eli ei mitään uutta auringon alla?
--------
Aves!
sukotin
Viestit: 869
Liittynyt: Syys 12, 2007 22 : 46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja sukotin »

Vastaan tässä nyt omaan kysymykseen, koska tuli d600:n hankittua ja räplättyä jopa täyden vuorokauden.
Ainoa putki jota testannu ollu just toi Sigman 50 1.4, koska se tosiaan oli niin haastava täydellä aukolla d7000:selle.

On d600:n tarkennus niin paljon parempi että nyt voin jopa kyseistä putkea kohtuu varmoin mielin käyttää aukko seljällään.
On nopea eikä kauheita sahaile kun illalla kämpän pienemmässä valossa testailin ( täys mustaan tv ruutuun ei saanu lukittua kun ei ollu heijastetta :) :) :) ).

Nyt alkaa opettelu muitten töttöröitten kanssa, mutta ensitunnelma on aika varma jo tästäkin.
Enää ei ainakaan mua häiritse jutut kyseisen kameran tarkennuksen kyvyistä kun on vaan "parannettu versio " vanhemmasta tekniikasta. Tietysti parempia varmasti on, mutta tämä askel on kuitenkin kovasti taas eteenpäin, ainakin mulle.
https://www.flickr.com/photos/131192245@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin