SB-400 salamaan parhaat ladattavat paristot?

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Vastaa Viestiin
Neitopeura
Viestit: 14
Liittynyt: Loka 03, 2012 19 : 08

SB-400 salamaan parhaat ladattavat paristot?

Viesti Kirjoittaja Neitopeura »

Eli haluaisin ostaa ladattavat AA-paristot, mitä suositellaan ja mistä niitä saa? Kiitos :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Mikael K.
Viestit: 2567
Liittynyt: Helmi 23, 2005 16 : 25
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Sanyo Eneloopit vaikka linkin paikasta jos et muualta löydä. Ne toimivat hvyin säilyttäen latauksensa.
Guzmo
Viestit: 2041
Liittynyt: Joulu 14, 2005 20 : 25
Paikkakunta: Narnia

Viesti Kirjoittaja Guzmo »

Toinen ääni Eneloopeille.
apip
Viestit: 1462
Liittynyt: Syys 22, 2003 23 : 44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja apip »

Ja kolmaskin.
alsalus
Viestit: 1421
Liittynyt: Elo 17, 2009 13 : 50

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Recyko on kanssa hyvä merkki. Käytän itse niitä, samasta akkulasta saa tilattua. Ensimmäinen 8 akun setti on kestänyt jo 5 vuotta ajoittaista kovaakin käyttöä ja yhä varausta piisaa, joten en voi kuin ylistää.
heppu
Viestit: 1018
Liittynyt: Maalis 03, 2003 21 : 34
Paikkakunta: Hönölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heppu »

alsalus kirjoitti:Recyko on kanssa hyvä merkki. Käytän itse niitä, samasta akkulasta saa tilattua. Ensimmäinen 8 akun setti on kestänyt jo 5 vuotta ajoittaista kovaakin käyttöä ja yhä varausta piisaa, joten en voi kuin ylistää.
Sama teksti täältä.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Saa olla aika welho jos löytää merkittäviä eroja enelooppien ja recykojen välillä. Laatukamaa molemmat ja perustaltaan samaa tekniikkaa.
Lay
Viestit: 594
Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23

Viesti Kirjoittaja Lay »

Recykot toimii Ok, jos niitä ei ulkoiluta kylmässä (pakkasessa).

Molemmista on kokemusta ja tulevaisuudessa ostan nuista Enelooppeja. Ei mitään järisyttävää eroa, mutta Recykot ulkomitoiltaan hivenen isompia (ongelmia jossain laitteissa), todelliset kapasiteettivaihtelut isompia, tuntuvat kestävän hieman Enelooppeja huonommin jne.

Mittaukset ja havainnot Maha MH-C9000 laturilla.

Onko paristojen toiminta pakkasella merkittävä asia? Toisille erittäin merkittävä ja toisille ei mitään merkitystä.

ps. en ole welho
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Toistan vielä sen, että Enelooppien ja ReCykojen tekniikka on aivan samaa. Niiden kylmäominaisuuksiessa ei siis voi olla isoja eroja. Eikä olekaan. Olen testannutkin tätä pitämällä akkuja pakkasessa ja sitten mitannut jännitteitä erilaisilla purkuvirroilla.

Kestävyydeltään nämä kummatkin ovat hyviä. Eli kolme vuotta menee helposti, eikä paljon pidemmästä voidakaan puhua kun tuotteet ovat sen verran uusia, ettei ole laajamittaisia kokemuksia. Viime talvena vaihdoin yhden 2009 mallisen ReCyko paketin uuteen ja se toimi vielä täydellisesti. Ajattelin kuitenkin, että en viitsi kokeilla onneani.
kribe
Viestit: 4537
Liittynyt: Loka 07, 2006 18 : 14
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Kasa ReCykoja on ollut jo jonkin aikaa ja nyt hommasin Eneloop XX akkuja. Ei merkittävää eroa suurempaa kapasiteettia lukuunottamatta. Itsestäänpurkautuminen kummissakin erittäin vähäistä. Eneloopeista ei vielä kokemusta pakkasella, mutta kyllä ReCykot on hyvin kovillakin pakkasilla pelittänyt. En tosin ole paria tuntia pidempään pakkasessa niitä käyttänyt.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Lay
Viestit: 594
Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23

Viesti Kirjoittaja Lay »

murobbs & eralle.net -puolella muillakin kokemusta ReCykojen huonommasta toimivuudesta pakkasella. Omat kokemusket tosin koiran tutkapannasta ja taskulampusta, että niitä on pidetty pakkasessa pidemmän aikaa. Ulkona on ollut riittävän kylmää (-20/-30), että ei ole tarvinnut laittaa pakastimeen mitään :D

Tuolla myös maininta, että Eneloopeissa on jossain vaiheessa parantunut toimivuus pakkasella (valmistajan mukaan).

http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t ... c&start=45

Käyttäjän Egsise -testin olen lukenut, mutta on näköjään hävinnyt johonkin bittiavaruuteen jo...
Neitopeura
Viestit: 14
Liittynyt: Loka 03, 2012 19 : 08

tilattu

Viesti Kirjoittaja Neitopeura »

Oho täällä olikin vastauksia näin paljon.. kerkesin tilaamaan jo ne eneloopit :) Kiitoksia.
masterboy
Viestit: 14
Liittynyt: Maalis 25, 2006 9 : 22

Viesti Kirjoittaja masterboy »

Täälläkin olisi tarvetta akkuparistoille. Onko suositella muita verkkokauppoja kuin akkula.fi? Kiinasta varmaan saisi edullisesti mutta kokemuksesta tiedän että lähetys Suomeen asti kestää viikosta yli kuukauteen, mutta tarvetta olisi nyt.

E: uskaltaako halpa hinta-paristoihin luottaa kaikilla tavoin?
http://www.akkukauppa.com/vapex-ladatta ... otelo.html
Aloittelija kaikkessa mahdollisessa asioissa.
heppu
Viestit: 1018
Liittynyt: Maalis 03, 2003 21 : 34
Paikkakunta: Hönölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heppu »

masterboy kirjoitti:Täälläkin olisi tarvetta akkuparistoille. Onko suositella muita verkkokauppoja kuin akkula.fi? Kiinasta varmaan saisi edullisesti mutta kokemuksesta tiedän että lähetys Suomeen asti kestää viikosta yli kuukauteen, mutta tarvetta olisi nyt.
Onko joku periaate vai miks ei akkula, sieltä mä olen tilannu ja kaikki pelaa hienosti sekä nopeesti.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Minä yritin myös etsiskellä joskus muualta paristoja, mutta tuo akkula toimii kyllä hienosti. Eneloopit kilahtavat postilaatikkoon vikkelästi ja kohtuu edullisesti. Jos jostain löytyy akkuja selvästi halvemmalla, niin ainakin minä epäilisin niiden aitoutta. En mielelläni ota väärennyksen riskiä akkujen ja muistikorttien kanssa, vaikka paljon tilaankin ebaysta.
Jarski75
Viestit: 279
Liittynyt: Syys 29, 2009 18 : 40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jarski75 »

masterboy kirjoitti:Onko suositella muita verkkokauppoja kuin akkula.fi?
No tuoltakin löytyy http://www.digitarvike.fi/aa-akut
Nikon D700 + Nikon 1 V1 & V2
masterboy
Viestit: 14
Liittynyt: Maalis 25, 2006 9 : 22

Viesti Kirjoittaja masterboy »

heppu kirjoitti:
masterboy kirjoitti:Täälläkin olisi tarvetta akkuparistoille. Onko suositella muita verkkokauppoja kuin akkula.fi? Kiinasta varmaan saisi edullisesti mutta kokemuksesta tiedän että lähetys Suomeen asti kestää viikosta yli kuukauteen, mutta tarvetta olisi nyt.
Onko joku periaate vai miks ei akkula, sieltä mä olen tilannu ja kaikki pelaa hienosti sekä nopeesti.
Ihan ensimmäistä kertaa tilaan mitään paristoja netistä. Sitä varten kyselin muitakin verkkokauppoja
Itse asiassa akkulasta kerkesin jo tilata 2x4 AA sanyon xx paristoja ja yksi paketti AAA paristoja.
Aloittelija kaikkessa mahdollisessa asioissa.
Vastaa Viestiin