Sirui monopodi ja kuulapää?

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
malmar
Viestit: 888
Liittynyt: Tammi 27, 2011 10 : 33
Paikkakunta: Turku

Sirui monopodi ja kuulapää?

Viesti Kirjoittaja malmar »

Sirui K-20X kuulapää ja Sirui P-326 monopodi onko kummastakaan kokemuksia kellään, tai yleensäkin tästä Kiinan tuonti jalustasta?
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Bansku81
Viestit: 1069
Liittynyt: Touko 05, 2010 20 : 58
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Saattaa olla, että nuo valmistetaan Kiinassa, mutta Kanadalainen merkki kyseessä. Ja kaikkihan nykyään tehdään alihankintana jossain halvemmassa maassa.

Itsellä juuri tuo K-20X kuula ja on todella hienoa/tarkkaa jälkeä ja olen ollut 100% tyytyväinen. Manfrottot ja Cullmanit paljon huonomman oloisia.

Kaikki liikkeet ovat pehmeitä, eikä lähtökitkoja tunne.
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
mixdown

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Mulla on sama kuula ja olen siihen muuten tyytyväinen paitsi sen liian pieneen kokoon, koska olen tottunut järeään kiloiseen kuulaan. Muuten oikein toimiva ja tukeva isollakin yhdistelmällä.

Sorry, kuula olikin Siruin G20 eli pikkusen pienempi malli. Enivei, hyvin toimii silti 5D2 akkuperineen ja kilon kakkulan kanssa. Vaikka on hiukan pienet nuo kiristysruuvit ei niitä silti tarvii hampaat irvessä vääntää että pysyy kamera asennossa.
tre3bor
Viestit: 4
Liittynyt: Elo 01, 2013 21 : 56

Viesti Kirjoittaja tre3bor »

Minäkin mietiskelen tuon Sirui P-326 monopodin ostoa, sen pienen koon takia. Siihen pääksi ajattelin Sirui Tilt Head L-10. Onko kellään tosiaan kokemusta moisista. Hintaa noille on 110e + 115e = 225e.

Toisena vaihtoehtona olisi Benron C29T monopodi. Sen hinta on 59e ja speksit noilla on aika samaa luokkaa. Miten on, kumpi näistä mahtaa olla luotettavampi ja kestävämpi/tukevampi?

Tuossa Siruissa on 5 tuommoista pidennysputkea, kun taas Benrossa vain 4. Järjen mukaan luulisi tuon Benron olevan tukevampi, mutta onko näin? Molemmilla kumminkin 10kg raja.
Vastaa Viestiin