Layerin kopioiminen useampaan kuvaan

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Jopi76
Viestit: 12
Liittynyt: Helmi 22, 2009 18 : 29

Layerin kopioiminen useampaan kuvaan

Viesti Kirjoittaja Jopi76 »

Pitäisi saada sama layer kopioitua 200 valokuvaan. Olen aiemmin kopioinnut yksitelleen, mutta nyt kuvamäärä on niin suuri, ettei jaksaisi millään sitä tehdä.

Ohjelmistona minulla on Elements. Jos ei Elementsillä onnistu, niin on ainoa vaihtoehto CS vai onnistuuko Lightroomilla?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
olli R
Viestit: 4808
Liittynyt: Tammi 10, 2003 9 : 21
Viesti:

Re: Layerin kopioiminen useampaan kuvaan

Viesti Kirjoittaja olli R »

Jopi76 kirjoitti:Pitäisi saada sama layer kopioitua 200 valokuvaan. Olen aiemmin kopioinnut yksitelleen, mutta nyt kuvamäärä on niin suuri, ettei jaksaisi millään sitä tehdä.

Ohjelmistona minulla on Elements. Jos ei Elementsillä onnistu, niin on ainoa vaihtoehto CS vai onnistuuko Lightroomilla?
Mitä tarkoitat layerilla? Photoshopin säätötasoa tai hankalampia käsittelytasoja ei juuri voi muuten lisätä massana kuin CS:n makrolla.

Jos taas haluat esim. jonkin läpinäkyvän kehyksen, vesileiman tms. kuvaan, voisit tutustua ImageMagick- tai Irfanview-ohjelmistoon. Jos sinulla on Lightroom, niin siihen saa LR/Mogrfy -laajennuksen, jolla tuo onnistuisi myös. Pelkällä LR:llä saa helposti vain vesileiman.
Jopi76
Viestit: 12
Liittynyt: Helmi 22, 2009 18 : 29

Viesti Kirjoittaja Jopi76 »

Tarkoitan juuri vesileimaa, jonka olen tehnyt erilliseksi layeriksi ja kopioinnut kuviin.

Eli kyseessä on logo, jota käytän vesileimana.
olli R
Viestit: 4808
Liittynyt: Tammi 10, 2003 9 : 21
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Jopi76 kirjoitti:Tarkoitan juuri vesileimaa, jonka olen tehnyt erilliseksi layeriksi ja kopioinnut kuviin.
Jos Lightroom on käytössä, niin jo sen oletus Export-toiminnossa voi kuvaan sijoittaa JPEG tai PNG-kuvan, jolle voi myös määrittää läpinäkyvyyttä. PNG:ssä voi läpinäkyvyys olla myös kuvatiedostossa itsessään. Sijoituksen voi tehdä haluamansa kokoisena ja sijoittaa haluamansa kuvan nurkan tai keskustan mukaan suhteellisena koordinaatteina. On tosiaan varsin helppoa.

Elementsissä ei taida olla oikein valmista massatoimintoa tuollaiseen. Tosin minulla ei ole uusinta versiota tässä.
Fogfighter
Viestit: 107
Liittynyt: Loka 29, 2009 19 : 54
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fogfighter »

Yksi vinkki vesileiman tekoon. Layerin sijaan tee ko logosta uusi muoto siveltimiin. Ei tarvii kuin klik ja se on siinä. Googlella ja Youtubessa löytyy videoita tuon tekemiseen.
Vastaa Viestiin