Canoni takuuhuoltoon, uskomaton tarina

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
SuperMajur
Viestit: 10
Liittynyt: Touko 10, 2013 18 : 00

Canoni takuuhuoltoon, uskomaton tarina

Viesti Kirjoittaja SuperMajur »

Ostettiin Canonin pokkari viime vuoden heinäkuussa. Maaliskuussa objektiivin suoja alkoi juonitella, ei avannut suojaa kun laittoi virrat päälle. Noo, mikäpä siinä. Takuuaikaa vielä jäljellä niin eikun kamera pakettiin ja paketti postiin kohti NetAnttilaa josta se oli ostettu. Kului aikaa melkein kuukausi niin sain ilmoituksen että takuu ei korvaa ko. vikaa koska se on kolmannen osapuolen aiheuttama. Tarkoittaa että kameran on avannut joku muu kuin Canonin valtuuttama huoltomies. Sitten sain selville että kamera oli mennyt ensin NetAnttilan takuupalautukseen joka oli lähettäny kameran Jas-Tekniikalle ja se oli lähettänyt kameran Saksaan. Saksassa kamera on kuvattu ja minäkin sain kuvat itselleni. Kuvissa näkyy että kuoret repsottaa raollaan ja kuorien kiinnitysruuvit puuttuvat yhtä lukuunottamatta. Tullut kuulemma sinne siinä kunnossa. En ihmettele että takuu ei korvaakkaan. On kuulemma vaurioitunut siinä kun yksi ruuvi jäänyt paikoilleen ja kammettu kuoria auki. Se onkin jännää kun minä tiedän että en ole aukonut ruuveja ja kuoret ei repsottaneet lähettäessäni sen. Tuskin Anttilallakaan. Jas-tekniikka vannoo että ei ole tehnyt remonttia siihen. Lisäksi ovat vailla n. 60 euroa arviosta tai jos kamera korjataan niin 140 euroa. Hatana että meinaa vähä v....tuttaa. Oisi pirun mukava tietää mitä ja missä on tapahtunut kamppeelle.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
carrier
Viestit: 307
Liittynyt: Marras 23, 2012 14 : 24

Viesti Kirjoittaja carrier »

Hankala tapaus. Varmaan tässä yhteydessä tekisin asiasta reklamaation Anttilalle, jossa vaatisin että hoitavat kameran kuntoon tai purkavat kaupan. Laskuja en maksaisi, saisivat periä oikeusteitse (jos tulee perintäkirje, niin ilmoittaa perintätoimistolle että kiistää maksun perusteet ja vaadit asian siirtämistä oikeuskäsittelyyn). Olisihan tuollainen "kuoret auki" tapaus jo varmaan kirjattu Anttilassa kameran saapuessa. Jos ei ole, niin vaurio on syntynyt jossain muualla ketjussa etkä tietenkään siitä vastaa.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Pyydä laittamaan ne laskut kameran myyjälle, eli sinne NetAnttilaan. NetAnttilasta pyydät uuden kameran.
Kokonaisuus kuulostaa uskomattomalta, mutta ainahan sekaannukset on mahdollisia.

..
Rustinki
Viestit: 1858
Liittynyt: Helmi 16, 2008 8 : 53

Viesti Kirjoittaja Rustinki »

Itse kysyisin tapauksessasi neuvoa suoraan kuluttaja-asiamieheltä.
Vauhti korjaa virheet
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Eihän tässä mitään, kun myyjä on lain mukaan vastuussa siitä kamerasta ja mitä sille on tapahtunut sen jälkeen, kun se myyjälle saapuu. Jos se on tarkastettu ja todettu tulleen viallisena ja ruuvit auki, niin asiakas on syyssä tähän sekoiluun. Jos taas siitä ei ole NetAnttilan puolelta mainintaa, että tavara on tarkastettu ja viallinen, niin korvatkoon uuden. Tällöin sekoilu on tapahtunut sen jälkeen, kun kamera heille saapui.

..
SuperMajur
Viestit: 10
Liittynyt: Touko 10, 2013 18 : 00

Viesti Kirjoittaja SuperMajur »

Joku meisselisetä on jossain välissä käynyt. Meinasin seuraavaksi ottaa yhteyttä Canonin maahantuojaan. Luulis heitäkin kiinnostavan mitä jälleenmyyjät/huoltoliike touhailee.
SuperMajur
Viestit: 10
Liittynyt: Touko 10, 2013 18 : 00

Viesti Kirjoittaja SuperMajur »

No niin. Tein pari viikkoa sitten reklamaation Anttilaan ja nyt tuli päätös asiaan. Palauttivat vanhan ruuvatun kameranhylyn ja mukana oli 68€ lasku särkemisestä. Tästä eespäin pyyhin persettä Canoneilla ja NetAnttilasta ei osteta enään mitään ja jos joskus tarvin kamerahuoltoa niin sama lähettää se vaikka Venäjälle ja maksaa ite kun takuut ei pelaa kumminkaan. Kotimaiseen pas...a Tekniikkaan ei kannata lähetellä mitään. Paikallinen valokuvausliikkeen kaveriki sanoi tästä jutusta että "ei ole mikään ihme" Jas Tekniikan kanssa heilläki kuulemma ollut ongelmia kamera huolloissa.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Koko juttu kuulostaa niin uskomattomalta, että tulee väkisin mieleen muutamia vaihtoehtoja.
Tässä eniten ihmetyttää se, että JAS tekniikka on lähettänyt kameran Saksaan tarkistamatta sitä. Ainakin siihen käsitykseen tässä jää. Jos taas JAS on vastaanottanut kameran ruuvit auki, niin siitä olisi varmaan reklamoitu asiakkaalle ja se olisi löytynyt papereista, eikö?

Ja tietenkin on olemassa sekin vaihtoehto, että aloittaja on ryssinyt korjauksen itse ja nyt purkaa tässä pettymystään. Mehän emme tätä tiedä, joten teemme vain loogisia päätelmiä kertomasi perusteella. Mitään järkeä tässä stoorissa ei ole, se on pakko myöntää...

..
kunijo-1
Viestit: 1291
Liittynyt: Tammi 10, 2003 1 : 43
Paikkakunta: Luumäki

Viesti Kirjoittaja kunijo-1 »

Juu, aika monta kysymystä ja ihmetyksen aihetta tästä tarinasta herää. NetAnttilassako joku olisi huvikseen yrittänyt purkaa kameran? Tuntuu mahdottomalta uskoa. Entä sitten JAS-tekniikka? Firmaa kyllä arvostellaan joskus korkeista hinnoista ja toimitusajoista, mutta harvoin sen ammattitaitoa tällaisissa asioissa on kyseenalaistettu. Kuten Munt totesi, jos JAS ottaa vastaan puoliksi puretun kameran, on melko varmaa, että he eivät siihen puutu vaan palauttavat sen lähettäjälle.
Mitähän ne paikallisen kameraliikkeen ongelmat JAS-Tekniikan kanssa ovat olleet?
Jotenkin tuntuu, että tässä jutussa haukutaan väärää puuta, kun JAS:ia ja Canonia syyllistetään. Virheitä nuo molemmat tahot varmasti tekevät, mutta tämän tyyppisessä toiminnassa ei kyllä olisi mitään järkeä.
bomba
Viestit: 356
Liittynyt: Kesä 02, 2008 7 : 51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja bomba »

Kuulostaa todellakin kovin oudolta keissiltä. Itselle tuli mieleen kaksi mahdollista vaihtoehtoa:

1) Muntin jo mainitsema vaihtoehto, että SuperMajur itse yrittänyt korjata kameran ja nyt harmittaa kun kävi näin

2) Kamera myyty aiemmin toiselle asiakkaalle, joka ryssinyt samantien jotain, yrittänyt korjata itse, palautti nettikauppaan palautusajan puitteissa toivoen ettei kukaan huomaa. Kukaan ei huomannut, lähettämön työntekijän ammattitaito ei ehkä riittänyt kameran tarkastamiseen tai palautettuja tuotteita ei muuten vaan tarkasteta riittävän huolellisesti. Myöhemmin sama kamera myyty uudelleen nettikaupasta SuperMajurille, kamera edelleen rikki ja ensimmäisen asiakkaan korjausjäljet havaittavissa kun tutkimaan aletaan.

Miten toimisin? Jos vaihtoehto 1, niin nielisin harmituksen, maksaisin laskun, ottaisin opikseni enkä tyhmäilisi enää jatkossa takuuajan puitteissa.

Jos vaihtoehto 2, ottaisin välittömästi yhteyttä kuluttajaneuvojaan.
SuperMajur
Viestit: 10
Liittynyt: Touko 10, 2013 18 : 00

Viesti Kirjoittaja SuperMajur »

Ei ainakaan ve1. Ei SuperMajurikaan niin pöljä ole että menee ite korjailemaan takuun alaista kameraa. No kuitenkin juttuhan jatkuu näin: Sain sähköpostia Netanttilasta reilu pari viikkoa sen jälkeen kun palauttivat sen rikkonaisen kameran. Viestissä sanottiin "Keskusteltuamme asiasta maahantuojan ja huoltoliikkeen kanssa olemme päättäneet että kamera korjataan myyjäliikkeen toimesta. Pyydämme palauttamaan kameran jotta voimme lähettää sen huoltoon", no ihan hyvä mutta kun kameraa ei enää ole kun v...ttuunnuin saatuani sen postista ja pyyhkäsin kameran silloin roskiin. Mitäpä tuommosia hajanaisia kamppeita säilyttämään. Ilmoitin asiasta netanttilaan ja rouva siellä huokaili että nyt asia menee hankalaksi kun heidän lakimies oli luvannut vain korjauttaa kameran. LAKIMIES oikein sotkettu alle kahdensadan euron kamerakorvausasiaan. Voe helevata. Kysyin että saisiko sitä vaikka uuden samanlaisen kameran tilalle kun näkyy olevan sitä mallia vielä myynnissä reilun sadan euron hintaan. Vastaus oli että he voisivat hyvittää vähän hinnasta jos OSTAN heiltä uuden kameran. Hyvitys ei kuulemma kovin paljoa kun entinenkin oli melkein vuoden vanha. (Heinäkuusta-Maaliskuuhun muka vuosi ja vielä takuu voimassa) Tuossa vaiheessa meni hermot ja totesin että "pitäkää tunkkinne, minä en osta teiltä mitään" sitä paitsi kerkesin tilata jo kameran eri firmasta. On muuten Olympus PEN PL-3 mallia. Että tämmöstä taas.
mvuori
Viestit: 2725
Liittynyt: Marras 29, 2003 13 : 50

Viesti Kirjoittaja mvuori »

SuperMajur kirjoitti:Pyydämme palauttamaan kameran jotta voimme lähettää sen huoltoon", no ihan hyvä mutta kun kameraa ei enää ole kun v...ttuunnuin saatuani sen postista ja pyyhkäsin kameran silloin roskiin. Mitäpä tuommosia hajanaisia kamppeita säilyttämään. (...) Tuossa vaiheessa meni hermot ja totesin että "pitäkää tunkkinne, minä en osta teiltä mitään" sitä paitsi kerkesin tilata jo kameran eri firmasta.
Anttila on näemmä toiminut aivan esimerkillisesti. Kuluttajan valitusta tässä vaiheessa taas on kovin vaikea ymmärtää. Jos on niin tyhmä, että heittää menemään tavaran, jonka kuntoonsaattamisesta on vielä riitä päällä, kannattaa katsoa ensimmäisenä peiliin.
Matti Vuori
kunijo-1
Viestit: 1291
Liittynyt: Tammi 10, 2003 1 : 43
Paikkakunta: Luumäki

Viesti Kirjoittaja kunijo-1 »

Epäselvä ja kummallinen tarina sai arvoisensa päätöksen. Järjen valo ei päässyt pilkahtamaan esille missään vaiheessa.
SuperMajur
Viestit: 10
Liittynyt: Touko 10, 2013 18 : 00

Viesti Kirjoittaja SuperMajur »

Riitaahan ei nimenomaan enää pitänyt olla päällä kun anttila palautti kameran ja mukana oli saatekirje jossa kerrottiin että takuu ei korvaa ko. rikkoontumista ja joudun maksamaan laskun. (postikulut+korjausarvio) Siinä vaiheessahan luulis joku muukin että juttu oli sitte siinä.
kunijo-1
Viestit: 1291
Liittynyt: Tammi 10, 2003 1 : 43
Paikkakunta: Luumäki

Viesti Kirjoittaja kunijo-1 »

SuperMajur kirjoitti:Riitaahan ei nimenomaan enää pitänyt olla päällä kun anttila palautti kameran ...
Näinhän se on. Jos nimittäin tyytyy tuohon päätökseen. Aika moni taisi saada tästä sen käsityksen, ettet ollut tyytyväinen, kun siitä tännekin kirjoittelit. Siinä tapauksessa ei missään nimessä pidä hävittää sitä riidan alaista kohdetta, kuten tuli taas kerran todistettua.
Nalho
Viestit: 959
Liittynyt: Marras 17, 2003 20 : 44
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Nalho »

Suotta majuri itkee kaatuneen maidon perään. Hommassa tehtiin oma maali siinä vaiheessa kun kamera roimastiin roskikseen.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Nalho kirjoitti:Suotta majuri itkee kaatuneen maidon perään. Hommassa tehtiin oma maali siinä vaiheessa kun kamera roimastiin roskikseen.
Toki majurilla on vielä kuvat, jossa Saksassa on se avattu kamera.
Jos ollaan tarkkoja, niin laittamalla ne kuvat Anttilaan voidaan hyvin perustella se, miksi kamera on heitetty pois. Kamerahan on ollut selvästi epäkunnossa ja mahdoton käyttää, jos siinä on ensinnäkin vikaa ja toisekseen ruuvit auki.
Jos myyjäliike käsittelee asiakkaan omaisuutta tavalla, joka turmelee omaisuuden käyttökelvottomaksi, niin myyjäliike on yksiselitteiseti vastuussa ja Anttilan tulee korvata kamera ostajalle täysimääräisesti.
Ihmettelen helvetisti miten joku Netanttilan tapainen firma voisi kusta asiakasta silmään reilun satasen kameran takia?
Kyllä tämä on todellakin uskomaton tarina...

..
SuperMajur
Viestit: 10
Liittynyt: Touko 10, 2013 18 : 00

Viesti Kirjoittaja SuperMajur »

Ensinnäkään minä en itke mitään. Minun osalta juttu loppu sillon kun kamera tuli takas, ei minun maalima tähän kaadu. Anttilan rouva kysyi että mitä minä ehdottaisin ratkaisuksi niin sanoinkin hänelle että neuvottelee nyt sen lakimiehen kans että mitä tekevät. Minulle on nyt ihan sama enkä viihti enää veivata tämän homman kanssa. Huvittaa vain tuo anttilan esimerkillinen suoritus asiassa.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

SuperMajur kirjoitti:Minulle on nyt ihan sama enkä viihti enää veivata tämän homman kanssa. Huvittaa vain tuo anttilan esimerkillinen suoritus asiassa.
Jos ei kerran kiinnosta ja tässä tarinassa ei tule koskaan olemaan sitä kliimaksia, niin mitäpä jos muuttaisit otsikon muotoon "Canoni takuuhuoltoon, uskomaton marina".

..
SuperDrive
Viestit: 1463
Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

SuperMajur kirjoitti:Ensinnäkään minä en itke mitään. Minun osalta juttu loppu sillon kun kamera tuli takas, ei minun maalima tähän kaadu. Anttilan rouva kysyi että mitä minä ehdottaisin ratkaisuksi niin sanoinkin hänelle että neuvottelee nyt sen lakimiehen kans että mitä tekevät. Minulle on nyt ihan sama enkä viihti enää veivata tämän homman kanssa. Huvittaa vain tuo anttilan esimerkillinen suoritus asiassa.
Tarkastitko kameran sarjanumeron? Ettei vain jossain vaiheessa ollut vaihtunut toiseen, jonkin muun asiakkaan avaamaan kameraan?

Ei se lopu osaltasi ennen kuin lopetat tänne kirjoittamisen asiasta. Tiedätkö muuten, ettei kameroita edes saa heittää roskiin?
Vastaa Viestiin