5D Mark III firmis

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
pasij13
Viestit: 143
Liittynyt: Joulu 28, 2006 14 : 23

5D Mark III firmis

Viesti Kirjoittaja pasij13 »

With Canon I Try
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
fuel
Viestit: 102
Liittynyt: Loka 26, 2011 16 : 10

Viesti Kirjoittaja fuel »

Canon Rumorsissa väittävät että tarvikeakkujen käyttö olisi rampautettu. Toivottavasti ei pidä paikkaansa sillä itse olen kohdan 2. vuoksi jo pitkään odottanut ko. päivitystä. Tulee ihan mieleen mustesuihkutulostinvalmistajat jotka koittavat estää tyhjien värikasettien uudelleentäytön.
elmar
Viestit: 4904
Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24

Viesti Kirjoittaja elmar »

fuel kirjoitti:Canon Rumorsissa väittävät että tarvikeakkujen käyttö olisi rampautettu. Toivottavasti ei pidä paikkaansa sillä itse olen kohdan 2. vuoksi jo pitkään odottanut ko. päivitystä. Tulee ihan mieleen mustesuihkutulostinvalmistajat jotka koittavat estää tyhjien värikasettien uudelleentäytön.
Toivottavasti pitää paikkansa. Samalla voisivat lopettaa myös näiden sigma-tamron-tokinoiden tukemisen sillä eivät ne kuitenkaan toimi kuten pitäisi.
fuel
Viestit: 102
Liittynyt: Loka 26, 2011 16 : 10

Viesti Kirjoittaja fuel »

Tai muiden kuin lasien uusimpien versioiden. Kaikille vain kakkosversiot superteleistä toisella munuaisella.
emis
Viestit: 119
Liittynyt: Heinä 22, 2010 11 : 07

Viesti Kirjoittaja emis »

Sori, aiheeton kysymys, selvisi jo
KV
Viestit: 54
Liittynyt: Helmi 08, 2004 16 : 17

Viesti Kirjoittaja KV »

elmar kirjoitti:
fuel kirjoitti:Canon Rumorsissa väittävät että tarvikeakkujen käyttö olisi rampautettu. Toivottavasti ei pidä paikkaansa sillä itse olen kohdan 2. vuoksi jo pitkään odottanut ko. päivitystä. Tulee ihan mieleen mustesuihkutulostinvalmistajat jotka koittavat estää tyhjien värikasettien uudelleentäytön.
Toivottavasti pitää paikkansa. Samalla voisivat lopettaa myös näiden sigma-tamron-tokinoiden tukemisen sillä eivät ne kuitenkaan toimi kuten pitäisi.
Samaa mieltä Elmarin kanssa.
mjuhani
Viestit: 394
Liittynyt: Kesä 01, 2008 19 : 04

Viesti Kirjoittaja mjuhani »

KV kirjoitti:
elmar kirjoitti:
fuel kirjoitti:Canon Rumorsissa väittävät että tarvikeakkujen käyttö olisi rampautettu. Toivottavasti ei pidä paikkaansa sillä itse olen kohdan 2. vuoksi jo pitkään odottanut ko. päivitystä. Tulee ihan mieleen mustesuihkutulostinvalmistajat jotka koittavat estää tyhjien värikasettien uudelleentäytön.
Toivottavasti pitää paikkansa. Samalla voisivat lopettaa myös näiden sigma-tamron-tokinoiden tukemisen sillä eivät ne kuitenkaan toimi kuten pitäisi.
Samaa mieltä Elmarin kanssa.
Ja kimppaan edellisiä.
mjuhani
Viestit: 394
Liittynyt: Kesä 01, 2008 19 : 04

Viesti Kirjoittaja mjuhani »

mjuhani kirjoitti:
KV kirjoitti:
elmar kirjoitti: Toivottavasti pitää paikkansa. Samalla voisivat lopettaa myös näiden sigma-tamron-tokinoiden tukemisen sillä eivät ne kuitenkaan toimi kuten pitäisi.
Samaa mieltä Elmarin kanssa.
Ja komppaan edellisiä.
murmelt
Viestit: 801
Liittynyt: Marras 02, 2005 23 : 48

Viesti Kirjoittaja murmelt »

Onko kenelläkään tietoa Hähnel-merkkisten akkujen toimivuudesta uuden firmwaren kanssa?
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Ihmeellisiä ovat canonistin ajatukset. Täällä taputellaa käsiä yhteen, kun halvemmat lasit ja akut herkeävät toimimasta. Tuossa 6d ketjussa jo joku kommentoi, ettei edullinen salamalähetin enää toimi canonissa.
fuel
Viestit: 102
Liittynyt: Loka 26, 2011 16 : 10

Viesti Kirjoittaja fuel »

murmelt kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa Hähnel-merkkisten akkujen toimivuudesta uuden firmwaren kanssa?
Päivitin omani. Hähnel näkyy LP-E6:na, Lenmar Unknown Battery. Kummankin varaustilat näkyvät samoina (alle 100%) mitä ennen päivitystä. Kamera kysyy kerran akun vaihdon jälkeen että käytetäänkö tuntematonta akkua. Ei onneksi joka käynnistyksessä. Myös Hähnelin salamatriggerini toimii yhä.
Jappee
Viestit: 2252
Liittynyt: Heinä 07, 2009 13 : 19

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Taidan jättää päivityksen väliin vielä vähäksi aikaa ja katsoa löytyykö sieltä ei toivottuja ominaisuuksia...
kivioja
Viestit: 396
Liittynyt: Syys 18, 2005 16 : 55

Viesti Kirjoittaja kivioja »

elmar kirjoitti:
fuel kirjoitti:Canon Rumorsissa väittävät että tarvikeakkujen käyttö olisi rampautettu. Toivottavasti ei pidä paikkaansa sillä itse olen kohdan 2. vuoksi jo pitkään odottanut ko. päivitystä. Tulee ihan mieleen mustesuihkutulostinvalmistajat jotka koittavat estää tyhjien värikasettien uudelleentäytön.
Toivottavasti pitää paikkansa. Samalla voisivat lopettaa myös näiden sigma-tamron-tokinoiden tukemisen sillä eivät ne kuitenkaan toimi kuten pitäisi.
Vielä, kun keksisivät semmoisen rajoituksen, ettei kamera suostuisi ottamaan huonoja kuvia.
KV
Viestit: 54
Liittynyt: Helmi 08, 2004 16 : 17

Viesti Kirjoittaja KV »

paaton kirjoitti:Ihmeellisiä ovat canonistin ajatukset. Täällä taputellaa käsiä yhteen, kun halvemmat lasit ja akut herkeävät toimimasta. Tuossa 6d ketjussa jo joku kommentoi, ettei edullinen salamalähetin enää toimi canonissa.
On varaa ostaa kamera, mutta ei kunnollisia akkuja? Oikea paikka säästää? Sumeaa logiikkaa?
fuel
Viestit: 102
Liittynyt: Loka 26, 2011 16 : 10

Viesti Kirjoittaja fuel »

KV kirjoitti:On varaa ostaa kamera, mutta ei kunnollisia akkuja? Oikea paikka säästää? Sumeaa logiikkaa?
Odotinkin tätä kommenttia ja tulihan se sieltä, taas.

Kunnollisia? Miksi tarvikeakku ei olisi kunnollinen? Koska siinä ei lue Canon? Itse ainakin säästän niillä kohdin kun investointi ei vaikuta lopputulokseen, eli siihen kuvaan jonka muistikortilta siirrän tietokoneelle. Akut, lankalaukaisimet, laukut ja triggerit on tarvikemerkkejä ja käytän sitten nekin ylijääneet rahat esimerkiksi laadukkaampaan linssiin. En näe että saisin jotenkin parempia kuvia Canonin omalla akulla ja en ole huomannut eroa latausväleissä, en ainakaan riittävän isoa ja hyvin ovat pitäneet lataustehonsa siinä missä kameran mukana tuleva alkuperäinen. Ja jos akku jostain syystä kestäisikin vähemmän latauskertoja, niin sekin kompensoituu sillä että alkuperäisen hinnalla saa 2-3 tarvikeakkua.
Jappee
Viestit: 2252
Liittynyt: Heinä 07, 2009 13 : 19

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Itsellä on ollut käytössä alkuperäisiä ja tarvikeakkuja. Suomesta ei ole varaa ostaa alkuperäisiä akkuja, mutta joskus reissusta saa alkuperäisiäkin inhimilliseen hintaan.

Tarvikeakuissa huomannut parissa kappaleessa eroa alkuperäisiin:

-yksi Dörr:n akku "kuoli" totaalisesti just alle vuoden käytön jälkeen. Liike (Rajala) antoi uuden tilalle.
-yksi Canon:n piraattiakku (siis suora kopio) toimii muuten yhtä hyvin kuin Canonin vastaava, mutta ei toimi pakkasella. Kun akku kylmenee niin sillä ei voi kuvata. Samoissa olosuhteissa ollut alkuperäinen akku toimii ilman ongelmia.

Kun tarvikeakku maksaa 0,25-0,30 siitä mitä alkuperäinen niin ne on ihan käyttökelpoisia.

Samaahan voi pohtia objektiiveissa, jos hinta on määräävä tekijä. Miksi käyttää Canonin objektiiveja kun voi vaikka hankkia kalliimman Leican objektiivin...
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Jappee kirjoitti:Itsellä on ollut käytössä alkuperäisiä ja tarvikeakkuja. Suomesta ei ole varaa ostaa alkuperäisiä akkuja, mutta joskus reissusta saa alkuperäisiäkin inhimilliseen hintaan.
Heh, ja ne ulkomailla myytävät Canon akut on usein väärennöksiä. Myös Canonin paketeissa olevat... ;)

..
KV
Viestit: 54
Liittynyt: Helmi 08, 2004 16 : 17

Viesti Kirjoittaja KV »

Jappee kirjoitti:
Samaahan voi pohtia objektiiveissa, jos hinta on määräävä tekijä. Miksi käyttää Canonin objektiiveja kun voi vaikka hankkia kalliimman Leican objektiivin...
Hinta ei ole määräävä tekijä. Itse asiassa hinnalla on kokonaisuuden kannalta merkityksetön rooli. Lopputulos ratkaisee.

Itse käytän Canonin objektiiveja Canonin rungoissani ja Leican objektiiveja Leican rungoissani.

Yksinkertaista.
HarriJ
Viestit: 449
Liittynyt: Helmi 22, 2004 9 : 48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja HarriJ »

fuel kirjoitti:alkuperäisen hinnalla saa 2-3 tarvikeakkua.
Nippa nappa kaksi kotimaisista kivijalkaliikkeistä, joissa LP-E6 kustantaa 85-89,90 €, Hähnel 37-59,90 € ja Lenmar 57,90 € (ei kattava analyysi).
eBay hintoineen ja "laatuineen" on sitten asia erikseen ja Amazon, jossa alkuperäinen kustantaa 50 eurosta ylöspäin (tuskin väärennöksiä tuolla).
1970/1980-luvulla Nikonia, 1990-luvulla jäähdyttelyä, 2000-luvulla Canonia (enää ei viitsi vaihtaa).
Henri Cartier-Bresson: "There is nothing in this world that does not have a decisive moment."
Q-vaaja
Viestit: 356
Liittynyt: Joulu 09, 2012 10 : 09

Viesti Kirjoittaja Q-vaaja »

http://www.superkuva.fi/tuote/canon-lp-e6/8653347B001/

70 euroa... Taisipa olla Stockmannilla myöskin tähän hintaan jokunen aika sitten, kun sellaisen ostin.
Vastaa Viestiin