Rikkinäisen filmin kehittäminen

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Slyfox
Viestit: 7
Liittynyt: Syys 22, 2011 9 : 16
Paikkakunta: Helsinki

Rikkinäisen filmin kehittäminen

Viesti Kirjoittaja Slyfox »

Sain vuosi sitten Petri Computor kameran ja vähän myöhemmin selvisi että kameran filmin vapautusnappi ei toimi. Koska olin tyhmä aloittelija filmin puolella, niin kelasin filmin rullaan voimalla. Tässä yhteydessä ne pienet reiät filmin molemmilla reunoilla repesivät. Itse "valottuvat" ruudut näyttävät ehjiltä. Normaali värifilmi on siis kyseessä

Muutamassa liikkeessä olen käynyt kyselemässä, että voiko tätä kehittää. Huonoin tuloksin. Joka tapauksessa haluisin nähdä kuvat. Olisiko jollain heittää jotain vinkkiä liikkeestä/henkilöstä joka osaisi filmin kehittää?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kimce
Viestit: 144
Liittynyt: Syys 16, 2007 10 : 06

Viesti Kirjoittaja kimce »

Siis oletko katsonut kehittämätöntä filmiä? Kyllä se silloin on päässyt ainakin niiltä osin valottumaan eikä siitä kuvia enää saa. Vähän kuin yksi mummo tuodessaan filmirullaa kehitettäväksi muovipurkissa (siis pelkkä filmi ilman kasettia sullottu pikku purkkiin) ja kun siltä kysyttiin, että onko filmi saanut valoa, vastasi että "ei se montaa minuuttia valossa ollut".

Mutta kyllähän sitä vuosia sitten tehtiin joskus aika repaleisista filmistä kuviakin. Eikä se kovin harvinaista ollut, että filmi oli voimalla survottu kamerassa rikki kuten sinulle on käynyt.
Slyfox
Viestit: 7
Liittynyt: Syys 22, 2011 9 : 16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Slyfox »

Kurkkasin joo ensimmäisten kuvien kohdalta, kun muistin että olin ottanu pari ensimmäistä koekuvaa jostain ananaksesta :D

Hyvä tietää, että tuollaisella repaleisellakin flimillä on vielä toivoa :)

Jos edes saisi negatiiviksi niin voisin sitten skannailla kuvat koneelle.
kimce
Viestit: 144
Liittynyt: Syys 16, 2007 10 : 06

Viesti Kirjoittaja kimce »

Jos se on pahasti repeytynyt (pitkää ohutta nauhaa), niin asiasta kannattaa mainita. Ne voi ottaa ennen filmin kehitystä pois eikä joudu koneen syövereihin. Mutta jos pari reikää on yhdistynyt toisiinsa, niin ei isompia ongelmia pitäisi olla. Isoissa labroissa, missä filmeistä tehdään pitkät kelat yhdistämällä, voi tulla ongelmia.
Vastaa Viestiin