Arktiset Askeleet 2013

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Arktiset Askeleet 2013

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Kuvasin maaliskuun lopulla Arktiset Askeleet 2013 -tanssitapahtumaa, jossa on tullut enemmän ja vähemmän satunnaisesti kuvailtua useana aiempanakin vuonna. Tosi kivaa oli nytkin ja kuvia tulikin paljon enemmän kuin etukäteen ajattelin. Siksi myös "parhaiden" valikointi oli aika hidas prosessi. Koko 29 kuvan setti löytyy tästä: [KLIK] (Linkki nyt korjattu, kiitos Veke!)

Kuvia klikkaamalla näkynee isompana ja paremmalla laadulla, nämä pienet on Picasa terävöinyt hiukan turhan reilusti.


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva



Kuva
Viimeksi muokannut Rockford, Huhti 20, 2013 22 : 08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
puuhapete
Viestit: 3589
Liittynyt: Tammi 27, 2005 8 : 24

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Ensimmäinen on hieno! Ei muissakaan vikaa ole.
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
Virus
Viestit: 1688
Liittynyt: Tammi 20, 2005 17 : 56

Viesti Kirjoittaja Virus »

Ykköin on hiano!!!
Olkaapas nyt hiljaa, että muut potilaat saa nukkua rauhassa!!
alsalus
Viestit: 1421
Liittynyt: Elo 17, 2009 13 : 50

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Hienoja kuvia. Teknisesti aivan mielettömän haastava aihe. Tosi pelkistetyllä ajatuksella olet kuvannut, mikä kyllä sopii. Vika kuva on mun mielestä näistä paras.

Sitä mietin, että onko nää vähän alle valotettuja. Keinovalossa tietysti mennään spottien ehdoiilla, mutta käsittelyssä voisi toimia valotuksen nostaminen keskikäyrän osalta.
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

alsalus kirjoitti:Hienoja kuvia. Teknisesti aivan mielettömän haastava aihe. Tosi pelkistetyllä ajatuksella olet kuvannut, mikä kyllä sopii. Vika kuva on mun mielestä näistä paras.
Kiitos! Olen yrittänyt opetella kuvaamaan aiempaa väljemmin rajaten ja näissä kuvissa se pelkistää väistmättä kun tausta on yleensä tyhjää.
alsalus kirjoitti:Sitä mietin, että onko nää vähän alle valotettuja. Keinovalossa tietysti mennään spottien ehdoiilla, mutta käsittelyssä voisi toimia valotuksen nostaminen keskikäyrän osalta.
Joo, olen varmasti usein olla aika varovainen valotuksen kanssa koska ihonsävyn osalta puhkipalaminen tai pahempi kanavakohtainenkin saturaatio näyttää helposti niin rumalta. Sitten taas kun tekee pienehköjä versioita webbiin niin äkkiä käy niin, että koko kuva jää aika tummaksi kun se jonkin spotin valaisema kohta onkin pienen kuvan mittakaavassa aika mitätön juttu ja sen vois vetää reilustikin yli ilman mitään ongelmaa.

Kun tein näitä webbiversiota niin korjailin useita kuvia vielä fotarissa juuri tässä suhteessa vähän valoisammaksi nostamalla curvesilla ja/tai levelsillä keskisävyjä vaaleammaksi. Ehkä tein tämänkin sitten turhan varovaisella kädellä. Paikallista kontrastia yritin myös vähän lisäillä, mutta sehän ei paljon noita keskisävyjä tietenkään nosta.

LR:ssä tietysti on myös mahdollista säätää samaa, mutta siellä olen tottunut pelaamaan enemmän niitten basic-säätimien kanssa ja niillä tuollaista en osaa oikein helposti tehdä. Jos nostan valotusta ja lasken sitten huippuvaloja tuntuu kuvasta tulevan yleensä liian lattea. Tarttis kai vaan opetella käyttämään LR:ää paremmin.

Pitää kokeilla säädellä vielä muutamaa kuvaa paremmin kunhan omat suosikit näistä alkaa joskus selkiytymään paremmin.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
itu
Viestit: 1250
Liittynyt: Elo 05, 2008 0 : 51

Viesti Kirjoittaja itu »

Rokrok, hyvin putoaa minullekin. Omat suosikit ovat kaksi viimeistä. Ensimmäisen kuvan tossuheijastus olisi ehkä voinut olla pitempikin mutta se olisi luultavasti tullut rajauksen kustannuksella.
Vastaa Viestiin