Kaste

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
BasicDude
Viestit: 252
Liittynyt: Loka 09, 2005 17 : 03

Kaste

Viesti Kirjoittaja BasicDude »

Lapsen kaste

Kuva

Mitä mieltä? Rajaus, kuvakulma käsittely yms?

Omaste mielestä onnistuin melko hyvin tapahtuman ehkä tärkeimmässä kohdassa...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
alsalus
Viestit: 1421
Liittynyt: Elo 17, 2009 13 : 50

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Hiusvalo on hieno, ja tilanne on hyvä, ja erityisplussa siitä, että päähenkilö tuijottaa suoraan kameraan.

Kuva on kuitenkin aika levoton, ja clarity-kikkailu ei nyt oikein toimi, kun tuntuu että kuva on menettänyt ryhtinsä. Voit esim. clarity-säätää vaikka noiden naisten päät (jotta iho pehmenee ja valo leviää hiuksissa), mutta jätä edes jotain kuvasta selväksi - ainakin kastettavan kasvot.

Isoin ongelma on kuitnekin tausta, joka on levoton ja ruma. Tästäkin saat paremman, kun vaikka maalaat kuvan taustan siveltimellä ja pudotat saturaatiota ja kontrastia ja vaikka vielä terävyyttäkin.

Sommittelusta ja perspektiivistä sen verran, että inahduksen paremmin olisi varmaan toiminut navankorkeudelta kuvaaminen, jolloin kastettava olisi etualalla selkeämmin.
BasicDude
Viestit: 252
Liittynyt: Loka 09, 2005 17 : 03

Viesti Kirjoittaja BasicDude »

alsalus, kiitokset erittäin hyvästä palautteesta!
BasicDude
Viestit: 252
Liittynyt: Loka 09, 2005 17 : 03

Viesti Kirjoittaja BasicDude »

Kuva

Pientä käsitelyharjoitusta. Paraniko käsittely ollenkaan?
alsalus
Viestit: 1421
Liittynyt: Elo 17, 2009 13 : 50

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Clarityn kanssa on mun mielestä nyt parempi tatsi. Pidän oikeastaan myös siitä, että kuvan yleisilmeessä karkkivärit ovat nyt hillitymmät. Tausta on yhä vähän ankea. Sitä voi muuten yrittää myös ylivalottaa kohteiden irrottamiseksi, holy spirit -henkeen. Sekin voi toimia.

Jos käsittelet kuvaa Lightroomissa, voit maalata taustan uudelleen ja säätää kontrasti-clarity-sharpness-nupikat äärimiinuksille. Kun tätä toistaa, tulee maalatusta alueesta lopulta totaaliblurria. Perusongelma, eli taustan levottomuus on siis tässä kakkosversiossakin vielä häiritsevänä juttuna.

edit. ja oranssi värikanava tuntuu olevan vähän vinksallaan. Pikkasen punaisen, saturoituneen ja alivalottuneen oloinen.
fireisland
Viestit: 1132
Liittynyt: Huhti 15, 2010 13 : 43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja fireisland »

Ihan samaa mieltä alsaluksen kommenttien kanssa, joten en niitä toista.

Itse nipistäisin myös oikealla olevasta tiiliseinästä siivun pois. Vaikkapa kuvasuhdetta muuttamalla, kun ei ylhäältä/alhaalta ehkä kannata enää rajata.

Hyvä hetki ja tllanne kuitenkin taltioitu!
BasicDude
Viestit: 252
Liittynyt: Loka 09, 2005 17 : 03

Viesti Kirjoittaja BasicDude »

Kiitokset kommenteista. Olen kommenttienne myötä huomannut, että olen käsitellyt kuvia hieman överiksi. Täytyy alkaa kiinnittämään siihen huomiota.
Vastaa Viestiin