Sigma 85mm F 1.4 Nikoniin

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
kuvahemmo
Viestit: 116
Liittynyt: Loka 05, 2011 19 : 43

Sigma 85mm F 1.4 Nikoniin

Viesti Kirjoittaja kuvahemmo »

Hei

Kyseisestä optiikasta on varmasti ollut keskustelua aikaisemmin, mutta yrityksestä huolimatta en mitään löytänyt.
Olen siis kyseistä objektiivia hankkimassa D3S:n kanssa käytettäväksi. Olen kuullut paljon hyvää, mutta kuulisin mielelläni myös kriittisiä näkökulmia jos sellaisia on. Esim. toimiiko tarkennus hämärässä hyvin, tarkennusnopeus yms. Ja jos jollakulla on vertailupohjaa Nikonin omasta vastaavasta objektiivista niin sekin kiinnostaa, mikä on huonompaa/parempaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Avokid
Viestit: 5514
Liittynyt: Elo 14, 2006 14 : 56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Riippuu tietysti hinnasta mitä tuollaisesta maksaa, mutta Nikonin puolella väittäisin 85/1.8 G version olevan paljon parempi vaihtoehto. Siksi siitä ei ole varmaan hirveästi keskusteluakaan ollut.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Tuossa jokunen kommentti

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
junnu123
Viestit: 421
Liittynyt: Helmi 21, 2004 22 : 45
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu123 »

Olen kolmisen vuotta käyttänyt sigmaa D3:en kanssa. Tuossa edellisessä ketjussa olin kommenttien mukaan saanut sen juuri paketista ulos :)
85mm on yleisimmin tuossa D3:en nokalla näppäryytensä ja monipuolisuutensa takia.
Nikonilta on tosiaan tullut tuo 85/1.8 AF-S tuon jälkeen, toi olisi kokonsa puolesta myös erittäin mielenkiintoinen putkivaihtoehto. Epäilen, että jos nyt olisin ostamassa 85:sta, ostaisin juuri tuon Nikkorin kokonsa ja halvemman hintansa vuoksi.

Jotain hämärä-settiä tällä putkella otettuna, pakkasta tais olla -20:
http://core.1g.fi/kuvat/etsinta/20110206_kiiminki/
#nikkor,#luontokuva
Vastaa Viestiin