Habanero("DIY"-viritelmä)

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
M1z3
Viestit: 627
Liittynyt: Marras 15, 2006 14 : 14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Habanero("DIY"-viritelmä)

Viesti Kirjoittaja M1z3 »

En nyt osannu päättää mihin kategoriaan pistän tän, joten meni nyt tänne, koska ei niin DIY -ratkaisu.

Laitoin siis Nikon 18-105mm osiin(rikkinäinen) ja otin talteen uloimman/suurimman linssin ja aloin kokeileen makroiluun. Ainakin omaan silmään olen tyytyväinen piirtoon ja jatkossa keksin jonkin helpomman tavan pitää tätä linssiä objektiivin edessä.

Chilit kuvattuna 50mm 1.8D
Kuva

Habanero @50mm 1.8D+entisen objektiivin suurin linssi
Kuva

Tällainen siis objektiivin nokalla
Kuva

n. 100% croppi(ilman terävöitystä)
Kuva

Pari ekaa kuvaa liittynee aiheesee/linkkejä kuviin ja gallerioihin? -Loput sit vaikka diy tai tekniikka osioon...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
joonaniemi
Viestit: 521
Liittynyt: Loka 17, 2006 23 : 13

Viesti Kirjoittaja joonaniemi »

Mennään ohi aiheen, onko kaupan chilejä vai itse rakkaudella kasvattetuja?

Aiheeseen, vois tota samaa kokeilla, kun pöydällä yks Nikkor zoomi josta moottori levinnyt, tosin toimii manuaalisena ihan ok. Jos enemmän hajoaa, niin sitten ainakin testaan tota.
M1z3
Viestit: 627
Liittynyt: Marras 15, 2006 14 : 14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M1z3 »

joonaniemi kirjoitti:Mennään ohi aiheen, onko kaupan chilejä vai itse rakkaudella kasvattetuja?

Aiheeseen, vois tota samaa kokeilla, kun pöydällä yks Nikkor zoomi josta moottori levinnyt, tosin toimii manuaalisena ihan ok. Jos enemmän hajoaa, niin sitten ainakin testaan tota.
Kaupan chilejä valitettavasti. Poistin osittain itse kuvasta tota pölyä, jota kertynyt tohon, oisko jotain perus hyönteismyrkkyä ku siitä puhuttu ny paljon ;-D

Tarkoitus ois kyl kasvatella itse kuhan aikaa siihen löytyis.

Joo yllätyin laadusta kyllä vrt. esimerkiksi tavalliseen suurennuslasiin -tottakai lasi on huomattavasti laadukkaampaa.
Vastaa Viestiin