Miksi huono kuva on niin hyvä?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Artsi_L
Viestit: 123
Liittynyt: Helmi 23, 2012 18 : 19

Miksi huono kuva on niin hyvä?

Viesti Kirjoittaja Artsi_L »

Nyt kommentteja kehiin. Miksi huono on hyvä?

Käytännön kokemuksia kertoo tuotteistaja, Jari Parantainen.

http://pollitasta.fi/2012/11/07/miksi-h ... niin-hyva/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
eskolius
Viestit: 302
Liittynyt: Joulu 02, 2008 21 : 13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eskolius »

Konteksti vaikuttaa. Facebookin seinällä teknisesti onnistunut kuva ei viesti yhteisöä, vuorovaikutusta, toimintaa, ja on siksi väärässä paikassa. Näin ollen se on yhteydessään huono.

Toisaalta "autenttinen" kuva on monessa perinteisemmässä yhteydessä huono eli viestii vääriä asioita.

Kirjoitetussa kielessä näkyy saman ilmiön voimistuminen chatin ja tekstarien myösä. Ne ovat vahvistaneet puhekielen asemaa monessa julkisessakin käyttöyhteydessä. Toisin sanoen myös verbaaliviestinnässä huono on usein hyvä.
alsalus
Viestit: 1421
Liittynyt: Elo 17, 2009 13 : 50

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Hauska teksti, mutta onhan toi ilmiö tunnettu iänkaiken. Halpahallien katalogeista ei saa tehdä liian hienoja, koska se tekee kaupasta kalliinoloisen. Claes Ohlsonin kaltaisten liikkeiden myyntivoitto perustuu siihen, että ne on keksineet tavat myydä sitä bulkkip'skaa vähän fiinimmän oloisesti.

Oikeastaan ne on keksineet aivan uuden estetiikan, jossa kura ja laatu kohtaavat juuri siinä suhteessa, että ostaja kuvittelee tehneensä "löydön". Jos tuotekuva on liian laadukas, se on jo löydetty ja siis hinnoiteltu yläkanttiin.
grafia
Viestit: 1413
Liittynyt: Kesä 01, 2005 22 : 10
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Muistan vielä nuoruudestani ajan, jolloin Anttila tuli Tampereelle. Se oli alkuun halpatavarakauppa, ja siellä hieman nuhjuisessa ja sekaisessa kaupassa oli mukava kierrellä ja etsiskellä edullisia löytöjä.
Sitten talo koki ison remontin ja tuotteiden esille panoon kiinnitettiin huomiota. Ja vaikka hinnat edelleen olivat jotakuinkin samat, mielikuva edullisesta kaupasta laimeni.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
Vastaa Viestiin