Väriasetukset

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Frank C.
Viestit: 6
Liittynyt: Maalis 20, 2012 19 : 03

Väriasetukset

Viesti Kirjoittaja Frank C. »

Paljon on asiaa AdobeRGB ym. asetuksista ohjelmistoon...

Mutta millaisia asetuksia käytätte näytönohjaimen/näytön värimaailmassa onko kaikki 50 prosenttisia vai jotain muuta...?

Onko näytönohjaimilla millaisia eroja käsitellä värejä?

Millainen vaikutus noilla on jatkokossa, kun teetättää kuvia mitä väri maailmaa käyttävät ... kuinka pahasti mennään metsään omien/tulostuspalvelimen värimaailmassa? kaikki ei kaiketi voi olla ihan samoin asetuksin?

hurjan eron vaan huomaa jos katselee samoja kuvia esim hdmi/TV,
tai vaikka kaverin koneelta samoja kuvia....

Aika monta sekavaa kysymystä hölmöltä mut yrittäkää kestää
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Näyttöhän ja näytönohjain tuossa se tärkein on, itsellä esim. pöytäkoneessa joku perusnäyttö, niin sitä nyt ei saa millään hyväksi :D

Kun taas kannettavan (HP ProBook) näyttö tuntuu olevan ihan jees perussäädöilläkin.

Jotkuhan näitä jaksaa säätää ja kalibroida jatkuvasti, mut onko se sitten sen arvoista, en voi tietää kun en ole kokeillut.

Karu totuus varmaan tässä(kin) on se, että halvalla ei saa hyvää..
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

eetu1978 kirjoitti:Näyttöhän ja näytönohjain tuossa se tärkein on, itsellä esim. pöytäkoneessa joku perusnäyttö, niin sitä nyt ei saa millään hyväksi :D

Kun taas kannettavan (HP ProBook) näyttö tuntuu olevan ihan jees perussäädöilläkin.

Jotkuhan näitä jaksaa säätää ja kalibroida jatkuvasti, mut onko se sitten sen arvoista, en voi tietää kun en ole kokeillut.

Karu totuus varmaan tässä(kin) on se, että halvalla ei saa hyvää..
Ei, mutta nillä muilla on halva säätämättömät, eli ei kukaan muu kuirtenkaan nää kuvia oikein vaikka itse näkisikin -tosin jos itse näkisi, olisi kuvat selaisia että teoriassa joku voisi edes nähdä ne oikein.

Täälä on muuten koko osio aiheesta:
http://www.digicamera.net/keskus/viewforum.php?f=26

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

OskuK kirjoitti:
eetu1978 kirjoitti:Näyttöhän ja näytönohjain tuossa se tärkein on, itsellä esim. pöytäkoneessa joku perusnäyttö, niin sitä nyt ei saa millään hyväksi :D

Kun taas kannettavan (HP ProBook) näyttö tuntuu olevan ihan jees perussäädöilläkin.

Jotkuhan näitä jaksaa säätää ja kalibroida jatkuvasti, mut onko se sitten sen arvoista, en voi tietää kun en ole kokeillut.

Karu totuus varmaan tässä(kin) on se, että halvalla ei saa hyvää..
Ei, mutta nillä muilla on halva säätämättömät, eli ei kukaan muu kuirtenkaan nää kuvia oikein vaikka itse näkisikin -tosin jos itse näkisi, olisi kuvat selaisia että teoriassa joku voisi edes nähdä ne oikein.

Täälä on muuten koko osio aiheesta:
http://www.digicamera.net/keskus/viewforum.php?f=26
Hyvä pointti :)
Vastaa Viestiin