Yongnuo 460-II kokemukset? Entä Pocket Wizardilla?

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Vastaa Viestiin
teemumiikk
Viestit: 86
Liittynyt: Elo 21, 2011 17 : 15

Yongnuo 460-II kokemukset? Entä Pocket Wizardilla?

Viesti Kirjoittaja teemumiikk »

Moro,

Verkkokaupassa nuo Yongnuo 460-II salamat lähtis aikas halvalla. Olen kuullut, että juuri tuo II-malli olisi ihan kelpo peli hintaansa nähden sellaiseksi varasalamaksi. Onko kellään tuosta kokemusta?

Käsittääkseni se ei toimi minkään sortin TTL:llä, mutta osaako kukaan sanoa, että jos tökkään sen esim Pocket Wiisarin Flex TT5:n ja säädän sitten AC5:lle tehoja kamerasta, ni toimineeko? Vai onko tässä joku juttu, että kaikki menee pskaks, jos semmosen erheen menen tekemään?
-----------------------------------------------
Teemumiikkatapio
www.teemumiikkatapiophotography.com
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
olli R
Viestit: 4808
Liittynyt: Tammi 10, 2003 9 : 21
Viesti:

Re: Yongnuo 460-II kokemukset? Entä Pocket Wizardilla?

Viesti Kirjoittaja olli R »

teemumiikk kirjoitti:osaako kukaan sanoa, että jos tökkään sen esim Pocket Wiisarin Flex TT5:n ja säädän sitten AC5:lle tehoja kamerasta, ni toimineeko? Vai onko tässä joku juttu, että kaikki menee pskaks, jos semmosen erheen menen tekemään?
Mikään ei mene paskaksi, mutta valotehokaan ei säädy. Tuo on manuaalisalama, sen tehoja voi säätää vain siitä salaman takapanelista.
teemumiikk
Viestit: 86
Liittynyt: Elo 21, 2011 17 : 15

Viesti Kirjoittaja teemumiikk »

Kiitos Olli,

Eli jännitteet eivät täss ole ongelma? Niitä lähinnä ajattelin, kun olen jostain kuullut, että jos jännite on liian suuri, se hajottaa laitteet. Olenko ihan hakoteillä?

Mites muuten se salama? Onko kellään kokemusta, että onko siitä mihinkään vai saako tässä halvalla hinnalla vain kaapin täytettä?

Orjana sitä kai voi pitää, eli siinä on jonkinlainen sensori, joka saa salaman välähtämään masterisalaman välähdyksestä?
-----------------------------------------------
Teemumiikkatapio
www.teemumiikkatapiophotography.com
olli R
Viestit: 4808
Liittynyt: Tammi 10, 2003 9 : 21
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

teemumiikk kirjoitti:Eli jännitteet eivät täss ole ongelma? Niitä lähinnä ajattelin, kun olen jostain kuullut, että jos jännite on liian suuri, se hajottaa laitteet.
Vanhoissa salamoissa välähdysputkelle menevä jännite kierrätettiin sen salamakengän keskinavan kautta. Siitä meni sellainen 200-300 volttia, mutta se ei haitannut, koska laukaisu oli mekaanisesti kytketty. Uusissa kameroissa salama laukaistaan puolijohde-elektroniikalla, joka ei kestä tuollaisia jännitteitä, sama koskee niitä radiolaukaisimia yms.

Kaikki nykyiset uudet salamat ovat elektronisesti laukeavia, joten niissä on navoissa se normaali 5-6 volttia. Vanhojen salamalaitteiden kanssa voi joutua olemaan varovainen. Tämä lienee klassikkolista tästä aiheesta:

http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html

460:ssä on orjatoiminto ja myös toisen salaman orja, jolla salama saattaa toimia myös kameran oman TTL-salaman kanssa. Muuten minulla ei ole omia kokemuksia tuosta, mutta en ole juuri kovin huonoakaan tuosta II-mallista kuullut.
lateksi
Viestit: 17
Liittynyt: Kesä 15, 2004 10 : 19

Viesti Kirjoittaja lateksi »

Täysin manuaalisäätöinen, ainoa ongelmaa salamassa on että menee virransäästötilaan liian nopeasti.
kapa21
Viestit: 582
Liittynyt: Tammi 25, 2012 13 : 17

Viesti Kirjoittaja kapa21 »

Noita 560II:a on pari kappaletta. Muutoin kait samalaisia. Teho noissa 460:ä taitaa olla hieman pienempi. Ei ole minkään sortin ongelmaa ollut. Toki käyttötunteja ei hirvittävästi vielä ole takana. Itselläni ei ole ollut ongelmaa virransäätötilasta.
Miikkaha
Viestit: 1008
Liittynyt: Tammi 15, 2008 7 : 22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Miikkaha »

Mulla on noita 460 II:sia muutama kappale.
Olen ostanut ebaysta 38 euron kappalehintaan (posteineen).
Ovat tulleet noin viikossa.

Hyvin on kestänyt, helppo säätää, toimii ihan hyvin slavena sisätiloissa, koska mulla ei ole aina kaikissa tilanteissa riittänyt kaikkiin vastaanottimia.

Hinta-laatusuhde tosi kohdillaan. En ole huomannut mitään ongelmaa lateksin mainitseman liian nopean virransäätötilan kanssa. Ei mulla ole mennyt.
lippoma
Viestit: 516
Liittynyt: Tammi 12, 2003 19 : 26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Yongnuo 560

Viesti Kirjoittaja lippoma »

kapa21 kirjoitti:Noita 560II:a on pari kappaletta. Muutoin kait samalaisia. Teho noissa 460:ä taitaa olla hieman pienempi. Ei ole minkään sortin ongelmaa ollut. Toki käyttötunteja ei hirvittävästi vielä ole takana. Itselläni ei ole ollut ongelmaa virransäätötilasta.
Hyvä salama manuaali käyttöön triggereiden Cactus V5 kanssa. Täydellä teholla välähtää 12-15 kertaa kerran sekunnissa kunnes menee ylikuumenenemis tilaan ja lopettaa. Puolella teholla saa paukuttaa huoletta, eikä ylikuumene. Osta kameraan ja säädä kamera siten että valotus 1/200 tai 1/160 , ISO 100, aukko 3,5-5,6 , salama teho puoleen tai 1/4 osaan ja sitten vain kuvaamaan. Jos yli- tai alivalottuu säädä aukkoa tai salamatehoa. Parilla kokeilulla löytyy oikeat tehot. Suosittelen. Hyvä, tukevan tuntuinen halpa salama. Ja kun kuvaa manuaalisesti oppii valaistuksesta paljon. Yongnuo 560 latautuu nopeasti käyttövalmiiksi 1/2 ja 1/4 teholla pystyy räiskimään kuvia alle sekunnin välein, NIMH akkujen kanssa.
tupica
Viestit: 329
Liittynyt: Huhti 03, 2008 12 : 21

Viesti Kirjoittaja tupica »

kapa21 kirjoitti:Noita 560II:a on pari kappaletta. Muutoin kait samalaisia. Teho noissa 460:ä taitaa olla hieman pienempi.
Itsellä myös 2kpl nuita 560, tosin ykkös versioita ja 1kpl näitä 460. Omien kokemuksien mukaan suosittelisin laittamaan tuon ~8€ lisää (ebay) ja tilaamaan näitä 560. Näissä mielestäni rakenne on parempi ja muutoinkin tuntuvat paremmilta vekottimilta.
IGOR90
Viestit: 551
Liittynyt: Marras 29, 2009 20 : 16

Viesti Kirjoittaja IGOR90 »

Mullakin yks ollu slavena 2-3 kk ja hyvin on pelittänyt
teemumiikk
Viestit: 86
Liittynyt: Elo 21, 2011 17 : 15

Viesti Kirjoittaja teemumiikk »

Kiitoksia kovasti näistä valaisevista vastauksista!
-----------------------------------------------
Teemumiikkatapio
www.teemumiikkatapiophotography.com
nihtila
Viestit: 127
Liittynyt: Joulu 08, 2010 12 : 18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja nihtila »

Olen myös käyttänyt 460-II:ta menestyksekkäästi Cactus v5:n kanssa. Nuo kyllä menevät johonkin standbytilaan aika nopeasti, mutta välähtävät silti.
leicaks
Viestit: 49
Liittynyt: Elo 24, 2007 3 : 48

Viesti Kirjoittaja leicaks »

Saakos noihin mitään lisävirtaa patteri/akut?
Brunberg
Viestit: 675
Liittynyt: Touko 17, 2005 9 : 48

Viesti Kirjoittaja Brunberg »

Saa 8-akun kelkan ainakin 560 malliin.
Vastaa Viestiin