Aloittelian satoa

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
naama3
Viestit: 19
Liittynyt: Loka 23, 2011 20 : 08

Aloittelian satoa

Viesti Kirjoittaja naama3 »

Tuli loppukesästä männä vuonna kamera hommattua ja vähän ontullut kalustoa jo päiviteltyäkin:) Laitetaan nyt kommentoitavaks muutama kuva mitä on kortille tarttunut!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

eli monenlaista kokeiltu:)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
fireisland
Viestit: 1132
Liittynyt: Huhti 15, 2010 13 : 43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja fireisland »

Aika monta kuvaa kerralla arvioitavaks, mutta tässä tulee "ensivaikutelmat". Nämä ovat siis vain minun mielipiteitä... :

1. Risut etualalla häiritseviä ja kuvan pääkohdetta, muuta kuin virtaava vesi pitkällä valotuksella, ei tunnu olevan.

2. Ihan kivasti lumiset oksat reunustaa vettä, mutta vähän tylsäksi jää.

3. Mukavan minimalistinen ja ihan kiva bokeh, mutta ei herätä suurempia ajatuksia. Sommittelu ehkä liian keskellä.

4. Etualan oksat pilaa kuvan mulle.

5. Jännä, hyvä tarkennus.

6. Mukavasti vauhtia ja taas tarkennus hyvin kohillaan.

7. Sama kuin edellä

8. Hyvä tilannekuva. Taustalla olevan poitsun pää leikkaantuu vähän pahasti.

9. Varmaan hyvin toimii kotialbumissa, mutta ei minussa juuri herätä tunteita.

Kaiken kaikkiaan teknisesti hyviä kuvia (valkotasapaino, valotukset tarkennus jne.), mutta kuvista puuttuu se jokin juttu, että ne iskisivät myös minulle joka ei tunne pelaajia tai koiraa. Kameran käyttö on siis hallussa, mutta vähän liian dokumentaarinen fiilis jäi omaan makuun.
Hyvät eväät myös päräyttäviin kuviin :).
sipetius
Viestit: 58
Liittynyt: Kesä 10, 2010 13 : 23

Viesti Kirjoittaja sipetius »

Ihan kivoja kuvia, mutta sommittelu voisi olla hieman monimuotoisempaa kuin: "Pistin sen tohon keskelle, kun siinä on paras tarkennuspiste."
naama3
Viestit: 19
Liittynyt: Loka 23, 2011 20 : 08

Viesti Kirjoittaja naama3 »

No niin, eli muutama näytille ja arvostelua kehiin! onko mitään opittu;)

Kuva


Kuva


Kuva


Kuva
R.K
Viestit: 237
Liittynyt: Joulu 05, 2010 14 : 42
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja R.K »

Ekassa on jotakin outoa. Onko vastarannssa vikaa, vai onko minun silmät menneet "sinapin" huuruissa. ;)
Maffer
Viestit: 21610
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Näissä viimeisissä koirakuvissahan on hyvä meininki!
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Koirakuvissa oli hyvää liikettä ja vauhdin ja karvakorvien riemun tunnetta. Maisemista minulle jäi sellainen vaikutelma, että kuvaajalla oli kyllä ollut ajatusta siitä, mitä ja minkälaisen tunnelman paikasta haluaa vangita, mutta toteutuksessa on kehittämisen varaa erityisesti sommittelun osalta.

Joissakin kuvissa risukko peittää itse kohdetta, ensimmäisessä jokikuvassa kaipasin etualalle jotakin luomaan perspektiiviä ja tuomaan kuvaa muutakin, kuin vain liikepiirtyneen veden. Auringonlaskukuvassa puun oksistolla on ehkä haettu kuvaan kehystä, mikä onkin hyvä idea, mutta oksat tulevat liian syvälle kuvaan ja ovat nyt enemmänkin häiritsevä tekijä kuin kaunis kehys.

Kyllä näissä ajatusta on. Pohtisin seuraavassa sessiossa maisemien sommittelua tarkemmin, niin kuvien taso paranisi jo paljon.

Harrastajan kommentteja toiselle harrastajalle. Omissa kuvissanikin on parannettavaa pilvin pimein kaikilla osa-alueilla.
Sapere aude.
---
flickr
mremonen
Viestit: 9252
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Ekan setin viides (koira hangella) ja toisen setin toka jatkoon. Muut pois...

Olen lueskellut aikani kuluksi Kirjaa "The Art of Photography (Rocky Nook)" ja siinä melko alussa todetaan sellainen itsestäänselvyys, että kuvaa sitä mikä kiinnostaa sinua muutenkin. Tällöin sinulla on jotain annettavaa myös katsojalle. Mun ongelma tuntuu olevan se, että olen kakkien alojen erityisasiantuntija, joten kaikki kiinnostaa, eikä oikein mikään.

Sen sijaan sulla näyttäisi olevan annettavaa tuohon koirakuvaukseen. Suosittelen jatkamaan.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Viesti Kirjoittaja emerik »

Monia kuvia vaivaa liian tiukka rajaus eli tietyllä tapaa kuva ei hengitä. Toisaalta sitten puuttuu todella tiukalla rajauksella olevia lähikuvia kohteista. Jälkikäsittelyn suhteen myös pientä parantelun varaa. Kun valo ei ole kuvissa kovin erikoinen, niin se vaatisi enemmän tuota jälkikäsittelyä. Kuvat ei ole huonoja vaan ihan asiallisia josta on siis hyvä jatkaa eteenpäin. Mielestäni on ok jos kuvailee monipuolisesti.
Vastaa Viestiin