Fujifilm FinePix X100

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
Gamma
Viestit: 1724
Liittynyt: Tammi 13, 2004 14 : 14
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

No, eikös täällä ole enää yhtään x100 asiantuntijaa?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Photomic
Viestit: 404
Liittynyt: Syys 12, 2009 16 : 35

Viesti Kirjoittaja Photomic »

Gamma kirjoitti:Päivitin firmware version 1.21. Etsimestä hävisivät kaikki muut tiedot paitsi alarivin valotustiedot ja vasemman laidan valotusmittari eli "Standard Display" tiedot näkyy. Takatelkkarissa kaikki näkyy niinkuin ennenkin. Onko muilla ollut vastaava ongelma?
Editoidaan tähän vähän lisätietoja: Videokuvaustilassa myös etsimessä näkyy tiedot niinkuin ennenkin.

Ollut tuo kamera nyt viisi päivää käytössä n. 370 kuvaa on tullut otettua ja akun olen joutunut lataamaan kolme kertaa. Näinkö vähän se kestää? Takatelkkari ei ole normaalisti käytössä ja suuri osa kuvista on otettu optisella etsimellä. Tietysti näin kokeiluvaiheessa tulee menua selailtua normaalia enemmän.
Saako muuten kellonajan muutettua 24h formaattiin?
Kellonaikaa ei taida saada 24 h formaattiin. Ainakaan vielä näillä firmiksillä :-)

Firmiksen päivitys palauttaa kameran alkutilaan, joten kaikki asetukset, myös etsimen, on tehtävä uudelleen. Aina näitä itsekin hämmästelen joka kerta uudestaan, kun pävitän firmiksen. Minulla jo neljäs? fimispäivitys menossa :-)

Kuvanumeroinnin saa pysymään ennallaan, kun kopioi muistikortille viimeisen kuvan ennen firmispäivitystä. Kamera jatkaa sitten siitä.
Gamma
Viestit: 1724
Liittynyt: Tammi 13, 2004 14 : 14
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Photomic kirjoitti: Kellonaikaa ei taida saada 24 h formaattiin. Ainakaan vielä näillä firmiksillä :-)

Firmiksen päivitys palauttaa kameran alkutilaan, joten kaikki asetukset, myös etsimen, on tehtävä uudelleen. Aina näitä itsekin hämmästelen joka kerta uudestaan, kun pävitän firmiksen. Minulla jo neljäs? fimispäivitys menossa :-)

Kuvanumeroinnin saa pysymään ennallaan, kun kopioi muistikortille viimeisen kuvan ennen firmispäivitystä. Kamera jatkaa sitten siitä.
Etsimen asetukset olen kyllä tarkistanut ja siellä on ruksattuna kaikki mutta ei vain näy etsimessä. Takanäytössähän tiedot näkyy. En ainakaan ole löytänyt menusta valintaa jolla LCD-näytölle ja EVF:lle tulisi eri sisältö.

Tuo kuvanumerointi pitää muistaa seuraavalla kerralla.
Photomic
Viestit: 404
Liittynyt: Syys 12, 2009 16 : 35

Viesti Kirjoittaja Photomic »

Gamma kirjoitti:
Photomic kirjoitti: Kellonaikaa ei taida saada 24 h formaattiin. Ainakaan vielä näillä firmiksillä :-)

Firmiksen päivitys palauttaa kameran alkutilaan, joten kaikki asetukset, myös etsimen, on tehtävä uudelleen. Aina näitä itsekin hämmästelen joka kerta uudestaan, kun pävitän firmiksen. Minulla jo neljäs? fimispäivitys menossa :-)

Kuvanumeroinnin saa pysymään ennallaan, kun kopioi muistikortille viimeisen kuvan ennen firmispäivitystä. Kamera jatkaa sitten siitä.
Etsimen asetukset olen kyllä tarkistanut ja siellä on ruksattuna kaikki mutta ei vain näy etsimessä. Takanäytössähän tiedot näkyy. En ainakaan ole löytänyt menusta valintaa jolla LCD-näytölle ja EVF:lle tulisi eri sisältö.

Tuo kuvanumerointi pitää muistaa seuraavalla kerralla.
Meniköhän se jotenkin niin, että valikoissa esim. MUKAUTA1 kohtaan tallentaa ne asetukset, jotka haluaa ja sitten laittaa "valitse mukautetut asetukset" -päälle, siitä DISP BACK nappulasta se valinta päälle, jossa on se C-kirjain (olisiko Custom). Noin se jotenkin toimii, en ihan tarkkaa muista ulkoa. Sitten pitäisi etsimessä näkyä kaikki se sama, mikä takatelkkarissa?
Gamma
Viestit: 1724
Liittynyt: Tammi 13, 2004 14 : 14
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Photomic kirjoitti:
Gamma kirjoitti:
Photomic kirjoitti: Kellonaikaa ei taida saada 24 h formaattiin. Ainakaan vielä näillä firmiksillä :-)

Firmiksen päivitys palauttaa kameran alkutilaan, joten kaikki asetukset, myös etsimen, on tehtävä uudelleen. Aina näitä itsekin hämmästelen joka kerta uudestaan, kun pävitän firmiksen. Minulla jo neljäs? fimispäivitys menossa :-)

Kuvanumeroinnin saa pysymään ennallaan, kun kopioi muistikortille viimeisen kuvan ennen firmispäivitystä. Kamera jatkaa sitten siitä.
Etsimen asetukset olen kyllä tarkistanut ja siellä on ruksattuna kaikki mutta ei vain näy etsimessä. Takanäytössähän tiedot näkyy. En ainakaan ole löytänyt menusta valintaa jolla LCD-näytölle ja EVF:lle tulisi eri sisältö.

Tuo kuvanumerointi pitää muistaa seuraavalla kerralla.
Meniköhän se jotenkin niin, että valikoissa esim. MUKAUTA1 kohtaan tallentaa ne asetukset, jotka haluaa ja sitten laittaa "valitse mukautetut asetukset" -päälle, siitä DISP BACK nappulasta se valinta päälle, jossa on se C-kirjain (olisiko Custom). Noin se jotenkin toimii, en ihan tarkkaa muista ulkoa. Sitten pitäisi etsimessä näkyä kaikki se sama, mikä takatelkkarissa?
Mikä firmwareversio sinulla on käytössä?
Nuo MUOKKAA MUKAUTA1 ja TALLENNA MUK. ASETUKSET sisältävät vain kuvaukseen liittyviä asetuksia, ei näyttöön.
NÄYTÖN MUK. ASETUKSET kohdassa valitaan mitä halutaan näyttää OVF ja EVF/LCD näytöillä. DISP PACK napilla on valittuna C (MUKAUTA). Ei vaan enää näy samat asiat etsimessä kuin ennen firmispäivitystä.
moukkunen
Viestit: 105
Liittynyt: Heinä 10, 2006 11 : 39

Viesti Kirjoittaja moukkunen »

Optiselle- ja elektroniselle-etsimelle ja takanäytölle voi valita kaikille omat näkymät, joten jokaista tilaa voi muuttaa sitä käytettäessä. Painaen Disp Back- painiketta.

Eli etsimestä vain tiirailet ja painelet Disp Back- painiketta molemmissa tiloissa(OVF ja EVF). Sieltä pitäisi "löytyä" perustila(mikä lienee päällä) jossa on vähemmän tietoja näkyvillä ja omavalintatila jota voi sitten halutessaan muokata asetuksista.
Photomic
Viestit: 404
Liittynyt: Syys 12, 2009 16 : 35

Viesti Kirjoittaja Photomic »

moukkunen kirjoitti:Optiselle- ja elektroniselle-etsimelle ja takanäytölle voi valita kaikille omat näkymät, joten jokaista tilaa voi muuttaa sitä käytettäessä. Painaen Disp Back- painiketta.

Eli etsimestä vain tiirailet ja painelet Disp Back- painiketta molemmissa tiloissa(OVF ja EVF). Sieltä pitäisi "löytyä" perustila(mikä lienee päällä) jossa on vähemmän tietoja näkyvillä ja omavalintatila jota voi sitten halutessaan muokata asetuksista.
Jep, noin se menee.

Minulla firmis 1.21 (1.22:sta odotellessa :-)
rimpula
Viestit: 35
Liittynyt: Touko 04, 2010 16 : 59

Viesti Kirjoittaja rimpula »

Olenko tyhmä jos vaihdan vähäiselle käytölle jääneen canonin 60D:n tähän x100:seen? :)
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

rimpula kirjoitti:Olenko tyhmä jos vaihdan vähäiselle käytölle jääneen canonin 60D:n tähän x100:seen? :)
Riippuu tietenkin siitä, että jääkö myös X100 vähälle käytölle?
rimpula
Viestit: 35
Liittynyt: Touko 04, 2010 16 : 59

Viesti Kirjoittaja rimpula »

nomad kirjoitti:
rimpula kirjoitti:Olenko tyhmä jos vaihdan vähäiselle käytölle jääneen canonin 60D:n tähän x100:seen? :)
Riippuu tietenkin siitä, että jääkö myös X100 vähälle käytölle?
Kuvaan paljon ja enimäkseen kiinteällä optiikalla, mutta tuo kameran koko on se joka jättää sen helposti kotiin eikä lähde aina mukaan.

Jonkun verran tulee kuvattua motocrossia ja lumilautailua... siihen tuskin x100:sta on, mutta se ei haittaa. Eniten tulee kuvattua kavereita, autoja ja maisemia..

Ajattelin siis että häviääkö tuo x100 kuvanlaadulisesti paljon 60D:lle tai onko 60D:n vaihtaminen x100:n sama kun vaihtaisi kullan hopeaan tai mersun toyotaan? :) (toyota miehet voi jättää vastaamatta)
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Fuji X100:ssa on todennäköisesti pikkuisen parempi kuvanlaatu kuin 60D:ssä. Etenkin värit ja huippuvalot ovat kauniit.
rimpula
Viestit: 35
Liittynyt: Touko 04, 2010 16 : 59

Viesti Kirjoittaja rimpula »

Joo, kyllä taitaa mennä vaihtoon
Suolakala
Viestit: 88
Liittynyt: Touko 07, 2012 17 : 35
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Suolakala »

En tiedä olisko pitänyt avata uusi ketju mutta huhujen mukaan x10 ja x100 on saamassa päivitystä.

http://www.fujirumors.com/category/rumors/

Tuolla jotain tietoa x20:stä ja x100s:stä.
Tuomas80
Viestit: 7
Liittynyt: Huhti 22, 2013 6 : 38

Viesti Kirjoittaja Tuomas80 »

Hei voisiko joku asiantuntija autella keltanokkaa X100 kameran kanssa.

Minulla on ongelmia oikeastaan kaikessa. Kuvaustekniikasa, kuvien siirroissa tietokoneella ja yleisesti monessa asiassa. Yksityisviestillä voisi lähestyä.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Onko käyttöohjetta ollenkaan?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Tuomas80
Viestit: 7
Liittynyt: Huhti 22, 2013 6 : 38

Viesti Kirjoittaja Tuomas80 »

On käyttöohje, mutta kun olen katsellut muiden ottamia kuvia X100 kameralla niin onkohan ne todella rajusti muokattuja, koska ovat niin hemmetin hyvännäköisiä, ei vaan minulla.

Tarkennuskin toimii jotenkin oudosti, varsinkin lähelle. Kameraa pitää herkutella ja härnätä tarkentumaan lähelle.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Onks macroAF ja manuaalitarkennus tuttuja?
Tuomas80
Viestit: 7
Liittynyt: Huhti 22, 2013 6 : 38

Viesti Kirjoittaja Tuomas80 »

nsamppa kirjoitti:Onks macroAF ja manuaalitarkennus tuttuja?
Juu on tuttuja juttuja, mutta silti mielestäni jää jotain saamatta irti kuvattavasta kohteesta, nimenomaan manuaalilla tarkentelen silloin kun automaatti ei tarkennu kohteeseen ja tätä tapahtuu yllättävän paljon..
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Tuomas80 kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Onks macroAF ja manuaalitarkennus tuttuja?
Juu on tuttuja juttuja, mutta silti mielestäni jää jotain saamatta irti kuvattavasta kohteesta, nimenomaan manuaalilla tarkentelen silloin kun automaatti ei tarkennu kohteeseen ja tätä tapahtuu yllättävän paljon..
Tervetuloa Fuji X-kerhoon ;-)

Tarkista että kamerassasi on uusin firmis, se auttaa. Lisäksi ajan kanssa opit houkuttelemaan af:n tarttumaan. Lopultakaan X100:n af ei ole toivoton, ainoastaan huono. Itse tosin kyllästyin Fujin nimenomaan hankalan toiminnan takia. Muuten mukava kamera tosin ;-)
Tuomas80
Viestit: 7
Liittynyt: Huhti 22, 2013 6 : 38

Viesti Kirjoittaja Tuomas80 »

Mistä saan selville, että onko kamerassani viimeisin päivitys?
Vastaa Viestiin