Kaikille myyjille (Myydään-osiosta)

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Pertti H
Viestit: 4
Liittynyt: Joulu 18, 2010 23 : 02

Kaikille myyjille (Myydään-osiosta)

Viesti Kirjoittaja Pertti H »

Jos haluatte todella tehdä kauppaa laittakaa ilmoituksiinne yhteystiedot. E-mail tai puhelinnumero.

Kiitos kaikille jotka ovat laittaneet yhteystiedot. Olen tehnyt monta hyvää kauppa täällä, mutta todella monta tuotetta on jäänyt ostamatta yhteystietojen puuttuessa.

Jouluja
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tomslow
Viestit: 517
Liittynyt: Touko 24, 2006 23 : 01
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomslow »

Ja mistähän päin jouluja lähetettiin? Olisiko yhteystiedot pitänyt sittenkin laittaa näkyville. Tämä on kuitenkin huijausyritys! ;-)

Ihan asiallisesti:
Sitä varten on myös yksityisviestit. Ainakaan minä en laita numeroani tänne näkyviin, mutta yksärin jälkeen olen ollut puhelimitse yhteydessä jokaiseen, jonka kanssa olen kauppaa käynyt.
Kuvailen myös kirjoittaessani
Pertti H
Viestit: 4
Liittynyt: Joulu 18, 2010 23 : 02

Viesti Kirjoittaja Pertti H »

Tomslow: ""Ja mistähän päin jouluja lähetettiin? Olisiko yhteystiedot pitänyt sittenkin laittaa näkyville. Tämä on kuitenkin huijausyritys! ;-) ""

No Korvatunturilta tietenkin.

Ja mitä varten tähän olisi pitäisi laittaa yhteystiedot; en ole mitään myymässä enkä ostamassa. Jos olisin myymässä tai ostamassa kyseiset tiedot olisi täällä ilman muuta.

Tämä palsta on kaikkien luettavissa. Jos haluaa tehdä kauppaa siihen auttaa yhteystiedot. Eivät kaikki halua kirjautua tänne vain ostaakseen jotain.

Tomslow voi tehdä kauppa yksäreiden kautta miten haluaa mutta viestini ei ollut tarkoitettu hänelle vaan kauppiaille jotka haluaa tehdä nopeaa ja kustannustehokasta kauppaa.
camcam
Viestit: 1077
Liittynyt: Heinä 16, 2007 16 : 03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja camcam »

Yksityisviesti kulkee tällä foorumilla välillä aika hitaasti, laiskahkosti.
JarzaS
Viestit: 1589
Liittynyt: Elo 07, 2009 0 : 28
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarzaS »

camcam kirjoitti:Yksityisviesti kulkee tällä foorumilla välillä aika hitaasti, laiskahkosti.
Kyllä se yv on aina perille mennyt ja nopeastikin. En ole koskaan siinä huomanut ongelmia.
Kaikki ei välttämättä roiku netissä päivittäin ja siksi yv saattaa näkyä lähtvissä kunnes vastaanottaja avaa koneensa ja kirjautuu DC-nettiin.
Eli onhan siellä ilmoituksessa se yhteystieto kun on se YV-nappula.

Tällaiselle avoimelle nettipalstalle on aina riskialtista laittaa näkyviin puhelinnumero tai sähköposti.
YV:n kun laittaa myyjälle vaikkapa muotoon "olen kiinnostunut, soitatko..." tai "ostan tavaran, soitatko minulle numeroon xxxx..."
karsii tuokin renkaanpotkijat tosiostajista.

Parhaimmillaan minulle on tuo soitto tullut reilusti alle puolen tunnin yv:n lähettämisestä.
------------------------------------------
Valokuvausta omaksi iloksi
Jari Savijärvi
http://jarzas.pictures.fi
-------------------------------------------
http://60olutta.blogspot.fi
Kolmio
Viestit: 27
Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 08

Viesti Kirjoittaja Kolmio »

Tälläkin hetkellä odotan vastausta yv:hen, enkä tiedä onko tuote myyty. No mitä sitten? -No toinen on myytävänä kalliimmalla, enkä tiedä kumpaan tarttua jos en saa vastausta.

Kyllä sen numeron voi laittaa vaikka kirjaimilla ilmoitukseen niin ei mikään automaattinen numeron nuuskija sitä löydä. Vai mitä täällä pelätään??
DorianBlue
Viestit: 1208
Liittynyt: Huhti 24, 2008 11 : 03

Viesti Kirjoittaja DorianBlue »

Kolmio kirjoitti:Tälläkin hetkellä odotan vastausta yv:hen, enkä tiedä onko tuote myyty. No mitä sitten? -No toinen on myytävänä kalliimmalla, enkä tiedä kumpaan tarttua jos en saa vastausta.

Kyllä sen numeron voi laittaa vaikka kirjaimilla ilmoitukseen niin ei mikään automaattinen numeron nuuskija sitä löydä. Vai mitä täällä pelätään??
No aloitapa vaikka sinä vastaamalla tähän ketjuun. Laita näkyviin koko nimesi, katuosoitteesi ja kaupan päälle puhelinnumerosi.

Olen myynyt täällä pari putkea ihan perinteisellä yv-metodilla. Ostanut myös. Hyvin toimii.
JuhaM
Viestit: 2886
Liittynyt: Tammi 09, 2003 21 : 38
Paikkakunta: Kurikka (Jurva)

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

camcam kirjoitti:Yksityisviesti kulkee tällä foorumilla välillä aika hitaasti, laiskahkosti.
Taitaa olla vika vastaanottajan päässä. Kyllä ne yv:t menee heti. Olen useasti kaupanteon yhteydessä chattaillyt yv:llä eikä tuossa ole koskaan ollut ongelmaa, ainoa ongelma näyttää olevan se että myyjä tai ostaja ei lue kyseistä viestiä.
JuhaM
Viestit: 2886
Liittynyt: Tammi 09, 2003 21 : 38
Paikkakunta: Kurikka (Jurva)

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Pertti H kirjoitti:
Tämä palsta on kaikkien luettavissa. Jos haluaa tehdä kauppaa siihen auttaa yhteystiedot. Eivät kaikki halua kirjautua tänne vain ostaakseen jotain.

Tomslow voi tehdä kauppa yksäreiden kautta miten haluaa mutta viestini ei ollut tarkoitettu hänelle vaan kauppiaille jotka haluaa tehdä nopeaa ja kustannustehokasta kauppaa.
Kun kirjautuu ja tekee useasti kauppaa ilman ongelmia niin sen jälkeenhän ne kaupat vasta sujuvatkin yv:llä.
Tälläinen yv:vastaisuus herättää epäluottamusta että miksi ei sitten voi kirjautua jos todella haluaa jotain ostaa? Kirjautuminenkin on todella kustannustehokasta, ei maksa mitään.
masinasi
Viestit: 329
Liittynyt: Joulu 06, 2006 10 : 46
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masinasi »

DorianBlue kirjoitti:
Kolmio kirjoitti:Tälläkin hetkellä odotan vastausta yv:hen, enkä tiedä onko tuote myyty. No mitä sitten? -No toinen on myytävänä kalliimmalla, enkä tiedä kumpaan tarttua jos en saa vastausta.
Kyllä sen numeron voi laittaa vaikka kirjaimilla ilmoitukseen niin ei mikään automaattinen numeron nuuskija sitä löydä. Vai mitä täällä pelätään??
No aloitapa vaikka sinä vastaamalla tähän ketjuun. Laita näkyviin koko nimesi, katuosoitteesi ja kaupan päälle puhelinnumerosi./quote]


Kun noin pahasti menee yli niin voisko vielä ilmoittaa, milloin ei olla kotona ja milloin on ovet auki :-)
jukkapvk
Viestit: 570
Liittynyt: Touko 23, 2003 9 : 26
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja jukkapvk »

Pertti H:n pointti tässä on se, että Myydään-palstaa pääsee lukemaan rekisteröitymättömätkin, jotka eivät voi lähettää YV:tä, mutta voisivat olla kiinnostuneita ostamaan tuotteen.

Joo, sitten voi rekisteröityä jne., mutta kyllähän tossa myyjän vinkkelistä voi joitain ostajaehdokkaita karsiutua pois. Joillekin sillä on merkitystä, joillekin ei.
MatiasF
Viestit: 20
Liittynyt: Loka 11, 2010 10 : 40
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MatiasF »

Tällä palstalla saa kyllä kamat aina myytyä , oli siellä ne yhteystiedot tai ei. Mutta itse laitan aina ainakin puh. numeron ja s-postin. En kyllä koe tätä mitenkään vaaralliseksi , mutta voisikohan joku selventää minua minkähän takia tämä näin vaarallista on , koska nykyään kaikkien yhteystiedot on niin helposti tongittavissa esille jos vain osaa etsiä...
jniittyn
Viestit: 4
Liittynyt: Heinä 14, 2008 10 : 29

Viesti Kirjoittaja jniittyn »

Joka palstalla missä on myyntiosio, tunnutaan pohtivan samoja asioita.

Mielestäni jos myyjä ei halua laittaa ylimääräisiä yhteystietoja esille, on se myyjän valinta. Hän tietää riskit, että joku ostajakandidaatti saattaa karsiutua tämän vuoksi, mutta luottaa siihen, että saa tuotteensa myytyä.

Jos on ostamassa tuotetta voi ohittaa sellaiset ilmoitukset missä yhteys saadaan vain YV:llä tai paikkakunta ei ole tiedossa. Tämä on taas ostajan valinta.

Itse jätän joskus ostokset tekemättä, jos liikkeessä maksua ei voi suorittaa pankkikortilla. Myyjä myös tietää, että häneltä jää kauppoja tekemättä pelkän käteismaksun kelvatessa. Mutta eipä milloinkaan ole tullut mieleen alkaa siitä avautumaan.

Sekä tapauksessani, että tällä palstalla:
Molemmat tietävät tilanteen, ostaja ja myyjä. Eikä tilanne avautumalla muutu.
72mm
Viestit: 19
Liittynyt: Joulu 27, 2009 12 : 48

Viesti Kirjoittaja 72mm »

Yv on ihan kätevä, mutta se on tullut huomattua että jotkut eivät jaksa/viitsi siihen vastata. Tietysti jos tavara on jo myyty tai muuta niin miksi vastaisi, etsiköön tavarasta kiinnostunut foorumilta ilmoituksen johon myyjä on ehkä jaksanut muokata ***myyty- tekstin.

Ilmoituksessa näkyvät yhteystiedot herättävät myös luottamusta myyjää kohti, mutta avaa mahdollisuudet häiriköille. Tiedä sitten onko täällä sellaista esiintynyt.

Itse suosin yv:n kautta yhteydenottoa jonka jälkeen voi antaa mailin ja puhelinnumeron jos kiinnostusta kauppoihin edelleen on. Eikai se rekisteröityminenkään niin kovin vaikeaa ole, etteikö sitä kannattaisi tehdä jos enemmänkin ostaa ja myy kuvaustavaraa.
pera8x
Viestit: 855
Liittynyt: Maalis 16, 2008 9 : 05

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niin, mikä siinä numeron esille laittamisessa pelottaa? minä ainakin olen laittanu jokaiseen ilmotukseen numeron, mitä ikinä ja missä ikinä sitten myynkin.

jos joku haluaa tonkia puhelinnumeron perusteella nimeni ja osoitteeni, niin mitä sitten? ai että varas tietää, missä asun ja samassa paikassa on "arvokas" kamera? eiköhän jokaisen kotona ole jotakin muutakin arvokasta, että ihan sama mihin pirttiin se varas menee, niin jotakin varastettavaa siellä on. ei siihen mitään osotteita tarvita.

multa on ainakin jääny monet linssit ostamatta, kun ei ole ollu yhteystietoja. monasti olen etsiskelly jotakin tiettyä linssiä, sitten se on löytyny foorumilta, mutta yhteystiedot on puuttunu. no, onneks rajalaan vielä saa yhteyttä puhelimitse ja voi sieltä hakea tavarat.

sitten, jos on esim. 2 vastaavaa tavaraa myynnissä ja ilmotukset on pikkasen puutteelliset, niin hirveän hidasta alkaa jollakin YV:llä alkaa tiedusteleen laitteiden ikää, kuntoa jne. puhelimella olis helpompaa.

sillon, jos on semmonen tilanne, että on ihan sama saako kaupan sovittua jostakin tavarasta ja jos saa, niin on ihan sama saako sen sovittua tänään, huomenna, tai viikonpäästä. sillon noi yksärit on ihan jees. itse ostan miellummin nopeesti ja tehokkaasti, kun jahkailemalla.
Tomslow
Viestit: 517
Liittynyt: Touko 24, 2006 23 : 01
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomslow »

Pertti H kirjoitti:Ja mitä varten tähän olisi pitäisi laittaa yhteystiedot; en ole mitään myymässä enkä ostamassa. Jos olisin myymässä tai ostamassa kyseiset tiedot olisi täällä ilman muuta.
No koska tämä on myyntipalsta, eikä avautumispalsta. Koko viestisi olisi voinut jättää kirjoittamatta tänne.

Miksi yksityisviesti on joillekin mörkö?
Siinähän on vaihtoehto, että lähetä tieto uudesta yksityisviestistä sähköpostiini.
Ei tällä foorumilla tarvitse roikkua viestiä odottamassa.
Itse olen kutakuinkin nopea yhteydenottaja, myös puhelimitse.
Silti en edelleenkään laita salaista numeroani yleisesti näkyviin.
Piste!
Kuvailen myös kirjoittaessani
rhai
Viestit: 204
Liittynyt: Kesä 20, 2004 12 : 19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rhai »

MatiasF kirjoitti:Tällä palstalla saa kyllä kamat aina myytyä , oli siellä ne yhteystiedot tai ei. Mutta itse laitan aina ainakin puh. numeron ja s-postin. En kyllä koe tätä mitenkään vaaralliseksi , mutta voisikohan joku selventää minua minkähän takia tämä näin vaarallista on , koska nykyään kaikkien yhteystiedot on niin helposti tongittavissa esille jos vain osaa etsiä...

Sähköpostiosoitteen ilmoittamisessa täydellisenä on se vaara, että hetken päästä saat roskapostia satoja kappaleita päivässä ja sen lisäksi osoitteesi näkyy muillekin ympäri maailmaa lähetetyissä roskaposteissa lähettäjä-kentässä. Tästä on omakohtaista kokemusta kun erään osto-/myyntilehden toimitus päätti korjata antamani s-postiosoitteen oikeaan muotoon. Nyt olen sitten kaupitellut omalla nimelläni sinisiä pillereitä, kelloja, kenkiä ym. roskaa muutaman vuoden :( Ja juuri äsken sain kokea, mitä tapahtuu kun laittaa omille kotisivuille painikkeen, jonka avulla voi lähettää sähköpostia minulle. Heti seuraavana päivänä saapui ensimmäiset roskapostit s-postilaatikkoon. Puhelinnumeron julkaisemisessa minäkään en näe mitään suurempaa riskiä.
MatiasF
Viestit: 20
Liittynyt: Loka 11, 2010 10 : 40
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MatiasF »

Niitä roskaposteja odotellessa : )

Kannattaapi varmaan pitää ne business meilit ihan omassa tiedossa , nykyään kun voi huhujen mukaan tehdä useammanki meili-osotteen.
Pertti H
Viestit: 4
Liittynyt: Joulu 18, 2010 23 : 02

Viesti Kirjoittaja Pertti H »

Tomslow kirjoitti:
Pertti H kirjoitti:Ja mitä varten tähän olisi pitäisi laittaa yhteystiedot; en ole mitään myymässä enkä ostamassa. Jos olisin myymässä tai ostamassa kyseiset tiedot olisi täällä ilman muuta.
No koska tämä on myyntipalsta, eikä avautumispalsta. Koko viestisi olisi voinut jättää kirjoittamatta tänne.

Miksi yksityisviesti on joillekin mörkö?
Siinähän on vaihtoehto, että lähetä tieto uudesta yksityisviestistä sähköpostiini.
Ei tällä foorumilla tarvitse roikkua viestiä odottamassa.
Itse olen kutakuinkin nopea yhteydenottaja, myös puhelimitse.
Silti en edelleenkään laita salaista numeroani yleisesti näkyviin.
Piste!
Älä viitsi esittää idioottia kun et sitä ole. Alhaalla on pieni laatikko jossa lukee käyttäjätiedot. Klikkaa sitä ja Voila!

Minullakin on salainen puhelinnumero 24h/7.
Lisäksi minulla puhelinnumero johon vastaa tarvittaessa, esim jos olen ostamassa jotain. Julkisilla paikoilla se on aina suljettu mutta voin soittaa takaisin jos se tuntuu tarpeelliselta.
Yksi puhelin 2 liittymää sillä menee omat asiat. Sitten 8h/5 työnantajan piikkiin. Silti en edelleenkään laita salaista numeroani yleisesti näkyviin. Piste!!!

Joku kommentoi roskaposteista. Ratkaisu on että luo vaikkapa jokaista kauppaa varten oman E-mailin jos siltä tuntuu. Roskapostit ei ole ongelma jos niistä ei tee sellaisia.

Täällä on vieläkin tavaraa myynnissä joilla oli sopiva hinta mielestäni ja jotka olin ollut valmis ostamaan mutta yhteystietojen puuttuessa hankin ko tuotteet nettikaupasta. Hinta oli tietenkin kovempi mutta täällä halvemmalla kauppaavat ovat vieläkin ilman rahoja. No omapa on valinta.
(Tiedoksi että rekisteröidyn tänne vasta äskettäin)

Tiedätkö muuten Tomslow mitä Stevie Wonder vastasi kun häneltä kysyttiin: "Miltä tuntuu olla sokea?"
No joo, leikki leikkinä. Googlea.

Paljon hyviä kommentteja niistä kiitos ja kumarrus.
nati]
Viestit: 138
Liittynyt: Heinä 06, 2008 0 : 24
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja nati] »

Mun mielestä on ainakin ok laittaa sähköposti esille, jos ei numeroa. Itse laitan aina sähköpostin, koska numeroa en viitsi laittaa kaikkien esille.
Mun mielestä on turhauttavaa että pitää rekisteröityä johonkin foorumille vaan siks, että joku ei oo voinut laittaa sitä sähköpostiosotettaan esille. Sit pitää rekisteröityä, ja siinä saattaa mennä päivä tai kaksi (jos ne modet jotain lähettää spostiin) ja sitten vasta pääsee kyseleen tarkemmin..
Vastaa Viestiin