Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Rekka-Timppa
Viestit: 1442
Liittynyt: Marras 28, 2008 5 : 49
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

Viesti Kirjoittaja Rekka-Timppa »

Noin neljän kuukauden odottelun jälkeen sain tänään virallisen päätöksen ongelmaan Tamron 70-200 2.8 ja Canon 7D:n suhteen.

Ne eivät ole yhteensopivia ja NIIDEN EI EDES TARVITSE olla yhteensopivia.....

Vahvistuksen sain Tamronin maahantuojalta Focus Image Nordic Oy:ltä joka on asiaa siis selvitellyt neljä kuukautta pääsemättä sen pidemälle ratkaisun kanssa.

Sen että noiden ei tarvitse olla yhteensopivia he perustelivat sillä että Canon 7D on ilmestynyt/julkistett Tamron 70-200 2.8 objektiivin jälkeen ja onhan se tietysti ihan loogista että silloin ne eivät keskenään voi sopia, tai siis tuo on niiden mielipide asiasta.

Kun kysyin että mihinkä Canoniin tuo on sitten tarkoitettu niin vastaus oli että yhteensopivuus loppuu Canon 500D:n kanssa ja sen jälkeen ilmestyneet mallit eivät siis ole yhteesopivia, sanoisinko että aika hassua kun putkea kuitenkin mainostetaan Canoniin sopivaksi mutta MISSÄÄN EN OLE NÄHNYT ETTÄ YKSIKÄÄN JÄLLEENMYYJÄ OLISI ASIASTA ILMOITTANUT joten laitoin noin kymmenelle jälleenmyyjälle seuravanlaisen sähköpostin:


Terve.
Haluaisin tiedustella myös teiltä asiaa kuten kaikilta muiltakin jälleenmyyjiltä jotka myyvät Tamron AF Di 70-200/ 2,8 objektiiviä Canoniin.

Minkä takia teidänkään sivuilla ei mainita että Tamron AF Di 70-200/ 2,8 Canon, ei ole yhteensopiva Canonin malleihin 500D:n jälkeen.

Sain asiata tänään vahvistuksen Focus Image Nordic Oy:ltä joka toimii Tamronin maahantuojana ja sieltä henkilö nimeltä: ****** ****** joka toimii ilmeisesti myynti assistenttinä ilmoitti asian todellakin olevan näin.

Heidän mielestään Tamron AF Di 70-200/ 2,8 ei ole yhteensopiva esim. Canon 7D mallin kanssa ja siitä minulla on olemassa myös Jastekniikan kirjallinen todistus joka löytyy osoitteesta:

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Vanhoja ... rjaus2.jpg

Haluan vain tällä kirjelmällä varoittaa teitä kuten muitakin jälleenmyyjiä ennen kuin asian vien kuluttajaoikeusneuvojan käsittelyyn ja tulen vaatimaan että JOKAISEN jälleenmyyjän on ilmoitettava ongelmasta, mikä minun mielestäni olisi myös oikeus ja kohtuus.


Ystävällisesti:
Timo Niemi
***********
00410 HELSINKI
Finland
+3584*****
timo.juhani.niemi@gmail.com
timoniemi.kuvat.fi
www.timoniemi.com


Parilta jälleenmyyjältä olen saanut vastauksen ja he ovat olleet hieman ihmeissään ja olenkin vastauksissa pyytänyt olemaan yhteydessä maahantuojaan.

Asia etenee minun osaltani niin että jatkan tuolla Tamronilla kuvaamista koska minulla ei ole muuta vaihtoehtoa mutta olen aloittamassa ANTIMARKKINOINTI kampanjan Tamronia kohtaan ja sitä onneksi minun ei tarvitse tehdä yksin vaan olen siihen saanut taustatueksi ainakin yhden kansainvälisen kamera-alan lehden jonka toimittaja silloin kesällä kokeili tuota 7D:tä ja Tamronia, annan siis heille luvan julkaista asian, lisäksi kaivelen netistä suosituimmat keskustelufoorumit joihin asian myös laitan esille, olen saanut laatimaani tekstiin englanninkielisen version sekä italian ja odottelen vielä saksan kielistä käännöstä.

Itse en tuosta kampanjasta tule hyötymään mitään mutta toivottavasti saan estettyä sen että ainakin yksi ihminen jättää ostamatta Tamron AF Di 70-200/ 2,8 objektiivin.

Tosin minulla on objektiivissä vielä takuu voimassa ja voisin sitä alkaa juoksuttaa huollossa jatkuvasti mutta kun en siihen rumbaan enää ala vaan otan sitten vaikka persnettoa putkesta mutta kuten ilmoitin maahantuojalle että jos minä häviä niin kyllä tulee häviämään taloudellisesti myös TAMRON.

Olen puhunut, nyt on muiden vuoro....
http://www.timoniemi.fi/

En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.
TImo Niemi 2009
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Sauli Särkkä
Viestit: 7019
Liittynyt: Syys 08, 2008 17 : 13
Paikkakunta: Tupos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sauli Särkkä »

Timppa, olet toiminnan ihminen. Harva jaksaisi noin pedanttisesti asian hoitaa ja kyllähän siitä toki on hyötyä muillekin potentiaalisille ostajille, että tämä asia on oikeasti tiedossa samanlaisen putken potentiaalisilla ostajilla.


-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
Rekka-Timppa
Viestit: 1442
Liittynyt: Marras 28, 2008 5 : 49
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rekka-Timppa »

Sauli Särkkä kirjoitti:Timppa, olet toiminnan ihminen. Harva jaksaisi noin pedanttisesti asian hoitaa ja kyllähän siitä toki on hyötyä muillekin potentiaalisille ostajille, että tämä asia on oikeasti tiedossa samanlaisen putken potentiaalisilla ostajilla.


-Sale
Enää minulla ei ole tarkoituksena mikään muu kuin se että muuta saavat todellakin tietää ongelmasta ja eivät sortuisi samaan putkeen.....
http://www.timoniemi.fi/

En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.
TImo Niemi 2009
Sahaaja
Viestit: 1497
Liittynyt: Loka 07, 2009 21 : 04

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Onko tuo nyt sitten optiikan vika, vai Canonin, vai molempien?

Mitähän Canonin maahantuoja tuohon sanoisi...
Ilmeisesti ei ole ainut optiikka merkki/malli jossa Canonin kanssa ongelmia!

Tietysti olisi hyvä ilmoittaa mikäli ei jossain mallissa optiikka toimi, kökkömäisiä juttuja varmasti selvitellä!
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Eikö nyt olisi helpointa palauttaa objektiivi, se on myyty sinulle väärin perustein.

Ja jos Tamron ei itse hoida tiedotusta niin kaivavat vain verta nenästään... mutta aika suurpiirteistä toimintaa kyllä!
Viimeksi muokannut Sakke_K, Marras 08, 2010 21 : 04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------
Aves!
Rekka-Timppa
Viestit: 1442
Liittynyt: Marras 28, 2008 5 : 49
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rekka-Timppa »

Sahaaja kirjoitti:Onko tuo nyt sitten optiikan vika, vai Canonin, vai molempien?

Mitähän Canonin maahantuoja tuohon sanoisi...
Ilmeisesti ei ole ainut optiikka merkki/malli jossa Canonin kanssa ongelmia!

Tietysti olisi hyvä ilmoittaa mikäli ei jossain mallissa optiikka toimi, kökkömäisiä juttuja varmasti selvitellä!
Jos obtiikan maahantuojakin myöntää ongelman ja kun kokeilin Canonin 70-200 2.8 putkea ei ongelmia ollut yhtään niin eipä jää paljon tulkinnan varaa ja enää ei lähde kamerani ja putki huoltoon koska huollossa on ilmoitettu että ongelmaa ei voi korjata.....
http://www.timoniemi.fi/

En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.
TImo Niemi 2009
Rekka-Timppa
Viestit: 1442
Liittynyt: Marras 28, 2008 5 : 49
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rekka-Timppa »

Sakke_K kirjoitti:Eikö nyt olisi helpointa palauttaa objektiivi, se on myyty sinulle väärin perustein.

Ja jos Tamron ei itse hoida tiedotusta niin kaivavat vain verta nenästään...
Ei ole enää kyse tuosta palauttamisesta vaan nyt mennään semmoiselle alueelle kuin periaate ja kun puhutaan minun periaatteista niin voi ihan hyvin ottaa takkiini tuon reilut 700€ jonka uudesta putkesta maksoin, nyt on todelllakin tarkoitus vain varoittaa muita koska Tamron eikä maahantuoja sitä itse tee....
http://www.timoniemi.fi/

En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.
TImo Niemi 2009
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Sahaaja kirjoitti:Onko tuo nyt sitten optiikan vika, vai Canonin, vai molempien?

Mitähän Canonin maahantuoja tuohon sanoisi...
Ilmeisesti ei ole ainut optiikka merkki/malli jossa Canonin kanssa ongelmia!

Tietysti olisi hyvä ilmoittaa mikäli ei jossain mallissa optiikka toimi, kökkömäisiä juttuja varmasti selvitellä!
Juu, Canon teki sen sitten taas. Kapuloita piraattien rattaisiin. Heille on toki etua siitä jos villit objektiivit eivät toimi, vai onko? Ainakaan aijemmat tempaukset eivät vähentäneet Canonin myyntiä, vaan villien objektivimerkkien...

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Rekka-Timppa kirjoitti:Ei ole enää kyse tuosta palauttamisesta vaan nyt mennään semmoiselle alueelle kuin periaate ja kun puhutaan minun periaatteista niin voi ihan hyvin ottaa takkiini tuon reilut 700€ jonka uudesta putkesta maksoin, nyt on todelllakin tarkoitus vain varoittaa muita koska Tamron eikä maahantuoja sitä itse tee....
Ymmärrän, mutta en silti itse ottaisi Tamronia itselleni :) Ei kait sinun nyt sentään marttyyriksi kannata alkaa...

Aika moka jos Tamron ei itse asiaa hoida, tai sitten sulle on puhuttu vain pehmoisia.
--------
Aves!
hkoskenv
Viestit: 4406
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Sahaaja kirjoitti:Onko tuo nyt sitten optiikan vika, vai Canonin, vai molempien?

Mitähän Canonin maahantuoja tuohon sanoisi...
Ilmeisesti ei ole ainut optiikka merkki/malli jossa Canonin kanssa ongelmia!
Canon ei väitä olevansa yhteensopiva Tamronin kanssa, mutta noita Tamronin objektiivejä myydään väittäen, että ne sopivat Canonin runkoihin. Kuluttajansuojan kannalta Canon on siis oikeassa ja Tamron väärässä, vaikka on selvää, että kilpailijoita ja asiakkaita kiusatakseen ja rahastaakseen Canon tuollaisia yhteensopivuusongelmia tahallaan tekee.
Hannu
Rekka-Timppa
Viestit: 1442
Liittynyt: Marras 28, 2008 5 : 49
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rekka-Timppa »

Sakke_K kirjoitti:
Rekka-Timppa kirjoitti:Ei ole enää kyse tuosta palauttamisesta vaan nyt mennään semmoiselle alueelle kuin periaate ja kun puhutaan minun periaatteista niin voi ihan hyvin ottaa takkiini tuon reilut 700€ jonka uudesta putkesta maksoin, nyt on todelllakin tarkoitus vain varoittaa muita koska Tamron eikä maahantuoja sitä itse tee....
Ymmärrän, mutta en silti itse ottaisi Tamronia itselleni :) Ei kait sinun nyt sentään marttyyriksi kannata alkaa...

Aika moka jos Tamron ei itse asiaa hoida, tai sitten sulle on puhuttu vain pehmoisia.
En toki marttyyriksi ala :)
Minulla vain ei ole vaihtoehtoa tuon putken kanssa eli sillä on tultava toimeen koska ainoa mihin enää luotan tämän episodin jälkeen on Canonin oma obtikka mutta siihen minulta ei puutu kuin se n. 2300€ eli meneepi varmaan noin vuoden päähän semmoisen hommaaminen.

Toki onhan tämä ollut aika mielenkiintoista kuvaamista tuolla Tamronilla, yhdestä kiekko-ottelusta kun ottaa noin 1100 kuvaa niin julkaisukelpoista on ollut max. n.150 kuvaa, mutta hyvinhän noi on kelvannut....Olen vain miettinyt että minkähänlaista kuvaa sitä saisi aikaiseksi jos olisi toimiva putki tuon seiskan kaverina...
http://www.timoniemi.fi/

En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.
TImo Niemi 2009
JuhaM
Viestit: 2886
Liittynyt: Tammi 09, 2003 21 : 38
Paikkakunta: Kurikka (Jurva)

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Onko jollakin sitten ollut joskus jokin tamroni jossa on tarkennus toiminut moitteetta?
JuhaM
Viestit: 2886
Liittynyt: Tammi 09, 2003 21 : 38
Paikkakunta: Kurikka (Jurva)

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Rekka-Timppa kirjoitti:
En toki marttyyriksi ala :)
Minulla vain ei ole vaihtoehtoa tuon putken kanssa eli sillä on tultava toimeen koska ainoa mihin enää luotan tämän episodin jälkeen on Canonin oma obtikka mutta siihen minulta ei puutu kuin se n. 2300€ eli meneepi varmaan noin vuoden päähän semmoisen hommaaminen.
Myyjäliike on mokannut ja myynyt sinulla epäsopivan laitteen, ei varmaan ollut missään mainintaa että ei sopisi johonkin canonin kameraan? Eli mene ja vaadi kaupan purkua tai välirahalla vaihtoa sopivaan malliin.
Esko-K
Viestit: 35
Liittynyt: Loka 30, 2010 23 : 43

Viesti Kirjoittaja Esko-K »

Haha sain taas kerran makeat naurut.
M martyrismi
I Itku
K Korkeampi taho lue = ulkomainen lehtikuvaaja jonka mahti kaataa Canonin ja Tamronin. Mielikuvitusystävä johon on hyvä turvautua, tilanteen näyttäessä ylivoimaiselta. Tietyt ihmistyypit eivät vaan osaa niellä häviötään.

Kuvitellaanpa kaksi kaltaistasi jäärää naapureiksi, toisen mielestä aidan tolppa on hänen puolellaan pöyristyttävät kolme senttimetriä. Toisen mielestä taas ei. Tästä alkaa vuosikymmenen mittainen oikeusprosessi jossa kyse on vain periaatteesta, sivuseikka on perheiden omaisuuden hupeneminen. Aidantolppakin on jo ehtinyt lahota mutta asiasta jaksetaan vääntää.

Oikeasti pelottaa kaltaisesi ihmiset jotka eivät tajua milloin on syytä antaa asian olla.Varmaan jos havaitset työpaikkallasi pienenkin epäkohdan, paikalle kutsutaan välittömästi työsuojelupiiri ja kaikki mahdolliset ay-ihmiset. Luultavasti kyseessä on vessapaperin väri tai joku muu äärimmäisen tärkeä asia :)
SARV ry
Nalle77
Viestit: 691
Liittynyt: Touko 30, 2010 19 : 50

Viesti Kirjoittaja Nalle77 »

Esko-K kirjoitti:Haha sain taas kerran makeat naurut.
M martyrismi
I Itku
K Korkeampi taho lue = ulkomainen lehtikuvaaja jonka mahti kaataa Canonin ja Tamronin. Mielikuvitusystävä johon on hyvä turvautua, tilanteen näyttäessä ylivoimaiselta. Tietyt ihmistyypit eivät vaan osaa niellä häviötään.
Onhan tuossa realismia mukana. Kaveri on tajunnut että maksamalla 2300€ lisää, homma toimii.

Ei mopolla mahdottomia :)
JuhaM
Viestit: 2886
Liittynyt: Tammi 09, 2003 21 : 38
Paikkakunta: Kurikka (Jurva)

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Esko-K kirjoitti:Haha sain taas kerran makeat naurut.
M martyrismi
I Itku
K Korkeampi taho lue = ulkomainen lehtikuvaaja jonka mahti kaataa Canonin ja Tamronin. Mielikuvitusystävä johon on hyvä turvautua, tilanteen näyttäessä ylivoimaiselta. Tietyt ihmistyypit eivät vaan osaa niellä häviötään.

Kuvitellaanpa kaksi kaltaistasi jäärää naapureiksi, toisen mielestä aidan tolppa on hänen puolellaan pöyristyttävät kolme senttimetriä. Toisen mielestä taas ei. Tästä alkaa vuosikymmenen mittainen oikeusprosessi jossa kyse on vain periaatteesta, sivuseikka on perheiden omaisuuden hupeneminen. Aidantolppakin on jo ehtinyt lahota mutta asiasta jaksetaan vääntää.

Oikeasti pelottaa kaltaisesi ihmiset jotka eivät tajua milloin on syytä antaa asian olla.Varmaan jos havaitset työpaikkallasi pienenkin epäkohdan, paikalle kutsutaan välittömästi työsuojelupiiri ja kaikki mahdolliset ay-ihmiset. Luultavasti kyseessä on vessapaperin väri tai joku muu äärimmäisen tärkeä asia :)
Helppo se on naureskella jos ei ole omalle kohdalle sattunut vastaavaa. Nykyään kun saa myydä kaikenlaista sontaa ja kukaan ei ota vastuuta mistään. Rahat pois.
kulmahiomakone
Viestit: 393
Liittynyt: Joulu 10, 2008 15 : 32

Viesti Kirjoittaja kulmahiomakone »

->Canon taitaa edelleenkin olla näistä suurista dslr -valmistajista ainut, joka ei anna kolmansille osapuolille tietoja objektiivin ja kameran välisestä kommunikaatiosta, edes rahaa vastaan, vaan valmistajat joutuvat selvittamään asian itse takaperoisella mallinnuksella.

Näin siinä sitten käy. Tamronin syy, mutta minulle syy olla hankkimatta Canonin runkoa. Vittuillakseen kiusaavat köyhää kuluttajaa.
Rekka-Timppa
Viestit: 1442
Liittynyt: Marras 28, 2008 5 : 49
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rekka-Timppa »

Esko-K kirjoitti:Haha sain taas kerran makeat naurut.
M martyrismi
I Itku
K Korkeampi taho lue = ulkomainen lehtikuvaaja jonka mahti kaataa Canonin ja Tamronin. Mielikuvitusystävä johon on hyvä turvautua, tilanteen näyttäessä ylivoimaiselta. Tietyt ihmistyypit eivät vaan osaa niellä häviötään.

Kuvitellaanpa kaksi kaltaistasi jäärää naapureiksi, toisen mielestä aidan tolppa on hänen puolellaan pöyristyttävät kolme senttimetriä. Toisen mielestä taas ei. Tästä alkaa vuosikymmenen mittainen oikeusprosessi jossa kyse on vain periaatteesta, sivuseikka on perheiden omaisuuden hupeneminen. Aidantolppakin on jo ehtinyt lahota mutta asiasta jaksetaan vääntää.

Oikeasti pelottaa kaltaisesi ihmiset jotka eivät tajua milloin on syytä antaa asian olla.Varmaan jos havaitset työpaikkallasi pienenkin epäkohdan, paikalle kutsutaan välittömästi työsuojelupiiri ja kaikki mahdolliset ay-ihmiset. Luultavasti kyseessä on vessapaperin väri tai joku muu äärimmäisen tärkeä asia :)
En edes viitsi vaivautua vastaamaan tähän kirjoitukseen muulla kuin että tutustu ensin asian taustoihin ennekuin kirjoitat mitään yhtä typerää...

Mielikuvitus ystäviäkin minulla on mutta ne on lähinnä noin 20-25v.v. mielummin vaaleita, tummakin menee mutta pääasia että on vastakkaista sukupuolta.
http://www.timoniemi.fi/

En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.
TImo Niemi 2009
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

kulmahiomakone kirjoitti:->Canon taitaa edelleenkin olla näistä suurista dslr -valmistajista ainut, joka ei anna kolmansille osapuolille tietoja objektiivin ja kameran välisestä kommunikaatiosta, edes rahaa vastaan, vaan valmistajat joutuvat selvittamään asian itse takaperoisella mallinnuksella.

Näin siinä sitten käy. Tamronin syy, mutta minulle syy olla hankkimatta Canonin runkoa. Vittuillakseen kiusaavat köyhää kuluttajaa.
Näinpä. Aika hankala muiden pysyä mukana ku Canon muuttelee systemeitään...

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

OskuK kirjoitti:
Sahaaja kirjoitti:Onko tuo nyt sitten optiikan vika, vai Canonin, vai molempien?

Mitähän Canonin maahantuoja tuohon sanoisi...
Ilmeisesti ei ole ainut optiikka merkki/malli jossa Canonin kanssa ongelmia!

Tietysti olisi hyvä ilmoittaa mikäli ei jossain mallissa optiikka toimi, kökkömäisiä juttuja varmasti selvitellä!
Juu, Canon teki sen sitten taas. Kapuloita piraattien rattaisiin. Heille on toki etua siitä jos villit objektiivit eivät toimi, vai onko? Ainakaan aijemmat tempaukset eivät vähentäneet Canonin myyntiä, vaan villien objektivimerkkien...
Canonin brändi on kyllä kova, ja kaipa tämäkin fanaattisimpien fanien silmissä vain kiillottaa sitä. Käytännön valokuvaaja voi taas tehdä toisenlaisia päätelmiä...
Vastaa Viestiin