A3 tulostin

Printterit, skannerit, online-tulostukset
LRM
Viestit: 39
Liittynyt: Elo 21, 2011 21 : 00

Viesti Kirjoittaja LRM »

A3+ tulostinta hankkimassa ja päätöksen teko nyt ei ole taas mitään ihan helppoa.

Vaihtoehtoja nyt tällä hetkellä on ainakin:
- Canon Pixma Pro 9000
- Canon Pixma Pro 9500
- Epson Stylus Pro 2880

Sitten olisi toki vielä Epsonin 3800 A2+ mallin tulostin, mutta tämä toisaalta voi olla jo loppuenlopuksi hieman liian kallis käyttööni.

Mitä eroja noilla kolmella sitten loppuenlopuksi on ja mikä niistä olisi kannattavinta ostaa? Pixma Pro 9500 on tietenkin pigmentti väreillä ja muut eivät. 9500:ssä ja Epsonin 2880:nessä on molemmissa kolme eri mustaa jotka tietenkin parantavat etenkin mustavalkokuvia, joten loppuenlopuksi välintä ehkä jäisi Pixma Pro 9500 sekä Epsonin 2880 välille.

Molemmat Canonit saisin about. 300€ hintaan täysillä musteilla ja Epsonin 300€:llä vajailla musteilla. Toki Epsonissa on mahdollista tulostaa rullalle, joten sillä saa suurempia panoraama kuvia tehtyä helpommin kuin Canonilla.

Vieläkö Epsoneiden mustepäät ovat herkkiä kuivumaan mikäli ei tulosta vähään aikaan vai onko nämä menneen ajan murheita? Entä kuinka Canonin kuivuminen?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
PPellinen
Viestit: 281
Liittynyt: Heinä 27, 2009 20 : 41
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PPellinen »

Epsonin osalta tarkoittanet Stylus Photo R2880-mallia. Tämä käyttää samoja K3-pigmenttimusteita kuin järeät suurkokotulostimet.
Omat kokemukseni ovat 3880-mallista. Kuivumis/tukkeutumisongelmia ei ole ollut ainakaan runsaan kuukauden käyttötaukojen vuoksi.
LRM
Viestit: 39
Liittynyt: Elo 21, 2011 21 : 00

Viesti Kirjoittaja LRM »

..Ja taas meni sekaisin, mutta siis juurikin tuota Photo R2880 mallia tarkoitin. Toisaaltahan tuo Stylus Pro 3800 voisi tulla halvemmaksi mikäli tulostaa oikeasti paljon, mutta tiedä sitten. Toki samalla saisi vielä hieman suuremmankin tulostuskoon lisäksi, mutta musteethan on melko tyyriitä, mutta toki kestävät myös kauemmin.

Toki Epsonin R2880 saa tulostettua myös rullalle jolloin pituutta panoraamalle saa venytettyä kivasti tarvittaessa vrt. Pixma Pro 9500.
En nyt välttämättä laske 3800 ainakaan vielä laskuista pois. Varmasti hyvä vaihtoehto myös.

Listaan voisin myös lisäsät vielä Epsonin Stylus Photo R1900 mallinkin joka menee samoihin hintaluokkiin edellisten kanssa.
Toisaalta en ole mikään hifistelijä kuvien laadun suhteen, että tuskin petyn valitsen sitten minkä valitsen, mutta kunhan ei tule p*skaa ostettua liian kalliilla.

Vaihtoehtoja siis ovat edelleenin:
- Epson Stylus Pro 3800
- Epson Stylus Photo R2880
- Epson Stylus Photo R1900
- Canon Pixma Pro 9500

Pixma Pro 9500 menee about. 300€ luokkaan täysillä musteilla mukaanlukien läjä paperia.
Stylus Photo R1900 jonnekkin 400 euron tietämille jonka mukana tulisi kasa musteita ja papereita.
R3800 about. 400 euroa vajailla musteilla, ilman papereita.
R2880 about. 350 euroa täysillä musteilla ja ilman papereita.

...Mutta ainakaan siis Epsonit eivät ainakaan enään kuivahda helposti, joten sen takia en ainakaan jätä sitä ostamatta:)
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mulla on Epson Pro 4900. Tulostuksissa on ollut korkeintaan viikon taukoja, silloin ei suuttimet ole menneet tukkoon. Toisaalta kesken tulostuksen vehjes tarkistelee suuttimiaan niin silloin saattaa jokin suutin mennä tukkoon ja pitää käyttää manuaalipuhdistusohjelmaa, välillä useampaankin kertaan.
Itse en ole Canonin valokuvatulostimella tulostanut, mutta niitä käyttävillä olen tulostuttanut, yleensä karmaisevilla kokemuksilla.
Itse ostaisin vain ja ainoastaan Epsonin.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
dispema
Viestit: 9
Liittynyt: Tammi 14, 2004 8 : 02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja dispema »

Itselläni on vajaan vuoden verran ollut Epson Stylus Photo R2000 (jossa on pigmenttimusteet). Vahvistan että musteiden kuivumisongelmaa ei ole ollut.
dispema
Viestit: 9
Liittynyt: Tammi 14, 2004 8 : 02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja dispema »

Itselläni on vajaan vuoden verran ollut Epson Stylus Photo R2000 (jossa on pigmenttimusteet). Vahvistan että musteiden kuivumisongelmaa ei ole ollut.
dispema
Viestit: 9
Liittynyt: Tammi 14, 2004 8 : 02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja dispema »

Itselläni on vajaan vuoden verran ollut Epson Stylus Photo R2000 (jossa on pigmenttimusteet). Vahvistan että musteiden kuivumisongelmaa ei ole ollut.
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Viesti Kirjoittaja Pan »

Hannu KH kirjoitti: Itse en ole Canonin valokuvatulostimella tulostanut, mutta niitä käyttävillä olen tulostuttanut, yleensä karmaisevilla kokemuksilla.
Siinäpä se virhe juuri on. Kun omilla laitteilla ja profiileilla on saanut homman toimimaan moitteetta, niin toisen laitteiden säädöillä tehdyt
kuvat eivät todennäköisesti ole kohdillaan. Tulostimien merkeistä riippumatta.

Itselläni on Pro9500 ja sillä tulostetut A3-kuvat pitää säätää uudelleen, jos menen tulostamaan samaa kuvaa kerhon Epsonilla A2-kokoon. Kummallakin saa hyviä tulosteita, kunhan värit ovat hallinnassa.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Pan kirjoitti:
Hannu KH kirjoitti: Itse en ole Canonin valokuvatulostimella tulostanut, mutta niitä käyttävillä olen tulostuttanut, yleensä karmaisevilla kokemuksilla.
Siinäpä se virhe juuri on. Kun omilla laitteilla ja profiileilla on saanut homman toimimaan moitteetta, niin toisen laitteiden säädöillä tehdyt
kuvat eivät todennäköisesti ole kohdillaan. Tulostimien merkeistä riippumatta.

Itselläni on Pro9500 ja sillä tulostetut A3-kuvat pitää säätää uudelleen, jos menen tulostamaan samaa kuvaa kerhon Epsonilla A2-kokoon. Kummallakin saa hyviä tulosteita, kunhan värit ovat hallinnassa.
Oma Epsoni on aika lähellä sitä mitä muutamalla ammattilabbiksella normaalit ammattikuvat, ja Canvaksen tulostus onnistuu myös.
Canonikuskeilla oon epätoivoisesti yrittänyt Canvaksia tulostaa, ei tunnu onnistuvan sitten millään. Tuloksena sutta ja sekundaa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Viesti Kirjoittaja Pan »

Canonikuskeilla oon epätoivoisesti yrittänyt Canvaksia tulostaa, ei tunnu onnistuvan sitten millään.
Alkuperäisen kysyjän otsikkoon viitaten: Ei voikaan onnistua, koska Canonin kuluttajatason A3-tulostimet eivät tue canvas-tulostusta. Jos niitä on tarkoitus tulostaa, niin Canonit eivät speksien perusteella siihen sovellu.

Canonin isoilla ammattitulostilla canvaskin onnistuu, tosin omat kokemukseni ovat muutaman vuoden takaa.
okam
Viestit: 1196
Liittynyt: Elo 10, 2007 9 : 16
Viesti:

Viesti Kirjoittaja okam »

Pan kirjoitti:
Hannu KH kirjoitti: Itse en ole Canonin valokuvatulostimella tulostanut, mutta niitä käyttävillä olen tulostuttanut, yleensä karmaisevilla kokemuksilla.
Siinäpä se virhe juuri on. Kun omilla laitteilla ja profiileilla on saanut homman toimimaan moitteetta, niin toisen laitteiden säädöillä tehdyt
kuvat eivät todennäköisesti ole kohdillaan. Tulostimien merkeistä riippumatta.

Itselläni on Pro9500 ja sillä tulostetut A3-kuvat pitää säätää uudelleen, jos menen tulostamaan samaa kuvaa kerhon Epsonilla A2-kokoon. Kummallakin saa hyviä tulosteita, kunhan värit ovat hallinnassa.
...jokainen tulostin on oma yksilö jolle pitää tehdä omat profiilit. Canon osaa kalibroida itsensä tietylle paperille ja samaa paperia käyttäessä kalibrointiin voidaan saada monet tulostimet toimimaan samalla profiililla.

Ongelma vain et ettet tiedä mille paperille canonin tulostin on kalibroitu jolle eri valmistajat ovat tehneet omat profiilinsa... Epson ei osaa tätä tehdä joten käytännössä jokaiselle Epsonin koneelle pitäisi tehdä oma profiili ja vielä helpottaakseen tilannetta tulostin "driftaa" ajan myötä jolloin pitää tehdä uudet profiilit (tai Canonin tapauksessa kalibroida uudestaan samalla paperilla mitä käytti aiemminkin).

On huvittava lukea kun moni kehuu jonkun X valmistajan profiilia. Jos on värikriittinen niin kenenkään valmistajan profiili ei ole parhaimmillaankaan kuin vain keskinkertainen verrattuna siihen mitä se jälki voisi olla jos profiilin tekee itse...
harrin
Viestit: 2534
Liittynyt: Tammi 10, 2003 8 : 25
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

LRM kirjoitti:
Pixma Pro 9500 menee about. 300€ luokkaan täysillä musteilla mukaanlukien läjä paperia.
Stylus Photo R1900 jonnekkin 400 euron tietämille jonka mukana tulisi kasa musteita ja papereita.
R3800 about. 400 euroa vajailla musteilla, ilman papereita.
R2880 about. 350 euroa täysillä musteilla ja ilman papereita.
Saako kysyä, että mistä? Heräsi kiinnostus, josko itsekin hieman sijoittaisi.
markokaa
Viestit: 48
Liittynyt: Joulu 25, 2013 22 : 21

Viesti Kirjoittaja markokaa »

Nostetaas vanhaa ketjua. Tulostinmarkkinoilla on varmaan tapahtunut vuodessa melko paljon, joten olisiko kellään antaa hyvää vinkkiä hintahaarukkaan 200-300€ Käytetty tai uusi.

Mitään hienouksia en tarvitse, mutta mahdollisimman laadukasta pitäisi ulos saada.
Lay
Viestit: 594
Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23

Viesti Kirjoittaja Lay »

EPSON EXPRESSION PHOTO XP-950 tuli laitettua 249€ hintaan. Sopii hintahaarukkaan.

Varmasti parempiakin on, mutta ihan riittävä omaan käyttöön. Pieni koko A3 tulostimeksi on plussaa.

A3 tulostuksessa joutuu syöttämään paperit yksitellen takasyötön kautta. Tämä voi olla huono juttu, jos tulostaa A3 kuvia paljon. Itse tulostelen niitä sen verran harvakseltaan, että ei hidasta elämää.
Nefertiti
Viestit: 325
Liittynyt: Huhti 18, 2012 11 : 45

Viesti Kirjoittaja Nefertiti »

Lay kirjoitti:EPSON EXPRESSION PHOTO XP-950 tuli laitettua 249€ hintaan. Sopii hintahaarukkaan.

Varmasti parempiakin on, mutta ihan riittävä omaan käyttöön. Pieni koko A3 tulostimeksi on plussaa.

A3 tulostuksessa joutuu syöttämään paperit yksitellen takasyötön kautta. Tämä voi olla huono juttu, jos tulostaa A3 kuvia paljon. Itse tulostelen niitä sen verran harvakseltaan, että ei hidasta elämää.
Itse oli hilkulla ostamassa ko. XP950, mutta mustekasetti-kustannukset osoittautui liian korkeiksi, sillä mustarit syövät mustetta aivan tajuttomasti valokuvissa. Lopulta päädyin kuitenkin kustannussyistä XP600 (A4) printteriin (löytyi konkurssipesän tyhjennyksestä 40€), jossa sama mustetekniikka, mutta XL-mustekasettisetin saa mm. clas olsonilta 30€.
'Nalle Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta ei osannut sanoa sitä, koska hän on niin pieniaivoinen karhu'
markokaa
Viestit: 48
Liittynyt: Joulu 25, 2013 22 : 21

Viesti Kirjoittaja markokaa »

Lay kirjoitti:EPSON EXPRESSION PHOTO XP-950 tuli laitettua 249€ hintaan. Sopii hintahaarukkaan.

Varmasti parempiakin on, mutta ihan riittävä omaan käyttöön. Pieni koko A3 tulostimeksi on plussaa.

A3 tulostuksessa joutuu syöttämään paperit yksitellen takasyötön kautta. Tämä voi olla huono juttu, jos tulostaa A3 kuvia paljon. Itse tulostelen niitä sen verran harvakseltaan, että ei hidasta elämää.
Tuota olinkin katsellut jo jonkinaikaa ja kävin laittaa tilaukseen. Hintakaan ei tuntunut kovin pahalta 225€
Vastaa Viestiin