HUIJARI LIIKKEELLÄ - LUE !!

Ostetaan valokuvaukseen liittyvää. Muista mainita *paikkakunta*! Älä nosta ilmoitustasi keinotekoisesti alle viikon välein.
CluBBaH
Viestit: 458
Liittynyt: Helmi 17, 2008 22 : 14
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CluBBaH »

Kyseinen Sinisalo on yrittänyt muilla foorumeilla tehdä kauppaa myös isänsä Tarmo Sinisalon ja hänen firmansa nimellä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

CluBBaH kirjoitti:Kyseinen Sinisalo on yrittänyt muilla foorumeilla tehdä kauppaa myös isänsä Tarmo Sinisalon ja hänen firmansa nimellä.
Juuri tästä syystä pitää tehdä tutkintapyyntö.
Jos teet rikosilmoituksen, niin saat itse kuraa niskaan laittomasta ilmiannosta. Molemmat ajaa käytännössä saman asian, mutta tutkintapyynnössä et ole asianomistaja...

..
Simon Weli
Viestit: 805
Liittynyt: Kesä 12, 2009 9 : 43

Viesti Kirjoittaja Simon Weli »

Miksus kirjoitti:
Kannattaa suosia postiennakkoa avaamisoikeudella, on nimittäin halpa "vakuutus" omille rahoille !



-Mikko
Tuossa on vain se huono puoli, että rehellisen myyjän ei kannata lähetellä postiennakolla mitään, ellei ole saanut postimaksuja tuplana ja ennakkomaksua etukäteen.
Paitsi jos haluaa ottaa riskin huijariostajan lunastamattomasta paketista...
Osssu
Viestit: 33
Liittynyt: Loka 11, 2008 21 : 31

Viesti Kirjoittaja Osssu »

Jos ostaa 500 euron tuotteen tilinsiirrolla etukäteen, niin paljon enemmän ostaja häviää siinä, jos myyjä onkin huijari, kuin myyjä siinä, että ostaja ei hae pakettia postista. Jos postiennakolla ei voi myydä, niin siinä on jo jotain hämärää.
janman
Viestit: 392
Liittynyt: Elo 14, 2004 19 : 38
Paikkakunta: Suur-Kuusaa

Viesti Kirjoittaja janman »

Toisilla vaan on OIKEASTI kokemuksia niistäkin jotka ei lunasta postiennakkopaketteja, ja saa maksaa kahdet kulut turhan takia.

Itse myyn ka ostelen toisen rakkaan karrastuksen puitteissa todella paljon käytettyä tavaraa, eikä kenellekään ole ollut ongelma maksaa tuotetta etukäteen. Tai sitten kaupat jää tekemättä.

Mutta tuskin menee kauan kun tuo sami erehtyy huijaamaan väärää henkilöä ja pääsee manan majoille, niin paljon kuitenkin uhreja jo nyt olemassa ja pakkohan kohdalle on joku shkupolli osua jossain vaiheessa...
Ei kuvaustoimintaa tällä hetkellä
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Osssu kirjoitti:Jos ostaa 500 euron tuotteen tilinsiirrolla etukäteen, niin paljon enemmän ostaja häviää siinä, jos myyjä onkin huijari, kuin myyjä siinä, että ostaja ei hae pakettia postista. Jos postiennakolla ei voi myydä, niin siinä on jo jotain hämärää.
Rupea siis myymään postinennakolla, jos se on sinusta kivaa.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Simon Weli kirjoitti:
Miksus kirjoitti:
Kannattaa suosia postiennakkoa avaamisoikeudella, on nimittäin halpa "vakuutus" omille rahoille !



-Mikko
Tuossa on vain se huono puoli, että rehellisen myyjän ei kannata lähetellä postiennakolla mitään, ellei ole saanut postimaksuja tuplana ja ennakkomaksua etukäteen.
Paitsi jos haluaa ottaa riskin huijariostajan lunastamattomasta paketista...


Eipä luulisi ostajan kukkaroa paljon keventävän vaikka maksaisikin tupla postimaksut tilille etukäteen. Ja niin pienistä summista tuskin myyjäkään haluaa alkaa huijaamaan.
UnskiV
Viestit: 1283
Liittynyt: Maalis 18, 2003 20 : 37
Paikkakunta: Luvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UnskiV »

Simon Weli kirjoitti:
Miksus kirjoitti:
Kannattaa suosia postiennakkoa avaamisoikeudella, on nimittäin halpa "vakuutus" omille rahoille !



-Mikko
Tuossa on vain se huono puoli, että rehellisen myyjän ei kannata lähetellä postiennakolla mitään, ellei ole saanut postimaksuja tuplana ja ennakkomaksua etukäteen.
Paitsi jos haluaa ottaa riskin huijariostajan lunastamattomasta paketista...
Minä olen ostatanu ja myynyt tämän foorumin porukalle/porukalta useitakin tavaroita, enkä ymmärrä sellaista huijausta, missä ostaja jättää postiennakkopaketin lunastamatta. Ostaja kun ei hyödy tuosta mitenkään, niin miksi sellaista tekisi.

Pahempi tilanne syntyy, kun ostaja maksaa tavaran etukäteen ja sen jälkeen myyjää ei löydy mistään. Tämähän on se yleisin huijaus ja toimii niin kauan kuin joku on valmis uhriksi.

Varsinkaan ulkomaisille myyjille ei kannata postailla rahojaan, kuin jonkun varman toimitsijan kautta, tai firmaan joka jo on tuttu ennestään.
UnskiVee
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

OskuK kirjoitti:
Osssu kirjoitti:Jos ostaa 500 euron tuotteen tilinsiirrolla etukäteen, niin paljon enemmän ostaja häviää siinä, jos myyjä onkin huijari, kuin myyjä siinä, että ostaja ei hae pakettia postista. Jos postiennakolla ei voi myydä, niin siinä on jo jotain hämärää.
Rupea siis myymään postinennakolla, jos se on sinusta kivaa.

Eikö kyseinen nimimerkki sitten ole myynyt postiennakolla, vai miksi oletat sen olevan hänen mielestään niin kivaa? Minulle on ihan sama, jos halutaan maksaa kaikki kerralla etukäteen tai sitten postiennakolla.

Minä en kuitenkaan monen sadan ostoksia osta näkemättä, ja jos ei se myyjälle sovi, niin kannan sen häpeän itse.


-Mikko
heppu
Viestit: 1018
Liittynyt: Maalis 03, 2003 21 : 34
Paikkakunta: Hönölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heppu »

Munt kirjoitti:Tuo kaverihan on taparikollinen, ammattihuijari ja puheluita tulee firman numerosta. Miten ihmeessä tällaisia vielä kulkee vapaana??

..
Jos kerta tiedätte firman mistä kaveri soittaa niin soitto sinne johtoportaaseen, saattais tulla kaverille lisää rahan tarvetta.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Miksus kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
Osssu kirjoitti:Jos ostaa 500 euron tuotteen tilinsiirrolla etukäteen, niin paljon enemmän ostaja häviää siinä, jos myyjä onkin huijari, kuin myyjä siinä, että ostaja ei hae pakettia postista. Jos postiennakolla ei voi myydä, niin siinä on jo jotain hämärää.
Rupea siis myymään postinennakolla, jos se on sinusta kivaa.

Eikö kyseinen nimimerkki sitten ole myynyt postiennakolla, vai miksi oletat sen olevan hänen mielestään niin kivaa? Minulle on ihan sama, jos halutaan maksaa kaikki kerralla etukäteen tai sitten postiennakolla.

Minä en kuitenkaan monen sadan ostoksia osta näkemättä, ja jos ei se myyjälle sovi, niin kannan sen häpeän itse.
Juu, sinä ostat niinkuin parhaaksi näet. Ja samoin moni myy niin kuin parhaaksi näkee. Se heille suotakoon...

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Nettikaupoissa on NORMAALI käytäntö, että ostaja maksaa tuotteen ensin ja se postitetaan tämän jälkeen. Myyjä ei voi valita ostajaa, mutta ostaja voi valita myyjän.

Postiennakkolähetyksiä jätetään lunastamatta erittäin paljon ja tällöin myyjä menettää sekä rahaa, että myyntiaikaa, eli lisää rahaa. Selkärangattomia m*lkkuja on maailma täynnä ja niiden tunnistaminen on helppoa: niille ei sovi kuin postiennakko. Osa näistä sankareista tilaa tavaraa ja laittaa sen heti jälleenmyyntiin, ja mikäli viikon sisään kukaan ei osta sitä kalliimmalla, niin jättävät lunastamatta.

Nämä ostoilmoitukset voisi hoitaa ainoastaan YV:llä, jolloin väärinkäytökset tippuisivat minimiin.
Nyt niitä tulee, koska osa (vain osa) ostajista on luonteeltaan sellaisia, että mikään ei ole tarpeeksi halpa, paitsi ilmainen. Näitä roikkuu ostopalstat täynnä ja ahne luonteenpiirre aiheuttaa järjen sumenemista, jolloin näitä typeryksiä menee vipuun tuon tuostakin. Sitten jossakin huutonetin palstalla valitetaan, ettei joku nollapalautteinen lähetä myymäänsä tuotetta. Täällä jokainen ulkopuolinen palstan lukija on nollapalauteinen ja potentiaalinen huijari. Tämä oli vaan ajan kysymys.

..
Simon Weli
Viestit: 805
Liittynyt: Kesä 12, 2009 9 : 43

Viesti Kirjoittaja Simon Weli »

Osssu kirjoitti:Jos ostaa 500 euron tuotteen tilinsiirrolla etukäteen, niin paljon enemmän ostaja häviää siinä, jos myyjä onkin huijari, kuin myyjä siinä, että ostaja ei hae pakettia postista. Jos postiennakolla ei voi myydä, niin siinä on jo jotain hämärää.
Mitä se rehelliselle myyjälle kuuluu kuka häviäisi enemmän JOS myyjä olisi huijari, hän kun tietää ettei ole!
Onhan se kuitenkin pienempi paha ostajallekin hävitä vain mainitsemieni (posti)kulujen verran!
Ja silti myyjälle jää vielä riski, että tuote pakettia avatessa esim. vaihdetaan toiseen!
Sen vuoksi minä en suostu mihinkään postiennakkotouhuun.
Paitsi tietenkin ostajana...
:-)
Simon Weli
Viestit: 805
Liittynyt: Kesä 12, 2009 9 : 43

Viesti Kirjoittaja Simon Weli »

Munt kirjoitti: 1)
Nettikaupoissa on NORMAALI käytäntö, että ostaja maksaa tuotteen ensin ja se postitetaan tämän jälkeen. Myyjä ei voi valita ostajaa, mutta ostaja voi valita myyjän.

2)
Osa näistä sankareista tilaa tavaraa ja laittaa sen heti jälleenmyyntiin, ja mikäli viikon sisään kukaan ei osta sitä kalliimmalla, niin jättävät lunastamatta.

3)
Nämä ostoilmoitukset voisi hoitaa ainoastaan YV:llä, jolloin väärinkäytökset tippuisivat minimiin.


..
1: Täällä myyjän 'valitseminen' on aivan arpapeliä, sillä ostajalla ei ole mitään tietoa myyjän aiemmista kauppatavoista. Siksi tänne pitäisikin saada samanlainen palautejärjestelmä kuin nettihuutokaupoissa on yleisesti käytössä!
2: Tuota motiivia en olekaan ajatellut, se saattaa hyvinkin olla syy moniin lunastamattomiin paketteihin.
3: Tiedä sitten tuosta. Olisi se askel oikeaan suuntaan, mutta palautejärjestelmän lisukkeena se olisi vielä parempi!
Mitä sanoo ylläpito?
avoipio
Viestit: 23
Liittynyt: Marras 12, 2008 8 : 53

Viesti Kirjoittaja avoipio »

Kerran itsekin huijaukseen menneenä olen oppinut sellaisen kikan, että myytävästä tavarasta pitää pyytää ja saada myyjän itsensä ottama realistinen kuva tai mieluummin useita. Eikä kuva saa esittää epäselvää kasaa jotain roinaa tuvan nurkassa puolihämärässä. Kovasti panee epäilyttämään, jollei kuvia mukamas jostain syystä myyjä voi toimittaa tai sitten yrittää esittää netistä kopioitua mainoskuvaa. Ollaanhan sentään kameratarvikkeita myymässä, joten jollei kuvaa synny ja minulle toimiteta niin se siitä sitten... Vähänkin kalliimmissa laitteissa olen pyrkinyt joko itse tai sitten tuttavan kautta olemaan läsnä kaupantekotilanteessa. Jos osto on kovin kiinnostava eikä sitä voi millään tehdä nokittain , niin silloin olen maksanut puolet tilille ja puolet postiennakkona. Tappio pienenee puoleen tavaran arvosta jos paketissa on tiiliskivi. Kaikkihan eivät millään suostu lähettämään avaamisoikeudellisena postiennakkona vaikka ovat varmasti aivan rehellisellä asialla. Onko muuten niin, että posti voi pidättää maksun eteenpäin toimituksen vielä jonkin ajan perästä vai meneekö se heti myyjän tilille niin ettei "kotiin ehdi" pakettia tarkastamaan?

Puute, joka myös usein estää omat kauppani on alkuperäisen kuitin ja täydellisen kauppakirjasarjan puute. Äsken meni tästä syystä "ohi suun" mukava pumppuzoomi (ei tuo ruuvattava). Ilman kuitteja voi olla vaikea myydä tavara joskus eteenpäin kunnon hinnalla. Pitää kellojen kilistä, jos kaveri myy tonnin parin laitetta ja kuitti on kadonnut jo puoli vuotta ostosta. Lahjaksihan sitä usein esitetään... No, jos haluaa varastettuun ryhtyä, niin siitä vaan.

Voi myös vilkaista Enirosta mahdollista puhelinnumeroa/osoitetta sekä hieman googlata netissä. Huuto-netissä epäilyttää jos jokin tavara on kovin halpa ja/tai sen myyjällä ei ole mitään myyntihistoriaa takanaan. Toisaalta joskushan sielläkin on ensimmäinen kauppa tehtävä.
OskuV
Viestit: 341
Liittynyt: Joulu 28, 2007 23 : 34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Ihme että tämän(kin) huijarin jälkeen tarvitsee keskustella siitä kannattaako maksaa etukäteen tilille. Mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa...


Ne postikulut voi kyllä maksattaa ostajalla ennen postiennakkopaketin lähettämistä. Esim näin :

Tuotteen hinta postikuluineen 100€
Postikulut /suunta 10€ = menopaluu yht. 20€

Ostaja maksaa 20€ myyjän tilille ja myyjä laittaa paketin lunastushinnaksi 90€. Näin paluupostikulut kuittaantuu samoin tein. Tämä kauppatapa ei liene liian vaikea jos oikeasti haluaa jotain kalliimpaa ostaa...?
Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Ahvenainen »

Itse oon myös näistä Turun seudun huijareista joskus kirjoittanut, silloin tuli paljon lähinnä haukkumista tyhmäksikin saatua viestinä. Samat pojat edelleen siis liikkeellä.
bobotti
Viestit: 13412
Liittynyt: Joulu 12, 2005 4 : 51

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Mahtaako kyseessä muuten edes enään olla huijari vaan tautiluokitus?

F63.2 Näpistelyhimo (kleptomania)

Meinaan kun meidänkin kylässä oli yksi kohtuu varakas maatilanemäntä tälläinen, että sai isäntä mennä hattu kädessä pyytelemään anteeksi ja palauttamaan polkupyöriä.

Toi koulukoti kyllä viittaa muuhun.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
Hannux
Viestit: 158
Liittynyt: Touko 04, 2006 13 : 56

Viesti Kirjoittaja Hannux »

Toistaiseksi olen ollut 100% tyytyväinen tämän foorumin ostajiin ja myyjiin. Kaikki kaupat ovat menneet juuri niin kuin pitääkin. Mutta kaikista yli muutaman euron myytävistä tuotteista on pitänyt olla valokuvat, kalleimmat laitteet (runko + isot zoomit) olen ostanut ja myynyt 'ostaja noutaa' periaatteella. Postiennakkoa en ole vielä toistaiseksi käyttänyt.
Joskus olen tsekannut ko. kauppakumppanin viestihistoriaa tällä foorumilla ja vetänyt siitä johtopäätöksiä.

Pitäisikö nyt alkaa noudattamaan myyjänä kahden hinnan politiikkaa: alempi hinta niille jotka maksavat etukäteen ja ylempi niille jotka maksavat postiennakolla?

Myyjältä kannattaa aina kysyä, käykö nouto - ja mistä osoitteesta. Pieni sähköpostiosoitteen googletus ennen kauppaa on ehkä myös paikallaan.

Kiitos tuosta tutkintapyyntö/rikosilmoitus selvityksestä, tuota en tiennyt. Jos joku on tosiaan kärsinyt haamumyyjästä niin tilinumerohan on silloin tiedossa,

Lopuksi: Jos hinta tuntuu rikollisen halvalta, se luultavasti on myös sitä!
* Lyhyin tie yhden pisteen välillä on äärettömän pieni ympyrä
bobotti
Viestit: 13412
Liittynyt: Joulu 12, 2005 4 : 51

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Ai niin - kleptomania liittyy pakonomaiseen tavaran saamiseen - ei siis rahan saamiseen.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
Vastaa Viestiin