Nyt on Spegen objektiivivalikoima täydellinen!

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
-EeKe-
Viestit: 4257
Liittynyt: Kesä 23, 2003 22 : 24
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

Peik kirjoitti:Voin lyödä vetoa Spegen kanssa kupillisesta Etapin kuravettä ja sokerimunkista..

Laita nyt liput paikalliseen kinoon vielä lisäksi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Peik
Viestit: 1001
Liittynyt: Huhti 20, 2004 9 : 18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Peik »

-EeKe- kirjoitti:
Peik kirjoitti:Voin lyödä vetoa Spegen kanssa kupillisesta Etapin kuravettä ja sokerimunkista..

Laita nyt liput paikalliseen kinoon vielä lisäksi.
täysin mahdoton ajatus!
adele
Viestit: 5117
Liittynyt: Kesä 01, 2003 23 : 09

Viesti Kirjoittaja adele »

spege kirjoitti: Mutta nyt kun olen oikeasti astumassa raskaiden ammattivalokuvaajien kastiin
Olet lihonut entisestään? Jos menet Bobotin tai Kontsun eteen seisomaan, he jäävät näkymättömiin?


Kuva
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
Sauli Särkkä
Viestit: 7019
Liittynyt: Syys 08, 2008 17 : 13
Paikkakunta: Tupos
Viesti:

Re: Nyt on Spegen objektiivivalikoima täydellinen!

Viesti Kirjoittaja Sauli Särkkä »

spege kirjoitti:Loitoissa ei ole linssejä joten eikö se ole sama mitä putkea se on? ;)
Kuka olet ja mitä olet tehnyt spegelle?


-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
Konditiona
Viestit: 6454
Liittynyt: Helmi 07, 2006 20 : 28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

adele kirjoitti:
spege kirjoitti: Mutta nyt kun olen oikeasti astumassa raskaiden ammattivalokuvaajien kastiin
Olet lihonut entisestään? Jos menet Bobotin tai Kontsun eteen seisomaan, he jäävät näkymättömiin?
Uskoisin, että minusta näkyisi vielä vähän sänkitukkaa ja puhekupla vaikka Spege seisoisikin edessä. Bobohobitista en tiedä, mutta aiemmin täällä julkaistu kuva viittaa siihen suuntaan että hänestä näkyisi ainakin meikki, hartiat ja katu-uskottavuus.

(Minullakin on sukelluskäyttöön hankittu painovyö, johon saa aikamoisen määrän lyijymötiköitä, joten siirtyminen nykyisestä keijukaisluokasta (100-110kg ennen ateriaa) raskaaseen tai ainakin raskaampaan sarjaan on kiinni lähinnä siitä, onnistunko rakentamaan hyvät suhteet jonkin sukellustarvikefirman suuntaan.)
bobotti
Viestit: 13412
Liittynyt: Joulu 12, 2005 4 : 51

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Tää alkaa jo tuntumaan yhdeltä hullulta suurelta perheeltä.

Admas family?
Kupla? (Soap - wanhojen kääkkien esihistoriallisena aikana esitetty parodia saippuasarjoista)
Muuta?
Impivaaralaiset ei käy sillä niillä oli sentäs jotain järkee....
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
fotom
Viestit: 7381
Liittynyt: Tammi 18, 2004 23 : 57

Viesti Kirjoittaja fotom »

Konditiona kirjoitti:onnistunko rakentamaan hyvät suhteet jonkin sukellustarvikefirman suuntaan.
Mulla olisi muotit, haluatko valaa omasi? Vai haluatko lainata 12 kilon vyötä?

Miten on, Spege, oletko jo kyennyt kuvaamaan kelvollisempaa jälkeä kuin mihin 5DmkII kykenee? Voi olla, että pian Bobotilla alkaa olemaan setti valmiina..
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

fotom kirjoitti:Miten on, Spege, oletko jo kyennyt kuvaamaan kelvollisempaa jälkeä kuin mihin 5DmkII kykenee? Voi olla, että pian Bobotilla alkaa olemaan setti valmiina..
Minä en bobotin pökälettä aivan helpolla niele! Potka ainakin taisi kertoa että Dösässä ja 5DII:ssa on eri kennot. Niin hienoa kuvaa Dösä tekee normiherkkyyksillä että en voi uskoa että kuvanlaatu siitä voi enää oikeasti parantua. :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

Peik kirjoitti: Voin lyödä vetoa Spegen kanssa kupillisesta Etapin kuravettä
Kuravettä? Teboil Etapin kahvi on todella hyvää, aivan eri tasoa kuin Adelen mauttomat "erikois"kahvit ! :)
Peik kirjoitti:Tosin saman vedon voin pistää luvatuista sorsakuvista, julkaisua ei tule näkymään ennen 30.11.2008.
Hyvä jos ehtii edes sorsajahtiin tuohon mennessä, työkuvauksia on nyt niin paljon. :-/
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Peik
Viestit: 1001
Liittynyt: Huhti 20, 2004 9 : 18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Peik »

Lyödäänkös sitten vetoa kameravärkkiostosselibaatistasi?
bobotti
Viestit: 13412
Liittynyt: Joulu 12, 2005 4 : 51

Viesti Kirjoittaja bobotti »

spege kirjoitti:
Minä en bobotin pökälettä aivan helpolla niele!
Juuh! ... määkin oon takuuvarma asiasta , että kerralla ei mene!
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
veshut

Viesti Kirjoittaja veshut »

Huippukuvaajilla on huippuvehkeet. Kyllä noilla takapihalla pullasorsaa kuvaa.

CPN-sivuilla on mielenkiintoisia haastatteluja Spegeä huomattavasti huonommista Canon-kuvaajista ja sieltä löytyy myös heidän laitelistojaan :

Akintunde Akinleye, World Press Photo voittaja 2007, Reuters fotari :

2x EOS 30D
EF 17-40/4 L USM
EF 70-200/4 L USM

http://cpn.canon-europe.com/content/btl/akintunde.do

Per-Anders Petterson, lukuisia press-palkintoja, Getty Images fotari :

2x EOS 5D
EF 24/1.4 L USM
EF 35/1.4 L USM
EF 50/1.4 USM
EF 70-200/4 L USM varalla

http://cpn.canon-europe.com/content/btl/pettersson.do

Pep Bonet, Eugene Smith Humanistic Grant voittaja 2005, lukuisia press-palkintoja, Noor Images fotari :

EOS 5D
EF 24/1.4 L USM
EF 35/1.4 L USM
EF 50/1.4 USM
EF 135/2 L USM

http://cpn.canon-europe.com/content/btl/pep_bonet.do

Sama herra vaihtoi omien sivujensa mukaan Nikoniin ja lista sen kun lyheni :

D700
24/2.8
35/2.0
50/1.4

http://www.pepbonet.com/technotes.html

Nopeat rungot, vakaajat ja f/2.8-sarjan prö-lasit puuttuvat noista laukuista. Onpas ajattelematonta lössiä ja kuvatkin aivan p*rseestä.
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

Peik kirjoitti:Lyödäänkös sitten vetoa kameravärkkiostosselibaatistasi?
Se olisi kyllä erittäin tervehdyttävää minulle! :)

Pikkuisen kyllä kutkuttaa hankkia vielä EF 300/4 L IS eräänlaiseksi "pusikkolasiksi" lintunäppäilyyn taka-ajatuksena taistelu veshuttia ja herkkoa vastaan... Olen kuitenkin päättänyt että tuo mahdollinen hankinta saa odottaa kyllä ensi kevääseen. Rahaa on palanut viime aikoina uuteen kalustoon +10.000€. :-/
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

spege kirjoitti:
Peik kirjoitti:Lyödäänkös sitten vetoa kameravärkkiostosselibaatistasi?
Se olisi kyllä erittäin tervehdyttävää minulle! :)

Pikkuisen kyllä kutkuttaa hankkia vielä EF 300/4 L IS eräänlaiseksi "pusikkolasiksi" lintunäppäilyyn taka-ajatuksena taistelu veshuttia ja herkkoa vastaan... Olen kuitenkin päättänyt että tuo mahdollinen hankinta saa odottaa kyllä ensi kevääseen. Rahaa on palanut viime aikoina uuteen kalustoon +10.000€. :-/
Montako euroa tekee /kuva?
okam
Viestit: 1196
Liittynyt: Elo 10, 2007 9 : 16
Viesti:

Viesti Kirjoittaja okam »

spege kirjoitti:Rahaa on palanut viime aikoina uuteen kalustoon +10.000€. :-/
...ja lisää saisit menemään kun ostaisit suurkuvatulostimen ;)
Peik
Viestit: 1001
Liittynyt: Huhti 20, 2004 9 : 18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Peik »

veshut kirjoitti:Huippukuvaajilla on huippuvehkeet. ..Akintunde Akinleye..Per-Anders Petterson..Nopeat rungot, vakaajat ja f/2.8-sarjan prö-lasit puuttuvat noista laukuista. Onpas ajattelematonta lössiä ja kuvatkin aivan p*rseestä.
tiedä vaikka jokunen sigma tai tamronikin olis noilla laukun pohjalla...
veshut

Viesti Kirjoittaja veshut »

Peik kirjoitti:tiedä vaikka jokunen sigma tai tamronikin olis noilla laukun pohjalla...
Olisi edes niitä mutta tämäkin dorka on kerännyt kaikista huonoimmat EF-lasit reppuunsa ja luulee olevansa muka pro-luontokuvaaja :

James Mason, Associated Press fotari :

EOS 1D Mark II
EOS 10D
G4 Powershot
EF 20/2.8 USM
EF 28/1.8 USM
EF 70-200mm/4 L USM
EF 50/1.4 USM
EF 300/4 L IS USM

http://cpn.canon-europe.com/content/btl/mason.do

Ei noilla vehkeillä sorsakuvia synny.
hlehtine
Viestit: 2318
Liittynyt: Tammi 09, 2003 22 : 41
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlehtine »

veshut kirjoitti:Huippukuvaajilla on huippuvehkeet. Kyllä noilla takapihalla pullasorsaa kuvaa.CPN-sivuilla on mielenkiintoisia haastatteluja Spegeä huomattavasti huonommista Canon-kuvaajista ja sieltä löytyy myös heidän laitelistojaan :...
Nopeat rungot, vakaajat ja f/2.8-sarjan prö-lasit puuttuvat noista laukuista. Onpas ajattelematonta lössiä ja kuvatkin aivan p*rseestä.
No eihän noita linkkejä tarvitse edes katsoa, ei tuollaisella kalustolla voi tosiaan millään syntyä mitään katsottavan arvoista.

:)

- Hans
hauusita
Viestit: 367
Liittynyt: Elo 25, 2005 11 : 36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja hauusita »

Hel_NiS kirjoitti: Montako euroa tekee /kuva?
eikös tuon pystyisi laskemaan vaan JOS noilla otettaisiin kuvia... nollalla kun ei voi jakaa

-Hannu
veshut

Viesti Kirjoittaja veshut »

spege kirjoitti:
harrin kirjoitti:Otapa pörssivuista testikuvat 24-70:lla, minä kun olen suunnitellut samaa vaihtoa 24-105L --> 24-70L. On täysin totta että f/4:lla ei tee mitään, oli vakaaja tai ei.
Minulla on ollut tuo 24-70L aikaisemminkin ja se on optisesti parempi kuin 24-105L IS. Erityisesti CA:ta on vähemmän laajassa päässä ja 24-105:n hurjat linjavääristymät puuttuvat 24-70:stä liki kokonaan.
DC.net on siitä hieno mesta että täältä saa aina vankkaan ja pitkään käytännön kokemukseen perustuvia mielipiteitä erilaisista laitteista. Juutuin pläräämään noita CPN-sivuja ja joku kreikkalainen rättipää kehtaa valehdella tästäkin ilmeisen yksiselitteisestä asiasta niin että korvat heiluu :

"Yannis Kontos is a freelance photojournalist represented by Polaris Images. He has covered the wars in Kosovo, Afghanistan and Iraq and has won 20 international awards for his images. He recently published a book of his work on North Korea.

For the work he does, Yannis finds the versatility of a zoom lens makes the most sense. “I shoot most often with an EF24-105mm f/4L IS USM lens attached to my EOS 5D cameras. It gives me a good focal range to work with, is not too heavy and produces great results.” This lens is often the standard choice for travelling photographers, for exactly these reasons. And the inclusion of the image stabiliser lets you keep shooting in low-light as well."


Tiedän. Yannis ei takuulla ota suttu-zoomillaan ja hitaalla rungollaan yhtä musertavia teoksia Kälviän kirkon alttarilla pönöttävästä hääparista kuin DC.netin ammattilaiset : http://www.yanniskontos.com/website1.html
Viimeksi muokannut veshut, Loka 17, 2008 14 : 01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin