Spegen viralliset nettisivut versio 1.0!

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
juuze
Viestit: 391
Liittynyt: Loka 02, 2003 20 : 32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juuze »

Mites, Spege, jos keksisit pikaisesti toimivan kauppanimen/nettisivujesi osoitteen, jonka rekisteröit. Pistät tämänhetkisille fotopekka-sivuille uudelleenohjauksen uudelle domainillesi, niin asiakkaasikin oppisivat uuden osoitteen itsestään. Kun uusit mainoksiasi, korvaat niihin vain uuden osoitteen ja tavallaan "unohdat" fotopekka-domainin kokonaan. Uudelleenohjaussivulla voisi ilmoittaa, että siirretään uusille nettisivuille tjsp. Itse hoitaisin ongelman näin. Veikkaan, että vuoden päästä tuolle tämänhetkiselle fotopekka-saitille ei tulisi enää paljo hittejä.
-Jussi
Nikon/Hasselblad
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
adele
Viestit: 5117
Liittynyt: Kesä 01, 2003 23 : 09

Re: Spegen viralliset nettisivut versio 1.0!

Viesti Kirjoittaja adele »

spege kirjoitti:Webdesign: Adele & Spege
Spege-portraits: Adele & Reksi
Oma "design" kyllä kutistui Herra S:n valitsemien fonttien ja iWebin layoutin ihmettelyyn ja aivan suurimpien sössöjen torppaamiseen, vaikka kyllä niitä jäi jäljelle. Kaikki tekstit ovat Joroisten Jorinan omaan käsialaa. Todellinen kontribuutioni liittyi sivujen siirtoon palvelimelle.

Idea tässä (iWebin käytössä) on ollut, että Sawon Sulttaani päivittelee ja hoitaa sivujen ylläpidon itse. Paljon muutahan ei Macin omistajan tarvitse osata kun käynnistää kone, jotta saa sivut nettiin. Meinaan, jos spege saat sivut nettiin ja pystyy niitä itse päivittämään, niin homman täytyy olla todella helppoa.
... parhainta mahdollista Canonin digitaalista järjestelmäkamerakalustoa... käsittelen kuvani huipputason Apple Mac-työasemalla...
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
adapteri
Viestit: 6406
Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
Paikkakunta: Takapajula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

spege kirjoitti:
artur kirjoitti:
spege kirjoitti:Soitin rehellisenä miehenä Lieksan Fotopekka Oy:n omistajalle ja sovittiin tämä nimisotku niin että voin pitää fotopekka.com-tunnukseni vuoden ajan kun minulla on se kallis 1/2 sivun mainos Pohjois-Savon 2009 puhelinluettelossa. Asia on siis tältä osin selvä - pitää muuttaa tuo nettiosoite sitten johonkin muuhun.

V^ttu kun ei tullut tarkastettua tuota asiaa ennen domainin tilaamista... :-/
Mutta jos et olisi ollut rehellinen olisit voinut pitää domainin ja oikea Pekka ei olisi asiasta tiennyt yhtikäs mitään.
Olen havainnut yleensä elämässä että rehellisyys kannattaa pidemmän päälle. Ja ei tuo nettiosoitteen vaihtaminen vuoden päästä johonkin seksikkäämpään nimeen ole kovin suuri operaatio. ;)
spege, onnittelut hyvästä ratkaisusta. Minä pidinkin sinua rehtinä ja sanasi mittaisena miehenä. En minä kenelle tahansa olisi lahjoittanutkaan nettidomainia tyyliin spege.net.

Ja ehdotukseni jatkosta. Keksi jo nyt se uusi domain-nimi. Kun hoidat asian sopivasti, voit ryhtyä käyttämään kahta domain-nimeä siten, että ne vievät samanlaiselle tai jopa samalle sivulle. Siihen mennessä, kun luovut tuosta nykyisestä domainista, google on "oppinut" sen uuden domainin ja se löytyy sitä kautta helpommin.
Jaakko85
Viestit: 1129
Liittynyt: Syys 09, 2006 18 : 55

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

artur kirjoitti:
Mutta jos et olisi ollut rehellinen olisit voinut pitää domainin ja oikea Pekka ei olisi asiasta tiennyt yhtikäs mitään.
Tähän sopisi sellainen tuttu sanonta, mitä en kehtaa tähän laittaa.
Konditiona
Viestit: 6454
Liittynyt: Helmi 07, 2006 20 : 28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

Tää spöögeily on jäänyt pahasti muiden aiheiden jalkoihin. Se nostaa ilmaan pelottavan ajatuksen, että foorumi saattaisi joskus pysyä aiheessa. Onneksi nuo uusia kameroita koskevat ketjut sentään pitävät harhapoluilla pysymisen kunniassa. Puuuhhhh....
fotom
Viestit: 7381
Liittynyt: Tammi 18, 2004 23 : 57

Viesti Kirjoittaja fotom »

Spegestä on tullut yllättävän passiivinen viime aikoina. Syynä lienee kuvauskeikat jotka syövät tunnetusti vapaa-aikaa. Pitäisikö kerätä kolehti että Spegelle saataisiin läppäri missä nettiyhteys jotta onnistuisi foorumin pitäminen mielenkiintoisena.
telegram
Viestit: 1454
Liittynyt: Tammi 15, 2007 18 : 13

Viesti Kirjoittaja telegram »

fotom kirjoitti:Spegestä on tullut yllättävän passiivinen viime aikoina. Syynä lienee kuvauskeikat jotka syövät tunnetusti vapaa-aikaa. Pitäisikö kerätä kolehti että Spegelle saataisiin läppäri missä nettiyhteys jotta onnistuisi foorumin pitäminen mielenkiintoisena.
Kyllä. Toki foorumi tarjoaa mieliä kuohuttavaa ja huikaisevaa luettavaa ilman spegeäkin: tieteelliset pikselitiheysanalyysit jokaisen uuden kameran ketjussa ja vielä teoriatasolla erikseen, hd-videokuvakeskustelut, kanonin neljännesvuosittain päivittyvän kymppisarjan tuoreimman inkarnaation hämmästely ja sitten sen päivittely, kun vuosia odotettu uutuus Mark kakkonen (ei Toyota vaan Canon) ei sitten lopulta ollutkaan joka ominaisuudeltaan maailman täydellisin joka käyttötarkoitusta varten, minkä vuoksi sitäkään ei voi ostaa vaan pitää odottaa vielä muutama vuosi mark kolmosta - josko se olisi parempi ja siinä olisi sitten se ihmeitä tekevä AF mitä on odotettu kuin kuuta nousevaa.

Kieltämättä alkaisi toivoa reilua spegemäistä pelleilyä tänne foorumille, jotta keskusteluissa olisi edes jotain inhimillisiä piirteitä. ;-)
herkko
Viestit: 1941
Liittynyt: Helmi 01, 2003 10 : 05

Viesti Kirjoittaja herkko »

telegram kirjoitti:Kieltämättä alkaisi toivoa reilua spegemäistä pelleilyä tänne foorumille, jotta keskusteluissa olisi edes jotain inhimillisiä piirteitä. ;-)
Mitä eikö pälvikaljuinsinöörien teknomakustelu enää olekaan kivaa luettavaa? :(
mjalka
Viestit: 2768
Liittynyt: Tammi 20, 2004 18 : 07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mjalka »

Onnittelut Spegelle uusista vehkeistä ja sivuista! Koska nähdään taas pakenevia sorsia? :D

(Koskakohan olen viimeiksi ollut täällä dc.netissä? Vuosi sitten? Kaksi?)

p.s. Minne testi-osio on hävinnyt??
adele
Viestit: 5117
Liittynyt: Kesä 01, 2003 23 : 09

Viesti Kirjoittaja adele »

mjalka kirjoitti:(Koskakohan olen viimeiksi ollut täällä dc.netissä? Vuosi sitten? Kaksi?)
Toukokuun 29 päivä, 2007 klo 11 : 44.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
spege
Viestit: 11301
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

fotom kirjoitti: Spegestä on tullut yllättävän passiivinen viime aikoina. Syynä lienee kuvauskeikat jotka syövät tunnetusti vapaa-aikaa.
Juu, olen raatanut pitkää päivää Dösä kaulassa hankkiakseni Leip... tai siis lisää Laatulasia. :)
fotom kirjoitti:Pitäisikö kerätä kolehti että Spegelle saataisiin läppäri missä nettiyhteys jotta onnistuisi foorumin pitäminen mielenkiintoisena.


Tähän on tulossa korjaus. Adelen kovasta painostuksesta johtuen aion hankkia piakkoin Apple iPhonen jolla on näppärä seurata dc:tä matkan päällä. :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
telegram
Viestit: 1454
Liittynyt: Tammi 15, 2007 18 : 13

Viesti Kirjoittaja telegram »

herkko kirjoitti:
telegram kirjoitti:Kieltämättä alkaisi toivoa reilua spegemäistä pelleilyä tänne foorumille, jotta keskusteluissa olisi edes jotain inhimillisiä piirteitä. ;-)
Mitä eikö pälvikaljuinsinöörien teknomakustelu enää olekaan kivaa luettavaa? :(
:D
Onhan ne, ratkiriemukkaita :|
veshut

Viesti Kirjoittaja veshut »

spege kirjoitti:...olen raatanut pitkää päivää Dösä kaulassa hankkiakseni lisää Laatulasia.
Raatamisesta pukkas mieleen... koskas 400/2.8 Lälläri vaihtuu kolmannen kerran 400/4 you just DO it:n?
spege
Viestit: 11301
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

veshut kirjoitti:
spege kirjoitti:...olen raatanut pitkää päivää Dösä kaulassa hankkiakseni lisää Laatulasia.
Raatamisesta pukkas mieleen... koskas 400/2.8 Lälläri vaihtuu kolmannen kerran 400/4 you just DO it:n?
Sitä kehnon kontrastin omaavaa ja surkeaa bokéhia pukkaavaa pimeää naisten lasia en kaipaa takaisin. Hyvä että pääsin siitä eroon kelpo hinnalla. ;)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Ei mahtunu
Viestit: 1594
Liittynyt: Kesä 18, 2007 12 : 10

Viesti Kirjoittaja Ei mahtunu »

Konditiona kirjoitti:Kaikissa eri simulaatioissa kiaroilulla pärjäsi alkuun todella hyvin, mutta pikkuhiljaa alkoi tulla seinä vastaan ja homma lakkasi toimimasta. Kiaroilevat osapuolet juuttuivat kiaroilemaan keskenään kun taas asialliset osapuolet juuttuivat tekemään keskenään kaikenlaista molempia osapuolia hyödyttävää yhteistyötä.
Hmmmmh, millaisia mahtoivat nämä simulaatiot olla? Homma haiskahtaa jotenkin mustavalkoiselta ja siten aika epärealistiselta. Siis vähän sama juttu kuin huonossa elokuvassa: kaikki hyvikset ovat ehdottoman hyviä ja pahikset vastaavasti absoluuttisen pahoja. Ilman mitään sävyjä tai vivahteita siinä välissä.

Jos se kiaroileva tyyppi meinaa oikeasti pärjätä, niin silloin hänen ei tietenkään kannata jatkuvasti kiaroilla. Päinvastoin, kannattaa välillä pelata ihan rehellistäkin peliä jotta saavuttaa ympäristön hyväksynnän ja luottamuksen. Ja sitten kun sopiva sauma tulee, niin sitten kannattaa taas panna kiaroilua peliin. (Mielellään vieläpä niin kiarosti, etteivät muut edes huomaa asiaa, vaan luulevat että kaikki sujuu aivan korrektisti ja vilpittömästi.)

Opettihan jo Goebbels aikoinaan, että jatkuvalla valehtelulla ja vääristelyllä ei päästä mihinkään, koska porukka tajuaa varsin nopeasti mistä on kyse. Mutta mikäli huuhaan joukkoon ujutetaan sopiva annos ihan oikeaa faktatietoa, on vilpin tunnistaminen jo paljon vaikeampaa.

Tällaisia mietteitä siis näin äkkiseltään nousi mieleen, runsaan viikon mittaiselta ruska-reissulta palattuani...
Konditiona
Viestit: 6454
Liittynyt: Helmi 07, 2006 20 : 28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

Ei mahtunu kirjoitti:
Konditiona kirjoitti:Kaikissa eri simulaatioissa kiaroilulla pärjäsi alkuun todella hyvin, mutta pikkuhiljaa alkoi tulla seinä vastaan ja homma lakkasi toimimasta. Kiaroilevat osapuolet juuttuivat kiaroilemaan keskenään kun taas asialliset osapuolet juuttuivat tekemään keskenään kaikenlaista molempia osapuolia hyödyttävää yhteistyötä.
Hmmmmh, millaisia mahtoivat nämä simulaatiot olla?
Jos nyt oikein muistan niin esim. Matt Ridleyn "Jalouden alkuperä" taisi käsitellä aihetta jonkin verran. Sivunumeroita en nyt jaksa kaivaa esiin.

Ja millaisiahan simulaatiot mahtoivat olla... Simulaatioita? Yksinkertaistettuja, pelkistettyjä, ilmiön dynamiikkaa eikä sen monimuotoisuutta painottavia ja muutenkin varsin simulaatiomaisia, uskoisin. Ja tutkimuskohteenahan ei ollut yksilöiden yksilöllisyys vaan vakiintuneen toimintalogiikan ja menestymisen/selviämisen välinen suhde toisiinsa.
adapteri
Viestit: 6406
Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
Paikkakunta: Takapajula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Ei mahtunu kirjoitti:Hmmmmh, millaisia mahtoivat nämä simulaatiot olla?
Mikset lue väärin niin kuin minä? Helpottaa oleellisesti. Minä ainakin luin stimulaatioista ja stimulanteista.
Jarso
Viestit: 360
Liittynyt: Loka 10, 2005 17 : 43
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarso »

adapteri kirjoitti:
Ei mahtunu kirjoitti:Hmmmmh, millaisia mahtoivat nämä simulaatiot olla?
Mikset lue väärin niin kuin minä? Helpottaa oleellisesti. Minä ainakin luin stimulaatioista ja stimulanteista.
Päivän naurut :D
pekde
Viestit: 408
Liittynyt: Huhti 29, 2003 16 : 27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pekde »

Tulipa tätäkin vähän lueskeltua. Mutta en jaksanut mennä toista sivua pitemmälle. Minusta yrityssivut ovat tyylikkäät ja hienot. Niistä en usko olevan kiinni minkään. Savolaisen lupsakat. Ei kuitenkaan ärsytä. Onko spegellä käytynä mitään kouluja valokuvaukseen liittyen? Ne olisi hyvä mainita.

Konditiona kirjoitti:Hinnasto

1) En yhtään ihmettele jos noilla hinnoilla saa asiakkaita. Jääkö noista jotain käteen?
Konditiona kirjoitti:Hyvä jos töitä riittää. Noilla palkkioilla en sitä ihmettelekään. Tekeminen kehittää ja pitää arjen ihan eri tavalla toimivana kuin pelkkänä oloneuvoksena luuraaminen.
Noihin kiinnitin vain ensimmäisenä huomiota. Minä en tiedä hintatasosta yleensäkään valokuvauksessa mitään, mutta näin maallikkona. Minusta nuo hinnat ei mitään halpoja ole. En ainakaan itse noilla hinnoilla käyttäisi mitään palveluja.:) Mutta minähän olenkin pihi pa$ka. Perus kyräilijä suomalainen.

Jos ajatellaan, että vaikka jostain tilaisuudesta pulittaisi 300 euroa, oli sitten häät tai hautajaiset tai muut pitemmät juhlat. Plus kuvat ja niiden kehitys, josta tulee vielä paljon lisähintaa. Esim. kun nyt ihmiset tietävät eri nettipalvelujen hintoja, voi 15x20cm 8€ tai 24x30cm 25€ tuntua kovilta. Jos on tehokas photoshoppailija, niin tuo 35€/h ei välttämättä ole paljoa. Jos siinä monta kuvaa ehtii tehdä. Paljonkos yrittäjälle jää hinnoista käteen, alle puolet?

Kaikkihan riippuu tietysti siitä, että paljonko on keikkaa. Jos viikot vaan on kalenteri lähes tyhjänä, niin eihän noillakaan rahoilla itseään hyvin elätä. Ei ainakaan uusia huippubazookoita ostella. Onhan se aika kovaa se rehellinen yrittäminen. Ja siihen nyt muka koitetaan kannustaa. En minä ainakaan uskaltaisi yrittäjyyttä käynnistää. Onko tämä spegen ainut työ?

Mutta varmasti hinnat sitten on suhteutettuna ihan kohdallaan.

Kilpailu varmasti tänä aikana on kovaa. Varmasti puolet foorumilaisista haluaisi tehdä vastaavaa.
Nikon D40
Sony Cybershot DSC-HX5
Canon Digital IXUS 90 IS
Canon Powershot A720 IS
Canon Powershot A710 IS
Canon Powershot A70
- pitkän linjan roskapokkarimies, opettelen kuvaamista ja kameran käsittelyä
Ei mahtunu
Viestit: 1594
Liittynyt: Kesä 18, 2007 12 : 10

Viesti Kirjoittaja Ei mahtunu »

Konditiona kirjoitti:
Ei mahtunu kirjoitti:Hmmmmh, millaisia mahtoivat nämä simulaatiot olla?
Yksinkertaistettuja, pelkistettyjä, ilmiön dynamiikkaa eikä sen monimuotoisuutta painottavia ja muutenkin varsin simulaatiomaisia, uskoisin.
Jotain tällaista minä ounastelinkin.
Vastaa Viestiin