Akkukäyttöiset lämpöhanskat ja pohjalliset ?

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
Vastaa Viestiin
KTH
Viestit: 634
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Akkukäyttöiset lämpöhanskat ja pohjalliset ?

Viesti Kirjoittaja KTH »

Onko kokemusta sähköllä lämpenevistä hanskoista kameran käsittelyssä,onko ne riittävän notkeita?
Entäs lämpöpohjallisista,lähinnä olen katsellut Lion akuilla olevia ?
Vanhemmiten ei enää veri kierrä kunnolla , sormet ja varpaat tahtoo jäätyä.

Esim. nämä https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... ineet#spca
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... liset#spca
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tjmo
Viestit: 17
Liittynyt: Helmi 01, 2004 9 : 55
Paikkakunta: Lapua

Re: Akkukäyttöiset lämpöhanskat ja pohjalliset ?

Viesti Kirjoittaja Tjmo »

KTH kirjoitti:Onko kokemusta sähköllä lämpenevistä hanskoista kameran käsittelyssä,onko ne riittävän notkeita?

Vanhemmiten ei enää veri kierrä kunnolla , sormet ja varpaat tahtoo jäätyä.
Mulla on sellaiset Nevercold Ontario -malliset sormikkaat. Ne on notkeat ja lämpenee kyllä kuten luvataan, mutta eivät pidä tuulta. Hankin isot, ohuet kumihanskat niiden päälle. Akku ranteessa on vähän hankala, painaa joskus hihan alla. Ei näitä tule usein käytettyä.
Tuo Oregon-malli näyttää paksummalta, joten kuivalla kelillä sillä tarjennee tuulellakin, mutta sormituntuma saattaa olla huonompi.
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

KTH, tää poikkee itse asiasta mutta ootko kokeillut silkkisormikkaita toisten käsineiden alla?
Itse käytän niitä tavallisten nahkasormikkaiden sisällä kun pakkasta enemmin. Ollut iso apu niistä.
KTH
Viestit: 634
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja KTH »

Kyllä silkkisormikkaat on mielessä käyneet ja on ollut tarkoitus ostaa mutta aika harvassa kaupassa noita on eikä sovittamatta oikein netistä arvaisi ostaa.
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Kuopijon Haapaniemenkadulla kait isomman ketjun urheilutarvikeputiikki?
Saman ketjun kaupasta ostettu meille niitä sormikkaita.

Ja verkkokaupoista voi tilata huoletta sormikkaat, aina on palautusoikeus.
KTH
Viestit: 634
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja KTH »

Itseasiassa huomasin tänään päivällä itsekkin että siellä on noita ja vielä sopuhintaan.Pitää käydä hakemassa kun on keskustassa käyntiä.
ruuvaaja
Viestit: 286
Liittynyt: Elo 10, 2010 19 : 03

Viesti Kirjoittaja ruuvaaja »

Myös Matkuksen Partioaitassa löytyy silkkisormikkaita.
riihijan
Viestit: 1010
Liittynyt: Elo 07, 2005 23 : 46
Viesti:

Viesti Kirjoittaja riihijan »

Itsellä ammatin (30 vuotta) ja harrastuksen (38 vuotta) puolesta kokemuksia sekä alushanskoista, että akkuhanskoista.
Alushanskoissa: sekä fleece, että silkkisormikas toimii hyvin. Silkkisormikas hieman heikompi, esimerkiksi kynnet rikkoo ne helposti. Itse olen tykästynyt fleecehanskoihin. Niitä saa eri paksuisina oman mieltymyksen ja lämpötilan mukaan. Näillä helppo käsitellä kameraa, kiikaria ja kaukoputkea. Toimivat sinne 0C tuntumaan. Toki tuuli menee näistä läpi, jolloin tuulisella ilmalla selvästi kylmemmät. Ohuemmat toimivat hyvin alushanskoina ja paksummat jopa hyvin yksinään. Nämä eivät maksa juuri mitään (3e-20e), eli niitä voi sijoitella eri paikkoihin (autoon, kamerareppuun, jne).

Kaksia akkuhanskoja kokeilleena ei minusta tullut niiden käyttäjää. Toisesta testivoittajahanskasta toinen akku hajosi kahden viikon käytön jälkeen. Hanskat ovat kalliita, jäykkiä, paksuja ja aina pitäisi muistaa ladata akut ennen lähtöä. Ne olivat aivan liian kankeita kiikarin ja kameran käyttöön. Sopivat varmaan hyvin johonkin pilkkihommaan. Lisäksi lämpövastukset olivat näissä hanskoissa ainoastaan kämmenen selkäpuolella, joka heikensi niiden lämpimyyttä. Varmaan nämäkin kehittyvät tai voi olla jo kehittyneet siitä mitä itse kokeilin.

Lisälämmöksi näille ohuille hanskoille suosittelen näitä kertakäyttöpusseja. Ohuiden hanskojen päälle ranteessa kiinni olevat tumput/rukkaset tai hiihtoon tehdyt kolmisormihanskat (lobsteri). Näitä molempia löytyy eri paksuisina.
KTH
Viestit: 634
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja KTH »

Silkkihanskat auttoivat jonkin verran,olen käyttänyt niitä tuulisuojattujen fleecesormikkaiden kanssa.Fleecelapasten kanssa pitänee myös testata toimivuus,ensikokemukset ovat rohkaisevia.Lämpöisemmät kun sormilla on enemmän tilaa ja kuitenkin takanappuloiden käyttö sujuu kohtuullisesti.
Sähköhanskat pitäisi kyllä päästä testaamaan ennenkuin uskaltaa ostaa,ovat senverran tyyriitä.
Simasuu
Viestit: 54
Liittynyt: Touko 08, 2010 11 : 50

Viesti Kirjoittaja Simasuu »

Täältä vahva ääni silkkisormikkaille!

Sormet alkaneet palella todella helposti iän lisääntymisen myötä.

Partioaitasta löytyi laadukkaat Hestran silkkisormikkaat. Laadukasta työtä, istuvat kädessä todella hyvin. Hintaan en ota kantaa.

Lisänä vaimon villalangasta kutomat, riittävän pitkät, rannelämmittäjät. Toimiva yhdistelmä.

Vielä, kun löytäisi paleleviin varpaisiin ratkaisun!

Edit; Noista palelevista varpaista ,,, meneillään testi, ihoa vasten merinovillasta valmistettu suht ohut sukka ja sen päällä ohut tekninen sukka. Merinovillahan ei oikein kestä kovaa kulutusta, esim saappaassa, joten se pitää "suojata" toisella sukalla.

Meni nyt vähän ohi alkueräisen otsikon!
Viimeksi muokannut Simasuu, Joulu 16, 2016 17 : 52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
adapteri
Viestit: 6406
Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
Paikkakunta: Takapajula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Noita ei ole kallis kokeilla:

https://www.varusteleka.fi/fi/product/s ... -kpl/29780

Kaveri on talvisin kalamies ja vihjaisin hänelle viime talvena noiden olemassaolon. Hän on erittäin tyytyväinen noihin ja kertoo, että verkkojen kokemisen jälkeen nuo ovat erittäin hyvät. Hänellä taitaa olla kaksi sarjaa, muistaakseni Partioaitasta ostettuna.
KTH
Viestit: 634
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja KTH »

https://www.intersport.fi/fi/tuote/mcki ... -56395893/
Nämä kävin hakemassa ja yllätyin laadusta verrattuna hintaan,kestävyys selviää aikanaan.
Jaloille nuo sähköpohjalliset varmaankin toimii ok,jos vaan ovat kestävät.Nykyään kun on lion-akut niin lämmitysaikakin on riittävä.
Simasuu
Viestit: 54
Liittynyt: Touko 08, 2010 11 : 50

Viesti Kirjoittaja Simasuu »

Näyttääpi siltä, että näistä
https://www.varusteleka.fi/fi/product/s ... qref=sukat
löytyi ratkaisu paleleviin varpaisiin. Aika näyttää, mutta ainakin alkuvaiheessa toimivat hienosti.
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Hyvä että KTHn sormet ei enää niin kylmät. ;)

Itse olen fleecesormikkaita kokeillut ilman sekä silkkisormikkailla. Itse en toiste niitä enää osta. Ei hyvät, miulle.
Edullinen talvinahkasormikas ja niiden alle silkkisormikas, se ollu miulle paras. Niin oli taas toissaviikolla Äkäslompolon lomalla kun tuntureille kiivettiin ja myös hikoiltiin.

Jalat taas toinen juttu. Alle villapohjasukat ja päälle samanlaiset tai jotkut muut paksummat ja kenkinä pidempivartiset nahkaiset vaelluskengät.
Niillä on pärjätty tunteja -25 asteessa ruokinnoillakin aiemmin.

Nää on yksilöasioita, paree testata ni tietää oman sietokyvyn.
pelai65
Viestit: 1142
Liittynyt: Joulu 05, 2012 12 : 45
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja pelai65 »

Kokemusta savotta lämmittimistä. Idea hyvä ja lämpiävät kuumiksi. Kun lämpiää, kovettuvat koppuroiksi. Kiehauttamalla taas uudelleen käytettävissä. Kestävät noin 10 kertaa, jonka jälkeen pysyvät kovina ja kylminä...

Käytän itse sormettomia villa sormikkaita eli "kynsikkäitä". Toiset vastaavat flleecestä, joissa huppu sormille... Kuin lapaset..

Mutta aina näpit jäässä.

Ja jalkaan talvikumpparit irtohuovalla tai kuiviin paikkoihin huopikkaat :)
http://www.plaitinen.kuvat.fi
Insta: #petteri_laitinen
Vastaa Viestiin