Polttomoottorikäyttöinen Drone?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digicamera.net - Valokuvausfoorumi Foorumin päävalikko -> Digikuvaus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Rockford



Liittynyt: 05 Loka 2004
Viestejä: 6552
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tammi 11, 2017 11 : 41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

zone6 kirjoitti:
Sähköiset himmelitkin pitävät sellaista metakkaa ettei sitä kukaan mielellään kuuntele tai joudu yhtäkkiä lentävän kameran alueelle.

Kaverin koptereita olen pari kertaa katsonut/kuvannut ja minusta ainakaan vanhasta Phantomista ei kuulunu paljon mitään edes lähietäisyydeltä eikö reilusti isompikaan heksakopteri paria kymmentä metriä kauempaa kuulunut ollenkaan.
_________________
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tvap



Liittynyt: 09 Helmi 2004
Viestejä: 452

LähetäLähetetty: Tammi 11, 2017 13 : 40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käytetyillä potkureilla, ja niiiden tasapainotuksella, on todella suuri merkitys melutasossa.
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maffer



Liittynyt: 20 Elo 2008
Viestejä: 5746

LähetäLähetetty: Tammi 11, 2017 13 : 52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis tämän pointtihan on lentää pakkasessa.
_________________
Puoliterävää 3D-höttöä: http://mjkoski.1g.fi/kuvat/
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tvap



Liittynyt: 09 Helmi 2004
Viestejä: 452

LähetäLähetetty: Tammi 11, 2017 15 : 35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ellei tavoite ole pelata polttomoorien kanssa, niin on vaikea nähdä mitään järkeä, kiinteäsiipisissäkään (pl. isommat lennokit bensamoottorilla). Multikoptereista puhumattakaan. Semminkin jos tarkoituksena on liikuttaa kameraa.
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rockford



Liittynyt: 05 Loka 2004
Viestejä: 6552
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tammi 11, 2017 16 : 11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maffer kirjoitti:
Siis tämän pointtihan on lentää pakkasessa.

Pakkanen lienee ongelma ainoastaan akuille (jos nyt unohdetaan potkurien jäätyminen yms. mikä koskee yhtälailla polttomoottoristakin koptreria). Tuntuis näin 100% mutu-pohjalta, että ois paljon helpompi/halvempi/yksinkertaisempi rakentaa (vaikka sitten erillisellä pikkuakulla toimiva) akkujen lämmitys sähköiseen multikopteriin kuin alkaa asentamaan siihen tuollaista polttomoottoriagregaattia virtalähteeksi.

LiPo-akuissa taitaa sisäinen vastus olla niin pieni, että akkujen purkaminen suurellakaan virralla ei hirveästi niitä itsestään lämmitä. RC-autolla muistelen aikoinaan ajelleeni muutaman kerran myös pakkasilla, mutta joku -10°C tai enemmän tuntui jäädyttävän kuskin sormet ja lyhentävän myös akkujen kestoa selvästi.
_________________
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tvap



Liittynyt: 09 Helmi 2004
Viestejä: 452

LähetäLähetetty: Tammi 11, 2017 16 : 18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rockford kirjoitti:
Maffer kirjoitti:
Siis tämän pointtihan on lentää pakkasessa.

Pakkanen lienee ongelma ainoastaan akuille (jos nyt unohdetaan potkurien jäätyminen yms. mikä koskee yhtälailla polttomoottoristakin koptreria). Tuntuis näin 100% mutu-pohjalta, että ois paljon helpompi/halvempi/yksinkertaisempi rakentaa erillisellä pikkuakulla toimiva akkujen lämmitys sähköiseen multikopteriin kuin alkaa asentamaan siihen tuollaista polttomoottoriagregaattia virtalähteeksi.


Näin äkkiä ajatellen kokeilisin ensimmäisenä normaalin akun päälle lämpöeristettä. Ja jos ei hukkalämpö pidä sitä lämpöisenä, niin lisälämmitin ja sähkö sille suoraan ko. akusta.
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maffer



Liittynyt: 20 Elo 2008
Viestejä: 5746

LähetäLähetetty: Tammi 11, 2017 17 : 00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos nyt palataan todellisuuteen hetkeksi niin kuinka helposti jotain avaruustäkkiä saa ängettyä sinne akkukoteloon akun lisäksi? Mitenkä ihmeessä ne lämmityselementit sinne askarrellaan särkemättä laitetta ensin atomeiksi?

Vai joudunko nyt kasaamaan vekottimen DIY-tyylillä alusta asti?
_________________
Puoliterävää 3D-höttöä: http://mjkoski.1g.fi/kuvat/
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Rockford



Liittynyt: 05 Loka 2004
Viestejä: 6552
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tammi 11, 2017 18 : 10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun oletus tässä oli, että käytät kuitenkin kuvaamisessa niin isoa kameraa että tarttet kohtuu ison dronen etkä mitään koteloilua DJI:n pikkumallia. Noissa isoissa mitä oon ite nähny akut on ollu aikalailla nakuna joten niihin kyllä sais viriteltyä eristettä ja lämmitystä.

DJI Inspire 2 mainostetaan olevan akkulämmityskin vakiona: http://multicoptercenter.fi/djipro/dji-inspire-171/dji-inspire-2-2737.html
_________________
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Maffer



Liittynyt: 20 Elo 2008
Viestejä: 5746

LähetäLähetetty: Tammi 11, 2017 18 : 54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nojjoh. Tuossa alkaa olla jo kaikenlaista tarpeellista systeemiä.
_________________
Puoliterävää 3D-höttöä: http://mjkoski.1g.fi/kuvat/
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
niffe



Liittynyt: 11 Marras 2012
Viestejä: 379

LähetäLähetetty: Tammi 11, 2017 21 : 58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puristettava geeli akun ympärille ja kierros foliota varmaan riittäisi lämmitykseen. Miten se sitten tungetaan akkuslottiin? Älkää minulta kysykö :D
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maffer



Liittynyt: 20 Elo 2008
Viestejä: 5746

LähetäLähetetty: Tammi 11, 2017 23 : 08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin juuri. Täytyy varmaan ostaa joku romu että oppii lentämään pusikossa ilman haavereita ensin. Sellaisen kehtaa jo purkaakin ja katsoa miten sellaista voisi modata. Tuollainen 6000e akunlämmittimistä on vähän suolainen hinta.
_________________
Puoliterävää 3D-höttöä: http://mjkoski.1g.fi/kuvat/
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
mremonen



Liittynyt: 10 Joulu 2003
Viestejä: 6641
Paikkakunta: itähelsinki

LähetäLähetetty: Tammi 12, 2017 9 : 55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikka niissä hyvä gimbaalit ja gyrot onkin, niin voi olla haaste saada 30 sek veitsenteräviä tilt-shift -valotuksia aikaiseksi. Tai mistäs minä tiedän...

Jonnii verran kauas Maffer tästä nykyisestä "luomu"kuvauksesta olet kyllä suuntaamassa.

Tosson mahveri sulle platformi ja tavoitetta: http://www.digitaltrends.com/cool-tech/perdix-drone-swarm/

Jos ei jaksa katsoa kokonaan, niin ajassa -1.12 voi kuunnella "ampiaispesää".
_________________
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
niffe



Liittynyt: 11 Marras 2012
Viestejä: 379

LähetäLähetetty: Tammi 12, 2017 13 : 06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä on kokemusta Yuneecin Typhoon H:sta, jolla meidän juniori on kyntänyt lepikkoa. Potentiaalia tuossa laitteessa on, mutta kyllä se muutaman tunnin ottaa ennen kuin kaikki sujuu niin mutkattomasti kuin mainosklippien perusteella voisi kuvitella :)
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maffer



Liittynyt: 20 Elo 2008
Viestejä: 5746

LähetäLähetetty: Tammi 12, 2017 13 : 57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En usko että se aivan mahdottoman haasteellinen laite on vs. radio-ohjattava helikopteri jollaista olen lennättänyt muutamia kertoja rikkomatta sitä.
_________________
Puoliterävää 3D-höttöä: http://mjkoski.1g.fi/kuvat/
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
villeh



Liittynyt: 16 Maalis 2003
Viestejä: 864
Paikkakunta: Nevada

LähetäLähetetty: Tammi 12, 2017 14 : 00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maffer kirjoitti:


Vai joudunko nyt kasaamaan vekottimen DIY-tyylillä alusta asti?


Riippuu vähän mitä olet rakentamassa. Nykytekniikalla ja "suoraan kaupasta" -tyylisesti valikoimaa on n. 7000€ asti. Sanotaanko että sitten kun budjetti menee yli 10.000€ niin voi alkaa olla kannattavaa rakentaa itse.

Siinäkin tapauksessa se todnäk kootaan kuitenkin valmiista osista esim Dji M600, järeä gimball ym.. mutta modausta on mahdollista tehdä enemmän ja tuo tosiaan täytyy "rakentaa" itse.

Inspire2 pakettiin asti ja siittä alaspäin ei ole tuollaista setuppia enää mitään järkeä rakentaa itse. Vaikka saisit sen ilmaan niin kuvanlaatu + gimbalin toimintaan joudut käyttämään todnäk kymmeniä ellei satoja tunteja että pääset edes lähelle valmista ratkaisua.

2-3 vuotta sitten taas vaihtoehtona ei ollut muu kuin rakentaa itse.. Siittä on hyviä esimerkkejä että yli 10.000 - 15.000€ setuppeja pyörii ihan kopterit.net palstallakin nyt myynnissä 2000€ hintaan, jopa alle.
_________________
"If your pictures aren't good enough, you're not close enough." - Robert Capa
Alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digicamera.net - Valokuvausfoorumi Foorumin päävalikko -> Digikuvaus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  





 
Digicamera.net - Valokuvausfoorumi
Keskustelu valokuvauksesta avattu 9.1.2003
 
 OhjeOhje   HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy 
  Omat käyttäjätiedot Omat käyttäjätiedot   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group