(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
pmarkkanen
Viestit: 136
Liittynyt: Tammi 27, 2007 8 : 06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pmarkkanen »

Joka kerta, kun lähden kaupungille pakaten Sony A7:n ja Batis 85mm f1.8:n mukaan, tulee hyvä mieli. Miten voikaan niin pieneen kokoon mahtua noin huikea setti! Kuvanlaatu on huippuluokkaa ja ergonomia käyttöliittymineen mieleinen.
Viimeksi muokannut pmarkkanen, Loka 19, 2016 0 : 53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jvviita
Viestit: 471
Liittynyt: Helmi 22, 2011 12 : 03

Viesti Kirjoittaja jvviita »

torwinen kirjoitti:
jvviita kirjoitti:Kysymys foorumin A7 guruille: saako Metabonesin Smart adapterin (MK IV T) firmwaren päivitettyä takaisin vanhempaan versioon jollain keinolla?
Adapterin nappi pohjassa USB johto liittimeen kiinni niin onnistuu.

Voit vaihtaa myös uusimman firmwaren kanssa ns vanhaan moodiin joko väliaikaisesti tai pysyvästi. Linkkasin ohjesivun aikaisemmassa viestissäni. Väliaikainen muutos: Adapteri ja objektiivi nappi pohjassa kiinni päälläolevaan kameraan. Pysyvä muutos: Sama kuin yo plus nappi edelleen pohjassa kameran sammutus.
Kiitoksia tiedoista! Näköjään oli tänään tullut taas uusi versio tuosta firmwaresta. Jos sillä ei pelitä paremmin, niin testaan tätä kikkaa.
aikaarska
Viestit: 11894
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Edmunds kirjoitti:Joka kerta, kun lähden kaupungille pakaten Sony A7:n ja Batis 85mm f1.8:n mukaan, tulee hyvä mieli. Miten voikaan niin pieneen kokoon mahtua noin huikea setti! Kuvanlaatu on huippuluokkaa ja ergonomia käyttöliittymineen mieleinen.

Jottei jäisi pelkästään puheen varaan, niin muutama tuore Sonyllä ottamani kuva löytyy: https://www.instagram.com/citylifehelsinki/
Muutama ihan kivan näköinen otos! Harmi, ettei niitä voi katso yhtään isompana, vai voiko? Minulle Instagrammi ei ole kovin tuttu...

Voin hyvin kuvitella tyytyväisyytesi A7:n ja Batiksen kanssa. Olin tänään kuvauskävelyllä K-1 kinopeilijärkkärin kanssa, ja täytyy tunnustaa, että A7:aa oli ikävä varsinkin kun manuaalitarkentaminen oli kysymyksessä.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
pmarkkanen
Viestit: 136
Liittynyt: Tammi 27, 2007 8 : 06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pmarkkanen »

aikaarska kirjoitti:
Edmunds kirjoitti:Joka kerta, kun lähden kaupungille pakaten Sony A7:n ja Batis 85mm f1.8:n mukaan, tulee hyvä mieli. Miten voikaan niin pieneen kokoon mahtua noin huikea setti! Kuvanlaatu on huippuluokkaa ja ergonomia käyttöliittymineen mieleinen.

Jottei jäisi pelkästään puheen varaan, niin muutama tuore Sonyllä ottamani kuva löytyy: https://www.instagram.com/citylifehelsinki/
Muutama ihan kivan näköinen otos! Harmi, ettei niitä voi katso yhtään isompana, vai voiko? Minulle Instagrammi ei ole kovin tuttu...

Voin hyvin kuvitella tyytyväisyytesi A7:n ja Batiksen kanssa. Olin tänään kuvauskävelyllä K-1 kinopeilijärkkärin kanssa, ja täytyy tunnustaa, että A7:aa oli ikävä varsinkin kun manuaalitarkentaminen oli kysymyksessä.
Kiitos kommentista! Aika uusi juttu tuo ig minullekin, eli ei tietoa voiko noita netistä katsoa isompana.

Itselläkin on aiemmin ollut peilillinen järkkäri käytössä, mutta Olympus E-m5:n hommattuani, ei ollut enää paluuta entiseen. Sony a7 on mielestäni loistava kompromissi koon ja käytettävyyden suhteen.
Viimeksi muokannut pmarkkanen, Heinä 06, 2016 9 : 05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Maffer kirjoitti:Vittuilkaa miten lystäätte. Toivottavasti R2 saa paremman kodin jonkun osaavan speksihinkkarin lapasista. Pistäkää ny prkle jakoon jotain roinaa mitä olette Sonyillanne kuvanneet kun kerran on niin jeesuskamera ja ilo näpertää? Ei vaan oikein mitään ole suomiskenestä näkynyt.
Tämmönen kaveri tuli vastaan: https://www.flickr.com/photos/birnenbaumgarten/

Kuvailee käsittääkseni enimmäkseen A7:lla ja wanhoilla minoltoilla. Oikein mukavaa meininkiä.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

moonshine kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Vittuilkaa miten lystäätte. Toivottavasti R2 saa paremman kodin jonkun osaavan speksihinkkarin lapasista. Pistäkää ny prkle jakoon jotain roinaa mitä olette Sonyillanne kuvanneet kun kerran on niin jeesuskamera ja ilo näpertää? Ei vaan oikein mitään ole suomiskenestä näkynyt.
Tämmönen kaveri tuli vastaan: https://www.flickr.com/photos/birnenbaumgarten/

Kuvailee käsittääkseni enimmäkseen A7:lla ja wanhoilla minoltoilla. Oikein mukavaa meininkiä.
onjoo, tosi hyvää meininkiä. luulenpa et Phillip vähemmän valittaa ja enemmän ottaa laadullisesti hienoja valokuvia!

ei kikkailua ja pas*an jauhantaa. tekemisen meininkiä.
mremonen
Viestit: 9180
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

moonshine kirjoitti:Kuvailee käsittääkseni enimmäkseen A7:lla ja wanhoilla minoltoilla. Oikein mukavaa meininkiä.
Ihan hyvä ja mukavan näköistä kuvaa. Mutta aika lailla otettu hyvässä valossa ja hyvissä olosuhteissa. Mafferin "ongelma" on se, että puskee kameran kanssa olosuhteisiin, jotka ovat japanilaisen insinöörin kuvitelmien (ja tuotannon antaman budjetin) tuolla puolen. Itse olen monta kertaa todennut, että nettikoossa julkaistusta, aurinkoisena päivänä otetusta kuvasta ei lopputuloksesta erota onko kuva otettu NEX-6/a6000:lla vai D810:llä, ilman että katsoo EXIFfeistä. Ehkä jopa RX100mk3 saattaa tuottaa ihan kilpailukykyisen lopputuloksen.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Joo Mafferin ongelmat on hyvin tiedossa, ei niistä sen enempää. :-) Ja on se sakemanni ihmeellinen kuvaaja, kun on kovin kriittinen valon suhteen ja kuvaa hyvän valon aikaan...

Itelle mielenkiintoinen pointti oli, että kaveri käyttää enimmäkseen wanhaa optiikkaa ja ilmeisen hyvällä tuloksella (sitä kätevää adaptoitavuutta, mitä viimeset sivut on dissattu).

Foorumeitten perusteella kun yleinen totuus näyttäs olevan, että pitää ostaa 10x kalliimpi zeissi, jos näistä kameroista haluaa nauttia.

(Ja samalla ittensä aivopesua, kun wanhaa optiikkaa on hieman kaapissa, vaikkei minoltaa olekaan. MFT-nokalla pelaa oikein jees, mut siinä ei pahemmin nurkkapiirtoa testailla.)

Vähän aikaa sitten tais olla hyvää diiliä tarjolla A7:lle ja 35 f/2.8 zeissille.
baader
Viestit: 255
Liittynyt: Heinä 31, 2008 14 : 27
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja baader »

Hommasin tollasen nifty fiftyn, eli 50mm 1.8:n

Kuvanlaatu on mulle ihan riittävä, kun en ole mikään pikselinviilaaja, tarkennus on aika tuskaisen hidas tolla perus a7:lla.
Voi kyllä olla että 28mm on vaan niin hyvä että se tuntuu siltä. Huomenna eka kunnon päivä kun mennään huvipuistoon,
nyt vaan testikuvia ottanu.

Luulen että ihan hintansa väärti kuitenkin on, 319€ rahalasta.
-Clubs are for seals-
suopiru
Viestit: 79
Liittynyt: Elo 19, 2009 19 : 17

Viesti Kirjoittaja suopiru »

baader kirjoitti:Hommasin tollasen nifty fiftyn, eli 50mm 1.8:n

Kuvanlaatu on mulle ihan riittävä, kun en ole mikään pikselinviilaaja, tarkennus on aika tuskaisen hidas tolla perus a7:lla.
Voi kyllä olla että 28mm on vaan niin hyvä että se tuntuu siltä. Huomenna eka kunnon päivä kun mennään huvipuistoon,
nyt vaan testikuvia ottanu.

Luulen että ihan hintansa väärti kuitenkin on, 319€ rahalasta.
Kokeilin verkkiksessä a7ii jossa oli kiinni toi 50mm f1.8.....luulin että asetuksissa jotain häikkää kun tarkensi niin hitaasti. Etenkin kun viereisessä rungossa (a7r) oli "samanlainen" kiinni joka tarkensi huomattavasti nopeammin.

Tai no, kun tarkemmin luin putken sivusta, niin se nopeampi oli 55mm/f1.8...maksaa vissiin x3 tuon niftyn verran.
aikaarska
Viestit: 11894
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

suopiru kirjoitti:
baader kirjoitti:Hommasin tollasen nifty fiftyn, eli 50mm 1.8:n

Kuvanlaatu on mulle ihan riittävä, kun en ole mikään pikselinviilaaja, tarkennus on aika tuskaisen hidas tolla perus a7:lla.
Voi kyllä olla että 28mm on vaan niin hyvä että se tuntuu siltä. Huomenna eka kunnon päivä kun mennään huvipuistoon,
nyt vaan testikuvia ottanu.

Luulen että ihan hintansa väärti kuitenkin on, 319€ rahalasta.
Kokeilin verkkiksessä a7ii jossa oli kiinni toi 50mm f1.8.....luulin että asetuksissa jotain häikkää kun tarkensi niin hitaasti. Etenkin kun viereisessä rungossa (a7r) oli "samanlainen" kiinni joka tarkensi huomattavasti nopeammin.

Tai no, kun tarkemmin luin putken sivusta, niin se nopeampi oli 55mm/f1.8...maksaa vissiin x3 tuon niftyn verran.
Minulla ei ole mitään kokemusta 50/1.8 lasista (eikä esim. sen AF nopeudesta A7RII kanssa), mutta tämän arvostelun olen lukenut ja Steve vaikuttaisi tykkäävän:
http://www.stevehuffphoto.com/2016/03/3 ... 8-fe-lens/

AF nopeudesta hän toteaa:
I can say that the 50 1.8 focuses just fine. While not a speed demon with blazing AF like something you would see in a $2000 lens, it punches above its weight a little delivering consistent performance across the board from AF speed, accuracy, IQ and handling.

Itse olen aivan lätkässä Sony Zeiss 55/1.8 primeen, varmasti yksi parhaista normaaleista jolla olen kuvannut. En kuitenkaan katsoisi karsaasti tätä edullisempaa 50/1.8 mallia. Varmasti erittäin pätevä lasi hintaisekseen.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
aikaarska
Viestit: 11894
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

moonshine kirjoitti:(Ja samalla ittensä aivopesua, kun wanhaa optiikkaa on hieman kaapissa, vaikkei minoltaa olekaan. MFT-nokalla pelaa oikein jees, mut siinä ei pahemmin nurkkapiirtoa testailla.)

.
Minulla on jonkun verran wanhaa Minoltaa, ja siellä on todellakin helmiä joukossa, ja pilkkahinnalla saa. Tosin nyt peilittömien aikakaudella wanhojenkin lasien hinnat ovat kummasti nousussa...
Joku tuomitsee wanhat lasit armotta enemmän tai vähemmän suttukamaksi, mutta minun mielestäni sieltä tosiaan voi löytää helmiä joukosta jotka piirtävät lisäksi hieman eri tavalla kun modernit lasit. Enkä tarkoita nyt terävyyttä yms. vaan esim. värien toistossa eroja.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viestit: 21490
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ei noiden vanhojen lasien adaptoituvuudessa mekaanisesti ole ongelmia. Vaan nimenomaan pahimpia ovat uudet canonin tuutit missä elektroniikkaa ja AF. Toimivuudessa pitkällä juoksulla alkaa armotta *sensuroitu*.
hnu
Viestit: 183
Liittynyt: Syys 30, 2004 22 : 38

Viesti Kirjoittaja hnu »

suopiru kirjoitti:
baader kirjoitti:Hommasin tollasen nifty fiftyn, eli 50mm 1.8:n

Kuvanlaatu on mulle ihan riittävä, kun en ole mikään pikselinviilaaja, tarkennus on aika tuskaisen hidas tolla perus a7:lla.
Voi kyllä olla että 28mm on vaan niin hyvä että se tuntuu siltä. Huomenna eka kunnon päivä kun mennään huvipuistoon,
nyt vaan testikuvia ottanu.

Luulen että ihan hintansa väärti kuitenkin on, 319€ rahalasta.
Kokeilin verkkiksessä a7ii jossa oli kiinni toi 50mm f1.8.....luulin että asetuksissa jotain häikkää kun tarkensi niin hitaasti. Etenkin kun viereisessä rungossa (a7r) oli "samanlainen" kiinni joka tarkensi huomattavasti nopeammin.

Tai no, kun tarkemmin luin putken sivusta, niin se nopeampi oli 55mm/f1.8...maksaa vissiin x3 tuon niftyn verran.
Ostin myös ensimmäisen natiivi AF lasiksi tuon 50mm f/1.8:n. Tuli ihan Olympuksen e-p1 ajat mieleen joskus kauan sitten. Aivan onnettoman hidas tarkentaja. Nippanappa Fotodioxin-adapterin ja Canon EF 50mm f/1.4 objektiivi yhdistelmää nopeampi. Mutta minun A7:lla objektiivi tekee kelvollista jälkeä.

Hapa
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Viesti Kirjoittaja niffe »

Kyllä 50mm 1,8:ssa on ihan hyväkontrastinen ja kohtalaisen skarppi lasi, mutta tarkennus paikallaan olevaan kohteeseen kestää tuon Sonylle tyypillisen 1-2 minuuttia. Lisäksi jää pumppaamaan, jos yrittää tarkentaa varjon puolelle.

P.S. Minulla Canon 40mm STM Commliten soviteadapterilla taisi olla nopeampi...
Maffer
Viestit: 21490
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kyllä tuo vaan ikävästi kertoo missä mennään...lienee tahallaan rampautettu budjettimalli. Viiskymppistä lienee vaikea paskoa optisesti noin muuten.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Viesti Kirjoittaja niffe »

Maffer kirjoitti:Kyllä tuo vaan ikävästi kertoo missä mennään...lienee tahallaan rampautettu budjettimalli. Viiskymppistä lienee vaikea paskoa optisesti noin muuten.
Joo, voi olla, että markkinointi on välttänyt muiden tuotteiden kannibalisoinnin em. manöövereillä. Tosin kolmen kiinteän kokemuksella en ole vielä nähnyt kunnolla tarkentavaa Sonyn objektiivia. Vaan eipä tästä miksikään ammattivehkeeksi kyllä olisi muutenkaan kuin korkeintaan johonkin arkkitehtuurikuvaukseen.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Maffer kirjoitti:Kyllä tuo vaan ikävästi kertoo missä mennään...lienee tahallaan rampautettu budjettimalli. Viiskymppistä lienee vaikea paskoa optisesti noin muuten.
Mutta eikös tämäkin ole luokkaa 2-3 kalliimpi kuin kilpailijansa?
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

nomad kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Kyllä tuo vaan ikävästi kertoo missä mennään...lienee tahallaan rampautettu budjettimalli. Viiskymppistä lienee vaikea paskoa optisesti noin muuten.
Mutta eikös tämäkin ole luokkaa 2-3 kalliimpi kuin kilpailijansa?
muta niin onkos täällä joku haukkunu sitä? Hyvähän se on

http://www.stevehuffphoto.com/2016/03/3 ... 8-fe-lens/

ja netyistä löytyy muitakin kiittäviä arvosteluja.

Täällä yksi mainitsis hieman hitaan AaäFfän yhden A7 mallin kanssa, ja maffers nyt vetää heti tuomiopäivän pauhun. näin se menee.
olkaat onnelisia ne ja he jotka osaavat.
Vastaa Viestiin