Tulostuksessa likaa magentaa

Mitä ne ovat, missä käytetään, miten käytetään, mistä saadaan, miksi käytetään
jmjlaine
Viestit: 149
Liittynyt: Touko 19, 2003 14 : 07

Tulostuksessa likaa magentaa

Viesti Kirjoittaja jmjlaine »

Olen nyt hieman ymmällä mitä pitäisi säätää. Olen ajannut koneessa spyderin ja windowsin oman calibroinnin. Loppu tulos tällä hetkellä mielyttää omaa silmää (nämä tehty win7 aikaan viime vuonna).
Säätöjen jälkeen tuli tilattua joulukortit ja niissä oli ihan liikaa punaisuutta (magentaa). No se vuosi meni nyt asennettu win10 ja on taas tulostettu omalla ja tilattu kuvia. Tulos on sama, likaa magentaa. Kortteja on tilattu kahdesta eri kuvapalvelusta ja oman tulostimen kautta tilanne on sama.
Omalla tulostimella tulostettaessa saa tietysti kirjoittimen värejä muutettua mutta ei sen niin pitäisi mennä. Kuvat menevät tulostukseen LR5-jpg ulostuksen jälkeen.

Näytöllä kaikki näyttää hyvältä ja on kalibroitu, niin mistä tästä nyt pitää lähteä vikaa hakemaan?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
itu
Viestit: 1250
Liittynyt: Elo 05, 2008 0 : 51

Viesti Kirjoittaja itu »

Firmasta, joka tulostaa niitä kuvia, koska laserilla tehdyt kuvat eivät ole värihallittuja. Otetaanpas vielä kerran: Laserilla tulostetut kuvat eivät ole värihallittuja.

Olen teetättänyt kuvia ja kirjoja useamman kerran eri paikoissa ja aina tarkistan tulostimen firmasta. Suihkulla tulee hyvää, laserilla mitä tahansa. Ehkä kamalimpia ovat mustavalkofilkasta laserilla tulostetut kuvat, joihin tulee punaista huntua milloin minnekin.

Windowsin kalibrointi kuulostaa keinotekoiselta, kun vinkkari ei välitä väreistä kuitenkaan. Kalibrointi sillä Spyderilla on syytä tehdä vähintään puolivuosittain, jos haluaa pitää värit järjestyksessä. Sekä hienot että huonot näytöt vanhenevat aikamoista kyytiä.
Vastaa Viestiin