Valmiita portfolio pohjia omalle domainille ?

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
Miigenoja
Viestit: 14
Liittynyt: Heinä 08, 2009 21 : 57
Paikkakunta: vantaa

Valmiita portfolio pohjia omalle domainille ?

Viesti Kirjoittaja Miigenoja »

Oon tekemässä ekoja nettisivujani omalle domainille mut en millään jaksaisi alkaa väsämään itse mitään sivuja. Onko jollain tietoa mistä saisi valmiita portfolio pohjia mihin tyyliin vain läiskitään kuvat ja laitetaan värit ympäriltä oman maun mukaan ?
Kiitos jo etukäteen.

ps en löytänyt foorumista aloitettua ketjua. please no rage.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
miikkis006
Viestit: 41
Liittynyt: Huhti 11, 2008 20 : 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miikkis006 »

Ekana tulee mieleen, että Wordpressiin pitäs löytyä valmiinakin kivasti erilaisia pohjia portfoliota varten ja plugareilla saa lisää toiminnallisuutta. Niissä on yleensä vielä mietitty rakenne responsiiviseksi, että pelittää luureissakin mukavasti.

Sen asennuskaan ei ole mikään mahdottomuus jos vaan vähän jaksaa keskittyä ja lukea ohjeet mitkä tulee asennuksen mukana.
Nanten
Viestit: 104
Liittynyt: Elo 26, 2010 16 : 25

Viesti Kirjoittaja Nanten »

Wordpressillä nuo kannattaa toteuttaa. Sen lisäksi että niitä valmiita pohjia voi muokata mieleisekseen miten tahtoo, niin pohjia on satoja tuhansia :)
mremonen
Viestit: 9245
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Joo kannattaa kaivaa kuukkelilla vaikka "free wp photo themes".

Jos sulla on vain "raaka" serveri ilman mitään, niin wp:n asennukseen kannattaa perehtyä huolella. Yleisempää tosin on, että näillä weppihotelleja tarjoavilla firmoilla on myös asennus- ja hallintaohjelmat valmiina.

Tuo mun site on toteutettu wp:llä ja ilmaisella teemalla. Toimii normiselaimella, ipadilla ja kännyköillä. Mutta älä nyt samaa teemaa kopioi ;)
vilpertt
Viestit: 731
Liittynyt: Elo 05, 2004 0 : 39
Paikkakunta: Killmanstrad
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vilpertt »

500px portfolion voi ympätä oman domainin alle
Blogi
Portfolio
Naamakirja
Hää -ja muita kuvauksia kaakkois-Suomessa
mremonen
Viestit: 9245
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

vilpertt kirjoitti:500px portfolion voi ympätä oman domainin alle
Taitaa tulla vain sen kalleimman mukana?
elmar
Viestit: 4904
Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24

Viesti Kirjoittaja elmar »

Kuvat.fi on helppo muokata haluamakseen ja pro-versiossa osoitteeksi käy oma domain. http://www.kuvat.fi/
vilpertt
Viestit: 731
Liittynyt: Elo 05, 2004 0 : 39
Paikkakunta: Killmanstrad
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vilpertt »

mremonen kirjoitti:
vilpertt kirjoitti:500px portfolion voi ympätä oman domainin alle
Taitaa tulla vain sen kalleimman mukana?
jep, pitää olla maksettu tili(en muista että oliko niitä eri tasoisia)
Blogi
Portfolio
Naamakirja
Hää -ja muita kuvauksia kaakkois-Suomessa
mremonen
Viestit: 9245
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Tietysti alkuperäinen kysyjä voisi tarkentaa mitä on hakemassa: pelkkää portfoliota vai esimerkiksi myös blokialustaa. Jälkimmäisessä wp on aika hyvä. Pelkkänä portfoliona puhdas wp ei tarjoa mitään.
Miigenoja
Viestit: 14
Liittynyt: Heinä 08, 2009 21 : 57
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Miigenoja »

Tarkoituksena on tehdä nettisivut myynti tarkoitusta varten ja sivustolla siis pitäisi olla portfolio, tietoja minusta, sekä jonkin tyyppinen kysy tarjousta lomake mutta ei niin välttämätön. Myöskään blogi ei näin aluksi ole kauhean tarpeellinen. Itse olen ihan käsi näitten nettisivujen kanssa. Kuinka tuo wordpress oikein toimii asennuksesta lähtien ? ohjeissa on kohta "täydennä
tietokantayhteyden asetukset." mitä tuo tarkoittaa ? Olen aiemmin käyttänyt juuri kuvat.fi ja 500px mutta ne eivät käytännössä ole omia sivujani jota tässä tapauksessa olen juuri tekemässä.
Juha74
Viestit: 294
Liittynyt: Elo 05, 2004 17 : 47

Re: Valmiita portfolio pohjia omalle domainille ?

Viesti Kirjoittaja Juha74 »

Miigenoja kirjoitti:Onko jollain tietoa mistä saisi valmiita portfolio pohjia mihin tyyliin vain läiskitään kuvat ja laitetaan värit ympäriltä oman maun mukaan ?
Kiitos jo etukäteen.
Moi,

Vinkkaa meille muillekin, jos löydät jostain hyviä ideoita. Itselläni odottaa webbipalvelin (Windows 2008) sivujen asennusta, kunhan jostain löytyy hyvä sivupohja. Yksi vaihtoehto voisi olla, että kyselet täältä webbikoodaria, joka asentaa veppipalvelimellesi galleriapohjan, sekä blogi alustan, jotta pääset alkuun. Sivujen päivittäminen on helppoa esimerkiksi Wordpressin julkaisujärjestelmällä ja staattisia veppisivuja voit päivittää itse esimerkiksi Dreamweaverillä.
Alpine
Viestit: 339
Liittynyt: Touko 22, 2003 9 : 29
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alpine »

Itselläni on sama juttu. Vanhat sivut pitäisi saada tälle vuosikymmenelle. Asensin jo testimielessä Joomlan, muttan sen ylläpitoa ja hallintaa pitää vielä opetella, jotta jotain voisi julkaista sen avulla.
camerafm
Viestit: 16
Liittynyt: Loka 23, 2013 15 : 49

Viesti Kirjoittaja camerafm »

Tuli mieleen, että tiedättekö saako wordpressin sivustoon monikieliversiota? Haluaisin jakaa tavaraa myös ulkomaisten ystävieni kanssa ja olisihan se jokseenkin hienoa jos sen voisi tehdä englanniksi :)
miikkis006
Viestit: 41
Liittynyt: Huhti 11, 2008 20 : 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miikkis006 »

Tuli mieleen, että tiedättekö saako wordpressin sivustoon monikieliversiota? Haluaisin jakaa tavaraa myös ulkomaisten ystävieni kanssa ja olisihan se jokseenkin hienoa jos sen voisi tehdä englanniksi :)
Onnistuu, tarvii vain asentaa joku kieli plugari sivuille ja ottaa käytöön.
PaPo
Viestit: 149
Liittynyt: Syys 23, 2013 15 : 37

Viesti Kirjoittaja PaPo »

Nostan tätä vanhaa topicia, kun vähän samaa just pohdiskelen. Eli pitäisi lykätä porfolion tynkää johonkin. Blogia en tahdo, en pysty päivittämään sitä riittävän usein, samasta syystä esim. Facebook ei oikein toimi. Olen tutkinut 500px:ää ja kuvat.fi:tä, sekä somea, lisäksi tietysti ihan kotisivuja. Mitä valitsisitte toimivimmaksi vaihtoehdoiksi, jos kriteerit ovat seuraavanlaisia:

- Rahaa ei ole kauheasti laittaa sivuihin (pitäisikö lopettaa jo tähän :D?)
- Sivuilla pitää olla selkeä graafinen ilme, helppo hallittavuus
- Sivuilla pitäisi mielellään olla mahdollisuus asiakasgallerialle salasanalla
- Kuvanostomahdollisuuskin olisi kiva
- Sivu voisi olla kansainvälinen
- Sivuston nimi voisi olla ilman mitään ilmaisia jatkeita tyyliin papo.ilmainenkotisivukone.net.

Kuvat.fi täyttää suurimman osan noista kriteereistä, mutta ei kansainvälisyyttä.
500px täyttää graafiset ja ostokriteerit, mutta siellä ei ole paikkaa asiakasgallerialle.
Omat sivut täyttäisivät kaikki kriteerit, mutta ei ole rahaa teettää, eikä osaamista tehdä itse.
Hmm, onkohan tähän edes ratkaisua...
ve_si
Viestit: 6
Liittynyt: Helmi 19, 2012 20 : 48

Viesti Kirjoittaja ve_si »

Kokeilkaapa tällaista: http://cargocollective.com

Omat nettisivuni http://www.vaisn.com pyörivät tämän päällä ja olen ollut todella tyytyväinen. Vaatii vain lomakkeen täyttämisen, että saat avattua tilin tuonne. Vuosimaksu n. 50 dollaria, jolla saa oman domainin, kaikki layoutit ja lisää tilaa. Muuten käyttö ilmaista.
harrin
Viestit: 2534
Liittynyt: Tammi 10, 2003 8 : 25
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Mulla loppui kärsivällisyys Wordpressin kanssa.

Ei uskoisi, mutta ensimmäinen asennus oli kivuttomin. Sain tietokannan tehtyä ja yhteyden luotua parin pienen säädön jälkeen, ja muutamassa päivässä miltei sivustonkin valmiiksi. Kunnes iski white screen of death. Ensin pimeni admin-paneeli, kokeilin kaikkia kymmeniä googlella löytyviä korjausehdotuksia, eikä mikään auttanut. Luultavasti näistä korjausyrityksistä johtuen pakka oli lopulta niin sekaisin, ettei itse sivustokaan enää toiminut. Vaihtoehdoksi jäi delete all ja uudelleenasennus.

Toisella kerralla piti vääntää tietokantojen kanssa muutamaan kertaan mutta sain lopulta WP:n asennettua. Tosin en päässyt ikinä loggautumaan admin-paneeliin. Herjaa evästeistä, vaikka ne ovat varmasti sallittu. Kokeiltu kolmella eri pc:llä ja iPadilla, selaimilla IE, Firefox, Chrome ja Safari, kaikilla sama juttu. Googlettelun perusteella ei ihan harvinainen ongelma tämäkään, tosin mikään ratkaisuehdotus ei toiminut minulla. Eli uudelleenasennukseen.

Kolmas asennus meni kivuttomasti, nyt ei herjaa enää evästeistäkään ja loggautuminen ilmeisesti onnistuu, ainoa vaan että admin-paneelia vaivaa taas white screen. Taitaa mennä WP unholaan minun osaltani.

Eli vaihtoehtoisia julkaisujärjestelmiä etsitään. Ei haittaa vaikka vähän maksaisi, jos vaan toimii...
Alpine
Viestit: 339
Liittynyt: Touko 22, 2003 9 : 29
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alpine »

Ostin Gavickilta Quark-nimisen joomla-pohjan. Pitkän etsiskelyn jälkeen tuo tuntui omiin tarpeisiin parhaalta.

Nyt on virittelyt menossa. Jospa saisi valmistakin jossain vaiheessa. Pohjassa on tuki Photoswipe-gallerialle, joka vaikuttaa loistavalta. Mutta käsitöitä on luvassa, mikäli tuolla aikoo saada galleriat pystyyn. Photoswipen tekijä on tekemässä Wordpressille plugia, joka helpottaisi gallerian tekoa. Joomlan galleriaplugista ei ole tietoa, mutta jospa joku sellaisen tekee.

Nyt ei ole toivoa tuolla systeemillä tehdä tien päältä lennossa mitään galleriaa, ellei väännä kaikkia kuvia samoihin pikselimittoihin. Toisaalta voisi kyllä ladata tai ostaa sitten toiseksi parhaan galleriaplugin tien päällä tehtäviin juttuihin. Mutta saa nähdä, kun projekti etenee.

Photoswipe toimii nimittäin kaikilla alustoilla hyvin ja nopeasti. On ainakin omaan makuun yksi parhaista vastaan tulleista gallerioista. Toki jos tuohon saisi vielä arvostelutähdet, kommentoinnit ja tykkäykset kuvakohtaisesti, niin vieläkin parempi. Mutta kaikkea ei voi saada, ellei osaa koodata tai ole sen verran paksua lompakkoa, että voisi tilata valmiin systeemin osaajalta.
mremonen
Viestit: 9245
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Mulla ei pää taipunut tuon Joomlan masterointiin... hyvä jos joku siitä ymmärtää :)
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Alpine
Viestit: 339
Liittynyt: Touko 22, 2003 9 : 29
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alpine »

Nyt on sivut toiminnassa. Vaan olipas vääntöä kaikkineen, eikä homma ole kokonaan ohi vieläkään. Esim. kuvien suurentaminen ei pelaa. Mutta tässä esimerkkigalleria:
Portfolio
Vastaa Viestiin