Canon G16

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
SuperDrive
Viestit: 1463
Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Huikkari75 kirjoitti:Onko kukaan ostanut täältä kameraa?

http://www.simplyelectronics.net/mainpr ... 3godWjYAKQ
Olen kuullut, että nuo olisi harmaatuotuja, eli ei olisi suomenkielisiä valikoita eikä takuuta Suomessa eli takuuta varten pitäisi lähettää myyjälle.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Huikkari75
Viestit: 26
Liittynyt: Helmi 25, 2007 8 : 42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Huikkari75 »

SuperDrive kirjoitti:
Olen kuullut, että nuo olisi harmaatuotuja, eli ei olisi suomenkielisiä valikoita eikä takuuta Suomessa eli takuuta varten pitäisi lähettää myyjälle.
Kiitos tiedosta!
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Ju, tuolla "ulkomailta ostaminen" -osiossa 30 sivua kaupasta juttua:
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12642705

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
masinasi
Viestit: 329
Liittynyt: Joulu 06, 2006 10 : 46
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masinasi »

SuperDrive kirjoitti:
Huikkari75 kirjoitti:Onko kukaan ostanut täältä kameraa?

http://www.simplyelectronics.net/mainpr ... 3godWjYAKQ
Olen kuullut, että nuo olisi harmaatuotuja, eli ei olisi suomenkielisiä valikoita eikä takuuta Suomessa eli takuuta varten pitäisi lähettää myyjälle.
missä ihmeen "harmaatuonti vaiheessa" suomenkielen valikko jää pois?
SuperDrive
Viestit: 1463
Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

masinasi kirjoitti:
SuperDrive kirjoitti:
Huikkari75 kirjoitti:Onko kukaan ostanut täältä kameraa?

http://www.simplyelectronics.net/mainpr ... 3godWjYAKQ
Olen kuullut, että nuo olisi harmaatuotuja, eli ei olisi suomenkielisiä valikoita eikä takuuta Suomessa eli takuuta varten pitäisi lähettää myyjälle.
missä ihmeen "harmaatuonti vaiheessa" suomenkielen valikko jää pois?
Siinä, kun tuodaan maahan kamera, jota ei ole tarkoitettu tälle markkina-alueelle. Toki noissa aina riippuu mistä on tuotu.
Huikkari75
Viestit: 26
Liittynyt: Helmi 25, 2007 8 : 42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Huikkari75 »

Onko kukaan ostanut täältä?

http://www.eglobalcentral.eu/canon-powershot-g16-digital-camera.html


Hinta 344,99 euroa.


En löytänyt haulla mitään ihmeellistä palautetta.
oiva
Viestit: 29
Liittynyt: Helmi 20, 2014 17 : 31

Viesti Kirjoittaja oiva »

Tilasin Simplyelectronicista G12:n joitakin vuosia sitten. Suomenkieliset
valikot kamerassa löytyy ja hinta oli vajaat 200e halvempi kuin mitä
olisin täällä siitä maksanut. Lisäksi tilasin Speedlight 270EX:n vajaan
satasen hintaan. Tuotteet saapuivat asiallisissa alkuperäispakkauksissa, käyttöohje rompulla englanninkielisenä.
Toimitusaikaksi tuli luvatun n. 4 arkipäivän sijan viitisen viikkoa!
Tiedusteluihin ei vastattu joten odottavan aika kävi pitkäksi.
Muistaakseni ainoa SE:n hyväksymä maksutapa oli pankkisiirto, en suosittele.

Nykyään kelpaa näköjään Visa, Paypal ym.!
vanhakettu
Viestit: 78
Liittynyt: Joulu 02, 2008 13 : 57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja vanhakettu »

Ostin tammikuussa superkuvasta, normaalit takuut ja suomenkieliset valikot jne.. hintakin silloin noin 150 euroa halvempi kuin esimerkiksi paljon mainostetussa Gigantissa. Sillä on tyhmää ostaa Giantista.

Edit: Kyse oli siis Canon G 16 kamerasta .Ja tyytyväinen olen ollut.
Nipeo
Viestit: 128
Liittynyt: Helmi 15, 2003 16 : 35
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nipeo »

Järkkärin kaveriksi hommasin on tyhmää maksaa liikaa-liikkeestä moisen vekottimen. Onni, että ostin gigantista, kun muualta ei saanut siihen hätään kameraa heti. Kamera nimittäin alkoi reissussa käyttäytymään omituisesti ja akun lataus kesti toistakymmentä tuntia. Matkan ajan kamera kuitenkin kesti ja sain kuvattua.

Matkan jälkeen Giganttiin valittamaan, josta sain saman tien uuden kameran tilalle. Ei tarvinnut lähettää kameraa huoltoon ja odottaa, että milloin se tulee takaisin.
Nyt on toimiva peli ja olen tyytyväinen valintaani. Siis kameraan.
Aidan toisella puolen ruoho on vihreämpää
Huikkari75
Viestit: 26
Liittynyt: Helmi 25, 2007 8 : 42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Huikkari75 »

Piiiiiitkän mietinnän jälkeen pistin tilaukseen G16, muistikortin ja laukun :)
artur
Viestit: 3531
Liittynyt: Huhti 24, 2003 15 : 41
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

Itsellä sama kamera mietinnässä järkkärin partneriksi. Onko kuinka taskuun menevä vai kanattaisiko ennemmin S120? Mitä käytettävyydessä parempaa G16:ssa on verrattuna S120:een?
SuperDrive
Viestit: 1463
Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

artur kirjoitti:Itsellä sama kamera mietinnässä järkkärin partneriksi. Onko kuinka taskuun menevä vai kanattaisiko ennemmin S120? Mitä käytettävyydessä parempaa G16:ssa on verrattuna S120:een?
Minusta G16 on vanhanaikainen. Koko suhteessa laatuun ei ole oikein kohdallaan nykystandardeilla. Sinänsä kamera ei ole huono. S120 tai G7 X ovat parempia. G16:sa etuina on lähinnä salamakenkä ja etsin ja toki ergonomia kuvatessa on isommassa kamerassa parempi. S120:ssa taas objektiivi on laajakulmaisempi ja vastaavasti lyhyempi telepäässä. Jotenkin G16 on kuitenkin jäänyt kelkasta kehityksessä. Ehkä kohderyhmä on juuri perinteitä arvostava. Järkkärin ottaisin ilman muuta S120:n. G16 on pikemminkin peruskompakti ainoaksi kameraksi. Toki vain itse tiedät miten kameraa kuljetat.

Huomaatko miten vanhoja tämänkin ketjun viestit ovat?
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Vaikka olen intohimoinen etsimenkäyttäjä, suosittelen silti mielummin S120:n hankkimaan, sillä se G16:a etsin on surkea.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
artur
Viestit: 3531
Liittynyt: Huhti 24, 2003 15 : 41
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

Miten se, että s120:ssa ei ole etsintä ollenkaan päihittää surkean etsimen?

No se etsin ei ole se miksi olen kiinnostunut G16:ssa vaan valovoimainen linssi jopa telessä ja ainakin käteen se tuntuu hyvältä.

Mulla on 400D jossa EF-S 24mm f/2.8 pancake linssi joka tekee paketista mukavasti pienen mutta tuntuu ettei se silti ole 24/7 mukaan otettava kokonaisuus. Siksi harkitsen G16:sta koska se ei ole yhtä iso mutta ei ole liian pienikään. Toisaalta S120 mahtuisi paremmin taskuun.

Valintoja valintoja....
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

artur kirjoitti:Miten se, että s120:ssa ei ole etsintä ollenkaan päihittää surkean etsimen?
S120 kulkee sentään taskussa. Jos ei ole pakko mennä taskuun, saman tien voi ottaa 400D+24mm -yhdistelmän, vaikka runko on vanha, on siinä parempi kuvanlaatu.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
SuperDrive
Viestit: 1463
Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

artur kirjoitti: No se etsin ei ole se miksi olen kiinnostunut G16:ssa vaan valovoimainen linssi jopa telessä ja ainakin käteen se tuntuu hyvältä.
Tuo teepään valovoima on oikeastaan ainoa G16:n etu. G7X on toki tässä vielä parempi (pidemmän polttovälin ansiosta), mutta hinta on toinen. Kuten sanoin, itse tiedät, miten kannat. Jos mukana on aina laukku, niin ei se 150 grammaa ylimääräistä kaada hommaa. Käteen hyvältä tuntuminen on plussaa, kamraa, joka ei tunnu hyvältä on paha käyttää.

Tuo G16:n suurin aukko: 30,5 mm / 2,8 = 11 mm antaa jo jonkinlaisen syväterävyyden hallinnan. S120:n suurin aukko on 4,5 mm.
Vastaa Viestiin