Samyang 135mm F2 testailua

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
vesku.L
Viestit: 64
Liittynyt: Joulu 19, 2004 10 : 15
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Samyang 135mm F2 testailua

Viesti Kirjoittaja vesku.L »

Tuli "mielenhäiriössä" hankittua muutama viikko sitten tämä linssi ja nyt vasta hätäisesti kokeilin ja testailin.
Näin aluksi olen tyytyväinen bokehiin ja piirtoon sekä myös värit toistuvat mukavasti.
Kieltämättä on jotain "nostalgiaa" manuaalilinssissä...

http://veskulanki.kuvat.fi/kuvat/Vaikut ... +135mm+F2/

Kuva
vesku.L
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Dekus
Viestit: 19
Liittynyt: Elo 29, 2015 18 : 05
Paikkakunta: Helsinki ja seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dekus »

Mäki oon just miettimässä että samyang 135 f2 vai canonin 135 f2 L
Tuu säki heittää jotai kommenttii tohon mun topickkiin http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12735090

Esim. miten hyvin pystyy fokusoimaa tollasessa katu kuvauksessa? pitääkö aina pysähtyy 10 minuutiks ja zoomaillaa Live-Viewissä kunnes saa sitä tarkkuuttaa sinne minne haluaa?
Kuvasin vanhalla Kroppikennoisella 600D: llä Helios 44m f2 ja Sigma 50mm f1.4 :lla aina manuaalisesti ja kyllä niissä kesti aina se minuutti ku tuijottaa Live-viewiä joka shotissa.
Luuletko, että ois hyvä muotokuvuas keikkoihin vai kantsis sittenkin hankkia käytetty Canonin 135mm f2L missä on autofokussi?
dekus.deviantart.com
-Jani-
Viestit: 183
Liittynyt: Joulu 10, 2008 19 : 41
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Jani- »

Voisin kuvitella että katukuvaukseen aika vaikea tarkennettava ainakin täydellä aukolla. Tuo DoF on täydellä aukolla tosi lyhyt.
Itellä EF135/2 ja pääasiassa täyttä aukkoa tai lievää himmennystä tuossa olen käyttänyt ja AF on ollut tuossa oikein hyvä kaveri.
Dekus
Viestit: 19
Liittynyt: Elo 29, 2015 18 : 05
Paikkakunta: Helsinki ja seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dekus »

-Jani- kirjoitti:Voisin kuvitella että katukuvaukseen aika vaikea tarkennettava ainakin täydellä aukolla. Tuo DoF on täydellä aukolla tosi lyhyt.
Itellä EF135/2 ja pääasiassa täyttä aukkoa tai lievää himmennystä tuossa olen käyttänyt ja AF on ollut tuossa oikein hyvä kaveri.
Hankin jo 135f2 L. En oo viel päässy kokeilee mutta vaikutti tooodella tele zoomatulta... oon tottunu mun 600D: n sigman 50: een. Se oli just mukava mulle. Ja nopeeseen katukuvaukseen mulla on Tamron 24-70mm f2.8 fullframelle. Kokeilen tätä 135: sta ja jos on liian tele niin pitää vaihtaa 85 milliseen. Mieluiten siihe parempaan f1.2 II L: ään :)
Vai onko joku muu viel parempi?
dekus.deviantart.com
WERTICAL90
Viestit: 214
Liittynyt: Kesä 28, 2008 11 : 04
Paikkakunta: Helsinki 00500

Viesti Kirjoittaja WERTICAL90 »

Dekus kirjoitti:
Hankin jo 135f2 L. En oo viel päässy kokeilee mutta vaikutti tooodella tele zoomatulta... oon tottunu mun 600D: n sigman 50: een. Se oli just mukava mulle. Ja nopeeseen katukuvaukseen mulla on Tamron 24-70mm f2.8 fullframelle. Kokeilen tätä 135: sta ja jos on liian tele niin pitää vaihtaa 85 milliseen. Mieluiten siihe parempaan f1.2 II L: ään :)
Vai onko joku muu viel parempi?
Sigma 85mm F1.4 on loisto lasi. Suosittelen sitä. Mulla oli 5D mkIII Ef 85 F1.2L II ja Sigma 85 samaan aikaan ja noista Sigma vei mulla voiton. Sigma mukavempi käytttää keveyden takia ja AF toimi mun mielestä siinä paremmin. Canonissa hyvänä puolena fiilis kun sillä kuvaa. Ja tietysti katu-uskottavuus. Kallishan se vaan on Sigmaan verrattuna.
Sigmaa liikkuu +-500€ käytettynä.

Sori Off-topicista.
WERTICAL PHOTO
Dekus
Viestit: 19
Liittynyt: Elo 29, 2015 18 : 05
Paikkakunta: Helsinki ja seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dekus »

WERTICAL90 kirjoitti:
Sigma 85mm F1.4 on loisto lasi. Suosittelen sitä. Mulla oli 5D mkIII Ef 85 F1.2L II ja Sigma 85 samaan aikaan ja noista Sigma vei mulla voiton. Sigma mukavempi käytttää keveyden takia ja AF toimi mun mielestä siinä paremmin. Canonissa hyvänä puolena fiilis kun sillä kuvaa. Ja tietysti katu-uskottavuus. Kallishan se vaan on Sigmaan verrattuna.
Sigmaa liikkuu +-500€ käytettynä.

Sori Off-topicista.
Sigmalla kaikkie kommenttie ja reviewien mukaan on toodella paljo aberraatiota. varsinkin vihreää sellasta. Ja totta se oli ainakin mun 600D + Sigma 50mm 1.4. Siinä kaikkialla vihreetä.. En tykkää aberraatioista.
Jaa että Sigma parempi kui Canonin 85mm 1.2 Mark 2?? oho... vaikea uskoa.. Pystytkö heittää jotai kuvii?
dekus.deviantart.com
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

-Jani- kirjoitti:Voisin kuvitella että katukuvaukseen aika vaikea tarkennettava ainakin täydellä aukolla. Tuo DoF on täydellä aukolla tosi lyhyt.
Minun mielestä on helpompi tarkentaa, kun dof on kapea, sillä esim. 14/2.8:lla ei nä emitän eroa, kun tarkennusrengasta pyörittää, 85/1.4:llä näkee oikean tarkennuksen.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
vesku.L
Viestit: 64
Liittynyt: Joulu 19, 2004 10 : 15
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vesku.L »

Kuva
vesku.L
vesku.L
Viestit: 64
Liittynyt: Joulu 19, 2004 10 : 15
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vesku.L »

Muutama kuva lisää...

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva
vesku.L
Jappee
Viestit: 2252
Liittynyt: Heinä 07, 2009 13 : 19

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Parissa kuvassa on vähän perspektiivi "vinossa", mutta selitys onkin viimeisessä kuvassa. Kuvaajalle maistuu "kolina".
Vastaa Viestiin