Lightroom mobile

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Jovala
Viestit: 615
Liittynyt: Marras 19, 2010 13 : 26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jovala »

Holden kirjoitti:
mremonen kirjoitti:En minäkään mitään "vakavahenkistä" (jos siitä voi omalla kohdalla puhua) tuolla aikonutkaan tehdä. Lähinnä jos tulee vaikkapa Viron reissulla kuvia, joita haluaisi julkaista reissun päältä tyyliin ad-hoc. Ja koska kuvaan RAWia, niin pitäisi olla tuki sille.

Lr Mobile vaatii sen, että ensin imuttaa kuvat tietokoneelle, josta sitten julkaisee ne Mobileen editoitavaksi. Käyhän se toki noinkin, mutta haluaisin jättää läppärin kokonaan kotiin, kun se ei muuten tuo tuohon prosessiin mitään lisää.
Ei vaadi. Kyllä LR Mobileen voi kuvia importata puhelimen muististakin.
RAW-kuviako.

Mä olen ihmetellyt kun Adobe tota mobiilia kauppaa niin paineella. Jatkuvasti on sähköpostissa uutta esitystä ja LR:n kun aukaisi, niin eikös se ensimmäisenä tarjonnut tota pilviversiota, jota voi käyttää myös mobiililaitteelta tms. LR6:n asennus toi helpotusta jälkimmäiseen.

Mikä ihme se heidän ajatus mobiililaitteen käytöstä kuvien käsittelyssä on, kun siihen ei oikein tahdo riittää hyvä pöytäkonekaan.
Onko se tarkoitettu veikka gustafsoneille, jotka Himalajan rinteiltä saa tuoreet kuvaterveiset nettiin.
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viestit: 9182
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Jovala kirjoitti:RAW-kuviako.
Näinpä.
Mikä ihme se heidän ajatus mobiililaitteen käytöstä kuvien käsittelyssä on, kun siihen ei oikein tahdo riittää hyvä pöytäkonekaan.
Onko se tarkoitettu veikka gustafsoneille, jotka Himalajan rinteiltä saa tuoreet kuvaterveiset nettiin.
Mulle on hieman epäselvää, että mikä on tuon Lr Mobilen ajateltu käyttö noin ylipäätään. Kuvien "tähdittäminen" ja liputtaminen lienee aika marginaalista hommaa ja kun avuksi tarvitaan joka tapauksessa se PC (tuohon tähdittämiseen ja liputtamiseen). Jos taas tarkoitus olisi olla täysikokoisen Lr:n "mobile front-end", niin nyt siitä ei siihen tehtävään ole, kun tarvitaan se desktop-versiokin.

Itse toivoisin, että ajateltu workflow menisi toisin päin: Mobilessa voisi tehdä pieniä edittejä kuvaan ja sitten jos haluaa jatkaa, niin editoinnit siirtyisivät desktopin puolelle. Näin tuota voisi reisussa käyttää "quick-and-dirty"-tyyppiseen edittiin ja pikajulkaisuun. Sitten varsinaiset VLK-kelpoiset kuvat editoitaisiin ajan kanssa dekstopilla.

Mutta ei se mitään, onhan noita ohjelmia tuolla ladattavaksi. Täytyy siirtää jonkun pilven kautta parit RAWit tabille ja alkaa testailemaan eri softia. Ei niissä omaisuus mene, vaikka ostaisi jokaisesta lisenssin kokeilua varten.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
mremonen
Viestit: 9182
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Itse itselleni vastaten: ostin "Photo Mate R2":n. Tukee RAWia ja käyttöliittymä hyvin lähellä Lightroomia. Josko tuolla saisi kuvat nettiin vironreisulta?

Kahdeksan euroa tuo kustanti, pitää viedä kamera kaniin, että saa rahat kasaan...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Vastaa Viestiin