Nikonin rungon hankintaan mielipiteitä ja kokemuksia.

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

mremonen kirjoitti:Ok, sen voi hoitaa myös "Custom Settings / b6: Fine-Tune Optimal Exposure"-asetuksella, jolloin varsinainen valotuksenkorjaus jää kokonaisuudessaan muuhun käyttöön.
Huh, aina oppii uutta. Ja tuokin säätä on vielä 1/6 aukon välein, riittää varmaan hifisteillekin.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
anada
Viestit: 108
Liittynyt: Tammi 29, 2003 0 : 31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja anada »

Minäkin kirjoitan tähän jotain.

Mulla on kaapissa pölyttymässä se D300 koska ostin vuosi sitten D7100'n.

On muuten käsittämättömän hyvä kamera hintaisekseen! Mulla myös kroppilasit pudotti FX'n pois, mutta toi 7100'n raw kuva pienennettynä 700'n kokoon: Iso arvot about sama, dynamiikka jopa parempi.

5 vuotta eroa, kennot kehittyy....
TKal
Viestit: 73
Liittynyt: Kesä 05, 2013 13 : 49
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TKal »

Kiitokset kaikille, monista neuvoista ja kokemuksista. FX tulee seuraava runkoni olemaan, mutta malli päätöksen teen sitten kun olen kokeillut kaikkia D700, D3,(D800, D3s) ja D600/D610 kädessäni. Pähkäilylle on vielä aikaa, kesä tulee ja rungon hankinta sen myötä.
TKal
Viestit: 73
Liittynyt: Kesä 05, 2013 13 : 49
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TKal »

No niin, päivitellääns vähän tilannetta. Asioita on menty eteenpäin ja taaksepäin. Budjetti on tippunut melkein puoleen, joten karvan yli tonni on tällä hetkellä. Sitten pitäisi elokuussa runkoa alkaa vaihtamaan. Myynnissä on kokolailla kaikki putket ja osa on jo myyty, kuten se ainoa täyskennoĺle sopiva 70-200. Tilalle hankin 85mm 1.8. Runko tulee olemaan d600 tai d700. Epäilen, että 700, koska 600 liikkuu harvoin markkinoilla. Kakkupohja tulee olemaan 35 mm, 50mm ja 85mm. Sekasin on uutta ja vanhaa kakkulaa.

Eli elokuussa muuttuu asunto ja kamerakalusto.
juhyny1
Viestit: 254
Liittynyt: Loka 19, 2009 1 : 32

Ehdottomasti D700 kolmestasen korvaajaksi.

Viesti Kirjoittaja juhyny1 »

emerik kirjoitti:Itse olen pitänyt tuosta D600 kovasti. Se on totta, että varalle jätetty kamera jää pölyttymään helposti.
Kaikkia noita käyttäneenä sanoisin että D300 on toiminnoilleen sama kuin nämä ammattipuolen rungot eli D700 D800 jne. Kolmestasesta siirryttäessä täysikennoiseen D700.n hämäräkuvausominaisuudet paranee huomattavasti. Kyllä D300.la saa aivan loistavat kuvat hyvässä valossa mutta täysikennoisessa D700ssa on loistavat hämäräkuvaus ominaisuudet, siinä ei ole liian paljon pikseleitä joten kohina on vähäistä, vastaa D3.n ominaisuuksia kennoltaan. Lisäksi moottorissa 7jopa 8 kuvaa sek. tehoakulla riittää jo kohtuullisesti moneen kuvaukseen. Kyllä D700 on hyvä kamera, tukevampaa tekoa kuin nämä 7000 600 jne. tunteehan sen heti kädessään.
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ehdottomasti D700 kolmestasen korvaajaksi.

Viesti Kirjoittaja jperala »

juhyny1 kirjoitti:
emerik kirjoitti:Itse olen pitänyt tuosta D600 kovasti. Se on totta, että varalle jätetty kamera jää pölyttymään helposti.
Kaikkia noita käyttäneenä sanoisin että D300 on toiminnoilleen sama kuin nämä ammattipuolen rungot eli D700 D800 jne. Kolmestasesta siirryttäessä täysikennoiseen D700.n hämäräkuvausominaisuudet paranee huomattavasti. Kyllä D300.la saa aivan loistavat kuvat hyvässä valossa mutta täysikennoisessa D700ssa on loistavat hämäräkuvaus ominaisuudet, siinä ei ole liian paljon pikseleitä joten kohina on vähäistä, vastaa D3.n ominaisuuksia kennoltaan. Lisäksi moottorissa 7jopa 8 kuvaa sek. tehoakulla riittää jo kohtuullisesti moneen kuvaukseen. Kyllä D700 on hyvä kamera, tukevampaa tekoa kuin nämä 7000 600 jne. tunteehan sen heti kädessään.
Palstan ammattilaiset kertoneet minulle että D300 on vanhanaikainen eikä sillä saa action kuvia, D3100 on kuulemma parempi joka suhteessa :) itse kuvaan D300:lla joten jätetään tuo edellinen omaan arvoonsa. Hyvä ja monipuolinen kamera edelleen, ne vajavaisuudet mitä rungossa on eivät ole tähän päivään mennessä haitanneet.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ehdottomasti D700 kolmestasen korvaajaksi.

Viesti Kirjoittaja paaton »

jperala kirjoitti: Palstan ammattilaiset kertoneet minulle että D300 on vanhanaikainen eikä sillä saa action kuvia, D3100 on kuulemma parempi joka suhteessa :) itse kuvaan D300:lla joten jätetään tuo edellinen omaan arvoonsa. Hyvä ja monipuolinen kamera edelleen, ne vajavaisuudet mitä rungossa on eivät ole tähän päivään mennessä haitanneet.
Oletkohan käynyt vauva.fi foorumilla?
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ehdottomasti D700 kolmestasen korvaajaksi.

Viesti Kirjoittaja jperala »

paaton kirjoitti:
jperala kirjoitti: Palstan ammattilaiset kertoneet minulle että D300 on vanhanaikainen eikä sillä saa action kuvia, D3100 on kuulemma parempi joka suhteessa :) itse kuvaan D300:lla joten jätetään tuo edellinen omaan arvoonsa. Hyvä ja monipuolinen kamera edelleen, ne vajavaisuudet mitä rungossa on eivät ole tähän päivään mennessä haitanneet.
Oletkohan käynyt vauva.fi foorumilla?
Kyllä se oli ihan tällä palstalla. Voin sen kaivaa jos löydän vielä :)
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ehdottomasti D700 kolmestasen korvaajaksi.

Viesti Kirjoittaja jperala »

paaton kirjoitti:
jperala kirjoitti: Palstan ammattilaiset kertoneet minulle että D300 on vanhanaikainen eikä sillä saa action kuvia, D3100 on kuulemma parempi joka suhteessa :) itse kuvaan D300:lla joten jätetään tuo edellinen omaan arvoonsa. Hyvä ja monipuolinen kamera edelleen, ne vajavaisuudet mitä rungossa on eivät ole tähän päivään mennessä haitanneet.
Oletkohan käynyt vauva.fi foorumilla?
Joo, löytyi. D300 on museovehje :) oli keskustelua FF runkojen croppimodeista ja kyseinen sankari huomasi allekirjoituksesta D300 ja sai jonkun raivokohtauksen. Tuo 3100 vertaus tuli eräältä toiselta "ammattilaiselta" mutta ei vauva palstalta sekään.
TiRy kirjoitti:Kuka tää perälä oikein on ja mitä se tulee tänne selitteleen jostain dx-piirtoympyröistänsä? Jossain topicissa sama jätkä kehuu d300:sta tyyliin parhaaksi actionkameraksi, paremmaksi kuin d750 jne. (vissii vasta ostanu tuon museovehkeen?)

Tuskin on kaverilla XXXX:sta tai vastaavista kokemusta? :-) en paljoa huutelisi esim. XXXXXX, jolla on nykyaikasistakin vehkeistä omakohtaista kokemusta.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Niin tuossahan mainittiin d750 ja d810 rungot, ne nyt vaan valitettavasti ovat aika paljon d300 mallia edellä.
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

paaton kirjoitti:Niin tuossahan mainittiin d750 ja d810 rungot, ne nyt vaan valitettavasti ovat aika paljon d300 mallia edellä.
Oikeasti ? miten voi olla kun ovat melkein 10 vuotta tuoreempia :) nämä kommentit kuuluisi sinne vauva palstalle.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
TiRy
Viestit: 1512
Liittynyt: Loka 16, 2012 18 : 06

Re: Ehdottomasti D700 kolmestasen korvaajaksi.

Viesti Kirjoittaja TiRy »

jperala kirjoitti:
paaton kirjoitti:
jperala kirjoitti: Palstan ammattilaiset kertoneet minulle että D300 on vanhanaikainen eikä sillä saa action kuvia, D3100 on kuulemma parempi joka suhteessa :) itse kuvaan D300:lla joten jätetään tuo edellinen omaan arvoonsa. Hyvä ja monipuolinen kamera edelleen, ne vajavaisuudet mitä rungossa on eivät ole tähän päivään mennessä haitanneet.
Oletkohan käynyt vauva.fi foorumilla?
Joo, löytyi. D300 on museovehje :) oli keskustelua FF runkojen croppimodeista ja kyseinen sankari huomasi allekirjoituksesta D300 ja sai jonkun raivokohtauksen. Tuo 3100 vertaus tuli eräältä toiselta "ammattilaiselta" mutta ei vauva palstalta sekään.
TiRy kirjoitti:Kuka tää perälä oikein on ja mitä se tulee tänne selitteleen jostain dx-piirtoympyröistänsä? Jossain topicissa sama jätkä kehuu d300:sta tyyliin parhaaksi actionkameraksi, paremmaksi kuin d750 jne. (vissii vasta ostanu tuon museovehkeen?)

Tuskin on kaverilla XXXX:sta tai vastaavista kokemusta? :-) en paljoa huutelisi esim. XXXXXX, jolla on nykyaikasistakin vehkeistä omakohtaista kokemusta.
En huomannut allekirjoitustasi vaan kyse oli tästä:
jperala kirjoitti:
nomad kirjoitti:
jperala kirjoitti:Moni odottelee D300s seuraajaa, nämä uudet mallit on jotenkin rampautettu ominaisuuksiltaan, pitäsi olla monta runkoa että saa D300 ominaisuudet :)
Tulossa oleva D7200 ei varmaankaan kelpaa koska se ei kestä ajaa tankilla yli? Wanha kansanperinne kertoo, että D300s kesti.

Eiköhän tämä D750 ole D300:n seuraaja. Nykyisin fx on tässä luokassa normi.
Ei ole, mutta voihan sitä noinkin ajatella jos haluaa.
Tämä oli D750 topicissa. Voit toki kertoa niistä D300:n ylivoimaisista ominaisuuksista verrattuna vaikka tuohon D750:een. Sana on vapaa.
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

Titityy hakee taas riitaa jostain mitä ei ole olemassakaan, en huomaa vertaavani D300 vs D750 missään, totean vain että ei ole rungon seuraaja.

Kovasti taas nähdään vaivaa että dc.netistä tulisi se vauva palsta :)
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
TiRy
Viestit: 1512
Liittynyt: Loka 16, 2012 18 : 06

Viesti Kirjoittaja TiRy »

jperala kirjoitti:Titityy hakee taas riitaa jostain mitä ei ole olemassakaan, en huomaa vertaavani D300 vs D750 missään, totean vain että ei ole rungon seuraaja.

Kovasti taas nähdään vaivaa että dc.netistä tulisi se vauva palsta :)
Heh. Jos se D750 on rampautettu, niin mitkä ominaisuudet siitä puuttuu mitä D300:ssa on? Ja mitkä rungot tarvitaan, että saadaan ne D300:n ominaisuudet?

...

Taisin langeta trolliin.

Ja jätä nuo nimien vääntämiset sinne vauvafoorumilles. Ei ole kovin kypsää :)
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

TiRy kirjoitti:
jperala kirjoitti:Titityy hakee taas riitaa jostain mitä ei ole olemassakaan, en huomaa vertaavani D300 vs D750 missään, totean vain että ei ole rungon seuraaja.

Kovasti taas nähdään vaivaa että dc.netistä tulisi se vauva palsta :)
Heh. Jos se D750 on rampautettu, niin mitkä ominaisuudet siitä puuttuu mitä D300:ssa on? Ja mitkä rungot tarvitaan, että saadaan ne D300:n ominaisuudet?

...

Taisin langeta trolliin.

Ja jätä nuo nimien vääntämiset sinne vauvafoorumilles. Ei ole kovin kypsää :)
Trollin lukutaidottomuus tulee jälleen esiin, kyselet sellaisia asioita mitkä pystyt saamaan todella helposti selville itsekkin.
TiRy kirjoitti:Missä mun AF-ON-nappula on???
Löytyy muuten D300 todella helposti :)

Se on mukava nähdä miten muka aikuista miestä hiertää oma kameravalinta.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

Laitetaan lisää

6,5 fps vs 8 fps, 1/4000 vs 1/8000.

Kaksi niin erinlaista kameraa kun vain voi olla ja herra riita haluaa väkisin vertailla ominaisuuksia ?

Vastataan vielä siihen viimeiseen, samat/paremmat ominaisuudet löytyy D3/D4 sarjasta, ei mistään muusta tänä päivänä ja tämä on todella helppo selvittää jos osaa lukea.
Viimeksi muokannut jperala, Tammi 17, 2015 23 : 36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
TiRy
Viestit: 1512
Liittynyt: Loka 16, 2012 18 : 06

Viesti Kirjoittaja TiRy »

jperala kirjoitti:
TiRy kirjoitti:
jperala kirjoitti:Titityy hakee taas riitaa jostain mitä ei ole olemassakaan, en huomaa vertaavani D300 vs D750 missään, totean vain että ei ole rungon seuraaja.

Kovasti taas nähdään vaivaa että dc.netistä tulisi se vauva palsta :)
Heh. Jos se D750 on rampautettu, niin mitkä ominaisuudet siitä puuttuu mitä D300:ssa on? Ja mitkä rungot tarvitaan, että saadaan ne D300:n ominaisuudet?

...

Taisin langeta trolliin.

Ja jätä nuo nimien vääntämiset sinne vauvafoorumilles. Ei ole kovin kypsää :)
Trollin lukutaidottomuus tulee jälleen esiin, kyselet sellaisia asioita mitkä pystyt saamaan todella helposti selville itsekkin.
TiRy kirjoitti:Missä mun AF-ON-nappula on???
Löytyy muuten D300 todella helposti :)

Se on mukava nähdä miten muka aikuista miestä hiertää oma kameravalinta.
D800:sta löytyy, sori. Anna jo olla. Hieno kamera sinulla on. Taidan ostaa myös sen, niin minulla on jo kaks AF-ON nappulaa, huikeeta :)
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

TiRy kirjoitti:
jperala kirjoitti:
TiRy kirjoitti: Heh. Jos se D750 on rampautettu, niin mitkä ominaisuudet siitä puuttuu mitä D300:ssa on? Ja mitkä rungot tarvitaan, että saadaan ne D300:n ominaisuudet?

...

Taisin langeta trolliin.

Ja jätä nuo nimien vääntämiset sinne vauvafoorumilles. Ei ole kovin kypsää :)
Trollin lukutaidottomuus tulee jälleen esiin, kyselet sellaisia asioita mitkä pystyt saamaan todella helposti selville itsekkin.
TiRy kirjoitti:Missä mun AF-ON-nappula on???
Löytyy muuten D300 todella helposti :)

Se on mukava nähdä miten muka aikuista miestä hiertää oma kameravalinta.
D800:sta löytyy, sori. Anna jo olla. Hieno kamera sinulla on. Taidan ostaa myös sen, niin minulla on jo kaks AF-ON nappulaa, huikeeta :)
Mitä sekoilet, juurihan polvillaan rukoilit että mitä siitä D750 puuttu, sitten kun vastaan niin "anna jo olla" ja aletaan puhumaan eri kamerasta.. TROLLI !!!
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
TiRy
Viestit: 1512
Liittynyt: Loka 16, 2012 18 : 06

Viesti Kirjoittaja TiRy »

jperala kirjoitti:
TiRy kirjoitti:
jperala kirjoitti: Trollin lukutaidottomuus tulee jälleen esiin, kyselet sellaisia asioita mitkä pystyt saamaan todella helposti selville itsekkin.
Löytyy muuten D300 todella helposti :)

Se on mukava nähdä miten muka aikuista miestä hiertää oma kameravalinta.
D800:sta löytyy, sori. Anna jo olla. Hieno kamera sinulla on. Taidan ostaa myös sen, niin minulla on jo kaks AF-ON nappulaa, huikeeta :)
Mitä sekoilet, juurihan polvillaan rukoilit että mitä siitä D750 puuttu, sitten kun vastaan niin "anna jo olla" ja aletaan puhumaan eri kamerasta.. TROLLI !!!
Joo. Myyn tuon kasisatasenkin sitten. D300 on ominaisuuksiltaan ylivertainen. Mielummin ostan vain sen, enkä niitä kaikkia muita runkoja, joilla vasta saisin samat ominaisuudet.

:)

Rauha.
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

TiRy kirjoitti:
jperala kirjoitti:
TiRy kirjoitti: D800:sta löytyy, sori. Anna jo olla. Hieno kamera sinulla on. Taidan ostaa myös sen, niin minulla on jo kaks AF-ON nappulaa, huikeeta :)
Mitä sekoilet, juurihan polvillaan rukoilit että mitä siitä D750 puuttu, sitten kun vastaan niin "anna jo olla" ja aletaan puhumaan eri kamerasta.. TROLLI !!!
Joo. Myyn tuon kasisatasenkin sitten. D300 on ominaisuuksiltaan ylivertainen. Mielummin ostan vain sen, enkä niitä kaikkia muita runkoja, joilla vasta saisin samat ominaisuudet.

:)

Rauha.
Ihan miten tykkäät, ehkä seuraavalla kerralla saat keksittyä paremman aiheen mistä riidellä.

Hyvä jatkot myös.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Vastaa Viestiin