HUIJARI LIIKKEELLÄ - LUE !!

Ostetaan valokuvaukseen liittyvää. Muista mainita *paikkakunta*! Älä nosta ilmoitustasi keinotekoisesti alle viikon välein.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

KarppaKari kirjoitti:Viimeaikoina on lehdissä ollut uutisia joitten mukaan poliisi on lopettanut jonkun rikoksen tutkimisen rahan- ja ajanpuutteen takia. Elikkäs uhrit on jätetty vaille mitään oikeusturvaa ja lainrikkojat kokonaan tuomitsematta.

Kannattaako rikos vai ei? Siinäpä kysymys.
Niin, kävit ilmoittamassa polkupyöräsi vuonna 1967 varastetuksi, ja käyt huomenna uudestaan. Kuinka kauan rikostasi tutkittiin kumapanakin vuonna: yhteensä 0s. Kuinka paljon haluaisit että siihen olisi käytetty? Entä kun ajat kännissä liikenejakajaan. Kuinka kauan haluat että sitä tutkitaan? Veikkaan etä kahjlkj on-n lihgaa, ku muala-la on oikeuta riollisha!

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
KarppaKari
Viestit: 32
Liittynyt: Joulu 06, 2007 22 : 33
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KarppaKari »

Näissä uutisissa mistä minä luin oli kysymys vuoden sisällä tehdyistä talousrikoksista. Talousrikoksilla noin yleisesti ymmärretään jotain ihan muuta kun esim. polkupyörien rosvous.

Jos pyörövarkaus olis tapahtunu 1967 ni sehän olis jo vanhentunutkin aikoja sitten. Keksi palikka parempia vittuiluja.
kuituukko
Viestit: 59
Liittynyt: Touko 17, 2009 10 : 22

Alfred Kwick.

Viesti Kirjoittaja kuituukko »

Mikäs tämä kameren kauppaaja on? myy 7D:tä ilman akkuja, laturia, käyttöohjetta?
Maksu etukäteen, ei halua tavata, ei anna puh.nroa.
Kun sähköpostilla jututin kaveria ja sanoin että on huijari ja laitan varoituksen kaikille niin kamera hävis myynnistä pois. heh.
No, jos olen väärässä niin anteeksi aiheuttamaani hämminkin.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

KarppaKari kirjoitti:
Jos pyörövarkaus olis tapahtunu 1967 ni sehän olis jo vanhentunutkin aikoja sitten.


Älä kummaa! Keksitkö itse?
KarppaKari kirjoitti: Keksi palikka parempia vittuiluja.
Ei näköjään tarvitse ;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Re: Alfred Kwick.

Viesti Kirjoittaja OskuK »

kuituukko kirjoitti:Mikäs tämä kameren kauppaaja on? myy 7D:tä ilman akkuja, laturia, käyttöohjetta?
En tiedä.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
fleshlight
Viestit: 641
Liittynyt: Helmi 26, 2010 10 : 13

Re: Alfred Kwick.

Viesti Kirjoittaja fleshlight »

OskuK kirjoitti:
kuituukko kirjoitti:Mikäs tämä kameren kauppaaja on? myy 7D:tä ilman akkuja, laturia, käyttöohjetta?
En tiedä.
Joko outo Lintu, tahi huijjari. Veikkaisin.
Fe
Viestit: 107
Liittynyt: Tammi 23, 2008 8 : 37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fe »

Sinisalosta, pari päivää sitten sain käräjäoikeuden päätöksen ja linnaanhan nilkki joutui. Syytekohtia kymmeniä ja asianomistajina noin 50/50 yksityisihmisiä ja yrityksiä. Itseltä meni 400€, mutta tuskin takaisin saan koskaan. Mutta perinnässä ovat, jos nilkki sattuu koskaan tekemään rehellistä työtä. Tuskinpa tekee, mutta varmuuden vuoksi. Ja kun oikeuden päätös on olemassa voinee rahojaan käydä kyselemässä ihan henkilökohtaisestikin...
Mbede
Viestit: 14
Liittynyt: Tammi 18, 2012 13 : 09

Viesti Kirjoittaja Mbede »

Tulipa tuossa mieleen, et yks hyvä kikka on pyytää puhelinnumero ja tarkistaa, että sille numeron omistajalle löytyy esim. enirosta joku järjellinen osote. Siis ainaki, jos epäilyttää.
rnyholm
Viestit: 505
Liittynyt: Kesä 12, 2003 22 : 40

Viesti Kirjoittaja rnyholm »

Mbede kirjoitti:Tulipa tuossa mieleen, et yks hyvä kikka on pyytää puhelinnumero ja tarkistaa, että sille numeron omistajalle löytyy esim. enirosta joku järjellinen osote. Siis ainaki, jos epäilyttää.
Useat näistä huijareista esiintyvät omilla nimillään. Onnistuvat aika pitkälle huijaamaan sellaisia jotka haluavat tehdä hyvän kaupan. Tällaisia löytyy aina. Esimerkiksi uusi iPhone 4s 240 €. Aina kestää aikansa ennenkuin velkojia on tullut tarpeeksi ja myyjän nimi on mustattu. Niitä en todellakaan ymmärrä jotka myyvät itse jotakin tuotetta ja sitten maksavat ostajalle etukäteen. Moottorikelkasta tarjotaan enemmän kuin on uutena maksanut, mutta pitäisi maksaa etukäteen...
Mbede
Viestit: 14
Liittynyt: Tammi 18, 2012 13 : 09

Viesti Kirjoittaja Mbede »

Tietääpä ainaki ketä käy vetää turpaan. :)
Pentax RAW
Viestit: 204
Liittynyt: Heinä 04, 2008 12 : 53

Harva on epärehellinen näillä foorumeilla!

Viesti Kirjoittaja Pentax RAW »

Olen minäkin ostanut tätä kautta kerran.
Ei itse päätuotteessa ollut mitään vikaa ja hintakin oli viellä ihan kohdallaan, jos siinä olisi ollut kaikki kuuluvat osat mukana.
Ainoa mikä jäi kaivelemaan, kun siitä oli jätetty oleellinen siihen kuuluva tärkeä osa kokonaan pois jota ei ole helppo saada erikseen.
Kyselin tätä osaa maahantuojalta sanoivat ettei ole ikinä myyty tätä ilman kyseistä osaa.
Myyjä sanoi ettei ole itsekkään saanut tätä puuttuvaa osaa, kun on ostanut aikoinaan tämän tuotteen verkkokaupasta.

Että terveisiä vain sinne suomen t...... .
Joonaaz
Viestit: 96
Liittynyt: Heinä 22, 2009 22 : 03
Paikkakunta: Vantaa

Re: Harva on epärehellinen näillä foorumeilla!

Viesti Kirjoittaja Joonaaz »

Pentax RAW kirjoitti:Olen minäkin ostanut tätä kautta kerran.
...
Että terveisiä vain sinne suomen t...... .
Olisit nyt kertonut mikä osa jäi saamatta, niin olisit ehkä saanut apua täältä foorumilta...
joonaniemi
Viestit: 521
Liittynyt: Loka 17, 2006 23 : 13

Viesti Kirjoittaja joonaniemi »

Onko muille tullut yhteyden ottoja Espaniasta? Mulla on täällä ja Laukussa ostoilmoitus telestä ja nyt on kahteen kertaan tarjottu espaniasta objektiivia, eri henkilöinä. Ekan kerran oli espanialainen nimi ja nyt oli suomalainen nimi., joka ei osaa kyl suomea ollenkaan ja ei erota nikonin objektiiveista onko kuvanvakaajaa vai ei. Parastahan on että googlen kuvahaulla löytyy kuvat muualta maailmasta. Ois nyt Nikkor af-s 300mm F2.8 ironnut 1500 eurolla ;)

Onko muille tullut vastaavia ehodotuksia?
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

On olemassa huijareita, jotka vastaa ammattimaisesti ihmisten ostoilmoituksiin.
Kerran vuonna kivi ja kilpi laitoin tusinan tekaistuja ostoilmoituksia ihan piruuttani, kun en uskonut. Useimpiin vastasi samat 3 tyyppiä, tekivät tosi hyvän tarjouksen ja antoivat tilitiedot väärillä henkilötiedoilla.
Ne ihan samat ihmiset päivystää varmasti myös kameralaukkua ja tätä foorumia.

..
joonaniemi
Viestit: 521
Liittynyt: Loka 17, 2006 23 : 13

Viesti Kirjoittaja joonaniemi »

Nimeni on Tapio, Suomen kansalainen, mutta asuu Espanjassa, olen postitus
Sinuun ilmoituksesi laita jne....

Nyt vasta tajusin, et sillä on viel mailin allerkirjoituksessa espanilainen nimi vaikka esittelee itsensä Tapioksi :D
Picman
Viestit: 41
Liittynyt: Heinä 20, 2009 5 : 02
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Picman »

KarppaKari kirjoitti:Viimeaikoina on lehdissä ollut uutisia joitten mukaan poliisi on lopettanut jonkun rikoksen tutkimisen rahan- ja ajanpuutteen takia. Elikkäs uhrit on jätetty vaille mitään oikeusturvaa ja lainrikkojat kokonaan tuomitsematta.

Kannattaako rikos vai ei? Siinäpä kysymys.
Itse en kannata rikosta, mutta edelleen mielestäni talousrikos ei ole koskaan niin kova kuin henkilörikos. (vrt. raiskaus, pahoinpitely). Suomessa näihin liian pienet tuomiot. Huijariksi ei synnytä, siinä on takana jokin syy /omatunto paatuu, varkaudet, päihteet?)

Itse olen tehnyt noin 500 nettikauppaa Noin 300 krt maksanut etukäteen. ja 4 krt joutunut huijatuksi 3:lta sain rahat takaisin.


Kerran olen itse antanut puuttellisia tietoja tuotteesta ja alettiin syyttää huijariksi. Mutta sen sai selvitettyä rahalla. Mutta on hyvä jakaa tietoa mikäli joku huijaa selkeästi ja on varmasti nettihuijari.
AmirN
Viestit: 30
Liittynyt: Maalis 21, 2013 9 : 48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AmirN »

Törmäsin viikolla epäilyttävään ostajaan nimellä Kimmo Mark, Kouvola.

Tein kaupat kiikareista ja ensin sanoi että maksu viivästyy kun lapsi sairastui, halu oli saada kiikarit ja sanoi että maksaa sitten kyllä.
Homma jatkui ja oli laittanut OP pankista OP pankkiin rahat minulle mutta ei niitä koskaan tullut, oli laittanut sitten uudestaan ja kuulema hänellä on ollut samaa vikaa rahan siirtymisessä ennenkin. OP pankin tietokonehemmot tutkii asiaa.
Lopulta sanoi että käy maksamassa samana vapaapäivänä suoraan pankkiin...ei kuulunut mitään. Seuraavana päivänä sanoi että käy maksamassa huomenna aamulla pankkiin, kyllä hän maksaa. Koskaan ei rahoja tullut - jäi sellainen maku hommasta että jotkut lähettävät vastaavassa tapauksessa tuotteen ja luulevat saavansa rahat sitten muutaman päivän viiveellä.

Itse möin kiikarit toiselle henkilölle ja rahat tuli heti.
"Rohkeus ei ole pelon puutetta, vaan pelon hallintaa."
kotilahti
Viestit: 67
Liittynyt: Huhti 17, 2006 16 : 58

hieze

Viesti Kirjoittaja kotilahti »

heize:
tiedä onko huijari mutta ainakin outo tapaus. Myi rengassalama-adabteria. Olin yhteydessä yv:llä mihin vastasi aikojen päästä. Yritin jatkaa kaupantekoa yv:llä, sähköpostilla ja tekstiviestillä mutta ei mitään vastausta. Laite kuitenkin roikkuu edelleen myytävien listoilla.
Markku M.
Viestit: 87
Liittynyt: Helmi 17, 2013 21 : 01
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Markku M. »

Varmasti 300-400 kauppaa olen tehnyt netin välityksellä näkemättä myyjää/ostajaa ja rahojakin olen (paypal jne turvalliset metodit poislukien) lähetellyt ainakin kymmeniä kertoja etukäteen myyjille. Tällekin foorumille rekisteröidyin eräiden erittäin hienosti menneiden kauppojen yhteydessä. :)

Kertaakaan ei ole huijattu. Ihmetellä pitää. Ja pitää kyllä koputtaa puuta myös...
...ja kovaa & hartaasti, kun näitä lueskelee (joka foorumilta mitä käytän).

Monesti ei ole tullut edes mieleen kysellä sen enempää, etenkään myyjän tietoja. Ja muutamaan otteeseen vain olen vaivautunut googlettelemaan nimellä/puhelinnumerolla.

Tänä päivänä tuo huijaaminen/sen yrittäminen kusee kyllä ennen pitkää varmasti kintuille. Tai näin sopii ainakin toivoa.
Sosiaalisen median aikakautena ihmiset ovat kuitenkin niin verkostoituneita, että melkein kylältä kuin kylältä löytyy vähintäänkin joku tutun tuttu, joka varmasti pientä palkkiota vastaan käy kyselemässä huijarin kuulumisia...
Nikon D7000 & MB-D11 - Nikkor 35/1.8G, 50/1.8G - Sigma 10-20/4-5.6, 18-50/2.8
http://500px.com/MarkkuM
heppu
Viestit: 1018
Liittynyt: Maalis 03, 2003 21 : 34
Paikkakunta: Hönölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heppu »

Markku M. kirjoitti:että melkein kylältä kuin kylältä löytyy vähintäänkin joku tutun tuttu, joka varmasti pientä palkkiota vastaan käy kyselemässä huijarin kuulumisia...
Jaaha, niin että yllytät ihmisiä rikoksen tielle ihan näin julkisesti :(
Minkäänlaista huijaamista ei pääse tapahtumaan kun ostat ja myyt vain postiennakolla.
Lähetyksen lisätietoihin laitat/vaadit että paketin voi avata virkailijan läsnäollessa ennen lunastusta.

Jos et ole pelimiehiä niin voit silloin pesäpallomailan hävittää ja pysyä kaidalla tiellä.
Vastaa Viestiin