Mihin luuri ei pysty

Puhelinkamerat ja muut mobiililaitteet.
©pjm
Viestit: 6052
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Luurista ei siis ehkä ole koirankarkoittajaksi, oikeaa kameraa ne kyl tottelee. Sitä ne ei hetkessä niele 😉
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
määvaan
Viestit: 5598
Liittynyt: Syys 06, 2010 11 : 32
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja määvaan »

©pjm kirjoitti: Tammi 16, 2024 21 : 48 Luurista ei siis ehkä ole koirankarkoittajaksi, oikeaa kameraa ne kyl tottelee. Sitä ne ei hetkessä niele 😉
Tiedä häntä jos vaikka asettaa luuriin soittoääneksi tuhdin Wuh, wuh äänen, niin jos koira ottaa luurin suuhunsa, kannattaisi sitten heti soittaa siihen luuriin toisella luurilla josko hauva jättäisi luurin siihen. :?
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja habannaama »

määvaan kirjoitti: Tammi 16, 2024 20 : 33
habannaama kirjoitti: Tammi 16, 2024 19 : 53
©pjm kirjoitti: Tammi 16, 2024 19 : 16 Ylityökorvaus on suhteessa tehtyihin tunteihin ja tuntiin mahtuu 720 kpl 5 sekunnin kuvia.
Käytäntö siis sellainen, että soitan pari kertaa ovikelloa ja jollei kukaan avaa ovea, yleisavaimella sisälle.
Et sitten ole vielä kokenut kaikkea. Voihan sitä sattua niinkin että sisälle päästyäsi huoneistossa ollut Dogo Argentino toivottaa sinut tervetulleeksi mielessään pitkään odotettu kahdella jalalla kulkeva aamupala. 😲
Asukkaille mailit kun lähettää, niissä mainintana, että lemmikeistä pitää ilmoittaa.

Tosin kaikki on aina mahdollista.

Kun alalla ollut 17-vuotta ja hoitanut vuosien varrella kaikkea, "slummikasarmeja", palvelutaloja, päiväkoteja, omistusasuntoyhtiöitä, liikekekiinteistöjä, virastotaloja jne, niin nähnyt aivan kaiken maan ja taivaan välillä, siis aivan kaiken.
Jos noista erikoisemmista jutuista kirjottaisi kirjan, veikkaan ettei 600 sivuinen romaani olisi kuin "näyttää"...

Muodostunut sisäänrakennettu varovaisuus sisään mentäessä asuntoihin.
Esimerkiksi "tietyn asukasrakenteen" muodostavissa yhtiössä kun työskennellyt (ei nykyisessä duunipaikassa), ollut ohjeistuksena, että ei pakko mennä edes normi työaikana yksin keikalle, jollei halua ja päivystyskeikoista halutessaan saanut kokonaan kieltäytyä, pois lukien vesivahingot, mutta silloinkin halutessaan saanut käyttää vartiointiliikkeen palveluja (mukaan keikalle).

Edelleenkään en esim. ovikelloa soittaessa seiso suoraan oven takana, koska aivan kaikki on mahdollista, enkä mene vauhdilla sisään asuntoon, jos vaikka yleisavainta (niihin oltava aina asukkaan suostumus) käytänkin.
Kun vastaan on tullut kiukkuista koiraa, alastonta seksuaalisesti aktiivista henkilöä, silmät päässä seisovaa narkkia sorkkarauta kädessä, ruumista (ne ei sentään vastaan tule), ampuma-aseen reikiä rakenteissa, ym, ym, niin kyllä se opettanut käyttämään tervettä järkeä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja habannaama »

määvaan kirjoitti: Tammi 16, 2024 21 : 41
©pjm kirjoitti: Tammi 16, 2024 20 : 37
määvaan kirjoitti: Tammi 16, 2024 20 : 33 Et sitten ole vielä kokenut kaikkea. Voihan sitä sattua niinkin että sisälle päästyäsi huoneistossa ollut Dogo Argentino toivottaa sinut tervetulleeksi mielessään pitkään odotettu kahdella jalalla kulkeva aamupala. 😲
Arvaas miltä tuntu ku olin polvillani keittön työpöydän alla ja perseen taa ilmestyi ylisuuri rottweiler uros. Tuli jossain vaiheessa mieleen että kumpi meistä on se joka pissii lattialle.
Eihän tuo mitään. Ollessamme koirakoulussa ensimmäisen koiramme Belgianpaimenkoira Tervuerenin kanssa eräs koiranomistaja jolla oli 48 kg ja 54 kg painavat ylikoon Bokserit kertoi laittaneensa ulko-oveensa kyltin että sisällä on koiria ja sisään saa tulla vain asukkaiden paikalla ollessa. Kuitenkin eräänä päivänä asukkaan tullessa töistä ja mennessä sisään asuntoonsa, seisoi sähkömittarin vieressä mittarinlukija, jonka kusisten housujen lahkeet olivat repeytyneet lähes haarukseen saakka ja molemmat bokserit istuivat kiltisti miehen edessä silmät "uhria" tapaittaen. Kunta yritti vaatia korvausta mittarinlukijan kohtelusta, mutta varoituslappu ovessa käänsi kunnan virkamiehen pään. :shock:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Olen omistanut pari rotikkaa, toinen alikokoinen 45 kg uros, toinen 65 kg iso erittäin hoikka uros.

Kummalakin hyvä terve hermorakenne ja tuon 45 kiloisen kanssa tuli voitettua palkintoja, erittäin lahjakas nenän käytön suhteen, tykkäsi mielettömästi olla mm. raunioradalla ja tulipa sillä voitettua tokojakin.

Oli vaan melko hyperaktiivinen yksilö ja siihen yhdistettynä kun voimakastahtoinen alfa, niin tuli tosissaan paneuduttua koirien käyttäytymismalleihin ja samalla omiin käyttäytymismalleihin, koska olen itse myös melko voimakastahtoinen ja ruumiitahan siinä olisi tullut, jollei olisi tosissaan paneutunut siihen, miten koirien kanssa kuuluu toimia.

Tuo iso uros niistä olikin sitten se toinen ääripää, joka rakasti aivan kaikkea maan ja taivaan välillä ja ehdoitta. Esimerkiksi vieraan kissan kun näki, niin olisi mennyt ja nuollut kuoliaaksi, kun taas toinen...
Tuo iso oli pelottavan näköinen ilmestys, mutta lauhkea kuin lammas ja aiheuttikin monen montaa huvittavaa tilannetta.

Noista koulutus/koirakäyttäytymisen opiskelujen ajoista jäänyt jonkinlainen "muistijälki takaraivoon", joiden avulla noista muutamista asuntojen koirakohtaamisista selvinnyt tähän asti kunnialla.

Totaalisin todella läheltäpiti-tilanne tuli, kun oli lupa mennä asuntoon, jossa käynyt ennenkin monet kerrat.

Tällä kertaa kuitenkin niin, ettei omistaja ollut kotona, mutta mikäs siinä, kun staffin kanssa jo ennestään tuttuja...

Ovi auki ylkyllä, staffi tuli näkyviin kun jo olin astunut kynnyksen yli, koiraa iloisesti tervehtien.
Lähtee muuten niin nopeaan, ettei voi uskoa, kun tulee tosissaan päälle. Ja se nimittäin tuli, vaan onneksi yritti jalkaa, jonka ehdin tempaista alta pois ja koira vauhdissa jalkojen välistä käytävään ja portaita alemmalle tasanteelle.

Sen verran se sai osumaa, että työhousun lahkeeseen tuli repeämä ja tunsin sen jalassa, kun heilahti.

Käännyin ja koira niskavillat pystyssä katsoo minua. Mietin, etten voi tuota kiukkuista koiraa rappukäytävään jättää, mitäs nyt, kun samassa tuo alkaa muristen hiipimään porrasaskelmia ylös minua tiiviisti tuijottaen, eli tulossa päälle.

Olin onneksi ehtinyt havaita oven pielessä naulakon, jossa roikkui koiran nahkaremmi ja siinä päässä iso lenkki.
Koiraa silmällä pitäen hapuilemaan remmiä ja kun sain sen käteeni, nopeasti hiipivää koiraa kohti ja juuri kun se oli saavuttamassa viimeisen askelman, sain ujutettua remmin lenkin sen pään ympäri.

Saman tien koira sai totaalisen raivokohtauksen, vaan eipä auttanut, kun hyvä että sillä otti edes takajalat maahan, kun ohjasin sen oviaukolle.
Pidin koiraa käsivarsi suorana edessäni, tukeva asento ja täydet turvakengällä koiraa kasseille, samalla remmistä irti päästäen.
Järjetön ulvahdus koiran suusta ja lämäsin oven perässäni kiinni.

Omistaja soitti seuraavana päivänä, että enkö saanutkaan ikkunan mekanismia korjattua, johon minä, että koira ei päästänyt minua sisälle, johon tuo että hyvä tietää, että vartio reviiriä.
En kertonut yksityiskohtia, eikä tuo kysynyt.

Tuosta meni n. viikon päivät, kun muissa asioissa yhtiön pihalla ja tuo rouva tuli staffinsa kanssa vastaan ja kun se staffi tunnisti minut, se kiersi omistajansa taakse niin, että kohdatessamme omistaja oli koko ajan minun ja koiran välissä :lol: Oppi kerralla, että sitä saa mitä tilaa.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Tuplat...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
määvaan
Viestit: 5598
Liittynyt: Syys 06, 2010 11 : 32
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja määvaan »

habannaama kirjoitti: Tammi 16, 2024 23 : 50 Olen omistanut pari rotikkaa, toinen alikokoinen 45 kg uros, toinen 65 kg iso erittäin hoikka uros.

Kummalakin hyvä terve hermorakenne ja tuon 45 kiloisen kanssa tuli voitettua palkintoja, erittäin lahjakas nenän käytön suhteen, tykkäsi mielettömästi olla mm. raunioradalla ja tulipa sillä voitettua tokojakin.

Oli vaan melko hyperaktiivinen yksilö ja siihen yhdistettynä kun voimakastahtoinen alfa, niin tuli tosissaan paneuduttua koirien käyttäytymismalleihin ja samalla omiin käyttäytymismalleihin, koska olen itse myös melko voimakastahtoinen ja ruumiitahan siinä olisi tullut, jollei olisi tosissaan paneutunut siihen, miten koirien kanssa kuuluu toimia.

Tuo iso uros niistä olikin sitten se toinen ääripää, joka rakasti aivan kaikkea maan ja taivaan välillä ja ehdoitta. Esimerkiksi vieraan kissan kun näki, niin olisi mennyt ja nuollut kuoliaaksi, kun taas toinen...
Tuo iso oli pelottavan näköinen ilmestys, mutta lauhkea kuin lammas ja aiheuttikin monen montaa huvittavaa tilannetta.

Noista koulutus/koirakäyttäytymisen opiskelujen ajoista jäänyt jonkinlainen "muistijälki takaraivoon", joiden avulla noista muutamista asuntojen koirakohtaamisista selvinnyt tähän asti kunnialla.

Totaalisin todella läheltäpiti-tilanne tuli, kun oli lupa mennä asuntoon, jossa käynyt ennenkin monet kerrat.

Tällä kertaa kuitenkin niin, ettei omistaja ollut kotona, mutta mikäs siinä, kun staffin kanssa jo ennestään tuttuja...

Ovi auki ylkyllä, staffi tuli näkyviin kun jo olin astunut kynnyksen yli, koiraa iloisesti tervehtien.
Lähtee muuten niin nopeaan, ettei voi uskoa, kun tulee tosissaan päälle. Ja se nimittäin tuli, vaan onneksi yritti jalkaa, jonka ehdin tempaista alta pois ja koira vauhdissa jalkojen välistä käytävään ja portaita alemmalle tasanteelle.

Sen verran se sai osumaa, että työhousun lahkeeseen tuli repeämä ja tunsin sen jalassa, kun heilahti.

Käännyin ja koira niskavillat pystyssä katsoo minua. Mietin, etten voi tuota kiukkuista koiraa rappukäytävään jättää, mitäs nyt, kun samassa tuo alkaa muristen hiipimään porrasaskelmia ylös minua tiiviisti tuijottaen, eli tulossa päälle.

Olin onneksi ehtinyt havaita oven pielessä naulakon, jossa roikkui koiran nahkaremmi ja siinä päässä iso lenkki.
Koiraa silmällä pitäen hapuilemaan remmiä ja kun sain sen käteeni, nopeasti hiipivää koiraa kohti ja juuri kun se oli saavuttamassa viimeisen askelman, sain ujutettua remmin lenkin sen pään ympäri.

Saman tien koira sai totaalisen raivokohtauksen, vaan eipä auttanut, kun hyvä että sillä otti edes takajalat maahan, kun ohjasin sen oviaukolle.
Pidin koiraa käsivarsi suorana edessäni, tukeva asento ja täydet turvakengällä koiraa kasseille, samalla remmistä irti päästäen.
Järjetön ulvahdus koiran suusta ja lämäsin oven perässäni kiinni.

Omistaja soitti seuraavana päivänä, että enkö saanutkaan ikkunan mekanismia korjattua, johon minä, että koira ei päästänyt minua sisälle, johon tuo että hyvä tietää, että vartio reviiriä.
En kertonut yksityiskohtia, eikä tuo kysynyt.

Tuosta meni n. viikon päivät, kun muissa asioissa yhtiön pihalla ja tuo rouva tuli staffinsa kanssa vastaan ja kun se staffi tunnisti minut, se kiersi omistajansa taakse niin, että kohdatessamme omistaja oli koko ajan minun ja koiran välissä :lol: Oppi kerralla, että sitä saa mitä tilaa.
Kohta joku eläinsuojeluaktivisti tekee tuon luettuaan sinusta rikosilmoituksen eläinrääkkäyksestä ja laittaa naamakuvasi Animalian sivuille otsikolla "Hyi, hyi natsi, fasisti kriminaali". :mrgreen:
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
temama
Viestit: 10048
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja temama »

No mihin SE LUURI EI PYSTY?

Ehdotan erillistä eläinrääkkäys- ja työelämän kokemukset ketjua.

ps.

Nyt kun homma on lähtenyt valmiiksi lapasesta niin kysyn Habikselta, että käykö asunto- ja vuokramarkkinat tosiaan niin kuumana, että näitä asuntotarkistuksia täytyy huhkia 15 h päivässä, päivästä toiseen?

henk.koht. mulla (tai kaverin puolesta) on todella v-mäinen suhtautuminen asuntotarkistuksiin, vaikka eihän se ole tarkastajan vika.

Jos nää orjat, eli ylikalliista asunnoista kokoomuslaisille vuokraa maksavat ihmiset, asuvat monta vuotta vuokra-asunnossa niin eikö nää ressukat saa laittaa edes taulua, hyllyä yms seinälle ilman, että joutuvat tekemään asuntoremontin lähtiessään?
Frendi joutui tosiaan muuttamaan kämpästä jossa oli asunut useamman vuoden. Asunto oli ihan siisti kun kaveri muutti pois. Tiedän, koska olin auttamassa muutossa. Mutta seinillä oli joitakin ruuvinreikiä.
Kaveri joutui maksamaan näistä, tai oikeastaan vähennettiin takuuvuokrasta. Mielestäni puhdasta rosvousta.

Mutta vuokran antaja laiminlöi velvolllisuuksiaan säännöllisesti. Kun asuntoon tuli vikoja, niin huoltomiestä sai odottaa monta viikkoa jne. eli ihan tätä peruspas*aa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
©pjm
Viestit: 6052
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Takas asiaan, pystyykö luuri siihen että -25 kelillä tikanruokinnalla otetaan kolmisen tuntia kuvia, siis vaikka jollain kaukolaukaisimella ja manuaalitarkennuksella? Jolloin luuri saadaan riittävän lähelle kohdetta?
temama
Viestit: 10048
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja temama »

©pjm kirjoitti: Tammi 17, 2024 13 : 14 Takas asiaan, pystyykö luuri siihen että -25 kelillä tikanruokinnalla otetaan kolmisen tuntia kuvia, siis vaikka jollain kaukolaukaisimella ja manuaalitarkennuksella? Jolloin luuri saadaan riittävän lähelle kohdetta?
Miksipä ei, varsinkin jos luuri kytketty varavirtalähteeseen - ei jää ainakaan virrasta kiinni. Yleensä luureissa manuaalitarkennus onnistuu PRO tilassa, mutta sehän täytyy olla säädetty valmiiksi. Tuskin sellainen ohjaus onnistuu, jossa kaukosäätimestä voisi säätää fokusta - tai yleensä yhtään muuta kuin laukaisu.Autoomaattitarkennukseen voisi yrittää luottaa, mutta sen kanssa ei tiedä tarkentaako välttämättä tikkaan.

Tätähän olisi ainakin helppo kokeilla jos hommaa kympin BT kaken luuriin.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viestit: 21660
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No se itsekseen tarkennus on kuin peilittömissä. Kyllä se siihen lähinpään ottaa kiinni eikä tarvi manuaalista veiviä mikä on muuten jotain sellaista mitä ei viitsi luurilla tehdä, se ei nimittäin oikein onnistu. Ei tule mieleen yhtäkään luuria missä olisi sulava zoomattu MF.

Suurin ongelma tuossa taitaa olla virranhallinta pysyykö romu pystyssä tunteja putkeen. Itse liipaisu voidaan ajaa liiketunnistimella läpi samalla tavalla kuin luurin kaukolaukaisimenkin käyttö, oli se sitten langallinen tai BT. Eli jos virranhallinta sallii pitkät käytöt ja appi pysyy tolkuissaan, on tuollainen kuvaus teknisesti yhtä vaikeaa tai helppoa kuin järkälläkin.
©pjm
Viestit: 6052
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Maffer kirjoitti: Tammi 17, 2024 13 : 51 No se itsekseen tarkennus on kuin peilittömissä. Kyllä se siihen lähinpään ottaa kiinni eikä tarvi manuaalista veiviä mikä on muuten jotain sellaista mitä ei viitsi luurilla tehdä, se ei nimittäin oikein onnistu. Ei tule mieleen yhtäkään luuria missä olisi sulava zoomattu MF.
Mut mihin se tarkentaa, lintu aika liikkuvainen.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja habannaama »

temama kirjoitti: Tammi 17, 2024 12 : 26 ,,,kysyn Habikselta, että käykö asunto- ja vuokramarkkinat tosiaan niin kuumana, että näitä asuntotarkistuksia täytyy huhkia 15 h päivässä, päivästä toiseen?

henk.koht. mulla (tai kaverin puolesta) on todella v-mäinen suhtautuminen asuntotarkistuksiin, vaikka eihän se ole tarkastajan vika.

Jos nää orjat, eli ylikalliista asunnoista kokoomuslaisille vuokraa maksavat ihmiset, asuvat monta vuotta vuokra-asunnossa niin eikö nää ressukat saa laittaa edes taulua, hyllyä yms seinälle ilman, että joutuvat tekemään asuntoremontin lähtiessään?
Frendi joutui tosiaan muuttamaan kämpästä jossa oli asunut useamman vuoden. Asunto oli ihan siisti kun kaveri muutti pois. Tiedän, koska olin auttamassa muutossa. Mutta seinillä oli joitakin ruuvinreikiä.
Kaveri joutui maksamaan näistä, tai oikeastaan vähennettiin takuuvuokrasta. Mielestäni puhdasta rosvousta.

Mutta vuokran antaja laiminlöi velvolllisuuksiaan säännöllisesti. Kun asuntoon tuli vikoja, niin huoltomiestä sai odottaa monta viikkoa jne. eli ihan tätä peruspas*aa.
Tarkastukset kerran kuussa ja kyllä, välillä melkoinen muuttoliikenne, johon vaikuttaa esim. opiskelupaikat ym.

Ei meillä taulukoukuista/ruuveista "rokoteta". Omaan toimenkuvaan kuuluvat kaikenlaiset palvelupyynnöt. Esim. tänään kävin poraamassa/asentamassa hyllykön seinään asukkaalle, kotiteatterin takakaiuttimia varten niiden telineet katonrajaan, ym. vst.
Mutta esim. taulutöllön seinätelineitä en asentele, koska a, niistä tulee paljon reikiä ja b, vahinkomahdollisuus versus tv:n asennus vakuutusyhtiön tulkinnan mukaan sellainen, että vastuu oltava 100 % asukkaalla itsellään.

Pitää huomioida sellainen seikka, että kun asukas x muuttaa pois ja jos tyhjä siivottu asunto silti näyttää siltä, kuin seinät haulikolla ammuttu, niin ei voida olettaa, että uusi asukas alkaa ensimmäiseksi paikkaamaan omaskustanteena niitä, eikä myöskään voida olettaa, että sen tekee meidän firma ilmaiseksi, koska busines is busines, mitään hyväntekeväisyyttä ole.

Joten vastuu niistä on lähtevällä asukkaalla, koska pitää huomioida se, ettei meistä kukaan halua muuttaa mihinkään "paskottuun", asumisviihtyisyyttä latistavaan kämppään.

Kun niitä asuntoja on tuhansia, niin onhan se kustannuseränä melko mittava budjetointi rahallisesti, kun mietitään syvällisemmin korjauskustannuksia, vai mitä :wink: , kas kun ei se toiminta edelleenkään ole hyväntekeväisyyttä vaan liiketoimintaa.

Jos asuntoihin tulee vikoja, huoltomiestä ei kuulu odottaa viikkoja, silloin kiinteistöhuollon toiminnassa on jokin pahasti vialla.
Tällöin aina yhteys suoraan isännöitsijään, jonka tehtävä on panna moinen homma ruotuun, jollei kerran kiinteistöhuollon kanssa asiointi tuota toivottua tulosta.

Niin tai näin, palatkaamme alkuperäiseen aiheeseen, jottei kukaan pahoita mieltänsä sivuraiteille eksymisestä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja habannaama »

©pjm kirjoitti: Tammi 17, 2024 13 : 14 Takas asiaan, pystyykö luuri siihen että -25 kelillä tikanruokinnalla otetaan kolmisen tuntia kuvia, siis vaikka jollain kaukolaukaisimella ja manuaalitarkennuksella? Jolloin luuri saadaan riittävän lähelle kohdetta?
Tuohon -25 viitaten sellainen, että minulla on Trek Rail 5 fillarissa kännyteline, koska toimii ajotietokoneena (esim. gps-jälki oudoissa maastoissa).

Eräs päivä täyteen ladattu iPhone 13 Pro Max siihen kiinni. Asteita -18 ja liikkeelle. Pääsin n. 5 km, kunnes huomasin, että koko luuri pimeänä.
Pimeänä, eikä antanut infoa näyttöön vaikka mitä painelin ja kun sain himmelin lämpimässä toimimaan, oli kuitenkin tallentanut koko ajan ajettua reittiä.

Tuohon peilaten, miten mahtaa ylipäätään luurit toimia jalustakäytössä kovilla pakkasilla :?:
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
©pjm
Viestit: 6052
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

habannaama kirjoitti: Tammi 17, 2024 14 : 26
©pjm kirjoitti: Tammi 17, 2024 13 : 14 Takas asiaan, pystyykö luuri siihen että -25 kelillä tikanruokinnalla otetaan kolmisen tuntia kuvia, siis vaikka jollain kaukolaukaisimella ja manuaalitarkennuksella? Jolloin luuri saadaan riittävän lähelle kohdetta?
Tuohon -25 viitaten sellainen, että minulla on Trek Rail 5 fillarissa kännyteline, koska toimii ajotietokoneena (esim. gps-jälki oudoissa maastoissa).

Eräs päivä täyteen ladattu iPhone 13 Pro Max siihen kiinni. Asteita -18 ja liikkeelle. Pääsin n. 5 km, kunnes huomasin, että koko luuri pimeänä.
Pimeänä, eikä antanut infoa näyttöön vaikka mitä painelin ja kun sain himmelin lämpimässä toimimaan, oli kuitenkin tallentanut koko ajan ajettua reittiä.

Tuohon peilaten, miten mahtaa ylipäätään luurit toimia jalustakäytössä kovilla pakkasilla :?:
Tänx. Mahdollisesti jotain tuollaista oon epäillyt. Varmaan eri laitteilla eri kestävyys kylmässä mut kuitenkin.
javal
Viestit: 1459
Liittynyt: Loka 20, 2003 21 : 12

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja javal »

©pjm kirjoitti: Tammi 17, 2024 14 : 59
habannaama kirjoitti: Tammi 17, 2024 14 : 26
©pjm kirjoitti: Tammi 17, 2024 13 : 14 Takas asiaan, pystyykö luuri siihen että -25 kelillä tikanruokinnalla otetaan kolmisen tuntia kuvia, siis vaikka jollain kaukolaukaisimella ja manuaalitarkennuksella? Jolloin luuri saadaan riittävän lähelle kohdetta?
Tuohon -25 viitaten sellainen, että minulla on Trek Rail 5 fillarissa kännyteline, koska toimii ajotietokoneena (esim. gps-jälki oudoissa maastoissa).

Eräs päivä täyteen ladattu iPhone 13 Pro Max siihen kiinni. Asteita -18 ja liikkeelle. Pääsin n. 5 km, kunnes huomasin, että koko luuri pimeänä.
Pimeänä, eikä antanut infoa näyttöön vaikka mitä painelin ja kun sain himmelin lämpimässä toimimaan, oli kuitenkin tallentanut koko ajan ajettua reittiä.

Tuohon peilaten, miten mahtaa ylipäätään luurit toimia jalustakäytössä kovilla pakkasilla :?:
Tänx. Mahdollisesti jotain tuollaista oon epäillyt. Varmaan eri laitteilla eri kestävyys kylmässä mut kuitenkin.
Laitoin iPhone 15 Pro :n ulos -28C lämpötilaan 2h45m ajaksi ja kyllä sillä vielä kuvia sai otettua sen jälkeenkin, siis ilman mitään lämmitystä. Mutta toimi huomattavasti verkkaisemmin kuin lämpimässä kelissä. Akku oli noin 30% varaustasolla. Kameran laukaisu ja ohjaus myös toimi Apple Watchin avulla, mukaanlukien zoomaus ja tarkennus. Mutta en nyt 100% luottaisi että toimii aina noissa olosuhteessa, ainakaan huonolla akulla. Virransäästön vuoksi se puhelin on laitettu hitaammalle kellotaajuudelle ettei akku kyykähdä. Testasin myös että puhelut toimii.
Maffer
Viestit: 21660
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Se varaustaso merkkaa isosti ennen kuin vetäsee povarista pakkaseen. Niinkun kirjoitin, -30C kelissä P20 Pro oli vielä tolkuissaan (kuten myös Mate 10 Pro) siinä kohtaa kun reissukaverilla meno D4:sta akku vaihtoon. Nelisen tuntia oli vehkeet hollilla olleet tuos kohtaan vuoron perään, jos ei jalustalla, niin takin ulkotaskussa suodintelineessä kiinni. Luurit olivat tuolloin vielä uudehkoja ja akut sen mukaisesti hyvässä kunnossa. Tuolloin itsellä oli mukana Nikon Z6 ja siitä oli jo kaikki akut käytetty kun Huawei tallensi vielä star trailseja yömyöhäisellä. Kylmässä se ei ota varausta laturista mut mulla oli taskussa villasukka jonne laitoin pari kädenlämmitintä ja USB-virtapankin sisään - Win.
©pjm
Viestit: 6052
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Mut jos unohdetaan ne akut ja sähkön riittävyys ni miten se tarkennus puun kyljessä liikkuvaan tikkaan?
jperala
Viestit: 3481
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja jperala »

Maffer kirjoitti: Tammi 17, 2024 20 : 31 Se varaustaso merkkaa isosti ennen kuin vetäsee povarista pakkaseen. Niinkun kirjoitin, -30C kelissä P20 Pro oli vielä tolkuissaan (kuten myös Mate 10 Pro) siinä kohtaa kun reissukaverilla meno D4:sta akku vaihtoon. Nelisen tuntia oli vehkeet hollilla olleet tuos kohtaan vuoron perään, jos ei jalustalla, niin takin ulkotaskussa suodintelineessä kiinni. Luurit olivat tuolloin vielä uudehkoja ja akut sen mukaisesti hyvässä kunnossa. Tuolloin itsellä oli mukana Nikon Z6 ja siitä oli jo kaikki akut käytetty kun Huawei tallensi vielä star trailseja yömyöhäisellä. Kylmässä se ei ota varausta laturista mut mulla oli taskussa villasukka jonne laitoin pari kädenlämmitintä ja USB-virtapankin sisään - Win.
Olin pari tuntia 25 asteen pakkasessa, ei edes tolppaa kadonnut sinä aikana. Alkaa vähän tuntua että näillä kauhutarinoilla mitä tässäkin ketjussa on levitelty on ainoastaan tarkoitus provota ja saada reaktiota aikaiseksi, lapsellista. Kyseessä siis D4 runko mikä tämän järkyttävän kokemuksen mukaan hyytyy mafferin käsissä hetkessä ja pudottaa varmaan puolet osistaan päivän aikana, kas kun et pudonnut jäihin ja sotkeutunut verkkoon ?
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
©pjm
Viestit: 6052
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Mihin luuri ei pysty

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

©pjm kirjoitti: Tammi 17, 2024 20 : 43 Mut jos unohdetaan ne akut ja sähkön riittävyys ni miten se tarkennus puun kyljessä liikkuvaan tikkaan?
Vastaa Viestiin