Gimbaali EOS R6:lle

Kaikki videoon liittyvä (ei still-kuvausta). Uusi alue, 21.1.2020. Siirretty pari ketjua pohjaksi.
-MH-
Viestit: 1128
Liittynyt: Maalis 05, 2006 15 : 58
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Gimbaali EOS R6:lle

Viesti Kirjoittaja -MH- »

Hakusessa hyvä gimbaali EOS R6:lle. Ei tarvitse olla kärkipään tuote, mutta kuitenkin toimiva laite käytännössä. Näistä ei mitään kokemuksia, joten suosituksia, kiitos. Arvostetaan kokemuksen syvää rintaääntä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Gimbaali EOS R6:lle

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Aika moni nykyinen gimbal syö helposti R6:n. Ite koklannu muutamia, mut aina päätynyt DJI:n värkkeihin. Olisko Ronin RS2 Pro mikä mulla nyt on. Se on kyl pirun hyvä. Mut ku mulla oli R6, ni ihan orkkis Ronin S toimi oikein hyvin. Ainu syy miks mä sen päivitin oli vaihto R5C:en. Se ei enää mahtunut kyytiin. Zhiyunit kuulemma kans oikein hyviä pelejä.

Eli summasummarum. Kyllä siihen saa tuupattua sen 800-1000€ ja on siinä järkeäkin. Syö vähän isomman kameran jos päivittää ja jotain pikku parannuksia on. Esimerkiksi RS2 on paljon kevyempi ko S. Mut jos käyttää silloin tällöin ja haluaa testata, ni ihan hyvin riittää joku vanhempi käytetty. Kyl ne alkaa olee jo kaikki aika hyviä et makuasia vähän. Mut mulle dji on ollut helppo ja turvallinen valinta.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Gimbaali EOS R6:lle

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tässä esim kantokyky 2kg:

https://www.kameraliike.fi/fi/product/d ... DJIroninSC

Toi on muistaakseni pienempi versio orkkis S:stä. En mee vannoo mahtuuko R6 tohon, mut ei se kaukana oo.
-MH-
Viestit: 1128
Liittynyt: Maalis 05, 2006 15 : 58
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Gimbaali EOS R6:lle

Viesti Kirjoittaja -MH- »

Katselin DJI:n valikoimasta DJI RS 3 Mini mallia, mikä voisi olla yksi hyvä vaihtoehto. Onko tässä mitään olennaista eroa verrattuna RS 3 ja RS 3 Pro malleihin? Käyttö satunnaista, ei päivittäistä ja rungon ja optiikan maksimipaino 1,8 kg.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Gimbaali EOS R6:lle

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Mä luulen että ominaisuudet on hyvin pitkälti samoja. Ehkä jotain RavenEye:ta ja lisäkilkettä jää rannalle, mut itse siihen gimbal touhuun on varmasti soiva peli jos vain paino riittää. Ongelma voi olla siinä että jos laitat jonkin ison linssin, esim vaikka 16-35 2.8, voi olla että joudut peruuttamaan kameralla paljon jotta saat sen tasapainoon. Siitä voi tulla se ongelma että kamera törmää takana olevaan moottoriin ja silloin se käyttö on vähän nihkeetä.
lastumaki
Viestit: 251
Liittynyt: Maalis 06, 2003 9 : 34
Paikkakunta: Korso
Viesti:

Re: Gimbaali EOS R6:lle

Viesti Kirjoittaja lastumaki »

R6 mk2 + Rf 35 mm ja Ronin S tuntuu hyvälle setille, kokemusta ei vielä ihan hirveän paljoa.

Lumix S1H + 24-105 tai 17-35 + Ronin S löytyy myös kokemusta. Setti muuttuu melko raskaaksi käsitellä ja manuaalitarkennuksessa DJI:n oma tarkennusnuppi on aika huono.

Näistä olen löytänyt apua tasapainotusongelmiin https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... lUEALw_wcB
-Minä olen lihava, sinä olet ruma; minä voin laihduttaa-
Vastaa Viestiin