Tee-se-itse CFExpress B

Kaikenlaiset DIY-projektit, rakentelut jne. ***Uusi*** 12.1.2008
Maffer
Viestit: 21658
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Tee-se-itse CFExpress B

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Omia CFExpress B kortteja voi tehdä itsekin:
https://www.dpreview.com/news/846364829 ... -b-adapter

Ostetaan siis NVME-SSD ja teipataan se adapteriin kiinni. Artikkelissa laskettiin että 512GB kortti hintaan 155$. Mutta jos teette, älkää laittako ohjeen mukaista määrää lämpötahnaa sinne väliin. Se vain heikentää lämmönsiirtoa. Sellainen riisinjyvän kokoinen määrä riittää tuollaiseen pinta-alaan kunhan levittää hyvin eikä vastakappale ole aivan irti kuumasta pinnasta.

Kandee toimia nopsaan, koska tuon jutun jälkeen adaptereita ei kohta saa enää mistään tai ne maksavat piakkoin sen 500€ kappale.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mvert
Viestit: 1615
Liittynyt: Loka 29, 2016 11 : 13

Re: Tee-se-itse CFExpress B

Viesti Kirjoittaja mvert »

Tämän yhteensopivuuden takia kaipaisin kameraan suoraan täysikokoista NVMe paikkaa (lilliputtikameroihin riittäisi tuo pienempikin versio). Voisi lyödä kiinteästi 2TB tikun kameraan ja tilaa ja nopeutta riittäisi toviksi.
thaimonen
Viestit: 394
Liittynyt: Heinä 27, 2010 10 : 25

Re: Tee-se-itse CFExpress B

Viesti Kirjoittaja thaimonen »

Kyllä nuo CFexpressit ja xqd kortit ovat ihan yli hintasia. Ihan mielenkiintoinen artikkeli DIY kortti.
villeh
Viestit: 1008
Liittynyt: Maalis 16, 2003 1 : 27

Re: Tee-se-itse CFExpress B

Viesti Kirjoittaja villeh »

thaimonen kirjoitti: Helmi 12, 2022 19 : 29 Kyllä nuo CFexpressit ja xqd kortit ovat ihan yli hintasia. Ihan mielenkiintoinen artikkeli DIY kortti.
Jos on varaa ostaa kamera johon menee XQD kortti ja jonka toimintavarmuudeksi luvataan lähes 100% jopa rankoissa olosuhteissa, jossain mennään pieleen jos pitää alkaa itse tekemään muistikortteja.
"If your pictures aren't good enough, you're not close enough." - Robert Capa
Maffer
Viestit: 21658
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Tee-se-itse CFExpress B

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No jaa. Hinnat alkaen -mallistakin jo löytyy. Mm. Z6. Normikokoinen kortti on äkkiä neljäsosa tai enemmänkin romun hinnasta. Ei käy.

Ennemmin se nvme-asennus kameran sisään vaikka 2TB koossa. Nämä korttien nyhräämiset on 90-lukua.
Araneva
Viestit: 2625
Liittynyt: Huhti 03, 2003 17 : 38
Viesti:

Re: Tee-se-itse CFExpress B

Viesti Kirjoittaja Araneva »

Angelbirdin AV PRO SE kortti 512 gigaa maksaa paikasta riippuen n. 220-250€, on ainakin mulle riittänyt mainiosti.
Vastaa Viestiin