Hydraulitaso makrokuvaukseen

Kaikenlaiset DIY-projektit, rakentelut jne. ***Uusi*** 12.1.2008
Vastaa Viestiin
eero n
Viestit: 74
Liittynyt: Syys 06, 2005 14 : 48

Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja eero n »

Tervehdys

Rakentelin tuollaisen tason viimetalvena, siinä on sellainen idea että jokaista
kulmaa saa säädettyä erikseen tai yhtä aikaa.
Esimerkiksi lumihiutale on vähän kallellaan saa sen tuolla vaateriin, ei tarvitse niin
paljon kerroskuvia kuvata. Vanhoista romuista kasasin.

Linkki kuviin. Laitoin uuden linkin, pitäisi toimia.
https://1drv.ms/f/s!AufEhDeXselagm2ma4MC2ffIQcL4" onclick="window.open(this.href);return false;
Nesteenä pakkasneste, oli aika haasteellinen ilmata.
Viimeksi muokannut eero n, Maalis 25, 2018 15 : 38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
janne.
Viestit: 2457
Liittynyt: Maalis 01, 2009 21 : 16
Paikkakunta: Suur-Sawo

Re: Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja janne. »

linkki vaatii kirjautumisen
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Taas häätyy hattua nostaa, on ne vaan eri miehiä jotka tekee itse mitä tarttee!
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Jotkut ne osaavat sitten vaikka mitä.

Hienohan tuo on. Kuinka hienovaraisia säätöjä laite mahdollistaa?
Sapere aude.
---
flickr
eero n
Viestit: 74
Liittynyt: Syys 06, 2005 14 : 48

Re: Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja eero n »

janne. kirjoitti:linkki vaatii kirjautumisen
Pitäisi näkyä ilman kirjautumista.
eero n
Viestit: 74
Liittynyt: Syys 06, 2005 14 : 48

Re: Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja eero n »

rolsen kirjoitti:Taas häätyy hattua nostaa, on ne vaan eri miehiä jotka tekee itse mitä tarttee!
Eipä tuo kummoinen rakennelma ole. Olisihan se mukava jos joku jotain vinkkiä saisi noista.
Aika paljon olen tehnyt noita virityksiä, en tiedä minkä verran niitä ilkeää julkaista
ettei mene "elvistelyksi".
Kun on tämä lukihäiriö, niin tämä kirjoittaminen on vaikeaa.
eero n
Viestit: 74
Liittynyt: Syys 06, 2005 14 : 48

Re: Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja eero n »

Kryptos kirjoitti:Jotkut ne osaavat sitten vaikka mitä.

Hienohan tuo on. Kuinka hienovaraisia säätöjä laite mahdollistaa?
Se säätyy saman verran kuin on tuo kierteen nousu, keskellä on polkupyörän akseli
ja siinä on aika tiheä kierre.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

eero n kirjoitti:
rolsen kirjoitti:Taas häätyy hattua nostaa, on ne vaan eri miehiä jotka tekee itse mitä tarttee!
Eipä tuo kummoinen rakennelma ole. Olisihan se mukava jos joku jotain vinkkiä saisi noista.
Aika paljon olen tehnyt noita virityksiä, en tiedä minkä verran niitä ilkeää julkaista
ettei mene "elvistelyksi".
Kun on tämä lukihäiriö, niin tämä kirjoittaminen on vaikeaa.
Vai ei kummoinen. :) Varsin hieno kuitenkin.

Julkaise toki vaikka kaikki projektisi, jos yhtään houkuttelee. Varmasti useita, ellei kaikkia täällä kiinnostaa tällaiset projektit.

Lukihäiriöstä viis. Se on verrattain yleinen ja tutkimukset osoittavat, että dysleksia korreloi luovuuden kanssa, koska lukihäiriöisten aivot toimivat tietyiltä osin eri tavoin, kun ei-lukihäiriöisten, so. dysleksisten aivot. Lukihäiriö voi siis olla yhtäältä lievä haitta, mutta toisaalta se saattaa mahdollistaa asioiden näkemistä uudella, poikkeuksellisen luovalla tavalla.

Esimerkkisi joka tapauksessa puhuu tämän puolesta.

Mielelläni näkisin muitakin projektejasi. Ketään ei pitäisi häiritä, jos tekstissä on virheitä. Eräällä hyvällä ystävälläni on myös lukihäiriö. Hän on professori yliopistossa, vieraileva professori useammassakin, ja kenties ainoa polymaatti, todellinen yleisnero, jonka tunnen. Arvelen, että hän on poikkeuksellisen älykäs osittain lukihäiriöstään johtuen. Hän näkee asiat hieman eri tavalla, kuin muut.

Seuraavaa projektiesittelyäsi odottaen!
Sapere aude.
---
flickr
eero n
Viestit: 74
Liittynyt: Syys 06, 2005 14 : 48

Re: Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja eero n »

Kryptos kirjoitti:
eero n kirjoitti:
rolsen kirjoitti:Taas häätyy hattua nostaa, on ne vaan eri miehiä jotka tekee itse mitä tarttee!
Eipä tuo kummoinen rakennelma ole. Olisihan se mukava jos joku jotain vinkkiä saisi noista.
Aika paljon olen tehnyt noita virityksiä, en tiedä minkä verran niitä ilkeää julkaista
ettei mene "elvistelyksi".
Kun on tämä lukihäiriö, niin tämä kirjoittaminen on vaikeaa.
Vai ei kummoinen. :) Varsin hieno kuitenkin.

Julkaise toki vaikka kaikki projektisi, jos yhtään houkuttelee. Varmasti useita, ellei kaikkia täällä kiinnostaa tällaiset projektit.

Lukihäiriöstä viis. Se on verrattain yleinen ja tutkimukset osoittavat, että dysleksia korreloi luovuuden kanssa, koska lukihäiriöisten aivot toimivat tietyiltä osin eri tavoin, kun ei-lukihäiriöisten, so. dysleksisten aivot. Lukihäiriö voi siis olla yhtäältä lievä haitta, mutta toisaalta se saattaa mahdollistaa asioiden näkemistä uudella, poikkeuksellisen luovalla tavalla.

Esimerkkisi joka tapauksessa puhuu tämän puolesta.

Mielelläni näkisin muitakin projektejasi. Ketään ei pitäisi häiritä, jos tekstissä on virheitä. Eräällä hyvällä ystävälläni on myös lukihäiriö. Hän on professori yliopistossa, vieraileva professori useammassakin, ja kenties ainoa polymaatti, todellinen yleisnero, jonka tunnen. Arvelen, että hän on poikkeuksellisen älykäs osittain lukihäiriöstään johtuen. Hän näkee asiat hieman eri tavalla, kuin muut.

Seuraavaa projektiesittelyäsi odottaen!
Kiitos kannustuksesta. Laitan pääsiäisen aikaan kojuun liittyvään projektin kuvia.
Lukea osaan kyllä sujuvasti, mutta tämän tekstin tuottaminen tökkii.
Sanon aikoinaan emännälle, että minun kynä on rälläkkä.
Viimeksi muokannut eero n, Maalis 27, 2018 12 : 18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jopisalo
Viestit: 938
Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04

Re: Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys.
Mulla on jonkunmoinen makrokuvauspylväs tehtynä, pöytäosa on ollut pari vuotta mietinnässä, tuossa tuli hyvää vinkkiä, kiitos!
Mistä nuo sylinterit on peräisin, uusia vai purkuosia?
eero n
Viestit: 74
Liittynyt: Syys 06, 2005 14 : 48

Re: Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja eero n »

jopisalo kirjoitti:tervehdys.
Mulla on jonkunmoinen makrokuvauspylväs tehtynä, pöytäosa on ollut pari vuotta mietinnässä, tuossa tuli hyvää vinkkiä, kiitos!
Mistä nuo sylinterit on peräisin, uusia vai purkuosia?
Terve
Vanhoista osista kasasin, ne on jostain paineilmalaitteen säätimestä.
Noihin ei kannata laittaa mitään uutta tavaraa, tuo on kolmas versio joka vasta toimi kunnolla.
Kierteet ei saa takertaa yhtään ja muutenkin pitää pyöriä liukkaasti. Minulla on siinä
yläpäässä kuulalaakeri ja se alapuolen kierre on hyvälaatuinen.
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Taitava on mies! Ja niinkuin muutkin ovat sanoneet niin lukihäiriö ei todellakaan haittaa! Se ei ole vika, vaan ominaisuus! En minäkkää aina oikeen kirjota, jos jotain häiritsee, niin häiritköön.
Taitavasti olet laitteet tehnyt. Mielenkiintoista luettavaa! Ja katseltavaa kuvien osalta. Peukkuja!!! :)
Nykyään ku kaikki tehdään roboteilla ja tietokoneilla, niin tällainen kädentaito katoaa pikkuhiljaa.. ja se on suuri menetys. Ihmiskunta ei olisi tässä pisteessä ilman näitä kädentaitajia. Muuten pyydystettäs vieläkin ruoka nuijalla ja keihäällä. Ja kuvaus oisi kiveen piirtelyä hiilellä.!
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
eero n
Viestit: 74
Liittynyt: Syys 06, 2005 14 : 48

Re: Hydraulitaso makrokuvaukseen

Viesti Kirjoittaja eero n »

talonherra kirjoitti:Taitava on mies! Ja niinkuin muutkin ovat sanoneet niin lukihäiriö ei todellakaan haittaa! Se ei ole vika, vaan ominaisuus! En minäkkää aina oikeen kirjota, jos jotain häiritsee, niin häiritköön.
Taitavasti olet laitteet tehnyt. Mielenkiintoista luettavaa! Ja katseltavaa kuvien osalta. Peukkuja!!! :)
Nykyään ku kaikki tehdään roboteilla ja tietokoneilla, niin tällainen kädentaito katoaa pikkuhiljaa.. ja se on suuri menetys. Ihmiskunta ei olisi tässä pisteessä ilman näitä kädentaitajia. Muuten pyydystettäs vieläkin ruoka nuijalla ja keihäällä. Ja kuvaus oisi kiveen piirtelyä hiilellä.!
Minunlaisia rakentajia on täälläkin pilvin pimein, mutta kun ne ei tuo itseään esille.
Kiitos vaan paljon kannustuksesta. Tänään laitan vielä yhden projektin, sitten pieni preikki.
Vastaa Viestiin