Objektiivin osto

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Räpsijä1
Viestit: 2
Liittynyt: Maalis 21, 2018 20 : 54

Objektiivin osto

Viesti Kirjoittaja Räpsijä1 »

Hei! Aihealue on minulle täysin tuntematon, pitäisi hankkia eräälle ihmiselle syntymäpäivälahjaksi kameraan putki. Tällaista https://www.rajalacamera.fi/sigma-eos-1 ... s-hsm.html" onclick="window.open(this.href);return false; on joskus haaveillut, tuo ilmeisesti 5-6 vuotta vanha malli. Onko uudempia/samanikäisiä vastaavia, ja onko niissä jokin merkittävä ero tuohon nähden? Itse en ymmärrä näistä yhtään mitään. Ilmeisesti tuo kuvanvakaaja-ominaisuus on ehdoton. Budjetti <500
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tony_A
Viestit: 433
Liittynyt: Elo 19, 2009 15 : 32
Paikkakunta: Kouvola

Re: Objektiivin osto

Viesti Kirjoittaja Tony_A »

Räpsijä1 kirjoitti:Hei! Aihealue on minulle täysin tuntematon, pitäisi hankkia eräälle ihmiselle syntymäpäivälahjaksi kameraan putki. Tällaista https://www.rajalacamera.fi/sigma-eos-1 ... s-hsm.html" onclick="window.open(this.href);return false; on joskus haaveillut, tuo ilmeisesti 5-6 vuotta vanha malli. Onko uudempia/samanikäisiä vastaavia, ja onko niissä jokin merkittävä ero tuohon nähden? Itse en ymmärrä näistä yhtään mitään. Ilmeisesti tuo kuvanvakaaja-ominaisuus on ehdoton. Budjetti <500
Ehdotan kahta lähestymistapaa, koska ilmeisesti saaja tietää kuvaamisesta enemmän kuin lahjan antaja:

1) Selvitä häneltä jotenkin tämänhetkinen toive. Jotain, mitä joskus on haaveillut, voi olla nyt turha ostaa.

2) Osta lahjakortti sellaiseen kameraliikkeeseen, jossa hän voi sen helposti käyttää mieleiseen tuotteeseen.
Satunnainen kuvaaja ja Canon keräilijä
FF,1", 35mm
FD, EF, RF
janne.
Viestit: 2457
Liittynyt: Maalis 01, 2009 21 : 16
Paikkakunta: Suur-Sawo

Re: Objektiivin osto

Viesti Kirjoittaja janne. »

Tony_A kirjoitti:2) Osta lahjakortti sellaiseen kameraliikkeeseen, jossa hän voi sen helposti käyttää mieleiseen tuotteeseen.
antaa mieluummin rahana niin ei tarvitse ajautua vain yhden liikkeen syliin
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
Räpsijä1
Viestit: 2
Liittynyt: Maalis 21, 2018 20 : 54

Re: Objektiivin osto

Viesti Kirjoittaja Räpsijä1 »

Hyviä pointteja. Hieman kahden vaiheilla, varmaankin tilaan tuon putken ja annan hänelle, kuitenkin lähipiiriä niin voi palauttaa ja vaihtaa toiseen jos ei ole sopiva.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Objektiivin osto

Viesti Kirjoittaja niffe »

Ihan hyvä suunnitelma tuolla varaumalla.
Vastaa Viestiin