Olympus 17/1.2 PRO

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Olympus 17/1.2 PRO

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Onkos porukka vielä järkännyt Olyn vasta myyntiin tullutta 17-millistä käyttöön? Posti toi mulle putken eilen ja ensifiilikset (20 kuvaa :D) on erittäin positiiviset! En ole kokeillut muita 1.2-reikäisiä laseja, mutta tämä vaikuttaa optisesti TÄYSIN eri tason kamppeelta mitä se aiempi 17/1.8 joka oli piirroltaan melko kehno.

Muutamia huomioita:
+ Epäterävän alueen piirto on erinomainen. Tämä on aivan heittämällä parasta mitä mulla on ollut m43-kameran nokalla.
+ Keskialueen terävyys on erinomainen.
+ Tarkennusnopeus vaikuttaisi olevan ihan ok.
+ Rakenne on Olyn PRO-tason jämäkkä. Käsitarkennusrengas falskaa hitusen, mutta johtunee siitä että tossa on toi AF/MF kytkin samassa.
- Objektiivin himmenninlehdet pitää möykkää tarkennettaessa. Olyllähän tää sähköetsin toimii niin, että kirkkaissa olosuhteissa objektiivi toimii himmennettynä mikäli vain tuijottaa etsimen läpi. Tarkennus tehdään kuitenkin reikä levällään ja etsin välkkyy valotuksen muuttuessa nopeasti. Nyt tämä himmenninlehtien aukeaminen tarkennuksen yhteydessä pitää selvästi kuuluvaa ääntä.

Oon kyllä silti so far erittäin tyytyväinen ostokseeni!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21566
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Olympus 17/1.2 PRO

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Juu se vanha 1.8 on täys suttu. 2013 sellainen erehtyi omaan laukkuun muiden zuikojen kera OM-D:n jatkeeksi.
Vastaa Viestiin