Sigma 500mm f4

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

emerik kirjoitti:Ongelma on siis ettei Sigma tee valmiiksi käytettyjä objektiiveja. :)
:-) Joillekin Sigma on ongelma jo itseisarvona ;-)
--------
Aves!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Sakke_K kirjoitti:
tonskulus kirjoitti: Eli tässähän nimenomaan haetaan just parasta mitä rahalla saa, tai no toki II versio tuosta Canon 500:sta olisi se paras mutta on se helvetin kalliskin sitten :)
Mistä sä sen etukäteen tiedät? Sigma on tehnyt puolet halvemmalla ART-sarjaa, joista moni on parempi optisesti kuin CaNI ;-)
No mulle henk koht sillä ei o mitään hiton väliä piirtääkö objektiivi 45lpmm vai 50lpmm.. aivan se ja sama, harrastakoot muut pikselinviilausta jos siltä tuntuu, harrastuksensa kullakin. Toimintavarmuus on tärkeintä ja siihen liitettynä -riittävä- kuvanlaatu niin sehän riittää.
Kyllä korpeais maksaa 6 tonttua jostain epämääräisestä objektiivista ja todeta ettei onnistumisprosentti kovin häävi olekaan tarkennuksen suhteen.
Canon ei edelleenkään pidä tiedonsiirtoprotokolliaan avoimina, joten "arpapeliähän" se noilla kolmannen osapuolen vehkeillä tuo tarkennus yhä on. Siellä liikkuu rungon ja obiskan välillä semmoistakin infoa, joista Sigmalla ei ole mitään hajua. Sigmat toimii parhaimmillaan kelvollisesti, mutta ei koskaan niin hyvin kuin merkkikohtaiset laatulasit.
En siis maksaisi ihan kuutta tonnia siitä että saan vain kelvollisen tarkennuksen, jos pienemmällä rahalla saa paremman.

Hyvähän se kuitenkin on jotta markkinoilla on monenlaisia vaihtoehtoja, mistä kukin sitten diggaileekaan :)
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

tonskulus kirjoitti: Sigmat toimii parhaimmillaan kelvollisesti, mutta ei koskaan niin hyvin kuin merkkikohtaiset laatulasit.
Älä yleistä liikaa, itse olen vaihtanut sekä Canonissa että Nikonissa Sigman vastineisiin, nimenomaan siksi että toimivat vähintään yhtä hyvin muuten, mutta on parempi kuvanlaatu. Canonissa Sigman ongelmat sitä paitsi ovat pahempia kuin Nikonilla, ei kannata siinäkään oikaista faktoja turhan paljon. Nikonilla en ole pettynyt Sigmaan vielä kertaakaan, ART- sarjalaisilla.
--------
Aves!
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Sakke_K kirjoitti:
tonskulus kirjoitti: Sigmat toimii parhaimmillaan kelvollisesti, mutta ei koskaan niin hyvin kuin merkkikohtaiset laatulasit.
Älä yleistä liikaa, itse olen vaihtanut sekä Canonissa että Nikonissa Sigman vastineisiin, nimenomaan siksi että toimivat vähintään yhtä hyvin muuten, mutta on parempi kuvanlaatu. Canonissa Sigman ongelmat sitä paitsi ovat pahempia kuin Nikonilla, ei kannata siinäkään oikaista faktoja turhan paljon. Nikonilla en ole pettynyt Sigmaan vielä kertaakaan, ART- sarjalaisilla.
Jeps, täytyy tosiaan joo sanoa ettei mulla ole Nikon + Sigma yhdistelmistä juuri kokemusta. Nikonilla ehkä on helpommin murrettavissa toi lähdekoodi ts. objektiivin ja rungon välinen tiedonsiirto.
Miulla on tossa Canon objektiiveille testipenkki, joka toimii Arduino -mikrokontrollerilla. Siihen olen koittanut ohjelmoida erinäisiä komentoja joilla obiskaa voi käskytellä, peruskäskyt on vielä ihan simppeli juttu mutta käytännön kuvaustilanteissa siellä tosiaan liikkuu kaikenlaista parametria joista ei mitään hajua.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
ape
Viestit: 66
Liittynyt: Helmi 17, 2003 12 : 14
Paikkakunta: Turenki

Re: Sigma 500mm f4

Viesti Kirjoittaja ape »

Löytyykö keneltäkään käyttökokemuksia Nikonissa? Jos löytyy, niin otatko yhteyttä vaikka yv:llä.

Edit: Ei ole tullut yhteydenottoja. Eikä ole enää tarvettakaan :)
Vastaa Viestiin