Nikkor 70-200 2.8 vr I ja II version erot täyskenolla?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Sarek
Viestit: 1048
Liittynyt: Huhti 23, 2008 9 : 33

Viesti Kirjoittaja Sarek »

Apollo kirjoitti:
Sarek kirjoitti:Ei pidä.
Ei millään pahalla, mutta kun katsoo miten käsittelet kuviasi, niin sillä ei edes olisi merkitystä.
Tiedoksesi vain, kaikki ei vietä kaikkia öitä photoshopin ääressä kuvaamassa kuvia, jotkut ottaa vain kuvat ja käyttää ne pikaisesti photoshopissa joissa he tekevät pakolliset muutokset....
Vai eivät kaikki vietä öitä photarin ääressä kuvaamassa kuvia?

Kuulehan nyt neitiseni, vaikka olet juuri oppinut solmimaan kengännauhasi itse, niin aika usein ne näyttävät vielä menevän umpisolmuun.
Menehän nyt ihan rauhassa jonkun vanhemman seurassa lukemaan mitä olen tarkalleen ottaen aiheesta kirjoittanut ja tule sitten kertomaan mihin tulokseen tulit.
Jos olet yhtään katsonut alkuperäisen kysyjän kuvia, niin varmasti huomaat että niitä on photarissa muokattu ja paljon, myöskin tavalla jonka jälkeen näiden kahden obsun terävyyserolla ei todellakaan ole mitään merkitystä.
En ole missään vaiheessa sanonut kuvia tai käsittelyä huonoksi, vaan tapasi mukaan näet taas harhoja. Niihin on muuten saatavilla apua.
Olen jo kerran aikaisemmin epäillyt sinua pelkäksi trolliksi, koska ei kukaan yksinkertaisesti voi olla noin... mutta nyt alan pikkuhiljaa tulla siihen tulokseen että olet kyllä täysin luomu.
Apollo kirjoitti:Ensi kerralla, tee palvelus ja kerro vain se tieto mitä aloittaja pyytää, ei mitää muuta scheisea...
Ai niinkuin sinäkin?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Apollo
Viestit: 416
Liittynyt: Heinä 14, 2010 9 : 16

Viesti Kirjoittaja Apollo »

Sarek kirjoitti:
Apollo kirjoitti:
Sarek kirjoitti:Ei pidä.
Ei millään pahalla, mutta kun katsoo miten käsittelet kuviasi, niin sillä ei edes olisi merkitystä.
Tiedoksesi vain, kaikki ei vietä kaikkia öitä photoshopin ääressä kuvaamassa kuvia, jotkut ottaa vain kuvat ja käyttää ne pikaisesti photoshopissa joissa he tekevät pakolliset muutokset....
Vai eivät kaikki vietä öitä photarin ääressä kuvaamassa kuvia?

Kuulehan nyt neitiseni, vaikka olet juuri oppinut solmimaan kengännauhasi itse, niin aika usein ne näyttävät vielä menevän umpisolmuun.
Menehän nyt ihan rauhassa jonkun vanhemman seurassa lukemaan mitä olen tarkalleen ottaen aiheesta kirjoittanut ja tule sitten kertomaan mihin tulokseen tulit.
Jos olet yhtään katsonut alkuperäisen kysyjän kuvia, niin varmasti huomaat että niitä on photarissa muokattu ja paljon, myöskin tavalla jonka jälkeen näiden kahden obsun terävyyserolla ei todellakaan ole mitään merkitystä.
En ole missään vaiheessa sanonut kuvia tai käsittelyä huonoksi, vaan tapasi mukaan näet taas harhoja. Niihin on muuten saatavilla apua.
Olen jo kerran aikaisemmin epäillyt sinua pelkäksi trolliksi, koska ei kukaan yksinkertaisesti voi olla noin... mutta nyt alan pikkuhiljaa tulla siihen tulokseen että olet kyllä täysin luomu.
Apollo kirjoitti:Ensi kerralla, tee palvelus ja kerro vain se tieto mitä aloittaja pyytää, ei mitää muuta scheisea...
Ai niinkuin sinäkin?
Pyydän anteeksi. Olen tajunnut näkökulmasi väärin. Nykyisin olen vain törmännyt kovaan sarkasmiin täällä (et sinä vaan yleensäkkin) ja väsyneenä se mittari on välillä epäkunnossa tai paikoin ylireagoiva.

PS. Kyllä olen täysin luomu pönttö :)
mongooli
Viestit: 403
Liittynyt: Kesä 13, 2006 22 : 49

Re: Nikkor 70-200 2.8 vr I ja II version erot täyskenolla?

Viesti Kirjoittaja mongooli »

En nyt löytänyt 75 sivun etsimisen jälkeen parempaakaan säiettä, niin lainaan tätä.

Onko kellään kokemusta tarkennusrenkaan tahmaamisesta? AF-moottori toimii kyllä, mutta välillä tarkennus jää jumiin lyhyeen päähän, ja koko tarkennusrengas kuulostaa ikäänkuin kuivalta. Välillä hankaa enemmän, ja välillä vähemmän. Oikeastaan koko kakkulan elinkaaren aikana tarkennusrengas on ollut melko jäykkä käsitellä, eikä sillä juurikaan virkaa ole ollutkaan. Nyt reilun vuoden ollut todella vähällä käytöllä kun 120-300mm hengaillut tilalla. Onko kukaan muu joutunut lähettään rasvattavaksi?

Vika vaikuttaa olevan lähinnä voitelun puute. Varsinkin kylmänkankeana kostealla.
akukanka
Viestit: 179
Liittynyt: Helmi 22, 2009 14 : 38

Re: Nikkor 70-200 2.8 vr I ja II version erot täyskenolla?

Viesti Kirjoittaja akukanka »

Itsellä poksahti syksyllä 2011 uutena hankitusta VR II mallista tarkennusmoottori eli lakkasi kokonaan toimimasta n. 1.5v hankinnasta. Kovin kovalla käytöllä linssi ei ollut, liekö jumittunut siksi mutta kaveri tilasi samalla kertaa samassa paketissa tällaisen ja sen kanssa oli tarkalleen tuo sama vika. Noin 550€ operaatio vaihtaa se osa. Ei enää ihan ollut takuuajan piirissä.
mongooli
Viestit: 403
Liittynyt: Kesä 13, 2006 22 : 49

Re: Nikkor 70-200 2.8 vr I ja II version erot täyskenolla?

Viesti Kirjoittaja mongooli »

akukanka kirjoitti:Itsellä poksahti syksyllä 2011 uutena hankitusta VR II mallista tarkennusmoottori eli lakkasi kokonaan toimimasta n. 1.5v hankinnasta. Kovin kovalla käytöllä linssi ei ollut, liekö jumittunut siksi mutta kaveri tilasi samalla kertaa samassa paketissa tällaisen ja sen kanssa oli tarkalleen tuo sama vika. Noin 550€ operaatio vaihtaa se osa. Ei enää ihan ollut takuuajan piirissä.
Jäi luonnollisesti mainitsematta, että kyseessä on ykkösversio. Muutaman päivän pyörittelin käsin tarkennusrengasta, ja sahailin (auto)focusta päästä päähän ja näyttää siltä, että jumitusongelma on poistunut. Käytön vähyys ilmeisen syyllinen tässä tapauksessa.

Toki se käsitarkennusrengas on kyllä todella karstainen ja nihkeä, mutta eipä sillä kyllä paljon virkaa olekaan. Itse linssielementti vaikuttaa liikkuvan ihan normaalisti, eikä moottorin ääni muutu matkan aikana.
Vastaa Viestiin