Montako putkea?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
jperala
Viestit: 3481
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja jperala »

Maffer kirjoitti: Tammi 06, 2024 18 : 44 Miksi se raivostuttaisi minua? Tulen vain surulliseksi siitä että luetellaan iso läjä kamaa, käytetään niistä oikeesti yhtä ja kuvataan silläkin väkipakosta suurin osa kuvista. Sitten laitetaan kuva ehkä jonnekin ja perustellaan et tämmönen räpsy tuli? Se on puolustelua kalliille kalustolle ja kohteen mitätöinti kertalaakista.

En muista kyllä montakaan kertaa kun paikalla olleet muut kuvaajat olisivat jutelleet kuinka hienoa on olla jossain ja katella ympäriinsä. Aina se keskustelu lähti linssivalinnasta ja kuinka ei oo sitä uusinta hienointa just vielä hankittu.
Itse tulen surulliseksi näistä ankeista tarinoista, miten joku voi koko valokuvausharrastuksen ajan olla sellaisessa seurassa jossa mennään se tekniikka pääasiallisena motivaationa ? ja sitten oletetaan että kaikki on samanlaisia ja pidetään siitä ajatuksesta kiinni niin kauan kun on sormissa voimaa, huolimatta siitä että tältäkin foorumilta löytyy varmaan paljon kavereita jotka viihtyy luonnossa ja osaa nauttia siitä.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Redtagfly
Viestit: 123
Liittynyt: Tammi 05, 2024 22 : 50

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja Redtagfly »

"Miiksi se raivostuttaisi minua? Tulen vain surulliseksi siitä että luetellaan iso läjä kamaa, käytetään niistä oikeesti yhtä ja kuvataan silläkin väkipakosta suurin osa kuvista. Sitten laitetaan kuva ehkä jonnekin ja perustellaan et tämmönen räpsy tuli? Se on puolustelua kalliille kalustolle ja kohteen mitätöinti kertalaakista."

Minullakin on riittävästi kamerakalustoa, eikä sinun tarvitse sitä surra puolestani kun en sure itsekään.

Harrastan myös monipuolisesti kalastusta. Minulla on varmasti loppuiäkseni riittävästi vieheitä, perhoja, keloja, vapoja, kahluuvarusteita ynnä muuta sälää, enkä tunne siitä huonoa omaatuntoa. En siitäkään huolimatta että esimerkiksi koskella ollessani voin käyttää vain yhtä kelaa, vapaa ja viehettä tai perhoa kerrallaan. Kaiken lisäksi jossakin vaiheessa tulen luultavasti hankkimaan lisääkin kalastus kalustoa ja sama pätee valokuvaukseenkin.
jperala
Viestit: 3481
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja jperala »

Valmistaudutaan huomista varten :)

Kuva
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Maffer kirjoitti: Tammi 06, 2024 18 : 44 Miksi se raivostuttaisi minua? Tulen vain surulliseksi siitä että luetellaan iso läjä kamaa, käytetään niistä oikeesti yhtä ja kuvataan silläkin väkipakosta suurin osa kuvista.
Reaalimaailmasta moi. Mitä jos lähdet keikalle niin että sulla on tasan yksi kamera, yksi linssi, yksi mikki jne. Sit vaikka mikki sanoo poks ja jonossa on yks toimari, yks asiakas ja tehdas on laitettu päiväksi kiinni jotta saadaan tehtyä hyvä video. Koko järjestely on hinkattu kasaan puoli vuotta aikaisemmin kun kaikilla kalenterit aivan tukossa. Kumpaa luulet asiakkaan arvostavan enemmän:

1. Sanot asiakkaalle et mähän en ylimääräisiä kanna mukana ku oon kova jätkä. Katellaan myöhemmin.

2. Et sano mitään vaan käyt vain hakemassa varaosarepusta varamikin, lyöt sen tulille, heität puolihuolimattomasti jonkin ”tämmöstä käy” vitsin ja jatkat töitä.




Mä en suoraan sanoen ymmärrä miks jengi jaksaa noista ton horinoista ottaa jengaa tai kommentoida ylipäätään. Vastaus kun on jo valmiiksi niin rajattu ettei siihen ole kuin yksi vastaus. Ei tossa oo pointti keskustella, kehittyä tai vaihtaa ajatuksia. Pointti on pelkkä provo. Se nyt on arvo sinällään, mut hämmästyttää et miten jengi jaksaa käyttää aikaa tai energiaa siihen. Kyl pitäis olla jo kupletin juoni suht selvä.

Mut jatkakaa.
hkoskenv
Viestit: 4421
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Maffer kirjoitti: Tammi 06, 2024 18 : 44 Miksi se raivostuttaisi minua? Tulen vain surulliseksi siitä että luetellaan iso läjä kamaa, käytetään niistä oikeesti yhtä ja kuvataan silläkin väkipakosta suurin osa kuvista. Sitten laitetaan kuva ehkä jonnekin ja perustellaan et tämmönen räpsy tuli? Se on puolustelua kalliille kalustolle ja kohteen mitätöinti kertalaakista.
No miksi tulet siitä surulliseksi, että toiset harrastavat ja arvostavat eri asioita? Tai mikset yritä jotenkin hallita tuollaisia tunteita, jotka vain pilaavat oman elämäsi, kun jäät vellomaan niissä ja haukkumaan muita ja heidän valintojaan. Suurin osa minkään alan harrastajista ei saavuta tai edes halua saavuttaa huipputasoa alallaan. SIlti se on yleensä mukavampi hankkia hienommat välineet ja leikkiä niillä, olkoon tuloksena sitten mitä räpsyjä tahansa.
En muista kyllä montakaan kertaa kun paikalla olleet muut kuvaajat olisivat jutelleet kuinka hienoa on olla jossain ja katella ympäriinsä. Aina se keskustelu lähti linssivalinnasta ja kuinka ei oo sitä uusinta hienointa just vielä hankittu.
No miksi sitten hengailet teknisesti orientoituneiden kuvaajien porukoissa? Noin yleensä ihmisten keskuudessa linssivalinnat ovat aivan hirvittävän harvinainen keskustelunaihe ja yleensä niistä keskustellakseen pitää varta vasten etsiytyä esim, tälle palstalle. Jos ei nuohoa yleisiä turistirysiä, sitä kohtaa kuvaajia ani harvoin, ja jos on ihmisarka tyyppi, sitä vetäytyy sittenkin sivuun.
Hannu
Maffer
Viestit: 21657
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Aha. No huomaa kyllä ketkä on olleet touhuumassa mestoilla ja ketkä ei. Kyllä se höpöttely on aina lähteny kalusto edellä. Oli turistirysä tai ei. Tekniikasta kiinnostuneet kun tuppaa olemaan vähän omassa seurassaan viihtyviä ja ei yllätä et ne osuu just samaan lääniin missä ei pitäisi näkyä ketään.

--

Samppa, tässä ei oo otettu kantaa ammatin harjoittamiseen.
jperala
Viestit: 3481
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja jperala »

Maffer kirjoitti: Tammi 06, 2024 20 : 22 Aha. No huomaa kyllä ketkä on olleet touhuumassa mestoilla ja ketkä ei. Kyllä se höpöttely on aina lähteny kalusto edellä. Oli turistirysä tai ei. Tekniikasta kiinnostuneet kun tuppaa olemaan vähän omassa seurassaan viihtyviä ja ei yllätä et ne osuu just samaan lääniin missä ei pitäisi näkyä ketään.

--

Samppa, tässä ei oo otettu kantaa ammatin harjoittamiseen.
Onko kännyköissä mitään tekniikkaa ?

Ja Sampalle, kyllä täällä kaikki tietää missä mennään, tänne kirjoittelu on täysin vapaaehtoista, saahan sitä itseselleen nauraa. Ei näitä millään sydänverellä kirjoitella.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja habannaama »

T71 kirjoitti: Tammi 01, 2024 19 : 27 Mulla on repullinen 50 millisiä. Tykkään jotenkin hirveesti kuvata 50mm polttovälillä. Aikanaan jokainen valmistaja on tehnyt muutamassa vuodessa yhden tai kaksi erilaista 50mm lasia ja niissä on tosi hilpeitä piirtoeroja. Etenkin lähikuvauksessa bokeh nousee upeasti esiin noissa ja monien jälki on täysin uniikkia.
Toiseksi eniten on 20mm laseja. Pitää aina pidätellä, että en ostais tarjouksesta jotain FE 20mm 1.8 tuohon vielä lisäksi.

50mm on aika peruslasi ja 35mm 1.4 Zeiss voisi olla sinne päin, mutta rehellisesti sanottuna Sony 35mm 1.4 GM on tosi hienoa kuvaa tekevä kakkula. Tää on yksi harvoista Sonyista, jonka ostamista istun miettimässä iltaisin. 35mm lasissa af on jo tosi käyttökelpoinen ja rehellisesti sanottuna MF laseilla ei tahdo ehtiä mukaan ihan joka hetki. Mun kuvaustyyli on itsekseni sellainen meditatiivinen, mutta ihmisten seurassa pitää olla nopeutta reagoida ja muuten tulee niitä kysymyksiä, että sähän kuvasit sitä meidän grillijuhlaa, oisko sulla siitä kuvia. Joo, on niistä pihveistä, ne ei juosseet siellä kanervikossa humalassa karkuun... :mrgreen:
Juuri pohdin, joskos laittaisin virheettömän Sigman 50/1.4 ARTin myyntiin ja tilalle 35mm:n, syystä että tullut fiilis, että 50mm on jotenkin tylsä itselleni ja 35mm olisi jotenkin avarampi sisällöllisesti omaan näkemyksiini.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
T71
Viestit: 3495
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja T71 »

habannaama kirjoitti: Tammi 06, 2024 20 : 48 Juuri pohdin, joskos laittaisin virheettömän Sigman 50/1.4 ARTin myyntiin ja tilalle 35mm:n, syystä että tullut fiilis, että 50mm on jotenkin tylsä itselleni ja 35mm olisi jotenkin avarampi sisällöllisesti omaan näkemyksiini.
Sä oot niin missannu tän ketjun (ja koko harrastuksen) pointin: ei niitä laseja kuulu myydä, vaan ostetaan se 35mm lisäksi ja jätetään 50mm hyllyyn siltä varalta, että kaduttaa tai iskee ikävä muuten. Sitäpaitsi noi 35mm art maksaa jotain 350-400 torista.
Mut se varsinainen kysymys on kumminkin, että miksi 35mm? Osta suoraan Sigma 28mm 1.4 ART!

https://dustinabbott.net/2019/06/sigma- ... rt-review/

Jos vielä epäilyttää, niin kato pari videota 28mm laseista:

https://www.youtube.com/watch?v=pJJXbS1rXxc

Sitten jätät muijalle pari lappua piiloon, että muistaa kehua joka välissä silleen huomaamattomasti, mutta seksikkäästi, miten hyvä 28mm on!
Sit sulla on 28mm, 35mm ja 50mm.
Ja toi uusi 20mm 1.4 DG ART sulla tietty jo oli, vai miten se nyt meni?
Ja lisäksi DG on vähän niinkuin DoG, että se on varmaan pakkohankinta karvaperseen kuvaamiseen... :mrgreen:
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Maffer kirjoitti: Tammi 06, 2024 11 : 09 Se ettei edelleen viitsi edes kokeilla tonnin kapulaa 10k€ elektroniikkasäkin rinnalla, kertoo pahoista ennakkoluuloista eikä homma voi olla rahasta kiinni. Opettelukäyrä voi olla hieman jyrkkä alkuun, mutta kyllä se siitä kun unohtaa museokonseptilla kuvaamisen.

Jos todella haluan viimeisen hifin jostain kohteesta, harkitsen järkkää.
Parikin kertaa tässä ihan lähiaikoina ollut mahdollisuus saada lainaan huushollista löytyvälle n. 1500€ maksavalle luurille ja toki sitten tartuttava tilaisuuteen testimielessä.

Hieman nämä pakkaset yhdistettynä tuulisiin keleihin ja siihen, että raahannut myös a7RIII:sta ja Sigma 50/1.4 ART:ia sekä jalustaa, latistaneet tunnelmaa, mutta mitä sitä ihminen ei tekisi huvin ja urheilun vuoksi.

On mun todettava, että kyllä tuolla luurilla hienoa kuvaa tulee ja jos olisin joku tuulen nus...imaa meriheinää muistuttava soijalattea lipittävä kynäniska, niin hyvin voisin kuvata sillä loppuelmäni.
Mutta kun en ole ja vielä yli kuusikymppisenä jaksan kantaa mun repullisen ser-jätettä tarvittaessa reissussa kun reissussa (ja kannan mielelläni), niin kyllä minun järjestelmäkamerani kuvanlaadussa voittaa lainassa olleen 1500€:n älyluurin.

Haluan todella viimeisen hifin kaikesta kuvaamistani kohteista, siksi valinta on helppo.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja habannaama »

hkoskenv kirjoitti: Tammi 06, 2024 10 : 41 Ei oikeassa valokuvauksessa ole helppoja tapoja. Hiki ja sydänveri on valutettava tavalla tai toisella, jos ei halua tyytyä räpsyihin.
+1
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja habannaama »

elmar kirjoitti: Tammi 06, 2024 16 : 05 Sekö joka tunkee kaikkiin keskusteluihin kirjoittelemaan kännyköistä, vaikka keskustelun aihe ei koskisi niitä millään tavalla?
"Jos rönsyilevä keskustelu on liikaa, siihen voi jättää osallistumatta. Voi myös näyttää esimerkkiä vastailemalla vain niihin otsikon mukaisiin mielipiteisiin..."

Tämä on hyvä kommentti.

Jos nyppii, jättää lukematta/vastaamatta ja keskittyy itse aiheeseen tai ihan vaan poistuu takavasemmalle tekemään jotain oikeasti tähdellisempää.

Aina voi tarttua vaikka pölynimuriin, pölyrättiin tai mitä nyt sattuukin löytymään...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
elmar
Viestit: 4931
Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja elmar »

Lainaus meni väärin ylläolevassa...

Mut itse tosiaan toteutan tuota periaatetta, ei kaikkeen provoiluun tartte reagoida.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja habannaama »

T71 kirjoitti: Tammi 06, 2024 21 : 12
habannaama kirjoitti: Tammi 06, 2024 20 : 48 Juuri pohdin, joskos laittaisin virheettömän Sigman 50/1.4 ARTin myyntiin ja tilalle 35mm:n, syystä että tullut fiilis, että 50mm on jotenkin tylsä itselleni ja 35mm olisi jotenkin avarampi sisällöllisesti omaan näkemyksiini.
Sä oot niin missannu tän ketjun (ja koko harrastuksen) pointin: ei niitä laseja kuulu myydä, vaan ostetaan se 35mm lisäksi ja jätetään 50mm hyllyyn siltä varalta, että kaduttaa tai iskee ikävä muuten. Sitäpaitsi noi 35mm art maksaa jotain 350-400 torista.
Mut se varsinainen kysymys on kumminkin, että miksi 35mm? Osta suoraan Sigma 28mm 1.4 ART!

https://dustinabbott.net/2019/06/sigma- ... rt-review/

Jos vielä epäilyttää, niin kato pari videota 28mm laseista:

https://www.youtube.com/watch?v=pJJXbS1rXxc

Sitten jätät muijalle pari lappua piiloon, että muistaa kehua joka välissä silleen huomaamattomasti, mutta seksikkäästi, miten hyvä 28mm on!
Sit sulla on 28mm, 35mm ja 50mm.
Ja toi uusi 20mm 1.4 DG ART sulla tietty jo oli, vai miten se nyt meni?
Ja lisäksi DG on vähän niinkuin DoG, että se on varmaan pakkohankinta karvaperseen kuvaamiseen... :mrgreen:
Minä nyt missannut muutenkin elämässä yhtä jos toista, joten menkööt samaan piikkiin :mrgreen:

Tiedä sitten, liekö mistä johtuvaa, mutta viimeiset vuodet olleet jotenkin "heräämisen aikaa" siihen, että miksi ihmeessä kaapeissa kamaa, mitä en ole tarvinnut vuosiin ja ei muuta kuin kiertoon.
Sama koskee objektiiveja ja varsinkin kun katsoo juuri mainitsemiasi millejä, sen verran lähellä toisiaan, että itselleni aiheuttavat lähinnä reaktion, että ei kiitos, koska helpompi sisäistää tietty polttoväli ja sisäistää sen tuottama fiilis, kuin että kaapeissa lojuisi turhan panttina objektiiveja, joiden käyttöprosentti olisi 0,23% vuositasolla.

Esim. omistamani Zeiss 18mm on juurikin sellainen, olen sen kanssa äärettömän sinut ja tuntuu ihan omalta ja sellaista fiilistä haen 35mm:ltä.
Siihen samaan en ole koskaan päässyt 50mm:n kanssa. Itselleni fiiliksenä "tunteettoman kliini".
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja habannaama »

elmar kirjoitti: Tammi 06, 2024 21 : 36 Lainaus meni väärin ylläolevassa...

Mut itse tosiaan toteutan tuota periaatetta, ei kaikkeen provoiluun tartte reagoida.
Näemmä meni, hyvä minä :mrgreen:
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
jperala
Viestit: 3481
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja jperala »

elmar kirjoitti: Tammi 06, 2024 21 : 36 Lainaus meni väärin ylläolevassa...

Mut itse tosiaan toteutan tuota periaatetta, ei kaikkeen provoiluun tartte reagoida.
Sama juttu, siinä sivussa voi antaa hyviä neuvoja muille foorumilaiselle että älkää tarttuko jokaiseen aiheettomaan viestiin. Näin näen että se konsensus säilyy ja kaikilla on hyvä mieli.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
T71
Viestit: 3495
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja T71 »

habannaama kirjoitti: Tammi 06, 2024 21 : 40 Esim. omistamani Zeiss 18mm on juurikin sellainen, olen sen kanssa äärettömän sinut ja tuntuu ihan omalta ja sellaista fiilistä haen 35mm:ltä.
Siihen samaan en ole koskaan päässyt 50mm:n kanssa. Itselleni fiiliksenä "tunteettoman kliini".
Toi 50 ART ei oo koskaan ollut mulle vaihtoehto siksi, että se on vähän liian korjattu ja kliininen. Taustan kontrasti on tosi kova. Näissä 50mm laseissa on paljon eroja siinä ja tässä.
Maisemiin suosittelen Contax 50mm 1.7 Planaria, koska siinä on sellaista ison koon kameran luonnetta kuvissa, kun tähdet osuu kohdilleen. Kuvaan omalla myös kasveja, vaikka se ei ole lähellä mitenkään erityisen terävä varsinkaan aukko auki.

35mm laseista tuossa Sony GM:ssä on jotain hemmetin hienoa.

https://phillipreeve.net/blog/review-so ... 35mm-lens/

On vaan aika arvokas.
Tää on kuitenkin lasi, jonka vois liimata kiinni pitemmäksi aikaa ja katsoa millaista jälkeä tulee.
Mutta nää on tietty mieltymiskysymyksiä, toiselle riittää, että tulee kuvia ja toiselle vasta se, että sukat pyörii jaloissa.
jperala
Viestit: 3481
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja jperala »

T71 kirjoitti: Tammi 06, 2024 22 : 21
habannaama kirjoitti: Tammi 06, 2024 21 : 40 Esim. omistamani Zeiss 18mm on juurikin sellainen, olen sen kanssa äärettömän sinut ja tuntuu ihan omalta ja sellaista fiilistä haen 35mm:ltä.
Siihen samaan en ole koskaan päässyt 50mm:n kanssa. Itselleni fiiliksenä "tunteettoman kliini".
Toi 50 ART ei oo koskaan ollut mulle vaihtoehto siksi, että se on vähän liian korjattu ja kliininen. Taustan kontrasti on tosi kova. Näissä 50mm laseissa on paljon eroja siinä ja tässä.
Maisemiin suosittelen Contax 50mm 1.7 Planaria, koska siinä on sellaista ison koon kameran luonnetta kuvissa, kun tähdet osuu kohdilleen. Kuvaan omalla myös kasveja, vaikka se ei ole lähellä mitenkään erityisen terävä varsinkaan aukko auki.

35mm laseista tuossa Sony GM:ssä on jotain hemmetin hienoa.

https://phillipreeve.net/blog/review-so ... 35mm-lens/

On vaan aika arvokas.
Tää on kuitenkin lasi, jonka vois liimata kiinni pitemmäksi aikaa ja katsoa millaista jälkeä tulee.
Mutta nää on tietty mieltymiskysymyksiä, toiselle riittää, että tulee kuvia ja toiselle vasta se, että sukat pyörii jaloissa.
Jossain peilittömässä olympuksessa oli 35mm ART aikoinaan, ihan järkyttävän terävä lasi, ainakin se yksilö.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja habannaama »

T71 kirjoitti: Tammi 06, 2024 22 : 21
habannaama kirjoitti: Tammi 06, 2024 21 : 40 Esim. omistamani Zeiss 18mm on juurikin sellainen, olen sen kanssa äärettömän sinut ja tuntuu ihan omalta ja sellaista fiilistä haen 35mm:ltä.
Siihen samaan en ole koskaan päässyt 50mm:n kanssa. Itselleni fiiliksenä "tunteettoman kliini".
Toi 50 ART ei oo koskaan ollut mulle vaihtoehto siksi, että se on vähän liian korjattu ja kliininen. Taustan kontrasti on tosi kova.
Tiedän mitä tarkoitat, mutta potrettikuvauksissa kun mallin pitää näyttää lopputuotteessa siltä, että "kuvaan on panostettu", siinä kohtaa tuo on hieno tuote.

Tosin sekin taas mieltymyksistä kiinni, mutta niin tai näin, lähtökohta potretteihin tuolla Sigmalla helppo, koska on pirun skarppi, eli hyvä hls.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Montako putkea?

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Maffer kirjoitti: Tammi 06, 2024 20 : 22
Samppa, tässä ei oo otettu kantaa ammatin harjoittamiseen.
Point proven. Se vastaus kun on jo valmiiksi niin tarkasti määritelty, ettei siitä keskusteleminen oo järkevää ku ei siinä ole kuin yksi vastaus.

Mut siis onhan tossa se pointti et duunin ja harrastamisen ero on aika iso. Duunissa kaikki on mentävä varmuuden ehdoilla. Se on sama kuinka paljon tai vähän ottaa romua mukaan kunhan saa tuloksen tuotua. Sen sijaan harrastuksessa sillä ei ole mitään väliä mitä tuot tai mitä et tuo. Kaikkein tärkein lienee se että nauttii.
Vastaa Viestiin