olympus omd em5 salamat

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
mikko-mj
Viestit: 2
Liittynyt: Tammi 06, 2016 13 : 20

olympus omd em5 salamat

Viesti Kirjoittaja mikko-mj »

vaihdoin sonysta olympukseen ja nyt tarvitsen apua käsisalaman hankintaan.
Tarkoitus olisi hankkia jokin halvempi,kuin olympuksen oma salama,sekä saada salamat toimimaan pienenä koti studiona.
Eli minkälaista settiä suosittelisitte?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aku313
Viestit: 27
Liittynyt: Tammi 10, 2005 10 : 09
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja aku313 »

Mä vaihdoin Canonista m43:siin ja yksi vaikeimmista asioista ratkaisussa oli juuri salamahommat. Päädyin ostamaan Nissin i40 salaman yleiskäyttöön. Se on pieni mutta varsin tehokas ja älykäs (mm. langaton ttl).

Sen lisäksi minulla on kolme manuaalisalamaa ja niitä ohjaan Yongnuo yn560-tx ohjaimella, jolla pystyy langattomasti säätämään tehoja tietyistä Yongnuon malleista (ainakin yn560III ja yn560IV). Ainakin Canonille (ja vissiin myös Nikonille) tarkoitetut toimiii suoraan Olympuksessa, paitsi ilmeisesti nukahtaneiden salamoiden herätys. Omassa setissä on tällä hetkellä yksi langattomasti säädettävä (yn560IV) ja muut kaksi manuaalisalamaa täytyy säätää itse laitteesta. Taitaa useimmiten käyttöön lähteä nuo manuaalivilkut ja erityisesti tuo Yongnuon langaton säätösysteemi on hinta-ominaisuussuhteeltaan loistava. Säätäminen mielestäni helpompaa kuin olyn valikoista tuon Nissinin. Toki oman kokemukseni pohjalta tuo Olympuksen salamaohjaus ei ole niitä kaikkein fiksuimipia.

Varsinkin kotistudioon katselisin noita manuaalisalamia.
such is life
mikko-mj
Viestit: 2
Liittynyt: Tammi 06, 2016 13 : 20

Viesti Kirjoittaja mikko-mj »

Kiitos paljon vastauksesta.
Nyt on ostokset tehty ja mukaan tarttui kaksi YongNuo YN-560 IV salamaa ja YongNuo YN560-TX radiolaukaisin.
Vastaa Viestiin