Sony rx 10 iv hajosi.

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
Vesseli68
Viestit: 15
Liittynyt: Maalis 31, 2020 20 : 18

Sony rx 10 iv hajosi.

Viesti Kirjoittaja Vesseli68 »

Minulla hajosi Sonyn räksä noin vuosi takuuajan mentyä umpeen. Kamera kävi takuuhuollossa Ruotsissa. Kustannus arvio oli 1300€ remontista. Ei tullut Sony eikä gigantti vastaan remonttikuluissa. Ensin siitä hajosi noin vuosi sitten se piuhanpaikka mistä siirsin kuvat tietokoneelle. Nyt alku syksystä siinä rupesi zoomin rattaat hyppimään yli ja se ei enää tarkentanut kaikille milleille edes käsitarkennoksella. Ruskaretkellä lapissa huomasin että zoomin ollessa aivan ulkona, sieltä zoomin välistä pilkisti o-rengas. Se on siis lähtenyt zoom putken mukana liikkeelle. Nyt sillä ei kyllä uskalla enää kosteassa kuvailla. Olin kuitenkin kameraan muuten nin tyytyväinen että tilasin tilalle toisen samanlaisen. Toivottavasti tämä kestäisi pitempään. Ei taida mk5 mallia olla tulossa markkinoille, jos olisi ollut jotain huhua sellaisesta, niin olisin sellaista odottanut.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
elmar
Viestit: 4926
Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24

Re: Sony rx 10 iv hajosi.

Viesti Kirjoittaja elmar »

Vesseli68 kirjoitti: Syys 30, 2023 16 : 29 Minulla hajosi Sonyn räksä noin vuosi takuuajan mentyä umpeen. Kamera kävi takuuhuollossa Ruotsissa. Kustannus arvio oli 1300€ remontista. Ei tullut Sony eikä gigantti vastaan remonttikuluissa.
No huh. Oma RX10 jo n. 7 vuotta vanha, mut vielä ei oo ollut mitään vikaa. Sitten kun hajoaa niin hajotkoon, noilla hinnoilla ei kannata korjauttaa, uuden saa n. 1400 e.
Vesseli68 kirjoitti: Syys 30, 2023 16 : 29 Olin kuitenkin kameraan muuten nin tyytyväinen että tilasin tilalle toisen samanlaisen. Toivottavasti tämä kestäisi pitempään. Ei taida mk5 mallia olla tulossa markkinoille, jos olisi ollut jotain huhua sellaisesta, niin olisin sellaista odottanut.
Ei ole ollu missään huhuja V:stä. Taidan myös hankkia toisen IV:n kun nykyisestä aika jättää. Lightroomin Denoise teki jo ennestään hyvästä rutkusta (lähes) erinomaisen.
aikaarska
Viestit: 12037
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Sony rx 10 iv hajosi.

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Ikävä kuulla. Maanantai kappaleita sattuu Sonykin linjastolle.

RX10 mark 5 mallista on huhuiltu varmaan yli vuosi, mutta mitään ei ole kuulunut. Tosin nyt loppusyksystä Sony ilmeisesti julkaisee useita malleja - saas nähdä olisiko siellä myös uusi RX10 malli...Varmaan kannattaisi, kun ovat myyneet niin hyvin.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Vastaa Viestiin