Sony A7 ja Samyang AF 50mm F/1.4 focus.. sahailee omiaan?

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
KadMa
Viestit: 89
Liittynyt: Elo 16, 2010 13 : 26

Sony A7 ja Samyang AF 50mm F/1.4 focus.. sahailee omiaan?

Viesti Kirjoittaja KadMa »

Moi!

Postissa matkusti kotiin eilen Sony A7 kaveriksi uusi Samyangin automaattitarkenteinen 50mm 1.4, en ole aikaisemmin kuvannut Samyangilla, joten nyt olen hieman hämmentynyt.

Linssi tarkentaa ja toimii hyvin, mutta tarkentelee ja surisee itsekseen jatkuvasti silloinkin kun en kuvaa, ja selailen esimerkiksi asetuksia ja valikkoa. Onko tämä joku Samyangin ominaisuus vai onko yksilössä jotakin vikaa? Aina jos kameraa liikuttaa ja ympäristö vaihtuu, linssi tarkentaa vaikka tarkoitus ei olisi kuvaa ottaa.

Focus Mode on asetuksilla Single Shot.

Kun Focus Modeksi valitsen manuaalitarkennuksen, kuuluu tarkennusrengasta pyörittäessä pieni kummallinen "sähköinen" ääni, vähän niinkuin automaattitarkennus taisteleisi vastaan tarkennusrengasta pyörittäessä.

Sattuiko mulle nyt virheellinen yksilö, vai olenko mä vain jostakin asiasta kujalla?

Terveisin hämmentynyt :D
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7 ja Samyang AF 50mm F/1.4 focus.. sahailee omiaan

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tsekkaa valikoista joku PreAF tms toiminto. Se kun on päällä niin kamera tarkentelee jo valmiiksi sinne suuntaan. Joskus näppärä toiminto. Useimmiten ei.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7 ja Samyang AF 50mm F/1.4 focus.. sahailee omiaan

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Niin ja toki vanha viisaus Sonyjen kanssa kuuluu "Sonyyn Sonya". Toinen vielä tärkeämpi viisaus on Sonyjen kanssa on "varaudu pitkällä pinnalla".
Maffer
Viestit: 21575
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Sony A7 ja Samyang AF 50mm F/1.4 focus.. sahailee omiaan

Viesti Kirjoittaja Maffer »

PreAF todellakin suhistaa AF:ää itsekseen. Menin samaan lankaan 35/2.8 pannarilla ja ihmettelin mikä meni rikki.
KadMa
Viestit: 89
Liittynyt: Elo 16, 2010 13 : 26

Re: Sony A7 ja Samyang AF 50mm F/1.4 focus.. sahailee omiaan

Viesti Kirjoittaja KadMa »

Kiitos, Pre AF auttoi asiaan! Ompa jännä, ettei minkään muun linssin kanssa ole käynyt noin vaikka tuo asetus on ollut jatkuvasti päällä.
Vastaa Viestiin