Epson Ecotank ET-2710

Printterit, skannerit, online-tulostukset
Vanhamies
Viestit: 1006
Liittynyt: Elo 17, 2004 17 : 27
Paikkakunta: Turku

Epson Ecotank ET-2710

Viesti Kirjoittaja Vanhamies »

Pixman kuoleman takia hain tämän kotiin. Asentelussa vierähti aikaa ja tänään sitten ekat valokuvat tulostin niillä asetuksilla mitä rinttesissä oli- Monitori säädettu Spyderillä just.

Paperiksi oli vain HP Everyday Glossy, Canonille kelpasi. Pari väriympyrää tulostin kokeeksi, ei paha. Mutta sitten valokuva. Tummasävyinen auringonlaskukuva, ihan liian mustaksi menee. Mustaa väriä tulee niin paljon, että jää pisaroiksi kunnes kuivuu eikä tummassa päässä ole sävyjä. Kaikenlaista ole kokeillut ja jo seonnut siihen mitä kaikkea olen muutellut. Kaikki ilman tulosta.

Mikäs on järkevä järjestys lähteä noita säätöjä tekemään? Monitori siis just kalibroitu, Win10 koneessa, tulosteet Photoshop Elementsillä. Arvot sitten löytyy koeilemalla mutta mistä ja missä järjestyksessä? Tulostamiseen vaikuttavia juttuja on tosi monessa paikassa, ei riitä tietotaito.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Vanhamies
Viestit: 1006
Liittynyt: Elo 17, 2004 17 : 27
Paikkakunta: Turku

Re: Epson Ecotank ET-2710

Viesti Kirjoittaja Vanhamies »

KÄvin Epsonin Premium Glossy -paperia kaupasta ja nyt näyttäisi toimivan. A4:ää en vielä kokeillut, saituuttani ostin 10x15 -kokoa. :-)
Pan
Viestit: 1457
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Epson Ecotank ET-2710

Viesti Kirjoittaja Pan »

En tunne PSE:n tulostustoimintoa, mutta PS:ssä on kaksi tapaa
- printteri kontrolloi värejä, jolloin printterin ajurin asetuksissa pitää valita oikea paperityyppi ja profiili
ja PSE:ssä valita "printteri kontrolloi värejä
- PSE kontrolloi värejä, jolloin PSE:llä pitää valita paperin mukainen väriprofiili ja kertoa ajurille ettei mitään muunnoksia siellä tehdä.

Hieman hankalaa lyhyesti selittää, kun en PSE:n print-komentoa tunne. Saattaa olla, että sulla molemmat asetukset päällä, jolloin lopputulos on kaukana toivotusta. Tutkaile PSE:n ja Printterin ohjeistuksia. Kalibroinnissa pitää myös valita se ruudun kirkkaus. Mulla on 120:n sijaan 90 SC-P600:lla tulosteet ovat sitä mitä kuuluukin.
Vanhamies
Viestit: 1006
Liittynyt: Elo 17, 2004 17 : 27
Paikkakunta: Turku

Re: Epson Ecotank ET-2710

Viesti Kirjoittaja Vanhamies »

Kiitos Pan. Tutkinpa noita.

Nyt Epsonin paperilla tulee ihan hyvää jälkeä.
eppue
Viestit: 18
Liittynyt: Marras 16, 2003 19 : 29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Epson Ecotank ET-2710

Viesti Kirjoittaja eppue »

Joo, mulla on ET-2650 ja olen huomannut, että vaatii Epsonin omia photopapereita.
Canonin ja HP:n photopapereilla ei saanut hyvää jälkeä tai en jaksanut alkaa säätämään.
Vaatii jokaviikkoisen pienen printin, jotta suuttimet pysyy auki. Noilla musteen hinnoilla ei tunnu missään.
Olen tyytyväinen käyttäjä.
Vastaa Viestiin