Kennon tuulettajat

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
T71
Viestit: 3490
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Kennon tuulettajat

Viesti Kirjoittaja T71 »

Kertokaa mulle, että miksi jotkut kameraansa myyvät ottaa ne myyntikuvat siten, että kamera kenno näkyy kuvissa.
Siis digikameroita kuvataan ilman objektiivia ja/tai runkotulppaa.
Tapahan on täysin ääliömäinen.

Olen miettinyt tätä jo tosi pitkään enkä koskaan itse ostaisi mitään sellaiselta myyjältä, joka tuulettelee kennojaan miten sattuu.
Pysyttekö selittämään mitä lisäarvoa sen hemmetin kennon näkyminen myyntikuvissa tuo?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
©pjm
Viestit: 6017
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Kennon tuulettajat

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Kuka sitä nyt kennotonta kameraa ostaisi, paree nähdä se ennen maksua?
habannaama
Viestit: 5167
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Kennon tuulettajat

Viesti Kirjoittaja habannaama »

T71 kirjoitti: Maalis 10, 2024 13 : 54 Pysyttekö selittämään mitä lisäarvoa sen hemmetin kennon näkyminen myyntikuvissa tuo?
Ei niin minkäänlaista lisäarvoa, samaa ihmetellyt itsekkin.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
T71
Viestit: 3490
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Kennon tuulettajat

Viesti Kirjoittaja T71 »

©pjm kirjoitti: Maalis 10, 2024 13 : 56 Kuka sitä nyt kennotonta kameraa ostaisi, paree nähdä se ennen maksua?
Oletuksena se kenno tulee kameran mukana.
Tällä tuuletustyylillä alkaa mietityttää, että ymmärtääkö sen kameran myyjä ollenkaan, että sitä pölyä menee koko ajan sinne kameran sisuskaluihin.
Ja mitähän muuta se ei ole tajunnut? Esim sitä, että sinne ei kannata antaa sataa vettä sisään.
Tai onko haittaa, jos koira vähän nuolee sitä kennoa.
Voi kai kameraa nyt säilyttää laukussa ilman objektiivia ja runkotulppaakin, eikö?
Tai... kävin viikon lomalla kanarialla ja kamera unohtui selälleen pöydälle ilman runkotulppaa. Nyt kuvissa näkyy mustia juomuja. Mitä teen?
SuperDrive
Viestit: 1463
Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00

Re: Kennon tuulettajat

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

En tiedä onko syynä se, että tuollaisia kuvia usein käytetään markkinoinnissa, mutta jos kyse on yksittäisestä kamerasta, niin itse olettaisin kennon olevan niin täynnä pölyä, etten ostaisi. Yleisesti tuossa on hyvä, että heti näkee kennokoon. Itse olen objektiivien vaihdossa ylivarovainen ja pölyä on tullut kennolle ehkä kerran parissa vuodessa. Objektiiveja olen vaihtanut ainakin 4619 kertaa.
janne.
Viestit: 2458
Liittynyt: Maalis 01, 2009 21 : 16
Paikkakunta: Suur-Sawo

Re: Kennon tuulettajat

Viesti Kirjoittaja janne. »

Ite oon vaihtanut objektiiveja yhteensä varmaan kymmeniä tunteja ja oon 100% kunnossa vaikka oon vaaihtanut varmaan 100 tuntiakin vahtanut.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
T71
Viestit: 3490
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Kennon tuulettajat

Viesti Kirjoittaja T71 »

Yhden sellaisen käytetyn kameran olen ostanut, että se oli niin täynnä pölyä, että reissatessa kenno pölyyntyi itsestään kameralaukussa, kun sitä roskaa varisi sisuskaluista jostain vakaajien uumenista sinne sensoriin. Siis putsasin kennon huolella ja en vaihtanut lasia kertaakaan, tuloksena täysi katstrofi.
Että siltä kantilta ihan validi ongelma, vaikka kaikki sarkasmin mestarit ei ehkä ole samaa mieltä.
Vastaa Viestiin