Mitä maksaa yhden ihmisen näyttely?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
AnHa
Viestit: 1766
Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
Viesti:

Re: Mitä maksaa yhden ihmisen näyttely?

Viesti Kirjoittaja AnHa »

Kapama kirjoitti: Kun ei kellekään ole kelvannut, eikä nurkissa ole tilaa säilöä, niin antaa mennä. Periaatteessa en anna ilmaiseksi, kuin poikkeustapauksissa. Ottajia olis, mutta kun ilmaiseksi jakamalla ei saa leivän päälle särvintä. Moni ei tajua, että tämä on työtäni.

Kapa
En tiedä, mitä vastata tähän kohtaan. Olen itse pitänyt yhden oman näyttelyn nuorempana. Lainakehyksillä ja kutsuttuna, joten kustannukset olivat vain tulostuskustannukset. Muu hoidettiin talon puolesta ja ammattilaisten tekemänä ripustuksesta, avajaisiin ja alasripustamiseen. Ne tulosteet ovat edelleen rullalla työhuoneessani (osan olen antanut lahjaksi oma-aloitteisesti). Tosin nyt olen menossa toiseen suureen näyttelyyn ulkomailla, mutta tilanne on sama: kaikki hoidetaan valmiiksi.

Pohjoinen valokuvakeskus haki juuri pilottiin osallistujia. Ensi vuonna he maksavat palkkion näyttelyidensä taiteilijoille. Näyttelyiden rahoitus on suurin syy, miksi ne eivät ole vakavasti harkittava taiteen esittämisen muoto itselleni tällä hetkellä. 'Artisti maksaa' ei käy meitsille.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viestit: 9182
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Mitä maksaa yhden ihmisen näyttely?

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Aika harvassa taitaa Suomessa olla ne valokuvataitelijat, jotka oikeasti tekee näyttelymyynnillä tiliä. Ola Kolehmainen nyt on yksi, mutta ketkä muut? Bremerit? Ja osa ei taida edes vedoksia myydä, vaan enemmän elävät kirjamyynnillä, kuten (kai) Metso.

Muutenkaan vedosmarkkina ei Suomessa ole kovin suurta. Taitaa isoin volyymi olla Ikealla. Keski-Euroopassa tilanne on toinen ja siksi kai nämä isoimmat nimet ovatkin siellä (Kolehmainen, Brotherus, Kannisto(t)...).
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Kapama
Viestit: 569
Liittynyt: Tammi 19, 2018 9 : 03

Re: Mitä maksaa yhden ihmisen näyttely?

Viesti Kirjoittaja Kapama »

Kryptos kirjoitti:Hienoa, että jaoit tämän. Kiitos siitä.

Mistä kirjasi on hankittavissa?
Tällä hetkellä Jyväskylän taidemuseolta ja Galleria Ratamolta. Myös minulta voi tilata suoraan:

kapakapanen2@gmail.com

Kirjan hinta on 35 €, sivuja 160. Kovat kannet. Minulta tilattuna halutessa omistuskirjoituksella. Ratamolta ja minulta ostettaessa rahat ohjautuvat suoraan minulle. Postitus sisältyy hintaan.
Myyntipaikat tulevat lisääntymään lähiaikoina, kunhan kiireiltäni ehdin tutkailla asiaa.

Kapa
KTH
Viestit: 634
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä maksaa yhden ihmisen näyttely?

Viesti Kirjoittaja KTH »

janne. kirjoitti:paljonkos sieltä kaatopaikalta irtoaa särvintä?
Jos teoksia jaetaan ilmaiseksi niin miksi kukaan niitä ostaisi? Jollekkin yleishyödylliselle toimijalle lahjoittamisen ymmärrän jos teokset ovat yleisesti nähtävillä,mutta jonkun yksityiskokoelmaan lahjoitusta en näe järkevänä.
https://kth.kuvat.fi/kuvat/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvert
Viestit: 1580
Liittynyt: Loka 29, 2016 11 : 13

Re: Mitä maksaa yhden ihmisen näyttely?

Viesti Kirjoittaja mvert »

Kapama kirjoitti:Kirjalla ei ole tarkoitus rikastua, toive vain olisi, että se löytäisi kodin, jossa sen olisi hyvä olla.

Kapa
Kirja oli mielestäni oikein mainio. Sen parissa vierähti todella nopeasti muutama tunti ja tekstit sai hymyilemään useita kertoja. Useita kuvia tuli katsottua pidempäänkin, eikä kirjan läpikäynti jäänyt pelkäksi silmäilyksi. Joten ainakin yksi kirjoista on ajanut asiansa.

edit: siirretty osa oikeaan ketjuun
Vastaa Viestiin