Reppu hakusessa

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja jaava »

niffe kirjoitti:Lowepron 450 flipside on itsellä käytössä joka paikassa sekä reissussa että duunissa. Ergonomia ei tietenkään ole vaellusrinkan tasoa, mutta kyllä tuolla päivän, parin reissut sujuvat.
Mä hommasin, onkohan siitä vuosi, kiinalaisen flipside (kamera-)repun. Siitä on helppo ja nopea ottaa kamera esille (pyöräyttää repun vaan mahalle ja avaa sivuvetskan). Siinä kulkee mukana hyvin myös useampi objektiivi (2-3). Ja ylätaskuun saa vielä vaikka fleece puseron tai untuvaliivin.

Mutta tää on mulla vain fillariretkillä ja muutaman tunnin kävelyillä korvaamassa olkalaukkuja, jotka on aivan mahdottomia raahattavia.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21443
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Juomarakkoja on monenlaisia. Sourcen mallilla voit juoda sitä vettä vielä kahden viikon jälkeen eikä tule mahapöpöjä. Pullo taas hakkaa ja kolisee sekä vie aina tietyn fyysisen muodon verran tilaa -> FAIL.

35kg Kevon reissuun sisältyi n. 20kg safkaa ja muuta kampetta, siihen päälle 5kg jalusta, wonderpanasuotimet ja telineet 17mm TS-E lasille, 17mm TS-E ja 90mm TS-E, A7r ja säkillinen akkuja plus muuta kamerakamaa. Peilitön on todella kevyt systeemi aina huom!
nsamppa
Viestit: 6422
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tsekkaa Peak Designin reppu. Siinä just muokattavuus on se juttu.
Adam's
Viestit: 6
Liittynyt: Kesä 16, 2009 22 : 58

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja Adam's »

nsamppa kirjoitti:Tsekkaa Peak Designin reppu. Siinä just muokattavuus on se juttu.
Tuota oon kuolannut, mutta tuntuu, että juuri tähän hätään hintalappua vähän liikaa. Mutta on kyllä ehdottomasti tyylikäs ja mielenkiintoinen.

Kiitos myös flipside-reppuihin liittyvistä kommenteista, täytyy tästä vielä ottaa nokka kohti alan liikkeitä taas ja mennä uusin silmin katselemaan.
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja T71 »

Adam's kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Tsekkaa Peak Designin reppu. Siinä just muokattavuus on se juttu.
Tuota oon kuolannut, mutta tuntuu, että juuri tähän hätään hintalappua vähän liikaa. Mutta on kyllä ehdottomasti tyylikäs ja mielenkiintoinen.

Kiitos myös flipside-reppuihin liittyvistä kommenteista, täytyy tästä vielä ottaa nokka kohti alan liikkeitä taas ja mennä uusin silmin katselemaan.
Flipside trek 450 kupeeseen sopii 3 sarjalainen 55-60cm pituinen Gitzo aika hyvin.
Repun molemmissa sivuissa on 2 pikalukollista kiinnistysnauhaa ja vaikka nuo lukot onkin muovia, niin tuntuisi toimivan ihan hyvin. Eli jalustan saa molempiin sivuihin ja tarvittaessa saa 2 jalustaa mukaan, jos vetää timelapsea korvessa.
Isosceles
Viestit: 2452
Liittynyt: Syys 23, 2005 23 : 17
Paikkakunta: Lahti

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Adam's kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Tsekkaa Peak Designin reppu. Siinä just muokattavuus on se juttu.
Tuota oon kuolannut, mutta tuntuu, että juuri tähän hätään hintalappua vähän liikaa. Mutta on kyllä ehdottomasti tyylikäs ja mielenkiintoinen.

Kiitos myös flipside-reppuihin liittyvistä kommenteista, täytyy tästä vielä ottaa nokka kohti alan liikkeitä taas ja mennä uusin silmin katselemaan.
Samaa reppua olin tulossa ehdottamaan, ärsytti kun piti kaapeissa pitää lojumassa ainakin paria reppua aina eri käyttöätarkoitusta varten. Tällä repulla ratkesi aika hyvin ongelma. Välillä enemmän valokuvasroinaa mukana ja välillä päiväretki roinaa tai sitten molempia. Modulaarisuus ja repun läpän avulla tilavuus kasvaa tai pienenee tarpeen mukaan.

Ja mukana kulkee 15" läppäri, jalusta ja vaikka phantom koko luokan drone, jos tarve vaatii.

Rinkat ja muut isommat päiväreput ovat asia erikseen niinkuin tuossa aiemmin ehdoteltu jotain "mettähommiin" tarkoitettuja reppuja...
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja jaava »

Otimpa muutaman kuvan mun flipside:sta:
Kuva
Eihän tämä mikään itsetuntoa kohottava tuote ole, mutta toimiva kyllä.
Mä en haluais yhtään enempää pyörän selässä tai kävelylenkeillä selässä kantaakaan. Tämä menee ihan itsekseen.
Tuota extraremmiä (jonka saa piiloon sille tehtyyn taskuun selän puolella seppua ... siellä on myös repun sadesuoja) en ole käyttänyt kuin pyöräillessä. Sillä saa kiinnitettyä repun toisen kainalon alta, jolloin se ei pääse lipsahtamaan. Mutta remmin myötä repun pyöräyttäminen eteen tulee hankalaksi.
Toi sivuläppä on todella hyvä - kameran saa näppärästi esiin.

Mullä on ollut Canon 6D ja 100mm makro tuossa valmiusasennossa. Siinä joutuu jo vastavaosuojan kääntämään sisälle. Lyhyemmät objektiivit (mm. 50mm) mahtuu vastavalosuojan kanssa.

Olen tykännyt ja varsinkin hinta oli inhimillinen.

Muuten näkyvät kutsuvan myös monet noita kahden olkaimen reppujakin flipside nimellä. Ja näkyy olkaimen leveyskin olevan sitä luokkaa, ettei niitä yhdellä viitsi kantaa.
Kuinka tuo repun "flip" mahan päälle noilla tehdään?
Talini
Viestit: 78
Liittynyt: Huhti 24, 2016 7 : 51

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja Talini »

Yhteistä kaikille kamerarepuille on surkea kannettavuus. Oma ratkaisuni on Deuterin pikku 50 litranen rinkka ja sen sisään F-stopin kamerasisus, kannettavuus aivan eri planeetalta.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja jaava »

Talini kirjoitti:Yhteistä kaikille kamerarepuille on surkea kannettavuus. Oma ratkaisuni on Deuterin pikku 50 litranen rinkka ja sen sisään F-stopin kamerasisus, kannettavuus aivan eri planeetalta.
No ei kannettavuus nyt kaikilla aivan surkea ole, kun ei valita mahdottomia painoja, eikä matkoja saati maastoja. Yli 20kg painoille en kuitenkaan ottaisi reppua - ainakaan ilman lantiokantoa.
Mutta noi tavanomaiset olalla kannettavat kameralaukut on kyllä kantamiseen kelvottomia. Toimivat lähinnä kameroiden kuljetussuojina (auton peräkontissa).

Mun aikaisempaan flip vs. sling sekoiluun:
Selvishän tuo flipside: mähän tietysti tarkoitin Camera Sling Bag Backpack tyyppistä kantolaitetta (jossa on vain yksi leveä viileke). Sellainenhan tuo munkin on aiemmissa kuvassa:)
mikkoni1
Viestit: 167
Liittynyt: Joulu 10, 2008 16 : 49

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja mikkoni1 »

Itse painin pitkään vastaavan ongelman kanssa. Kaikki kamerareput oli enemmän tai vähemmän kökköjä. Lisäksi ne harvat kamerareput joissa oli myös muuta tilaa kuin kameraosasto on pääsääntöisesti kamalan pieniä. (Tai siis se muun tavaran osio on liian pieni.) Ostin vähän aikaa sitten Genesiksen Denali -repun. (http://www.genesisgear.pl/en/backpack/1 ... -denali-en). Ainakin tähän mennessä on ollut oikein hyvä tarpeisiini. Kyseessä on ulkoisesti lähinnä Deuterin repun kopio, jossa tulee mukana repun alaosaan hyvin istuva kamerainsertti. Kantosysteemi on hyvä ja reppu menee juuri ja juuri käsimatkatavaramittoihin. Hintakin on varsin siedettävä, hiukan yli satasen riippuen siitä mistä tilaa. Ainoana miinuksena on materiaalin hiukan epämääräinen laatuvaikutelma. Aika näyttää miten kestää.
pelai65
Viestit: 1142
Liittynyt: Joulu 05, 2012 12 : 45
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja pelai65 »

Minulla on perus kamerareppu pienempiin tarpeisiin ja kun enemmän tarvii kamaa mukaan, niin silloin käytössä Condor 3 day assault pack reppu, johon olen laittanut solumuovia suojaamaan pienemmiltä iskuilta. Kamaa mahtuu reppuun niin paljon ettei jaksa kantaa (esim 500mm ja 300mm ja pari runkoa ja tilpehöörejä... ) ... ja taskuja on joka tarpeeseen. Ja on katu-uskottava metsäreissujen :)

Ainut miinus on ettei ole sisällä lokeroita kanoille vaan pitää suojata kalustoa pipoilla ja villasukilla etteivät hattuja toisiaan vasten.

https://www.condoroutdoor.com/condor-125.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.plaitinen.kuvat.fi
Insta: #petteri_laitinen
Toli
Viestit: 293
Liittynyt: Tammi 18, 2011 13 : 08

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja Toli »

Lovepron Protactic 450 AW täyttää mun mielestä nuo vaatimukset hyvinkin. Kulkee työreissulla käsimatkatavarana ja riippuen miten muotoilee kameraosaston, tavaraa mahtuu vielä aika paljon mukaan. Repun ulkopuolella olevat remmit, jotka kiertää koko repun, mahdollistaa tavaran kiinnittämisen ulkopuolelle (ml. jalusta).

Ainakin Digitarvikkeella tuota on ollut hyllyssä.
https://www.digitarvike.fi/product/1026 ... amerareppu

Ja on hyvä kantaa pakattunakin.
mremonen
Viestit: 9162
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja mremonen »

pelai65 kirjoitti:Minulla on perus kamerareppu pienempiin tarpeisiin ja kun enemmän tarvii kamaa mukaan, niin silloin käytössä Condor 3 day assault pack reppu, johon olen laittanut solumuovia suojaamaan pienemmiltä iskuilta. Kamaa mahtuu reppuun niin paljon ettei jaksa kantaa (esim 500mm ja 300mm ja pari runkoa ja tilpehöörejä... ) ... ja taskuja on joka tarpeeseen. Ja on katu-uskottava metsäreissujen :)

Ainut miinus on ettei ole sisällä lokeroita kanoille vaan pitää suojata kalustoa pipoilla ja villasukilla etteivät hattuja toisiaan vasten.
Ääni Condorille. Mulla on tuolla sisällä Pelican'in sisusta, jolla saa vaikka minkälaista osastointia aikaiseksi. Pelicanit maksaa maltaita, mutta varmaan nykyään noita saa jo halpisversioita ebaysta. Condorissa on myös kunnollinen lantiovyö, jolloin osan painosta saa lantioluiden varaan. Ja on kuljetettu koneessa käsimatkatavarana. Tosin siitä ajasta on säännöt kiristyneet lentoyhtiöillä.

Kevyempänä versiona mulla on niinikään lekasta hankittu Hazard 4 Photo Sling, joka näyttää nyt olevan jopa tarjouksessa. Siihen menee joko runko ja parit pienet lasit tai kaksi runkoa ja kaksi pientä lasia. Jos tarvitsee kuljettaa enemmän, niin laite on MOLLE/PALS-yhteensopiva, joten vain taivas on kattona. Kuten myös Condorissa.

Molempiin menee myös juomarakko.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Jali_
Viestit: 30
Liittynyt: Maalis 13, 2018 20 : 44

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja Jali_ »

Toli kirjoitti:Lovepron Protactic 450 AW täyttää mun mielestä nuo vaatimukset hyvinkin. Kulkee työreissulla käsimatkatavarana ja riippuen miten muotoilee kameraosaston, tavaraa mahtuu vielä aika paljon mukaan. Repun ulkopuolella olevat remmit, jotka kiertää koko repun, mahdollistaa tavaran kiinnittämisen ulkopuolelle (ml. jalusta).

Ainakin Digitarvikkeella tuota on ollut hyllyssä.
https://www.digitarvike.fi/product/1026 ... amerareppu

Ja on hyvä kantaa pakattunakin.
Mulla on aika samat kriteerit, kuin mitä ketjun aloittajalla ja alan kallistumaan tuohon Protactic 350:een. Samoille specseillä ei löydy noista kokoluokista tuollaisia reppuja. Itse halusin, että on sivulla aukot, sekä niin että koko selkämyksen saa auki pakkaamista varten. Mietin itse 350 ja 450 välillä. Mulla on 15 tuumanen läppäri, niin se ei mahdu tuohon pienempään. Tuon pienemmän taas voi ottaa lentokoneeseen henkilökohtaisena tavarana. Eli voin ottaa tuon ja siihen päälle toisen repun käsimatkatavarana. Pystyy hyvin tekemään viikon tai kahden reissuja tuolla kombolla. Tuosta kun saisi vähän siistitymmän näköisen version samoilla spekseillä, niin olisi aika täydellinen reppu, mutta ei kaikkea voi saada :D
Toli
Viestit: 293
Liittynyt: Tammi 18, 2011 13 : 08

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja Toli »

Jali_ kirjoitti:
Toli kirjoitti:Lovepron Protactic 450 AW täyttää mun mielestä nuo vaatimukset hyvinkin. Kulkee työreissulla käsimatkatavarana ja riippuen miten muotoilee kameraosaston, tavaraa mahtuu vielä aika paljon mukaan. Repun ulkopuolella olevat remmit, jotka kiertää koko repun, mahdollistaa tavaran kiinnittämisen ulkopuolelle (ml. jalusta).

Ainakin Digitarvikkeella tuota on ollut hyllyssä.
https://www.digitarvike.fi/product/1026 ... amerareppu

Ja on hyvä kantaa pakattunakin.
Mulla on aika samat kriteerit, kuin mitä ketjun aloittajalla ja alan kallistumaan tuohon Protactic 350:een. Samoille specseillä ei löydy noista kokoluokista tuollaisia reppuja. Itse halusin, että on sivulla aukot, sekä niin että koko selkämyksen saa auki pakkaamista varten. Mietin itse 350 ja 450 välillä. Mulla on 15 tuumanen läppäri, niin se ei mahdu tuohon pienempään. Tuon pienemmän taas voi ottaa lentokoneeseen henkilökohtaisena tavarana. Eli voin ottaa tuon ja siihen päälle toisen repun käsimatkatavarana. Pystyy hyvin tekemään viikon tai kahden reissuja tuolla kombolla. Tuosta kun saisi vähän siistitymmän näköisen version samoilla spekseillä, niin olisi aika täydellinen reppu, mutta ei kaikkea voi saada :D
Kyllä tuo isompi 450 menee myös käsimatkatavarana ongelmitta. Lennän aika paljon työn puolesta, eikä kertaakaan ole edes kysytty mitään reppuun liittyen.

Joskus kun on pieni kone ja kone täysi, ottavat ovella lentolaukut ruumaan. Silloinkin tuo reppu tulee mukisematta sisään.
Jali_
Viestit: 30
Liittynyt: Maalis 13, 2018 20 : 44

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja Jali_ »

Toli kirjoitti:
Jali_ kirjoitti:
Toli kirjoitti:Lovepron Protactic 450 AW täyttää mun mielestä nuo vaatimukset hyvinkin. Kulkee työreissulla käsimatkatavarana ja riippuen miten muotoilee kameraosaston, tavaraa mahtuu vielä aika paljon mukaan. Repun ulkopuolella olevat remmit, jotka kiertää koko repun, mahdollistaa tavaran kiinnittämisen ulkopuolelle (ml. jalusta).

Ainakin Digitarvikkeella tuota on ollut hyllyssä.
https://www.digitarvike.fi/product/1026 ... amerareppu

Ja on hyvä kantaa pakattunakin.
Mulla on aika samat kriteerit, kuin mitä ketjun aloittajalla ja alan kallistumaan tuohon Protactic 350:een. Samoille specseillä ei löydy noista kokoluokista tuollaisia reppuja. Itse halusin, että on sivulla aukot, sekä niin että koko selkämyksen saa auki pakkaamista varten. Mietin itse 350 ja 450 välillä. Mulla on 15 tuumanen läppäri, niin se ei mahdu tuohon pienempään. Tuon pienemmän taas voi ottaa lentokoneeseen henkilökohtaisena tavarana. Eli voin ottaa tuon ja siihen päälle toisen repun käsimatkatavarana. Pystyy hyvin tekemään viikon tai kahden reissuja tuolla kombolla. Tuosta kun saisi vähän siistitymmän näköisen version samoilla spekseillä, niin olisi aika täydellinen reppu, mutta ei kaikkea voi saada :D
Kyllä tuo isompi 450 menee myös käsimatkatavarana ongelmitta. Lennän aika paljon työn puolesta, eikä kertaakaan ole edes kysytty mitään reppuun liittyen.

Joskus kun on pieni kone ja kone täysi, ottavat ovella lentolaukut ruumaan. Silloinkin tuo reppu tulee mukisematta sisään.
Joo käsimatkatavaraksi tuo 450 meneekin hyvin , mutta meneekö enää henkilökohtaiseksi tavaraksi? Siihen tuo 350 sopii ainakin vielä.
_dc_
Viestit: 277
Liittynyt: Loka 07, 2007 14 : 00

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja _dc_ »

Nostetaan vanhaa ketjua kun uusi reppu olisi hakusessa ja tässä on ollut hyvää keskustelua aiheesta.

Hakusessa on rinkan tyylinen kamerareppu jossa olisi tilava kameraosasto (kaksi peilitöntä runkoa, objektiiveja, akkuja, suotimia yms,) sekä tilaa myös eväille, vakaajalle, vaatteille, läppärille tms. Tarvittaessa siihen pitäisi saada kiinnitettyä teltta, kivääri, lumilauta, jalusta, slider, drone, lapio jne. joten kiinnikkeet, vetoketjut ja runko saisi olla aika vahvat. Repun pitäisi myös olla kevyt, kestävä, vettä hylkivä, edullinen, tyylikäs ja sen pitäisi mahtua lentokoneeseen käsimatkatavarana :D

Kaikiltaosin speksit täyttävää reppuahan ei tietenkään ole olemassa, mutta alla muutama vaihtoehto mitä olen miettinyt ja joista haluaisin kuulla kokemuksia. Saa laittaa myös vinkkejä muista potentiaalisista malleista.

GITZO BACKPACK ADVENTURY 45L
https://www.digitarvike.fi/product/1079 ... entury-45l" onclick="window.open(this.href);return false;

PACSAFE VENTURESAFE X40 PLUS
https://www.digitarvike.fi/product/1106 ... pro-medium" onclick="window.open(this.href);return false;

GENESIS DENALI KAMERAREPPU 40L
https://www.digitarvike.fi/product/1092 ... u-sea-pine" onclick="window.open(this.href);return false;

LOWEPRO PRO TREKKER BP 550 AW II
https://www.digitarvike.fi/product/1110 ... ajennusosa" onclick="window.open(this.href);return false;

SHIMODA EXPLORE 40 PÄIVÄREPPU
https://www.digitarvike.fi/product/1094 ... t-sea-pine" onclick="window.open(this.href);return false;

LOWEPRO POWDER BP 500 AW KAMERAREPPU
https://www.digitarvike.fi/product/1111 ... greyorange" onclick="window.open(this.href);return false;

F-STOP TILOPA REPPU, ALOE GREEN
https://www.digitarvike.fi/product/1087 ... en-m115-71" onclick="window.open(this.href);return false;
Maffer
Viestit: 21443
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Jääkärireppu ja kameratasku. Mitään parempaa ei ole viiteen vuoteen näkyny.
_dc_
Viestit: 277
Liittynyt: Loka 07, 2007 14 : 00

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja _dc_ »

Maffer kirjoitti:Jääkärireppu ja kameratasku. Mitään parempaa ei ole viiteen vuoteen näkyny.
Eli tuollainen? https://www.varusteleka.fi/fi/product/s ... LMQAvD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;

Eikö tuosta ole vaikeaa ja hidasta kaivaa kameraa kun selkäosassa ei ole vetoketjullista aukkoa? Oon kantanut aika monta sataa kilometriä Savotan rinkkaa ja mielestäni niissä ei ole muuta hyvää kuin kestävyys, joten millä perusteilla tuo olis parempi kuin esim. F-stop tai tai Shimoda?
nsamppa
Viestit: 6422
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Reppu hakusessa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tsiigaa Evo:n tuotteet. Niitä on jos jonkinlaista ja ne on ainakin kestäviä ja tukevia.

https://nya-evo.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin