"mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
arn
Viestit: 3945
Liittynyt: Huhti 25, 2003 21 : 45
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

"mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja arn »

Hei!
Onko sisälläsi jo jonkin aikaa kasvanut paine avautua oman kameramerkin erinomaisuudesta tai merkin X ala-arvoisuudesta? Tuntuuko siltä, että muut ihmiset eivät alkuunkaan ymmärrä asioiden todellista luonnetta? Haluatko välttämättä kertoa kaikille mitkä asiat jossain tuotteessa ovat vialla ja miksi jokin toinen tuote olisi parempi? Tämä ketju on tehty juuri sinua varten!

Kun koet tarvetta valistaa ja julistaa asian tiimoilta, avaudu tässä ketjussa, niin muut ketjut pysyvät paremmin varsinaisessa aiheessa. Kun keskustelu ohjautuu näille raiteille jossain muussa ketjussa, linkitä tänne. Pyrithän kuitenkin noudattamaan yleisiä käyttäytymissääntöjä tälläkin hiekkalaatikolla.

Alla poimintoja kertyneestä keskustelusta kiireisimpiä varten.
talonherra kirjoitti:Se paras kamera ois kaupan hyllyssä.. aina..
Tapiol2003 kirjoitti:Osta LOMO. Siinä vastaus koko problematiikkaan. Silloin ei tarvitse osallistua moiseen arvuutteluun ja voi keskittyä kuvaamiseen ;)
niffe kirjoitti:Meidän äiti tekee teidän äitien kuvat?
Kapama kirjoitti:Mun päässä on parempia kuvia kuin sun päässä.
janne. kirjoitti:ei kiinnosta teidän kuvat
hkoskenv kirjoitti:
ttuplai kirjoitti:Ei mulla oo ees kameraa, mut silti se on parempi ku teidän kamerat.
Niinpä. Kaikkien muiden kamerat ovat täynnä vikoja, tyhmää suunnittelua, tarkoituksellisia rampautuksia, mutta ei oo -kameran kuvista ei ole kukaan koskaan löytänyt ainoatakaan moitteen aihetta. Se on immuuni jopa surkean kuvaajan vaikutuksille.
ttuplai kirjoitti:
Känön kirjoitti:"mun kamera on parempi kuin sun kamera, miksi siis sun kuvat on parempia kun mun!
Täysin epäolennainen kysymys. Kamerakeskusteluilla ja valokuvilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Ihan sama ku menis hifilaitekeskustelun sekoittamaan musiikkijutuilla. Kerettiläinen.
Viimeksi muokannut arn, Maalis 24, 2018 10 : 32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Loistava avaus! Tuutataan tänne porukalla se täysin turhan päiväinen hölynpöly, niin pysyvät muut ketjut siistimpänä.

Ja minäpä aloitan heti.

Sonyt on parhaita. On kyl muutkin äärimmäisen hyviä. Ehkä ne Sonyt vaan sopii parhaiten mulle. Siinäpä ne mun kaks penniä tähän aiheeseen.
arn
Viestit: 3945
Liittynyt: Huhti 25, 2003 21 : 45
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja arn »

:D
Hitto kun itsellä ei ole oikein mihinkään merkkiin ollut sellaista palavaa tunnetta, roihuavaa lempeä. On tullut kokeiltua Canonia, Sonyä, Olympusta, ohimennen Nikonia, jopa Samsungia. Mikään ei ole varastanyt sydäntäni sillä tavalla, että jättäisin kaiken muun taakseni. Olen varmaan jäänyt paljosta paitsi.

Vaikka kyllähän sitä valittamista aina löytyy kaikesta. Canonin peilijärkkäreiden kanssa vaivaa jatkuva arpominen siitä, tarkentaako eteen vai taakse. Eikä niillä p*erkele ole yhtään kunnollista peilitöntä kameraa. Olympuksella on liian pieni. Kenno. Ja väärä kuvasuhde - se siinä on mun kannalta pahinta. Samsung lopetettiin just kun alkoi päästä vauhtiin, vaikka niillä on maailman paras kalansilmäobjektiivi. Mitään muuta hyvää ei kyllä sitten ollutkaan, paitsi niiden viimeinen kamera. Sonyllä on liian vähän objektiivivalikoimaa, varsinkaan mitään järkevän hintaista. Ja vinjetointi on sisäänrakennettu ominaisuus melkein kaikissa objektiiveissa, mutta koitettu RAW tasolla piilottaa, huijarit. Olympuksessa on se parasta, että sitä saa muun värisenäkin kuin mustana.
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja Pan »

Täysin kiistattomasti paras kamera on se, joka on mukana. Muilla ei ole mitään merkitystä. Mulla se on ollut puoli vuosisataa Canonin valmistama. Muidenkin valmistamia, 120 koon filmikameroita mulla on, mutta harvemmin mukana.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Siis Canon, se se on. Mulla on paitsi parhaat kamerat, myös enemmän niitä kuin muilla. Mulla on myös parhaat objektiivit ja tämä ihan objektiivisesti sanottuna. Paitsi että ne ovat parhaan merkkisiä, ne ovat myös yksilöinä parempia kuin muiden vastaavat.

Ääh, ei tää oikein lähe...jatkakaa te paremmin tän osaavat
arn
Viestit: 3945
Liittynyt: Huhti 25, 2003 21 : 45
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja arn »

rolsen kirjoitti:Ääh, ei tää oikein lähe...jatkakaa te paremmin tän osaavat
Ei se pakottamalla onnistu ;) Sitten vasta kun paine kasvaa ja täytyy päästää varoventtiilistä vähän ulos, niin kyllä lähtee. Kaikillahan sitä ylipaineistumista ei tapahdu ollenkaan. Se on ihan ok, eikä yhtään vakavaa.
saloma-3
Viestit: 419
Liittynyt: Loka 31, 2004 18 : 34

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja saloma-3 »

Mitä väliä..
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja rolsen »

arn kirjoitti:
rolsen kirjoitti:Ääh, ei tää oikein lähe...jatkakaa te paremmin tän osaavat
Ei se pakottamalla onnistu ;) Sitten vasta kun paine kasvaa ja täytyy päästää varoventtiilistä vähän ulos, niin kyllä lähtee. Kaikillahan sitä ylipaineistumista ei tapahdu ollenkaan. Se on ihan ok, eikä yhtään vakavaa.
Haa, se on siis tästä kiinni. Täytyypä kerätä kunnon paineet ja töräyttää ne pihalle jossain sopivassa kohtaa.
Matti_JH
Viestit: 12068
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Mulla on nikonin kameroita kolme. Ihan ok pelejä, ajavat asiansa.
Kai ne parempiakin voisivat olla, mutta sillä vähällä ajalla mitä ehdin kameroiden kanssa leikkimään, menisi parempi kamera kyllä haaskuun.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Kuva
Sapere aude.
---
flickr
arn
Viestit: 3945
Liittynyt: Huhti 25, 2003 21 : 45
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja arn »

Kryptos pääsi asian ytimeen, siitä yläpeukku.
warcco
Viestit: 54
Liittynyt: Joulu 22, 2012 20 : 52

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja warcco »

arn kirjoitti::D
Hitto kun itsellä ei ole oikein mihinkään merkkiin ollut sellaista palavaa tunnetta, roihuavaa lempeä. On tullut kokeiltua Canonia, Sonyä, Olympusta, ohimennen Nikonia, jopa Samsungia. Mikään ei ole varastanyt sydäntäni sillä tavalla, että jättäisin kaiken muun taakseni. Olen varmaan jäänyt paljosta paitsi.

Vaikka kyllähän sitä valittamista aina löytyy kaikesta. Canonin peilijärkkäreiden kanssa vaivaa jatkuva arpominen siitä, tarkentaako eteen vai taakse. Eikä niillä p*erkele ole yhtään kunnollista peilitöntä kameraa. Olympuksella on liian pieni. Kenno. Ja väärä kuvasuhde - se siinä on mun kannalta pahinta. Samsung lopetettiin just kun alkoi päästä vauhtiin, vaikka niillä on maailman paras kalansilmäobjektiivi. Mitään muuta hyvää ei kyllä sitten ollutkaan, paitsi niiden viimeinen kamera. Sonyllä on liian vähän objektiivivalikoimaa, varsinkaan mitään järkevän hintaista. Ja vinjetointi on sisäänrakennettu ominaisuus melkein kaikissa objektiiveissa, mutta koitettu RAW tasolla piilottaa, huijarit. Olympuksessa on se parasta, että sitä saa muun värisenäkin kuin mustana.
Sehän johtuu vain siitä, että sulla on Fuji kokeilematta. Noita vois kerätä hyllyt täyteen ihan vain sen vuoksi, että ovat niin kauniita.
prkl
F60.3
Viestit: 28
Liittynyt: Joulu 13, 2017 17 : 56

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja F60.3 »

Mun Nikon, Canon, Pentax, Sony ja Samsung on parempia ku teidän Fujit! Tosin, jos ihan tunnepohjalta lähdetään, niin jätän digivehkeet vitriiniin.
laamama
Viestit: 49
Liittynyt: Tammi 14, 2003 11 : 04

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja laamama »

Kyllä mun Leica m3 vm 1954 on parempi kun mikään kaukoidän tuote!
Maffer
Viestit: 21575
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mulla on silmät päässä. Jättäkää ne himmelit suosiolla kotiin.
kairaba
Viestit: 161
Liittynyt: Joulu 12, 2004 10 : 05
Paikkakunta: Helsinki

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja kairaba »

Minun pikkuinen Sony kamerapa on parempi kuin sinun kamera, sillä se on voittanut monia valokuvauskilpailuja, minun tartti painaa vain nappia,....niin ja vielä sitte kun siinä ei enää kuulu sitä peililäpsyn ääntä niinku niissä entisajan kameroissa....
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Se paras kamera ois kaupan hyllyssä.. aina.. ois vaa rahanpaskaa ostaa se.. oikeesti tää on siitä kiinni ku sais ihtesä liikkeelle ja ees kuvaamaan useemmin.. vai pitäsköhä palkata kuvaaja ja sille aina vaan sanos että mistä ja minkälainen kuva kiitos =D vaa aika hupasaa on se että jos joku aloittelija erehtyy kysyyn että minkä ostasin nii koitappa niistä sitten päättää mitä ehotetaan, ku tulee joka merkille kehut ja heti haukutaan sitte se perään pystyyn=D .. tämmöstä tää on..=D tietokoneen ostossa on se helppo puoli että saa itse valita osat sisään.. oispa kamerapuolella sama.. jättäs aina kohinat ja epätarkkuuet ostamatta, siinä säästäs paljo....!
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
Tapiol2003
Viestit: 2202
Liittynyt: Syys 28, 2003 16 : 03

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Osta LOMO. Siinä vastaus koko problematiikkaan. Silloin ei tarvitse osallistua moiseen arvuutteluun ja voi keskittyä kuvaamiseen ;)
Less Is More
mremonen
Viestit: 9242
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja mremonen »

kairaba kirjoitti:.niin ja vielä sitte kun siinä ei enää kuulu sitä peililäpsyn ääntä niinku niissä entisajan kameroissa....
Tähän aika lailla tiivistyy aika monen täällä olevan ketjun sanoma ja ongelma.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
tobe
Viestit: 178
Liittynyt: Loka 19, 2010 22 : 45

Re: "mun kamera on parempi kuin sun kamera"

Viesti Kirjoittaja tobe »

Kyllä *sensuroitu* ku tuli vaihettua hyvä 6D tuohon vammaseen a7r2. Mekein tekis mieli vaihtaa takas jos ei ois tullu samalla vaihettua putkejaki.
Tuota käyttäessähän on tunne niinku ois 5 vuotta pakittanu taaksepäin. Kaikki lagaa.
Vastaa Viestiin