Päivän :(

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
JL Anttola

Re: Päivän :(

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Miun kotikaupungissa Mikkelissä toimii hieno kameraliike. Mie oon omat kuvausvermeeni ostanu kolmella tavalla; käytettynä yksityiseltä myyjältä, uutena nettikaupasta tai tuosta mainitusta paikallisesta kivijalkakaupasta (joka harjoittaa myös nettikauppaa).

Kun koen tarvivani jotain vermettä, ja sen vermeen hinta on kymppejä, kävelen kivijalkaan, ostan tai pyydän tilaamaan. Saan kännyyn tiedon, kun on tullut, ja käyn hakemassa. Jopa hintaa kysymättä on näin tehty. Kun tekee mieli jotain, ja näen sellaisen käytettynä myynnissä, jos koen hinnan houkuttelevaksi, saatan ostaa. Uutena ostaminen saattaa saada alkuinnostuksensa edullisesta tarjouksesta, kuten Rajalan digiviikot tai valmistajan bonus- tai cashback-kampanjat. Jos nettimyyntiä harjoittavalla kotimaan kaupalla on joku verme, jonka olen päättänyt hankkia, edullisessa tarjouksessa, laitan kyselyn sähköpostilla tai soitan paikalliseen: tälläinen hinta kilpailijalla, pystytkö lähelle? Voin tässä paljastaa (tuskin kauppias näitä lukee...), että jos ero on vain joko kymppejä tai alle kymmenen prosenttia nettikaupan hyväksi, silmääkään räpäyttämättä lyön kaupan kiinni paikallisen kanssa. En tee sitä hyvää hyvyyttäni, vaan siksi, että koen maksavani palvelusta, joko nyt tai tulevaisuudessa tai mahdollisissa pulmatilanteissa. Jos hinnan ero on suurempi, kun raha ei minulla puissa kasva, joudun joskus pitkin hampain ostamaan muualta. Asiakassuhde on ainakin tähän asti kuitenkin säilynyt loistavana paikallisessa.

En minä tiedä, onko tämä viisas tapa; se on kuitenkin minun tapani toimia. Toivottavasti en törmää täällä samanlaiseen lappuun kuin jopisalo jossain kotikulmillaan.

JL Anttola
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Päivän :(

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Windows 10 toukokuun omituisuuspäivitys:

1) Kaikki näyttöprofiilit koneesta helvettiin lähti boottien jälkee
2) Nvidian ajurit putos kelkasta
9) Kasetti laukoi
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Päivän :(

Viesti Kirjoittaja Pan »

taitaa olla kuvat.fi tiltissä
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Päivän :(

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Palvelun laatu on pudonnut kuin lehmän häntä. Vuosi vuodelta hitaampi ja täynnä kaikenlaisia kilikalifeatureita. Kohta se on jonkinlainen kotisivugeneraattori. Takas juurille voisivat palata hostaamaan kuvia, turha kisailla erilaisia sisällöntuotantopalveluluita vastaan jos sen tekee huonommin.
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Päivän :(

Viesti Kirjoittaja Pan »

Nyt toimii. Mutta huonommaksi on mennyt
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän :(

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Ei nyt ihan tämän päivän juttu mutta kyllä sattuu niin paljon ettei sanoja löydy. Viime sunnuntaina jouduin viemään rakkaan koirani ystäväni, Repen, piikille. Vähän vajaa 12 vuotta sen kanssa saatiin kulkea matkaa yhdessä. Ilman sitä en todennäköisesti edes harrastaisi valokuvausta, tekisi videoita työkseni tai edes olisi välttämättä elossa. Se tuli mulle niin vaikeaan paikkaan elämään ja puski väkisin eteenpäin, vei metsiin ja oli luottomallini vaikka vanhemmiten vihasikin sitä hommaa. Aivan järjetön ikävä jää eikä sitä voi vieläkään käsittää.

Kerron yhden jutun miten alusta ja lopusta. Kun aikoinani sain Repen, otin sitä varten lomaa. Joka kerta aivan pentuna kun sitä rupesi väsyttämään, menin suoraan sen silmien eteen jotta olisin viimeinen asia minkä se näkisi. Ja kun huomasin että se herää, menin heti sen silmien eteen jotta olisin ensimmäinen asia minkä se näkisi. Niin siitä tuli minun koirani, minusta sen isäntä ja meistä ystävät. Se teki mut tänä aikana niin onnelliseksi, tuki vaikeina aikoina ja piti liikkeessä kun olisi tehnyt mieli pysähtyä. Oli iloinen kanssani ja suri kanssani. Voi luoja miten ikävöin sitä. Nyt sunnuntaina kun se nukahti viimeistä kertaa syliini, katsoin sitä silmiin. En ole kokenut mitään mikä olisi sattunut yhtä paljon. Mutta se on se onnen hinta ja sen olin velkaa ystävälleni. Apua miten sattuu.
Talini
Viestit: 78
Liittynyt: Huhti 24, 2016 7 : 51

Re: Päivän :(

Viesti Kirjoittaja Talini »

Minulla oli parhaimmillaa 12 siperianhuskya joten noita lopettamispäätöksiä oli väkisinkin useita, koskaan niihin ei tottunut aina se tuntui yhtä pahalta. Nyt kotona enää yksi 13v vanhus.
Kaikki ei tietenkään ymmärrä tuota vahvaa suhdetta koiraan/koiriin eikä tietysti tarvitsekkaan.
Lapseni kuoleman jälkeen minut piti pinnalla tuo laumani . Aina sai vilpittömän vastaanoton tarhalla ja toki nuo koirat tarvitsi myös liikuntansa.
©pjm
Viestit: 5954
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Päivän :(

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

nsampalle jaksamisia ja voimia.

Jäi jäljelle irtokarvat, sydämeen syvät avohaavat....

7.5 meiän Max täyttää, toivottavasti, 16v. Joka päivä tulee mietittyä niin menneitä kuin vähiä tulevia, maaliviiva senkun lähenee. :(
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Re: Päivän :(

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

❤️
Vastaa Viestiin